Zmiana zarządzenia w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia.
Dz.Urz.MZ.2018.21
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 26 marca 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
"3. Dyrektor kieruje działalnością Centrum przy pomocy Zastępcy Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych, Zastępcy Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych oraz Głównego Księgowego.",
"3a. Zastępców Dyrektora zatrudnia Centrum po uzyskaniu akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia.",
"5. W skład Rady wchodzi od 3 do 5 członków, powoływanych i odwoływanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia. Co najmniej jeden członek Rady jest przedstawicielem departamentu Ministerstwa Zdrowia, do którego zadań należy sprawowanie w imieniu ministra właściwego do spraw zdrowia nadzoru nad Centrum.",
"2) osoba będąca członkiem zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej spółek handlowych prowadzących działalność gospodarczą związaną z tworzeniem, zarządzaniem lub obsługą systemów teleinformatycznych, jeżeli mogłoby to wywołać podejrzenie o jej stronniczość lub interesowność;",
"1) sporządzanie dla ministra właściwego do spraw zdrowia, na podstawie informacji oraz dokumentów przekazywanych Radzie przez Dyrektora Centrum, z własnej inicjatywy albo na jej żądanie, comiesięcznego raportu ze stanu zaawansowania projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum, obejmującego w szczególności:
a) informacje o stanie realizowanych przez Centrum projektów informatycznych wraz z ich bieżącą oceną i wynikające z niej wnioski i rekomendacje,
b) ocenę zasadności przyjmowanych przez Centrum rozwiązań informatycznych, w tym ich propozycji obejmujących warstwę sprzętową, aplikacyjną, organizacyjną oraz wynikające z nich wnioski i rekomendacje;
2) przedstawianie opinii i wniosków w sprawach:
a) wniesionych przez Dyrektora Centrum,
b) przyznawania Dyrektorowi Centrum i jego zastępcom nagród,
c) planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego;",
"2a. Dyrektor Centrum jest obowiązany do przekazywania Przewodniczącemu Rady protokołów z posiedzeń Komitetów sterujących dotyczących projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum, w terminie 2 dni roboczych od zatwierdzenia danego protokołu.
2b. Dyrektor Centrum jest obowiązany do niezwłocznego informowania Przewodniczącego Rady o wszelkich istotnych zagrożeniach i ryzykach dotyczących tworzenia, wdrażania i realizacji projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum.",
"7. Rada podejmuje decyzje, w formie uchwał, w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.",
"Członkom Rady przysługuje:";
"5. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych, a w razie jego nieobecności Zastępca Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych.
6. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
1) Zastępca Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych;
2) Zastępca Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych;
3) Główny Księgowy;
4) Wydział Obsługi Prawnej,
5) Wydział Zamówień Publicznych;
6) Wydział Informacji i Współpracy z Regionami;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Kontroli Zarządczej;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Zarządzania Bezpieczeństwem;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Audytora Wewnętrznego;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.",
"§ 3. 1. Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych należy:
1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych mu komórek organizacyjnych:
a) Wydziału Rozwoju Systemów Teleinformatycznych,
b) Wydziału Badań, Analiz i Współpracy Międzynarodowej;
2) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
2. Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych należy:
1) bezpośrednie nadzorowanie pracy Wydziału Eksploatacji Systemów Teleinformatycznych;
2) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
3. Do zakresu działania Głównego Księgowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości Centrum;
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
4) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych mu komórek organizacyjnych:
a) Wydziału Finansowo-Księgowego,
b) Wydziału Kadr, Płac i Szkolenia,
c) Wydziału Administracyjnego;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora;
6) w przypadku nieobecności Głównego Księgowego zastępuje go Zastępca Głównego Księgowego.",
"18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, Zastępcę Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych, Zastępcę Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych oraz Głównego Księgowego, zgodnie z właściwością, o której mowa w § 3.",
"15) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.",
"29) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.",
"18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych.",
"13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych.",
"22) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Głównego Księgowego.",
"12) prowadzenie spraw dotyczących statystyki publicznej, w tym w szczególności opracowywanie i analizowanie zbiorczych danych statystycznych w zakresie zasobów w ochronie zdrowia;",
"13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych.",
"13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.",
"12) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.",
"17) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.".