Zmiana wytycznych w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2009.2.16

Akt utracił moc
Wersja od: 5 marca 2009 r.

WYTYCZNE Nr 56
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 5 marca 2009 r.
zmieniające wytyczne w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych

W związku z art. 15 ust. 2, art. 18 ust. 2 i art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058) ustala się, co następuje:
§  1.
W wytycznych nr 264 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 7 listopada 2008 r. w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych, wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 3:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Plan zawiera, wykazane w odrębnych częściach:

1) zamówienia planowane do udzielenia w wyniku postępowań prowadzonych przez Zespół zgodnie z ustawą:

a) uruchomionych i niezakończonych podpisaniem umowy w latach poprzednich,

b) uruchomionych lub planowanych do uruchomienia w danym roku;

2) zamówienia planowane do samodzielnego udzielenia przez Kierownika, na podstawie art. 4 ustawy;

3) zamówienia udzielone w latach poprzednich, których realizacja będzie kontynuowana w danym roku oraz pozostałe wydatki rzeczowe.",

b)
po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:

"4a. Dyrektor Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej w terminie 14 dni od daty przekazania Kierownikom pisemnej informacji o wysokości zatwierdzonego planu finansowego, przedstawia Dyrektorowi projekt planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie komórki organizacyjnej.",

c)
po ust. 7 dodaje się ust. 7a w brzmieniu:

"7a. Dyrektor Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej w terminie 21 dni od daty przekazania Kierownikom pisemnej informacji o kwotach ujętych w prowizorium planu finansowego, stanowiących podstawę gospodarki finansowej do chwili zatwierdzenia planu finansowego na dany rok, przedstawia Dyrektorowi projekt prowizorium planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie komórki. Do sporządzenia projektu prowizorium planu przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.",

d)
ust. 9 otrzymuje brzmienie:

"9. Plan oraz prowizorium planu Dyrektor przedkłada do zatwierdzenia Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej, w ciągu 10 dni od dnia otrzymania projektów, o których mowa w ust. 4, 4a, 7 i 7a.";

2)
w § 6 ust. 18 otrzymuje brzmienie:

"18. Zatwierdzony wniosek o powołanie komisji oraz zatwierdzony wniosek o dokonanie zmian w składzie komisji Dyrektor przesyła faksem do wiadomości dyrektora Zarządu Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej.";

3)
w § 14 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

"2. Po uprawomocnieniu się wyboru najkorzystniejszej oferty Dyrektor powiadamia Kierownika o możliwości zawarcia umowy, przekazując jednocześnie tę informację do wiadomości dyrektorowi Zarządu Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej.

3. Dyrektor, Kierownik oraz inni kierownicy komórek organizacyjnych KGSG i jednostek organizacyjnych SG, których przedstawiciele są członkami komisji, w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawidłowości przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego informują niezwłocznie Komendanta Głównego Straży Granicznej, za pośrednictwem dyrektora Zarządu Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej, a w szczególności przed podpisaniem umowy przekazują informacje mogące skutkować jej nieważnością.";

4)
w § 19:
a)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Podstawę przekazania do depozytu wzoru przedmiotu zamówienia stanowi protokół przyjęcia - przekazania, którego wzór określa załącznik nr 11 do wytycznych. Podstawą wydania wykonawcy wzoru przedmiotu zamówienia jest dokument obrotu materiałowego określony w odrębnych przepisach.",

b)
po ust. 4 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

"5. Dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w ust. 2 i 3 Kierownik niezwłocznie przekazuje do Zespołu.";

5)
w § 22 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. Do sporządzenia korekty planu zamówień publicznych za rok 2008 stosuje się wzór planu określony w dotychczasowych przepisach.";

6)
załącznik nr 1 do wytycznych otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszych wytycznych;
7)
załącznik nr 2 do wytycznych otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszych wytycznych;
8)
załącznik nr 11 do wytycznych otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszych wytycznych.
§  2.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, upoważnieni przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do zawierania umów na dostawy, usługi i roboty budowlane oraz Dyrektor Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej przedstawią Dyrektorowi Zespołu do Spraw Zamówień Publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej projekt planu zamówień publicznych na rok 2009 w zakresie właściwości kierowanej przez siebie komórki w terminie 10 dni od dnia podpisania wytycznych.
2.
Dyrektor Zespołu do Spraw Zamówień Publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej przedłoży do zatwierdzenia Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej plan zamówień publicznych na rok 2009 w ciągu 15 dni od dnia podpisania wytycznych.
§  3.
Przepisy niniejszych wytycznych mają zastosowanie od 1 stycznia 2009 r., z wyjątkiem przepisu § 1 pkt 5, który ma zastosowanie od dnia 15 listopada 2008 r.
§  4.
Wytyczne wchodzą w życie z dniem podpisania.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

ZATWIERDZAM

....................................

(data, podpis i pieczęć)

PLAN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA ................. r.

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA1 ..........................

