Zmiana zarządzenia w sprawie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2018.29

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 kwietnia 2018 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 25 kwietnia 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych

Na podstawie art. 68 ust. 4 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 123 i 650) w związku z art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 marca 2012 r. w sprawie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 10) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1 do zarządzenia:
a)
§ 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 4. W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Biuro Administracyjne;

2) Biuro Analiz i Kształcenia Podyplomowego;

3) Biuro Finansowo-Księgowe;

4) Biuro Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego;

5) Biuro Programów Kształcenia;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Informatyka IT;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.",

b)
w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Zasady wynagradzania pracowników Centrum są regulowane przez rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych działających w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1607 oraz z 2017 r. poz. 1816).".

2)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH

§  1. 
Do zadań Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych, zwanego dalej "Centrum", należy:
1)
podejmowanie działań mających na celu realizację zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej;
2)
obsługa merytoryczna i finansowa umów o dofinansowanie ze środków publicznych szkoleń specjalizacyjnych;
3)
wydawanie opinii w sprawach powołania kierowników szkoleń specjalizacyjnych w dziedzinach, w których nie ma osób posiadających tytuł specjalisty;
4)
wnioskowanie do ministra właściwego do spraw zdrowia o wyrażenie zgody na przeprowadzenie egzaminu państwowego dla liczby osób mniejszej niż 20;
5)
opracowywanie regulaminu egzaminu państwowego oraz ustalanie, w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku, na rok następny planu egzaminów państwowych w danej dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia i podawanie do publicznej wiadomości na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
6)
powoływanie zespołu opiniującego wniosek pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora oraz odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania specjalizacji w części lub całości;
7)
wydawanie pielęgniarkom i położnym dyplomu uzyskania tytułu specjalisty;
8)
prowadzenie rejestru pielęgniarek i położnych, które uzyskały tytuł specjalisty;
9)
realizacja zadań z zakresu nadzoru, o którym mowa w art. 83 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej;
10)
prowadzenie archiwum dokumentów Centrum oraz nadzór nad archiwizacją dokumentacji;
11)
współpraca w szczególności z:
a)
organizatorami kształcenia,
b)
organami prowadzącymi rejestr podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe,
c)
Naczelną Radą Pielęgniarek i Położnych,
d)
Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego,
e)
stowarzyszeniami zawodowymi i towarzystwami naukowymi pielęgniarek i położnych,
f)
konsultantami krajowymi i wojewódzkimi w dziedzinie medycyny, w dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia,
g)
pracownikami naukowymi uczelni wyższych kształcących w zawodach pielęgniarki, położnej,
h)
organami administracji rządowej i samorządowej;
12)
wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  2. 
1. 
Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie Centrum, w szczególności jest odpowiedzialny za:
1)
realizację zadań Centrum;
2)
zarządzanie majątkiem Centrum;
3)
ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;
4)
sporządzanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania;
5)
zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w Centrum;
6)
opracowywanie sprawozdań z działalności Centrum;
7)
ustalanie procedur kontrolnych;
8)
funkcjonowanie kontroli zarządczej w Centrum;
9)
współpracę z:
a)
komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Zdrowia, w szczególności z Departamentem Pielęgniarek i Położnych w ramach realizowanych zadań w zakresie sprawowania przez Ministra Zdrowia nadzoru merytorycznego nad Centrum,
b)
samorządem zawodowym pielęgniarek i położnych,
c)
organizatorami kształcenia,
d)
organizacjami pozarządowymi działającymi w sferze ochrony zdrowia.
2. 
Dyrektor jest przełożonym pracowników Centrum oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
3. 
Dyrektor wydaje zarządzenia wewnętrzne dotyczące działalności Centrum.
4. 
Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze pomocniczym lub doradczo-opiniodawczym niezbędne do realizacji zadań Centrum, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.
5. 
Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
1)
Zastępca Dyrektora;
2)
Biuro Administracyjne;
3)
Biuro Finansowo-Księgowe;
4)
Biuro Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego;
5)
Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
6)
Samodzielne Stanowisko Pracy Informatyka IT;
7)
Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych;
8)
Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji;
9)
Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
6. 
