Zmiana zarządzenia w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2017.32

Akt jednorazowy
Wersja od: 30 sierpnia 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 32/2017
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 30 sierpnia 2017 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego

Na podstawie art. 39 ust. 6, 7 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 12/2016 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 21 marca 2016 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (Dz. Urz. GITD poz. 12, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1:
a)
§ 18 otrzymuje brzmienie:

"1. Do zadań Biura Dyrektora Generalnego należy opracowywanie i nadzór nad wdrażaniem rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników, w tym rozwoju zawodowego pracowników, organizacja praktyk i staży zawodowych, organizacja kursów specjalistycznych i szkoleń inspektorów Inspekcji, obsługa postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzenie kancelarii Inspektoratu, prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem majątkiem Inspektoratu oraz gospodarką magazynową i materiałową, administrowanie nieruchomościami, zapewnienie właściwych narzędzi i warunków pracy pracownikom Inspektoratu, prowadzenie archiwum zakładowego, koordynacja zadań związanych z kontrolą zarządczą i audytem, realizacja zadań z zakresu kontroli wewnętrznej, tworzenie w porozumieniu z innymi komórkami organizacyjnymi procesów wspierających i usprawniających realizację zadań związanych z działalnością Inspekcji w zakresie kompetencji Dyrektora Generalnego, współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie kompetencji Dyrektora Generalnego, prowadzenie rejestru kontroli, koordynacja oraz monitorowanie stanu realizacji zaleceń pokontrolnych w zakresie kontroli zewnętrznych oraz realizacja zadań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą wydziały:

1) Wydział Kadr, Szkoleń i Rekrutacji;

2) Wydział Zamówień Publicznych;

3) Wydział Gospodarczy.",

b)
w § 21 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. W skład Biura Elektronicznego Poboru Opłat wchodzą wydziały:

1) Wydział Postępowań I;

2) Wydział Postępowań II;

3) Wydział Inspekcji Mobilnych Jednostek Kontrolnych.",

c)
w § 24 w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) Wydział Budżetu i Funduszy Rozwojowych;",

d)
w § 28 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Delegatura terenowa Inspektoratu wykonuje na swoim terytorialnym obszarze działania, w szczególności zadania z zakresu: ujawniania za pomocą urządzeń rejestrujących naruszeń przepisów ruchu drogowego w zakresie przekraczania dopuszczalnej prędkości oraz niestosowania się do sygnałów świetlnych, prowadzenia czynności w sprawach o naruszenia związane z niestosowaniem się do ograniczeń dopuszczalnej prędkości oraz sygnalizacji świetlnej, ujawnione za pomocą urządzeń rejestrujących, współdziałania z zarządcami dróg w zakresie instalacji i usuwania urządzeń rejestrujących, instalacji i utrzymania urządzeń rejestrujących położonych w pasie drogowym wybranych rodzajów dróg, współdziałania z jednostkami samorządowymi w zakresie funkcjonowania systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Delegatura terenowa Inspektoratu wykonuje również inne zadania, wynikające z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym i innych przepisów prawa, wskazane przez Głównego Inspektora oraz zapewnia miejsca pracy i obsługę administracyjną inspektorów Inspekcji wykonujących czynności kontrolne w ramach Biura Elektronicznego Poboru Opłat, realizujących zadania na terenie delegatury terenowej (sekcje).";

2)
załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia;
3)
w załączniku nr 3:
a)
lp. 2 otrzymuje brzmienie:
2.Biuro Dyrektora GeneralnegoBDG
Wydział Kadr, Szkoleń i RekrutacjiBDG-WKSIR
Wydział Zamówień PublicznychBDG-ZPB
Wydział GospodarczyBDG-WGS
b)
lp. 4 otrzymuje brzmienie:
4.Biuro Elektronicznego Poboru OpłatBEPO
Wydział Postępowań IBEPO-WP I
Wydział Postępowań IIBEPO-WP II
Wydział Inspekcji Mobilnych Jednostek KontrolnychBEPO-WIMJK
c)
lp. 7 otrzymuje brzmienie:
7.Biuro Finansowo-GospodarczeBFG
Wydział Finansowo-KsięgowyBFG-WFK
Wydział Rachuby PłacBFG-WRP
Wydział Budżetu i Funduszy RozwojowychBFG-WBF
Wydział Gospodarki MandatowejBFG-WGM
Wydział OrzecznictwaBFG-WO
Wydział WindykacjiBFG-WW
§  2. 
1. 
Na podstawie zakresów działania komórek organizacyjnych określonych niniejszym zarządzeniem, dyrektorzy Biura Dyrektora Generalnego, Biura Elektronicznego Poboru Opłat i Biura Finansowo-Gospodarczego oraz osoba wyznaczona do koordynacji i nadzoru delegatur terenowych opracują i przedłożą Dyrektorowi Generalnemu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego do zatwierdzenia regulaminy wewnętrzne podległych im komórek organizacyjnych, w terminie miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
2. 
Do czasu zatwierdzenia przez Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego regulaminów wewnętrznych Biura Dyrektora Generalnego, Biura Elektronicznego Poboru Opłat, Biura Finansowo-Gospodarczego oraz delegatur terenowych, wydanych na podstawie ust. 1, zachowują moc dotychczas obowiązujące regulaminy wewnętrzne tych komórek organizacyjnych w zakresie, w jakim nie są sprzeczne z niniejszym zarządzeniem, nie dłużej jednak niż przez okres miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.

ZAŁĄCZNIK