Zmiana zarządzenia w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Programu Budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDDKiA.2020.16

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 maja 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 16
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 25 maja 2020 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Programu Budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem

Na podstawie § 4 statutu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 5 Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 lutego 2017 r. w sprawie nadania statutu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Dz. Urz. Min. Inf. i Bud. poz. 6 oraz Dz. Urz. Min. Inf. z 2018 r. poz. 51) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Nr 25 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 5 lipca 2019 r. w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Programu Budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, zmienionym zarządzeniem Nr 3 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 17 stycznia 2020 r. w § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W skład Komitetu wchodzą:

1) Pan Jan Jakubczyk - Dyrektor Biura Kontroli i Audytu - Przewodniczący Komitetu;

2) Pani Monika Tuszyńska - Dyrektor Departamentu Zarządzania Siecią Dróg - Zastępca Przewodniczącego Komitetu;

3) Pani Daria Prędko - Radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad;

4) Pan Tomasz Kwieciński - Radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad;

5) Pani Anna Mróz - Dyrektor Departamentu Budżetu i Projektów UE;

6) Pani Agnieszka Wickel - Dyrektor Departamentu Prawnego i Zamówień

Publicznych;

7) Pan Dariusz Góra - Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa.".

§  2. 
Tekst ujednolicony zarządzenia, o którym mowa w § 1, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

TEKST UJEDNOLICONY

ZARZĄDZENIE NR 25

GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD

z dnia 5 lipca 2019 r.

w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Programu Budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem

Na podstawie § 4 statutu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 5 Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 lutego 2017 r. w sprawie nadania statutu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Dz. Urz. Min. Inf. i Bud. poz. 6 oraz Dz. Urz. Min. Inf. z 2018 r. poz. 51) zarządza się, co następuje:

§  1. 
Powołuję się Komitet Sterujący do spraw Programu Budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, zwany dalej "Komitetem", którego celem jest koordynacja działań związanych z procesem przygotowania i wdrożenia Programu Budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, zwanego dalej "Programem".
§  2. 
Do zakresu zadań Komitetu należy, w szczególności:
1)
określanie kierunku prowadzonych prac mających na celu przygotowanie i wdrożenie Programu;
2)
opracowywanie propozycji działań w zakresie przygotowania i wdrożenia Programu;
3)
monitorowanie postępów w realizacji przygotowania i wdrażania Programu;
4)
opracowywanie sprawozdań z postępu działań związanych z przygotowaniem i wdrożeniem Programu;
5)
inicjowanie opracowania analiz, opinii, ekspertyz lub innych dokumentów związanych z opracowaniem i wdrażaniem Programu;
6)
opiniowanie i opracowywanie projektów zmian legislacyjnych usprawniających wdrożenie Programu.
§  3. 
1. 
W skład Komitetu wchodzą:
1)
Pan Jan Jakubczyk - Dyrektor Biura Kontroli i Audytu - Przewodniczący Komitetu;
2)
Pani Monika Tuszyńska - Dyrektor Departamentu Zarządzania Siecią Dróg - Zastępca Przewodniczącego;
3)
Pani Daria Prędko - Radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad;
4)
Pan Tomasz Kwieciński - Radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad;
5)
Pani Anna Mróz - Dyrektor Departamentu Budżetu i Projektów UE;
6)
Pani Agnieszka Wickel - Dyrektor Departamentu Prawnego i Zamówień Publicznych;
7)
Pan Dariusz Góra - Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa.
2. 
W posiedzeniach Komitetu zobowiązany jest uczestniczyć Kierownik Projektu, wyznaczony w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do realizacji działań w zakresie nadzoru nad projektem Krajowego Systemu Zarzadzania Ruchem Drogowy na sieci TEN-T - Etap 1.
§  4. 
1. 
Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy, w szczególności:
1)
inicjowanie, organizowanie i kierowanie pracami Komitetu;
2)
ustalanie, co najmniej raz w miesiącu, terminów posiedzeń Komitetu oraz przewodniczenie tym posiedzeniom;
3)
bieżące informowanie o postępie prac Komitetu Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad;
4)
przedstawianie Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad sprawozdań z prac Komitetu.
2. 
Zastępca Przewodniczącego Komitetu realizuje zadania Przewodniczącego Komitetu podczas jego nieobecności, a także inne zadania powierzone przez Przewodniczącego Komitetu.
§  5. 
1. 
Komitet realizuje swoje zadania na posiedzeniach organizowanych przez Przewodniczącego Komitetu, co najmniej raz w miesiącu.
2. 
W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komitetu, za zgodą Generalnego Dyrektora Dróg i Autostrad, może określić inną, niż wskazaną w ust. 1, częstotliwość posiedzeń Komitetu.
3. 
Obsługę organizacyjno-techniczną prac Komitetu zapewnia Departament Zarządzania Siecią Dróg.
4. 
Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu wyznaczony, przez Dyrektora Departamentu Zarządzania Siecią Dróg, z pracowników tego Departamentu.
5. 
Do zadań sekretarza Komitetu należy:
1)
zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Komitetu, w tym:
a)
przygotowanie projektu porządku posiedzeń Komitetu oraz koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów uczestnikom posiedzeń Komitetu,
b)
sporządzenie listy obecności uczestników posiedzeń Komitetu,
c)
sporządzanie protokołów z posiedzeń Komitetu, zawierających w szczególności:
porządek posiedzenia,
imiona i nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu,
wnioski osób biorących udział w posiedzeniu,
ustalenia Komitetu i Przewodniczącego Komitetu;
2)
uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu;
3)
gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komitetu, w szczególności uchwał i protokołów z posiedzeń;
4)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez Przewodniczącego Komitetu.
§  6. 
Do udziału w pracach Komitetu mogą być zapraszane, z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, również osoby spoza składu Komitetu.
§  7. 
Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia stanowiska. W przypadku braku uzgodnienia stanowiska rozstrzyga Przewodniczący Komitetu.
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.