Zm.: zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w transporcie samochodowym resortu sprawiedliwości.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MS.1988.5.21

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 lipca 1988 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 27 lipca 1988 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w transporcie samochodowym resortu sprawiedliwości

Na podstawie § 24 uchwały nr 60 Rady Ministrów z dnia 15 marca 1974 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników transportu samochodowego, spedycji krajowej i komunikacji miejskiej (Monitor Polski z 1974 r. Nr 9, poz. 66, z 1978 r. Nr 15, poz. 51, z 1982 r. Nr 11, poz. 79 oraz z 1985 r. Nr 22, poz. 165) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 lipca 1986 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w transporcie samochodowym resortu sprawiedliwości (Dz. Urz. Min. Sprawiedliwości Nr 4, poz. 21 i z 1987 r. Nr 4, poz. 35) tabela godzinowych stawek płac zasadniczych dla kierowców pojazdów samochodowych i ich pomocników, stanowiąca załącznik nr 1 do zarządzenia, otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą od dnia 1 lipca 1988 r.

ZAŁĄCZNIK 

TABELA

godzinowych stawek zasadniczych dla kierowców pojazdów samochodowych i ich pomocników przy 42-godzinnym tygodniu czasu pracy
Kategoria

zaszeregowania

Godzinowe stawki wynagrodzeń

zasadniczych (w zł/godz.)

I85-100
II90-107
III95-114
IV100-121
V105-128
VI110-135
VII115-142
VIII120-149
IX125-156
X130-163
XI136-170

Stawki płac zasadniczych określone w tabeli należy przeliczyć, przy zastosowaniu 40-godzinnego tygodnia czasu pracy, poprzez zastosowanie współczynnika 1,05 (pismo MPPiSS z dnia 14 lutego 1983 r. P.I. 8080-6 166/83).

W godzinowych stawkach wynagrodzenia zasadniczego podanych w tabeli zawarty jest dodatek przyznany na podstawie uchwały nr 17 Rady Ministrów z dnia 1 lutego 1988 r. w sprawie dodatku z tytułu wzrostu cen (Monitor Polski Nr 3, poz. 20).