W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie jego nieobecności inny pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
§  3. 
Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora należy:
1)
bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych:
a)
Biura Analiz i Kształcenia Podyplomowego,
b)
Biura Programów Kształcenia;
2)
nadzorowanie gromadzenia i przechowywania dokumentacji, w sposób pozwalający na bezpieczne przechowywanie zawartych w niej danych, z wyłączeniem przeprowadzania jej archiwizacji;
3)
koordynowanie spraw związanych z pracami zespołu powołanego do opiniowania wniosku pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora i odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania szkolenia specjalizacyjnego w części lub całości;
4)
zapewnienie właściwego wyposażenia Centrum w materiały i sprzęt niezbędny do realizacji jego zadań;
5)
odpowiedzialność za zawartość merytoryczną strony internetowej Centrum;
6)
nadzór merytoryczny nad szkoleniami i konferencjami organizowanymi przez Centrum;
7)
reprezentowanie na zewnątrz stanowisk Centrum w zakresie uzgodnionym z Dyrektorem;
8)
sporządzanie sprawozdania z realizacji zadań Centrum;
9)
nadzór nad realizacją zadań Centrum w zakresie Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych;
10)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  4. 
1. 
Dyrektor może powołać kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4 pkt 1-6 załącznika nr 1 do zarządzenia.
2. 
Do podstawowych zadań osób, o których mowa w ust. 1, należy w szczególności:
1)
koordynowanie prac komórek organizacyjnych;
2)
przygotowanie propozycji rocznego planu pracy komórek organizacyjnych;
3)
organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników komórek organizacyjnych;
4)
planowanie środków finansowych niezbędnych do realizacji zadań komórek organizacyjnych wynikających z planów pracy;
5)
określenie szczegółowego zakresu obowiązków pracowników komórek organizacyjnych;
6)
sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją zadań komórek organizacyjnych;
7)
występowanie z wnioskami w sprawach osobowych dotyczących osób zatrudnionych w komórkach organizacyjnych;
8)
przygotowywanie sprawozdań i informacji dotyczących pracy komórek organizacyjnych w zakresie i terminach określonych przez Dyrektora;
9)
wykonywanie innych zadań zleconych odpowiednio przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§  5. 
Do zadań Biura Administracyjnego należy:
1)
prowadzenie Sekretariatu Centrum;
2)
zapewnianie obsługi kancelaryjnej dla poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy oraz właściwego przepływu informacji i obiegu dokumentów;
3)
zakup środków trwałych, wyposażenia i materiałów biurowych;
4)
prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych;
5)
zapewnianie właściwej ochrony mienia i utrzymania porządku w Centrum;
6)
zapewnianie utrzymania sprzętu i urządzeń niezbędnych do realizacji zadań Centrum w odpowiednim stanie technicznym;
7)
zapewnianie obsługi transportowej Centrum;
8)
prowadzenie kolportażu materiałów pomocniczych i szkoleniowych opracowanych przez Centrum;
9)
ewidencjonowanie i inwentaryzowanie majątku Centrum;
10)
obsługa organizowanych przez Centrum szkoleń i konferencji;
11)
kreowanie dobrego wizerunku Centrum;
12)
prowadzenie terminarza sprawozdań sporządzanych przez wszystkie komórki organizacyjne lub samodzielne stanowiska pracy;
13)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
14)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  6. 
Do zadań Biura Analiz i Kształcenia Podyplomowego należy:
1)
określanie zapotrzebowania na kształcenie podyplomowe w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa;
2)
opracowywanie analiz i ekspertyz z zakresu kształcenia podyplomowego;
3)
prowadzenie działalności konsultacyjno-usługowej w zakresie zagadnień dotyczących jakości kształcenia podyplomowego;
4)
określanie kryteriów i wskaźników oceny jakości kształcenia podyplomowego;
5)
pełnienie funkcji rzeczoznawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wybór organizatorów kształcenia, prowadzących szkolenia specjalizacyjne dla pielęgniarek i położnych;
6)
obsługa merytoryczna umów zawieranych z organizatorami szkoleń specjalizacyjnych dofinansowanych przez Ministerstwo Zdrowia;
7)
koordynowanie spraw organizacyjnych związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych wynikających z nadzoru;
8)
przygotowywanie do dnia 31 stycznia każdego roku planu kontroli merytorycznej organizatorów kształcenia na rok bieżący w ramach nadzoru;
9)
przeprowadzanie kontroli merytorycznej organizatora kształcenia w zakresie właściwości komórki organizacyjnej, a w szczególności ocena zgodności realizacji zajęć z programem kształcenia i ocena prawidłowości prowadzonej dokumentacji przebiegu procesu kształcenia;
10)
opracowywanie, na podstawie ustaleń zawartych w protokole, wystąpienia pokontrolnego wskazującego stwierdzone nieprawidłowości oraz zawierającego zalecenia pokontrolne;
11)
monitorowanie organizacji i przebiegu kształcenia podyplomowego w zakresie zadań wynikających ze sprawowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia nadzoru nad zapewnieniem odpowiedniej jakości kształcenia;
12)
prowadzenie działań związanych z pracami zespołu powołanego do opiniowania wniosku pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora i odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania szkolenia specjalizacyjnego w części lub całości;
