Zmiana decyzji w sprawie uzyskiwania i przetwarzania przez Policję danych telekomunikacyjnych, pocztowych oraz internetowych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2016.45

Akt jednorazowy
Wersja od: 11 lipca 2016 r.

DECYZJA Nr 248
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 11 lipca 2016 r.
zmieniająca decyzję w sprawie uzyskiwania i przetwarzania przez Policję danych telekomunikacyjnych, pocztowych oraz internetowych

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2015 r. poz. 355, z późn. zm.) postanawia się, co następuje:
§  1.
W decyzji nr 98 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 kwietnia 2016 r. w sprawie uzyskiwania i przetwarzania przez Policję danych telekomunikacyjnych, pocztowych oraz internetowych (Dz. Urz. KGP poz. 14) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 6:
a)
w ust. 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) odnotowuje go w rejestrze;",

b)
w ust. 4 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) odnotowuje fakt jej otrzymania w rejestrze;",

c)
w ust. 5 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1) występuje o udostępnienie danych i odnotowuje ten fakt w rejestrze;

2) odnotowuje fakt otrzymania odpowiedzi w rejestrze;";

2)
§ 7 otrzymuje brzmienie:

"§ 7. 1. W komórkach organizacyjnych, o których mowa w § 2, prowadzi się w postaci elektronicznej w sposób umożliwiający eksport danych do formatu csv (standard RFC4180), rejestr wystąpień o uzyskanie danych telekomunikacyjnych, pocztowych i internetowych, którego wzór określa załącznik nr I do decyzji.

2. Rejestr prowadzi się zgodnie z następującymi zasadami:

1) w rejestrze wpisuje się wszystkie wystąpienia o ustalenie danych telekomunikacyjnych, pocztowych i internetowych uzyskiwanych na podstawie art. 20c, art. 20da i art. 20cb ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji;

2) w ramach jednego wpisu do rejestru może wystąpić tylko jeden rodzaj ustalenia. Jednocześnie we wpisie można zawrzeć wiele parametrów tego samego typu, opis poszczególnych kategorii i rodzajów ustaleń został określony w załączniku nr II do decyzji;

3) liczbę wystąpień według podstawy prawnej - należy traktować jako liczbę wystąpień kierowanych do operatora bez względu na liczbę parametrów wpisanych w zapytaniu;

4) rejestr prowadzi się z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych i danych osobowych.

3. W celu zapewnienia nadzoru i rozliczalności zadań związanych z uzyskiwaniem danych telekomunikacyjnych, pocztowych i internetowych w rejestrze mogą być gromadzone dane statystyczne wykraczające poza dane określone w załączniku nr I.";

3)
uchyla się § 8 - 10.
§  2.
Wystąpienia o dane telekomunikacyjne, pocztowe i internetowe dokonane w okresie od dnia 7 lutego 2016 r. do dnia wejścia w życie niniejszej decyzji wprowadza się do rejestru na podstawie posiadanych danych.
§  3.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  I

WZÓR

Rejestr wystąpień .........................................................

(jednostka organizacyjna Policji)

o uzyskanie danych telekomunikacyjnych, pocztowych i internetowych

Lp.Nr zleceniaNr sprawyJednostka organizacyjna uzyskująca danePodstawa prawnaCel uzyskania danych: Kwalifikacja prawna/ działania ratownicze/ poszukiwawczeLiczba wystąpień wg podstawy prawnejRodzaj danych o uzyskanie których wystąpiła PolicjaID

funkcjonariusza uzyskującego dane

ID

funkcjonariusza realizującego zlecenie

Data uzyskania danych
Art. 20c ust. 1 pkt 1Art. 20c ust. 1 pkt 2Art. 20c ust. 1 pkt 3Art. 20cbArt. 20da w zakresie art. 20c ust. 1 pkt 1Art. 20da w zakresie art.20c ust. 1 pkt 2Art. 20da w zakresie art. 20c ust. 1 pkt 3
1234567891011121314151617

Nr zlecenia - nr pod jakim zostało zarejestrowane zlecenie w systemie/dzienniku korespondencyjnym,

Nr sprawy - nr ewidencyjny sprawy do której wystawiono zapytanie,

Jednostka organizacyjna uzyskująca dane - nazwa jednostki, która zwróciła się z wnioskiem o uzyskanie danych do przedsiębiorców pocztowych, internetowych, telekomunikacyjnych,

Podstawa prawna - podstawa realizacji zlecenia wynikająca z ustawy o Policji,

Cel uzyskania danych: Kwalifikacja prawna/działania ratownicze/poszukiwawcze - podstawa realizacji: kwalifikacja prawna przestępstwa lub działania ratownicze/poszukiwawcze,

Liczba wystąpień wg podstawy prawej - powołanie się na uprawnienie ustawowe (art. 20c, art. 20cb lub art. 20da ustawy) wraz z liczbą zapytań,

Rodzaj danych o uzyskanie których wystąpiła Policja - np.: raport połączeń, lokalizacja, dane użytkowników, dane IMSI, kod PUK itp.,

ID funkcjonariusza uzyskującego dane: - ID osoby zlecającej zapytanie, która następnie otrzymuje dane,

ID funkcjonariusza realizującego zlecenie - ID osoby fizycznie dokonującej zapytania w podmiotach zobowiązanych do udzielenia takiej informacji,

Data uzyskania danych - data pozyskania ostatnich danych.

ZAŁĄCZNIK Nr  II

WZÓR

Kategoria i rodzaj ustalenia

KategoriaRodzajLegenda
Dane telekomunikacyjneRaporty połączeńW SZCZEGÓLNOŚCI:

- RAPORT POŁĄCZEŃ DLA NUMERU TELEFONU

- RAPORT POŁĄCZEŃ DLA NUMERU IMEI

- RAPORT POŁĄCZEŃ DLA STACJI BAZOWEJ CI/LAC

Lokalizacje stacji abonenckichOKREŚLENIE BIEŻĄCEGO POŁOŻENIA TELEFONU
Dane użytkownikówW SZCZEGÓLNOŚCI:

- USTALENIE DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH DLA ZADANEGO NUMERU

- USTALENIE NUMERU DLA ZADANYCH DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH

Dane pocztoweDane o użytkownikach i usługachW SZCZEGÓLNOŚCI WYKAZ DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH ODBIORCÓW LUB NADAWCÓW
Dane internetoweRaporty połączeńRAPORT POŁĄCZEŃ WG OKREŚLONYCH KRYTERIÓW
Dane użytkownikówW SZCZEGÓLNOŚCI:

- USTALENIE DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH DLA ZADANEGO NUMERU IP

- USTALENIE DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH DLA ZADANEGO ADRESU E-MAIL

- USTALENIE USŁUGI INTERNET WEDŁUG DANYCH (PESEL, ADRES, REGON, NIP)