Zmiana decyzji w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie profilaktyki społecznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2017.78

Akt jednorazowy
Wersja od: 18 grudnia 2017 r.

DECYZJA Nr 312
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 18 grudnia 2017 r.
zmieniająca decyzję w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie profilaktyki społecznej

Na podstawie § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania szkoleń zawodowych oraz doskonalenia zawodowego w Policji (Dz. U. poz. 877, z późn. zm.) postanawia się, co następuje:
§  1. 
W decyzji nr 95 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 marca 2016 r. w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie profilaktyki społecznej (Dz. Urz. KGP poz. 12) w załączniku do decyzji w części II "Treści kształcenia" w bloku nr I "System ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli" temat nr 1 "Zarys systemu ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli" otrzymuje brzmienie:
ZagadnieniaCzas realizacjiMetoda realizacjiWskazówki do realizacji
1. Ochrona porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Polsce - zarys pojęciowy2wykład- przedstawić w zarysie istotę ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Polsce,
- zdefiniować podstawowe pojęcia związane z tym obszarem zagadnieniowym,
- scharakteryzować system podmiotów ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- omówić cechy społeczeństwa obywatelskiego,
- przedstawić ideę partycypacji społeczeństwa obywatelskiego,
2. Sektor obywatelski, komercyjny i samorządowy w systemie ochrony bezpieczeństwa publicznego- przedstawić cele oraz zasadę funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa (KMZB).

Zaakcentuj rolę KMZB jako narzędzia do:

- diagnozy zagrożeń występujących w środowiskach lokalnych. Diagnoza ta będzie podstawą do tworzenia programów profilaktycznych odpowiadających rzeczywistym potrzebom społeczeństwa,

- wymiany informacji między społeczeństwem a Policją pozwalających na ocenę i optymalizację działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa,

- aktywizowania społeczności lokalnych (społeczeństwo obywatelskie).

Omów funkcjonalności KMZB, kategorie dostępnych zagrożeń w części interaktywnej oraz proces nanoszenia zagrożeń na mapę. Zaakcentuj konieczność rzetelnej weryfikacji wskazanych zagrożeń pod kątem ich faktycznego występowania - zjawisko niepotwierdzone nie musi okazać się nieprawdziwe (konieczność właściwego nadzoru nad działaniami w celu właściwej weryfikacji zagrożenia). Podkreśl ważność rzetelnego zapisu w karcie weryfikacji zagrożenia (rzeczowość zapisu tak, aby wskazywał datę, czas, osobę oraz podjęte działania w ramach weryfikacji/likwidacji zagrożenia). Omów sposób dokumentowania czynności w procesie weryfikacji informacji o zagrożeniu (notatnik służbowy, protokół odprawy do służby, wpis w karcie weryfikacji zagrożenia).

3. Partycypacja społeczna w ochronie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli
4. Rola Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa w kontaktach ze społecznością lokalną
§  2. 
Kursy specjalistyczne w zakresie profilaktyki społecznej rozpoczęte i niezakończone przed dniem wejścia w życie niniejszej decyzji prowadzi się na podstawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie profilaktyki społecznej, określonego w załączniku do decyzji, o której mowa w § 1.
§  3. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.