13)
określanie standardowych wymagań dla organizatorów kształcenia podyplomowego;
14)
opracowywanie materiałów pomocniczych i szkoleniowych dla organizatorów kształcenia;
15)
współpraca z organizatorami kształcenia, w tym udzielanie konsultacji w zakresie organizacyjnym dydaktycznym i metodycznym;
16)
prowadzenie ewidencji organizatorów kształcenia oraz podawanie do publicznej wiadomości listy organizatorów kształcenia;
17)
monitorowanie procesu kształcenia na podstawie planów i harmonogramów kształcenia;
18)
opracowywanie rocznych sprawozdań z realizacji kształcenia podyplomowego;
19)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
20)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§  7. 
Do zadań Biura Finansowo - Księgowego należy:
1)
prowadzenie spraw finansowo - księgowych Centrum, obejmujących:
a)
prowadzenie bieżącej ewidencji finansowej według zasad rachunkowości,
b)
planowanie i zabezpieczanie środków finansowych,
c)
gospodarowanie środkami finansowymi Centrum,
d)
prowadzenie dokumentacji finansowej i księgowości,
e)
ewidencjonowanie księgowe majątku Centrum;
2)
prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych i prawnych;
3)
prowadzenie inwentaryzacji majątku Centrum oraz prowadzanie ksiąg inwentarzowych, prowadzenie likwidacji majątku, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4)
sporządzanie sprawozdań finansowych;
5)
sporządzanie planów dochodów i wydatków Centrum;
6)
dokonywanie przelewów ze wszystkich rachunków bankowych Centrum na podstawie dokumentów źródłowych;
7)
prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników;
8)
współpraca z właściwym terenowo oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i sporządzanie wymaganych dokumentów ubezpieczeniowych;
9)
prowadzenie rozliczeń umów zawartych z organizatorami kształcenia na dofinasowanie szkoleń specjalizacyjnych:
a)
przekazywanie środków finansowych na podstawie prawidłowo sporządzonych faktur VAT lub rachunków, wykazów pielęgniarek lub położnych oraz okresowych sprawozdań,
b)
sporządzanie informacji dotyczących wykorzystania środków publicznych przez poszczególnych organizatorów kształcenia;
10)
przygotowywanie, do dnia 30 listopada każdego roku, projektu planu kontroli finansowej na rok następny organizatorów kształcenia w ramach podpisanych umów na dofinansowanie szkoleń specjalizacyjnych;
11)
zgłaszanie corocznie do projektu budżetu państwa na rok następny środków niezbędnych do realizacji, zawieranych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, umów z organizatorami kształcenia;
12)
zapewnianie obsługi finansowej Centrum w związku z realizowaniem zadań dodatkowych;
13)
opracowywanie sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania oraz sprawozdań finansowych;
14)
przygotowanie dokumentów do archiwizacji w zakresie realizowanych zadań;
15)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
16)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  8. 
Do zadań Biura Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego należy:
1)
opracowywanie standardowych wymagań dla egzaminu państwowego w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa oraz dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, w tym opracowanie bazy zadań egzaminacyjnych oraz koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem i aktualizacją zadań egzaminacyjnych;
2)
opracowywanie jednolitych kryteriów egzaminu państwowego dla dziedzin pielęgniarstwa i dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia;
3)
przedkładanie do dnia 30 listopada każdego roku projektu planu egzaminów państwowych dla dziedzin pielęgniarstwa oraz dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia na rok następny;
4)
organizowanie egzaminu państwowego w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa oraz dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia;
5)
przyjmowanie, przetwarzanie, przechowywanie i przedkładanie państwowej komisji egzaminacyjnej dokumentacji pielęgniarki lub położnej ubiegającej się o dopuszczenie do egzaminu państwowego;
6)
informowanie zainteresowanych o dopuszczeniu do egzaminu państwowego oraz terminie i miejscu jego przeprowadzenia, nie później niż na 30 dni przed datą egzaminu państwowego oraz informowanie o wynikach egzaminu;
7)
zapewnianie obsługi organizacyjnej państwowej komisji egzaminacyjnej;
8)
przygotowywanie dyplomów uzyskania tytułu pielęgniarki lub położnej specjalisty;
9)
prowadzenie rejestru wydanych dyplomów;
10)
prowadzenie dokumentacji egzaminu państwowego;
11)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
12)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  9. 
Do zadań Biura Programów Kształcenia należy:
1)
określanie standardowych wymagań w zakresie programów kształcenia podyplomowego;
2)
opracowywanie standardowych wymagań kwalifikacyjnych dla absolwentów różnych rodzajów kształcenia podyplomowego;
3)
wnioskowanie do Dyrektora o powołanie zespołów programowych do opracowania programów kształcenia szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych;
4)
powoływanie, na wniosek Dyrektora, zespołów ds. ewaluacji programów kształcenia oraz organizowanie i koordynowanie pracy powołanych zespołów;
5)
przygotowywanie projektów programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do recenzji;
