Zmiana wytycznych w sprawie wykonywania niektórych czynności dochodzeniowo-śledczych przez policjantów.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2020.54

Akt jednorazowy
Wersja od: 8 października 2020 r.

WYTYCZNE Nr 4
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 6 października 2020 r.
zmieniające wytyczne w sprawie wykonywania niektórych czynności dochodzeniowo-śledczych przez policjantów

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2020 r. poz. 360, 956 i 1610) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie wykonywania niektórych czynności dochodzeniowo-śledczych przez policjantów (Dz. Urz. KGP poz. 59, z 2019 r. poz. 92 oraz z 2020 r. poz. 20), po § 40 dodaje się § 40a i § 40b w brzmieniu:

"§ 40a. Wykonanie w postępowaniu sprawdzeń lub zapytań związanych z gromadzeniem danych o składnikach majątkowych osoby podejrzanej lub podejrzanego odnotowuje się na bieżąco w sporządzanej w Elektronicznym Rejestrze Czynności Dochodzeniowo-Śledczych, o którym mowa w przepisach Komendanta Głównego Policji o funkcjonowaniu Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych, karcie sprawdzeń mienia, której wydruk wykonany najpóźniej w dacie zakończenia postępowania, załącza się do akt kontrolnych postępowania.

§ 40b. Policjant prowadzący postępowanie, podejmując decyzję o dokonaniu rejestracji danych daktyloskopijnych lub wizerunku osoby podejrzanej, podejrzanego, nieletniego dopuszczającego się czynu zabronionego przez ustawę jako przestępstwa ściganego z oskarżenia publicznego albo osoby o nieustalonej tożsamości lub usiłującej ukryć swoją tożsamość, przy zlecaniu ich dokonania przez innego policjanta lub pracownika Policji z wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń, przekazuje temu policjantowi lub pracownikowi Policji pisemne zlecenie zawierające następujące dane: imię i nazwisko osoby rejestrowanej, imiona rodziców, datę urodzenia, numer identyfikacyjny PESEL, indywidualny identyfikator w KSIP (OIO), imię i nazwisko osoby zlecającej rejestrację, nazwę jednostki Policji, numer sprawy (L. dz., RSD), datę zlecenia, podpis zlecającego rejestrację, nazwisko osoby wykonującej rejestrację. Kopię pisemnego zlecenia włącza się do akt kontrolnych.".

§  2. 
Wytyczne wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.