Wielkość zamówieniaKod CPV2Wartość szacunkowa zamówieniaŚrodki przeznaczone na realizacjęPozycja budżetowaPlanowany termin (miesiąc)Planowana data
L. p.Przedmiot zamówieniaJmIlośćRodzaj3(bez VAT w PLN)ogółemw roku bieżącymzłożenia wnioskuwszczęcia postępowania4rozpoczęcia realizacji umowyzakończenia realizacji umowyUwagi
123456789101112131415
I. Zamówienia planowane do udzielenia w wyniku postępowań prowadzonych przez Zespół
1.1
1.2
1.3
Razem Biuro
II. Zamówienia planowane do samodzielnego udzielenia przez Kierownika
2.1
2.2
2.3
Razem Biuro
III. Zamówienia udzielone w latach poprzednich oraz pozostałe wydatki rzeczowe
3.1
3.2
3.3
OGÓŁEM BIURA

Uzgodniono:

GŁÓWNY KSIĘGOWY KGSG

............................................................. DYREKTOR -..............................

(podpis, pieczęć i data) (podpis, pieczęć i data)

______

1 Źródło finansowania - budżet podstawowy, fundusze pomocowe (np. Fundusz Schengen, Fundusz Norweski), Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego - wydatki z poszczególnych źródeł przedstawić na odrębnym arkuszu)

2 Kod CPV - z dokładnością do pięciu pierwszych cyfr

3 Rodzaj zamówienia - D - dostawa, U - usługa, RB - roboty budowlane

4 najwcześniej miesiąc następny po miesiącu złożenia wniosku

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

PROJEKT PLANU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

.................................. KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA ................ r.

(nazwa komórki organizacyjnej)

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA1 .................................

Wielkość zamówieniaKod CPV2Wartość szacunkowa zamówieniaŚrodki przeznaczone na realizacjęPozycja budżetowaPlanowany termin (miesiąc)Planowana data
L. p.Przedmiot zamówieniaJmIlośćRodzaj3(bez VAT w PLN)ogółemw roku bieżącymzłożenia wnioskuwszczęcia postępowania4rozpoczęcia realizacji umowyzakończenia realizacji umowyUwagi
123456789101112131415
I. Zamówienia planowane do udzielenia w wyniku postępowań prowadzonych przez Zespół
1.1
1.2
1.3
Razem Biuro
II. Zamówienia planowane do samodzielnego udzielenia przez Kierownika
2.1
2.2
2.3
Razem Biuro
III. Zamówienia udzielone w latach poprzednich oraz pozostałe wydatki rzeczowe
3.1
3.2
3.3
OGÓŁEM BIURA

Uzgodniono:

GŁÓWNY KSIĘGOWY KGSG

.......................................................... .........................................................

(podpis, pieczęć i data) (podpis Kierowników, pieczęć i data)

______

1 Źródło finansowania - budżet podstawowy, fundusze pomocowe (np. Fundusz Schengen, Fundusz Norweski), Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego - wydatki z poszczególnych źródeł przedstawić na odrębnym arkuszu)

2 Kod CPV - z dokładnością do pięciu pierwszych cyfr

3 Rodzaj zamówienia - D - dostawa, U - usługa, RB - roboty budowlane

4 najwcześniej miesiąc następny po miesiącu złożenia wniosku

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

..........................., dnia .............................

Egz. nr ........

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA - PRZEKAZANIA NR .........

Sporządzony w ................................................

przez ...............................................................

do magazynu ............ złożonych przez nw. Wykonawców w postępowaniu ........(imiona i nazwiska członków komisji)
następujących wzorów przedmiotów zamówienia:....................................
....................................
Lp.Nazwa przedmiotuJ.m.Ilość podlegająca przekazaniu - przyjęciuCena jednostkowa bruttoWartośćNazwa, adres, telefon/fax WykonawcyUwagi (informacja o stanie przedmiotu)Dane o zaewidencjonowaniu
123456739
Razem wartośćXXX

Ilość pozycji ...... słownie: .................. wartość słownie: .................... zł. ...../100

Uwagi:

1. Na podstawie art. 97 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych przedmiot (-y) wyszczególnione w pozycji (-ach) nr........- podlega -(ją) zwrotowi do Wykonawcy po 4 latach od następnego dnia po dniu podpisania umowy, tj.

po dniu:

2. Przedmiot (-y) wyszczególnione w pozycji (-ach) nr...........podlegają po zakończeniu postępowania zwrotowi do Wykonawców, których oferty nie zostały wybrane (na ich wniosek)

3. Inne: .....................................................................................................................................

Wyszczególnione przedmioty zgodnie ze stanem faktycznym (rubr. 4)

Przyjął: .............................przekazał: 1 ................2. ..........................zaewidencjonował .................
(stanowisko, imię i nazwisko i podpis)(imię i nazwisko oraz podpis)(imię i nazwisko oraz podpis)

Wykonano w 3 egz.:

egz. nr 1 - Zespół

egz. nr 2 - Komórka Organizacyjna KGSG

egz. nr 3 - magazyn