6)
przygotowywanie programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;
7)
przygotowywanie programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do publikacji na stronie internetowej Centrum;
8)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
9)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§  10. 
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Głównego Księgowego należy:
1)
prowadzenie czynności w ramach gospodarki finansowej Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
2)
kontrola prawidłowego sporządzania dokumentów księgowych pod względem formalnym oraz obiegu dokumentów finansowo - księgowych;
3)
nadzór i kontrola wykonania budżetu Centrum;
4)
wnioskowanie w sprawach uzasadnionych zmian w budżecie Centrum;
5)
bieżąca analiza wykorzystywania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Centrum;
6)
dbałość o gospodarność i celowość wydatkowanych środków budżetowych;
7)
prowadzenie rachunkowości jednostki i wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8)
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, pełnienia nadzoru i kontroli nad zadaniami realizowanymi przez Biuro Finansowo-Księgowe;
9)
współpraca w zakresie spraw finansowych ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
10)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  11. 
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych należy:
1)
prowadzenie spraw pracowniczych w Centrum;
2)
kierowanie pracowników na okresowe i kontrolne badania lekarskie;
3)
współpraca z inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
4)
prowadzenie sprawozdawczości na potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego i innej w zakresie spraw pracowniczych;
5)
przygotowywanie projektów umów, regulaminów, zarządzeń oraz wzorów dokumentów prawnych, wynikających z prawa pracy, przy współpracy z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy Radcy Prawnego;
6)
prowadzenie rejestru wydawanych przez Dyrektora Centrum zarządzeń;
7)
prowadzenie przy współpracy Biura Finansowo - Księgowego spraw płacowych oraz księgowych po uzgodnieniu z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy Głównego Księgowego;
8)
prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zarządczej;
9)
prowadzenie rejestru umów zleceń i umów o dzieło;
10)
sporządzanie umów zleceń dla członków komisji egzaminacyjnych;
11)
praca w systemie Płatnik;
12)
wystawianie rachunków do umów zleceń;
13)
prowadzenie kasy Centrum;
14)
prowadzenie rejestru opłat za państwowy egzamin specjalizacyjny;
15)
wystawianie zaświadczeń o dokonaniu opłaty za egzamin;
16)
prowadzenie kompletnej dokumentacji realizowanych zadań;
17)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
18)
realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  12. 
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji należy:
1)
prowadzenie archiwum zakładowego Centrum;
2)
archiwizacja i zabezpieczanie prowadzonych spraw;
3)
prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Centrum;
4)
współudział w prowadzeniu spraw związanych z planowaniem oraz realizacją warsztatów, konferencji i szkoleń;
5)
prowadzenie dokumentacji realizowanych zadań;
6)
zastępowanie Kierownika Biura Administracyjnego podczas jego nieobecności;
7)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
8)
realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  13. 
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Informatyka IT należy:
1)
obsługa informatyczna sprzętu komputerowego i oprogramowania Centrum:
a)
bieżąca konserwacja sprzętu,
b)
usuwanie awarii z wyłączeniem awarii podlegających naprawom gwarancyjnym,
c)
instalowanie i wdrażanie programów użytkowych stosowanych w Centrum oraz udzielaniu niezbędnej pomocy przy ich obsłudze i eksploatacji,
d)
instalowanie i stałe aktualizowanie programów antywirusowych,
e)
szkolenie pracowników w zakresie funkcjonowania, obsługi, użytkowania, administrowania i utrzymania oprogramowania,
f)
pomoc przy sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia w postępowaniu o zamówienie publiczne dotyczące zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania, w celu jego dostosowania do potrzeb użytkowych Centrum, licencji na oprogramowanie lub programów użytkowych,
g)
pomoc przy aktualizacji treści strony internetowej Centrum;
2)
pełnienie obowiązków administratora danych zgodnie z obowiązującą w Centrum polityką bezpieczeństwa;
3)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
4)
realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora Centrum, dotyczących administrowania siecią teleinformatyczną Centrum.
§  14. 
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Radcy Prawnego należy:
1)
świadczenie pomocy prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1870 i 2400 oraz z 2018 r. poz. 138) w zakresie działalności statutowej i regulaminowej Centrum;
2)
reprezentowanie jednostki na zewnątrz - zastępstwo procesowe przed sądami, urzędami i innymi organami;
3)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
4)
współpraca z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej;
5)
realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  15. 
Obieg dokumentów, w tym dokumentów finansowo-księgowych, w Centrum regulują odrębne przepisy.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).