Zmiana zarządzenia w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2018.20

Akt jednorazowy
Wersja od: 24 maja 2018 r.

ZARZĄDZENIE Nr 20/2018
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 24 maja 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego

Na podstawie art. 39 ust. 6, 7 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 3/2018 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 5 lutego 2018 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (Dz. Urz. GITD poz. 3 i 9) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1:
a)
§ 18 otrzymuje brzmienie:

"§ 18. 1. Do zadań Biura Dyrektora Generalnego należy opracowywanie i nadzór nad wdrażaniem rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników, w tym rozwoju zawodowego pracowników; tworzenie polityki wynagrodzeniowej w uzgodnieniu z dyrektorem Biura Finansowego oraz współpraca z Biurem Finansowym przy nadzorowaniu wdrażania polityki wynagrodzeniowej; organizacja praktyk i staży zawodowych; organizacja kursów specjalistycznych i szkoleń inspektorów Inspekcji; obsługa postępowań o udzielenie zamówienia publicznego; prowadzenie kancelarii Inspektoratu; prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem majątkiem Inspektoratu oraz gospodarką magazynową i materiałową, administrowanie nieruchomościami, z wyłączeniem spraw należących do właściwości Biura Krajowego Systemu Poboru Opłat; zapewnienie właściwych narzędzi i warunków pracy pracownikom Inspektoratu; prowadzenie archiwum zakładowego; koordynacja zadań związanych z kontrolą zarządczą i audytem; koordynacja zadań związanych z ochroną danych osobowych, w tym monitorowanie przestrzegania w Inspektoracie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1); realizacja zadań z zakresu kontroli wewnętrznej; tworzenie w porozumieniu z innymi komórkami organizacyjnymi procesów wspierających i usprawniających realizację zadań związanych z działalnością Inspekcji w zakresie kompetencji Dyrektora Generalnego; współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie kompetencji Dyrektora Generalnego; prowadzenie rejestru kontroli, koordynacja oraz monitorowanie stanu realizacji zaleceń pokontrolnych w zakresie kontroli zewnętrznych oraz realizacja zadań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:

1) Wydział Kadr i Rekrutacji;

2) Wydział Szkoleń;

3) Wydział Zamówień Publicznych;

4) Wydział Gospodarczy;

5) Inspektor Ochrony Danych.",

b)
po § 19 dodaje się § 19a w brzmieniu:

"§ 19a. 1. Inspektor Ochrony Danych podlega bezpośrednio Głównemu Inspektorowi, a organizacyjnie Dyrektorowi Generalnemu, który odpowiada za zapewnienie warunków niezbędnych do niezależnego, obiektywnego i efektywnego wykonywania zadań Inspektora Ochrony Danych.

2. W zakresie podległości organizacyjnej Dyrektor Generalny zapewnia obsługę Inspektora Ochrony Danych, działając w tym zakresie za pomocą dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.

3. Inspektor Ochrony Danych koordynuje prace Zespołu Inspektora Ochrony Danych.",

c)
w § 24 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. W skład Biura do spraw Transportu Międzynarodowego wchodzą wydziały:

1) Wydział Zezwoleń Zagranicznych;

2) Wydział Licencji;

3) Wydział Świadectw Kierowcy;

4) Wydział Weryfikacji Uprawnień;

5) Wydział do spraw Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego;

6) Wydział Administracyjny.";

2)
załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia;
3)
w załączniku nr 3:
a)
lp. 2 otrzymuje brzmienie:
2.Biuro Dyrektora GeneralnegoBDG
Wydział Kadr i RekrutacjiBDG-WKR
Wydział SzkoleńBDG-WS
Wydział Zamówień PublicznychBDG-ZPB
Wydział GospodarczyBDG-WGS
Inspektor Ochrony DanychBDG-IOD
b)
lp. 7 otrzymuje brzmienie:
7.Biuro do spraw Transportu MiędzynarodowegoBTM
Wydział Zezwoleń ZagranicznychBTM-WZZ
Wydział LicencjiBTM-WL
Wydział Świadectw KierowcyBTM-WSK
Wydział Weryfikacji UprawnieńBTM-WWU
Wydział do spraw Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu DrogowegoBTM-KREPTD
Wydział AdministracyjnyBTM-WA
§  2. 
1. 
Dyrektorzy Biura Dyrektora Generalnego i Biura do spraw Transportu Międzynarodowego opracują i przedłożą Dyrektorowi Generalnemu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego do zatwierdzenia regulaminy wewnętrzne podległych im komórek organizacyjnych dostosowane do treści niniejszego zarządzenia w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
2. 
Do czasu zatwierdzenia przez Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego regulaminów wewnętrznych Biura Dyrektora Generalnego i Biura do spraw Transportu Międzynarodowego wydanych na podstawie ust. 1, zachowują moc postanowienia dotychczas obowiązujących regulaminów wewnętrznych tych komórek organizacyjnych w zakresie, w jakim są zgodne z niniejszym zarządzeniem.
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25 maja 2018 r.

ZAŁĄCZNIK