Zmiana nazwy Władzy Wdrażającej Programy Europejskie na Centrum Projektów Polska Cyfrowa oraz nadania statutu Centrum Projektów Polska Cyfrowa.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MAiC.2015.10

Akt utracił moc
Wersja od: 19 marca 2015 r.

ZARZĄDZENIE Nr 7
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
z dnia 17 marca 2015 r.
w sprawie zmiany nazwy Władzy Wdrażającej Programy Europejskie na Centrum Projektów Polska Cyfrowa oraz nadania statutu Centrum Projektów Polska Cyfrowa

Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zmienia się nazwę państwowej jednostki budżetowej Władzy Wdrażającej Programy Europejskie na "Centrum Projektów Polska Cyfrowa".
§  2.
Centrum Projektów Polska Cyfrowa nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  3.
Traci moc zarządzenie Nr 4 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 2 września 2014 r. w sprawie nadania statutu Władzy Wdrażającej Programy Europejskie (Dz. Urz. Min. Ad. i Cyf. poz. 16).
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

CENTRUM PROJEKTÓW POLSKA CYFROWA

§  1.
1.
Centrum Projektów Polska Cyfrowa, zwane dalej "CPPC", jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Administracji i Cyfryzacji.
2.
Siedzibą CPPC jest Warszawa.
3.
CPPC realizuje zadania związane z wdrażaniem programów i projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej zapewniających wsparcie w ramach polityki spójności, środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz środków pochodzących z innych programów w zakresie mu powierzonym do realizacji właściwymi umowami i porozumieniami.
4.
CPPC zarządza programami powierzonymi mu do realizacji w zakresie i w sposób zgodny z decyzjami uprawnionych organów administracji rządowej oraz zasadami obowiązującymi przy realizacji tych programów.
§  2.
1.
W skład CPPC wchodzą:
1)
Dyrektor;
2)
Departament Kompetencji Cyfrowych;
3)
Departament Wdrażania Projektów Szerokopasmowych;
4)
Departament Projektów e-Administracji;
5)
Departament Programów Europejskich;
6)
Departament Systemu Zarządzania i Kontroli;
7)
Departament Finansowo - Administracyjny;
8)
Doradca Dyrektora CPPC;
9)
Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego.
2.
Regulamin organizacyjny CPPC ustala, w drodze zarządzenia, Minister Administracji i Cyfryzacji na wniosek Dyrektora.
§  3.
1.
Dyrektora powołuje i odwołuje Minister Administracji i Cyfryzacji.
2.
Dyrektor kieruje CPPC i reprezentuje jednostkę jednoosobowo na zewnątrz.
3.
W razie nieobecności Dyrektora pracą CPPC kieruje upoważniony przez niego Dyrektor Departamentu.
4.
Dyrektor wykonuje zadania CPPC przy pomocy Dyrektorów Departamentów oraz samodzielnych stanowisk pracy.
5.
CPPC jest pracodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 i 1662).
6.
Dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w CPPC i może powierzać wykonywanie określonych zadań innym osobom na podstawie umów cywilnoprawnych, pełnomocnictw oraz upoważnień.
7.
Dyrektor może wydawać zarządzenia, decyzje i wytyczne w sprawach związanych z funkcjonowaniem i zakresem działania CPPC.
8.
Dyrektor może upoważnić Dyrektorów Departamentów, kierowników komórek organizacyjnych, wchodzących w skład departamentów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2-7, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.