Zm.: zarządzenie w sprawie zakładowego planu kont organów celnych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.2000.4.16

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 stycznia 2000 r.

ZARZĄDZENIE Nr 1
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU CEŁ
z dnia 3 lutego 2000 r.
zmieniające zarządzenie nr 8 w sprawie zakładowego planu kont organów celnych.

W związku z art. 10 oraz art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu nr 8 Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 12 lipca 1996 r. w sprawie zakładowego planu kont organów celnych wprowadza się następujące zmiany:
1)
dotychczasowa treść § 1 otrzymuje oznaczenie ust. 1 i dodaje się ust. 2 i 3 w brzmieniu:

"2. Dopuszcza się prowadzenie księgowości w systemie ręcznym lub informatycznym.

3. System informatyczny, który będzie wykorzystywany w administracji celnej do prowadzenia księgowości powinien być pozytywnie zaopiniowany przez biegłego rewidenta za zgodność z wymogami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.)";

2)
w § 6:
a)
ust. 4 po wyrazie "rachunkowych" dodaje się wyrazy "prowadzonych w systemie ręcznym",
b)
dodaje się ust. 5 i 6 w brzmieniu:

"5. Wykaz ksiąg rachunkowych oraz ewidencji prowadzonych w systemie informatycznym stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia.

6. Dokumentacja zasad rachunkowości w systemie ZEFIR w wersji 0.42/7.0.28 stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia";

3)
w § 7 w ust. 1 po wyrazie "budżetowego" stawia się przecinek i dodaje się wyrazy "po uzyskaniu pisemnej zgody Dyrektora Departamentu Budżetowo-Finansowego GUC,";
4)
w załączniku nr 2:
a)
po pozycji 800 dodaje się poz. 810 i 820 w brzmieniu:

"810 - Dotacje budżetowe oraz środki z budżetu na inwestycje

820 - Rozliczenie wyniku finansowego",

b)
po pozycji 851 dodaje się poz. 860 w brzmieniu:

"860 - Straty i zyski nadzwyczajne oraz wynik finansowy";

5)
w załączniku nr 3 do zarządzenia:
a)
w tytule po wyrazie "rachunkowych" dodaje się wyrazy "prowadzonych w systemie ręcznym",
b)
w punkcie 15 po cyfrze "242" dodaje się cyfry: "231, 240, 750 i 800";
6)
po załączniku nr 3 dodaje się załącznik nr 4 i 5 do zarządzenia w brzmieniu określonym odpowiednio w załączniku nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą od dnia 1 stycznia 2000 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Wykaz ksiąg rachunkowych oraz ewidencji prowadzonych w systemie informatycznym

Lp.Nazwa urządzeniaModuł
123
1.Raport obrotów i sald na kontach ze względu na źródło finansowania 130Księga Główna
2.Raport obrotów i sald na kontach ze względu na źródło finansowania 129Księga Główna
3.Raport obrotów i sald na kontach ze względu na źródło finansowania 131Księga Główna
4.Raport obrotów i sald na kontach ze względu na źródło finansowania 132Księga Główna
5.Raport obrotów i sald na kontach ze względu na źródło finansowania 135Księga Główna
6.Raport obrotów i sald na koncie Środków Pomocowych PHARE - dotyczy GUCKsięga Główna
7.Raport obrotów i sald na koncie syntetycznym 130Księga Główna
8.Raport obrotów i sald na koncie syntetycznym 131Księga Główna
9.Raport obrotów i sald na koncie syntetycznym 132Księga Główna
10.Raport obrotów i sald na koncie syntetycznym 129Księga Główna
11.Raport obrotów i sald na koncie syntetycznym 750Księga Główna
12.Raport obrotów i sald na koncie syntetycznym 760Księga Główna
13.Raport obrotów i sald na koncie syntetycznym 400Księga Główna
14.Raport obrotów i sald na koncie syntetycznym 231Księga Główna
15.Raport obrotów i sald na kontach (080, 201, 221, 233, 242)Księga Główna
Środki Trwałe/Przegląd - Podsumowanie środków trwałych (011, 020)Wydatki i koszty
Ewidencja należności (220)Obsługa i windykacja

należności celnych

i podatkowych

16.Tabela umorzeniowaWydatki i koszty
17.Księga magazynowa - magazyn depozytowy

- magazyn likwidacyjny

Sprzedaż towarów

z likwidacji

18.Księgi kasoweKasa UC, OC/PC
19.Analityka do konta 080:Wydatki i koszty
900 - Zakup środków trwałych
901 - Zakup dokumentacji pod przyszłe inwestycje z

dalszym podziałem na poszczególne zadania

inwestycyjne

902 - Pozyskanie nieruchomości
903 - Koszty robót budowlano-montażowych z podziałem na

poszczególne zadania inwestycyjne

904 - Zakup pierwszego wyposażenia dla poszczególnych

zadań inwestycyjnych

905 - Zakup wartości niematerialnych i prawnych z

podziałem na poszczególne tytuły

906 - Zakup inwestycji rozpoczętych od innych podmiotów

gospodarczych

907 - Wynagrodzenie osób fizycznych zatrudnionych do prac

związanych z inwestycjami z podziałem na zadania

inwestycyjne

908 - Zakup materiałów wydanych bezpośrednio na

inwestycje z podziałem na zadania inwestycyjne

909 - Zyski inwestycyjne
910 - Niedobory i straty w składnikach inwestycyjnych

uznane za niezawinione

911 - Straty inwestycyjne
912 - Koszty nadzoru budowlanego na poszczególnych

zadaniach inwestycyjnych

913 - Koszty związane z przygotowaniem placu budowy
(Załącznik nr 2 stanowi odrębne wydawnictwo).