Zmiana decyzji w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2023.57

Akt jednorazowy
Wersja od: 24 maja 2023 r.

DECYZJA Nr 46/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 23 maja 2023 r.
zmieniająca decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej

Na podstawie art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1438) oraz § 2 pkt 3a i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933) ustala się, co następuje:
§  1. 
W decyzji Nr 33/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 marca 2019 r. w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 40 oraz z 2020 r. poz. 79) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 7 pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.";

2)
w § 16:
a)
po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

"6a) Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni;",

b)
pkt 12 otrzymuje brzmienie:

"12) dyrektorzy (szefowie, komendanci) innych, niewymienionych powyżej jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi i jemu podporządkowanych, o których mowa w decyzji w sprawie podporządkowania jednostek organizacyjnych osobom zajmującym kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej albo kierownikom komórek organizacyjnych.";

3)
w § 20 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) w zakresie środków finansowych, dla których dysponentem nie jest Dyrektor Generalny Ministerstwa - kierownik jednostki organizacyjnej, której propozycje do planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych zostały ujęte w planie priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych.";

4)
§ 24 otrzymuje brzmienie:

"§ 24. 1. Materiałami promocyjnymi, w rozumieniu niniejszej decyzji, są nieposiadające wartości handlowej przedmioty, których wartość nie przekracza kwoty, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, opatrzone znakami i elementami wizualnymi, o których mowa w ust. 2, a w szczególności:

1) wydawnictwa książkowe;

2) foldery, ulotki, naklejki, plakaty;

3) kalendarze;

4) nośniki dźwięku i obrazu, elektroniczne nośniki danych;

5) ryngrafy, plakiety, znaczki, proporczyki;

6) materiały piśmiennicze i biurowe;

7) elementy odzieży;

8) artykuły spożywcze (w tym słodycze reklamowe);

9) zabawki;

10) inne przedmioty, których forma i przeznaczenie nie budzą negatywnych skojarzeń.

2. Materiały promocyjne opatruje się:

1) znakiem promocyjnym Wojska Polskiego, innymi znakami używanymi w Siłach Zbrojnych lub innymi kojarzącymi się z wojskiem i obronnością elementami wizualnymi w przypadku promowania Sił Zbrojnych;

2) znakiem z wizerunkiem orła Ministerstwa Obrony Narodowej, o którym mowa w § 2 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 września 2022 r. w sprawie sposobu używania wizerunku orła ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz barw Rzeczypospolitej Polskiej do celów wspólnej identyfikacji wizualnej (Dz. U. poz. 2102) w przypadku promowania Ministerstwa Obrony Narodowej.";

5)
§ 26 i § 27 otrzymują brzmienie:

"§ 26. 1. Narzędzia promocyjne, materiały promocyjne i elementy ekspozycyjnowystawiennicze nie mogą:

1) zawierać elementów promujących osoby aktualnie pełniące służbę wojskową lub aktualnie pełniące funkcje publiczne;

2) naruszać praw autorskich i dóbr osobistych chronionych prawem cywilnym;

3) podlegać sprzedaży, z wyjątkiem materiałów promocyjnych na aukcjach

charytatywnych.

2. Ograniczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy materiałów promocyjnych o charakterze pamiątkowym lub okolicznościowym, w szczególności: monet, medali, ryngrafów i plakiet Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz Szefa Sztabu Generalnego.

3. Materiały promocyjne, o których mowa w ust. 2, zapewnia i udostępnia podmiotom, o których mowa w ust. 2, kierownik komórki do spraw promocji.

4. Limity materiałów promocyjnych, o których mowa w ust. 2, ustala kierownik komórki do spraw promocji w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych.

§ 27. Nie wyklucza się oznaczania znakami i elementami wizualnymi, o których mowa w § 24 ust. 2, przedmiotów innych, niż materiały promocyjne, takich jak np. papier firmowy, wizytówki, koperty, teczki i inne materiały biurowe, materiały konferencyjne, upominki okolicznościowe itp.".

§  2. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.