Zmiana decyzji w sprawie zakresu czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Dyrektora Generalnego Urzędu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSW.2015.29

Akt jednorazowy
Wersja od: 30 lipca 2015 r.

DECYZJA Nr 124
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
z dnia 30 lipca 2015 r.
zmieniająca decyzję w sprawie zakresu czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Dyrektora Generalnego Urzędu

Na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) postanawia się, co następuje:
§  1.
W decyzji nr 65 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 11 kwietnia 2013 r. w sprawie zakresu czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Dyrektora Generalnego Urzędu (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. poz. 37 i 56, z 2014 r. poz. 10, 35 i 40 oraz z 2015 r. poz. 22) wprowadza się następujące zmiany:
1)
po § 3 dodaje się § 3a w brzmieniu:

"§ 3a. Podsekretarz Stanu Przemysław Kuna:

1) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw dotyczących współpracy z organami innych państw i instytucjami Unii Europejskiej w zakresie integracji polskich systemów teleinformatycznych z systemami Unii Europejskiej, w tym siecią TESTA oraz z Systemem Informacyjnym Schengen drugiej generacji (SIS II) i Wizowym Systemem Informacyjnym (VIS);

2) wykonuje zadania wynikające z art. 3 ust. 1 pkt 7 i art. 4 ust. 1 pkt 8 i 9 ustawy z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym, pozostające we właściwości Ministra;

3) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z ewidencją ludności, rejestracją stanu cywilnego, zmianą imion i nazwisk oraz dowodami osobistymi i dokumentami paszportowymi;

4) sprawuje nadzór nad rozwojem i utrzymaniem rejestrów państwowych pozostających we właściwości Ministra, w tym Powszechnym Elektronicznym Systemem Ewidencji Ludności (PESEL) oraz centralną ewidencją pojazdów i centralną ewidencją kierowców, a także nad współpracą rejestru PESEL z systemami zewnętrznymi;

5) sprawuje nadzór nad rozwojem i utrzymaniem infrastruktury teleinformatycznej na potrzeby rejestrów państwowych będących we właściwości Ministra oraz wybranych sieci teleinformatycznych na potrzeby administracji rządowej;

6) sprawuje nadzór nad wykonywaniem przez organy i jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra zadań pozostających w kompetencji Ministra związanych z wykonywaniem działalności telekomunikacyjnej;

7) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z utrzymaniem, rozwojem i finansowaniem Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (OST 112);

8) podpisuje w zastępstwie Ministra pisma kierujące dokumenty rządowe do rozpatrzenia przez Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz stanowiska dotyczące tych dokumentów;

9) zapewnia prowadzenie spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych;

10) wykonuje funkcje organu założycielskiego wobec Centralnego Ośrodka Informatyki;

11) sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez:

a) Departament Ewidencji Państwowych,

b) Departament Spraw Obywatelskich,

c) Departament Teleinformatyki.";

2)
uchyla się § 5a.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.