Zm.: zarządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych jednolitych wzorów druków wejściowych do Systemu Informatycznego Lasów Państwowych.
B.I.LP.2002.4.20
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 22
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 20 marca 2002 r.
w sprawie zmian w załączniku do Zarządzenia nr 21 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 25 lipca 1996 roku w sprawie wprowadzenia do stosowania w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych jednolitych wzorów druków wejściowych do Systemu Informatycznego Lasów Państwowych.
Na podstawie art 33, ust. 1 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach (Dz.U. nr 101, poz. 444 z późn. zm.), w związku ze zmianą "Instrukcji ochrony lasu", zarządza się, co następuje:
Lp. | Numer i nazwa wzoru druku - dotychczasowa | Numer i nazwa druku obowiązująca od dnia podpisania niniejszego zarządzenia |
1. | 5.6. Karta sygnalizacyjna wystąpienia szkód, owadów i chorób | 5.6. Karta sygnalizacyjno-ewidencyjna występowania szkodników - chorób - szkód |
2. | 5.7. Wykaz szkód od zwierzyny | 5.7. Protokół szkód od zwierzyny |
3. | 5.8. Protokół z inwentaryzacji posuszu | 5.8. Protokół stanu posuszu |
4. | 5.9. Inwentaryzacja mrowisk | 5.9. Inwentaryzacja aktywnych kopców mrówek |
ZAŁĄCZNIK
KARTA SYGNALIZACYJNO-EWIDENCYJNA WYSTĘPOWANIA SZKODNIKÓW - CHORÓB - SZKÓD
KARTA SYGNALIZACYJNO-EWIDENCYJNA WYSTĘPOWANIA SZKODNIKÓW - CHORÓB - SZKÓD
Uwagi ogólne:
Opis pól druku:
Nr karty (X) Numer kolejny karty ewidencyjnej.
Z dnia (X) Data sporządzenia karty ewidencyjnej.
Szkoda (X) Kod szkody.
Sprawca (X) Należy podać kod szkodnika wyspecyfikowany w systemie LAS (dawniej SILP) w tablicy "szkodnik".
Stadium rozwojowe Kod stadium rozwojowego, wypełniany dla szkód spowodowanych przez owady.
Data obserwacji (X) Data zaobserwowania szkody.
Typ obiektu (X) W zależności od typu obiektu podajemy
kod:
P - dla adresów leśnych,
S - dla adresów szkółek.
Opis zjawiska/szkody Syntetyczna informacja opisowa.
Numer ekspertyzy Numer ekspertyzy sporządzonej przez ZOL.
Data ekspertyzy Data sporządzenia ekspertyzy.
Adres leśny Podajemy adres leśny lub listę adresów leśnych; możliwe jest podanie adresów nadrzędnych, np. leśnictwa, oddziału.
Adres szkółki Podajemy adres pola siewnego lub pól siewnych; możliwe jest wprowadzenie adresów nadrzędnych, np. kwatery.
% uszkodzenia (X) Wpisujemy zredukowaną powierzchnię uszkodzeń wyrażoną w % w stosunku do całkowitej powierzchni poddanej ocenie (w przypadku adresów nadrzędnych jest to wartość średnia).
Stopień uszkodzenia (X) Kod stopnia uszkodzenia. W zależności od rodzaju szkody wpisujemy stopnie uszkodzenia dotyczące defoliacji:
- 1. stopień uszkodzenia (1 ST),
- 2. stopień uszkodzenia (2 ST),
- 3. stopień uszkodzenia (3 ST)
lub stopnie uszkodzenia dla innych rodzajów szkód:
- stopień słaby (STSL),
- stopień średni (STŚR),
- stopień silny (STSI).
Powierzchnia
z uszkodzeniami w ha Podajemy powierzchnię, na której wystąpiły uszkodzenia (dla adresów nadrzędnych nie podajemy powierzchni).
Sporządził (X) Numer adresowy sporządzającego dokument.
Wprowadził (X) Numer adresowy wprowadzającego kartę do systemu LAS (dawniej SILP).
KARTA SYGNALIZACYJNO-EWIDENCYJNA WYSTĘPOWANIA SZKODNIKÓW - CHORÓB - SZKÓD
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
PROTOKÓŁ SZKÓD OD ZWIERZYNY
Protokół szkód od zwierzyny sporządza leśniczy i przekazuje go do nadleśnictwa. W nadleśnictwie protokół jest wprowadzany do systemu LAS (dawniej SILP)) po zatwierdzeniu przez nadleśniczego. Wyniki z protokółów są zapisywane i przechowywane przy opisie wydzielenia.
Uwagi ogólne:
Opis pól druku:
Numer protokółu (X) Numer kolejny protokółu szkód od zwierzyny.
Sporządzony dnia (X) Data sporządzenia protokółu szkód od zwierzyny w sposób podany na formularzu.
Adres leśny (X) Adres wypełniany do poziomu leśnictwa.
Nr oddziału, pododdziału,
wydzielenia (X) Adres wypełniany do poziomu wydzielenia.
Szacunkowa powierzchnia
z uszkodzeniami ogółem (X)
w przedziałach Szacunkowa powierzchnia w ha, na której stwierdzono szkody od zwierzyny, dotyczące ogółu gatunków drzew dla określonego przedziału uszkodzeń.
Szacunkowa powierzchnia
z uszkodzeniami gatunków
domieszkowych w przedz. Szacunkowa powierzchnia w ha, na której stwierdzono uszkodzenia od zwierzyny gatunków domieszkowych dla określonego przedziału uszkodzeń.
Sprawca uszkodzeń (X) Kod sprawcy uszkodzenia.
Dominujący rodzaj
uszkodzeń (X) Kod rodzaju uszkodzeń:
- zgryzanie (ZGR),
- spałowanie (SPA),
- osmykiwanie (OSM),
- wydeptywanie (WYD).
Faza rozwojowa
drzewostanu (X) Kod fazy rozwoju drzewostanu:
- uprawa (UPR),
- młodnik (MŁOD),
- drzewostany pozostałe (DSTAN).
Sporządził (X) Numer adresowy sporządzającego dokument.
Wprowadził (X) Numer adresowy wprowadzającego kartę do systemu LAS (dawniej SILP).
PROTOKÓŁ SZKÓD OD ZWIERZYNY
PROTOKÓŁ STANU POSUSZU
Protokół stanu posuszu sporządzany jest corocznie wg stanu na 30 września.
Protokóły mające datę 30 września stanowią podstawę do wypełnienia wykazu posuszu oraz złomów i wywrotów w m3 pozyskanych i pozostawionych w okresie od 1.10 .... do 30.09 .... roku. Druk protokółu stanu posuszu należy również zastosować przy inwentaryzacji szkód spowodowanych sytuacjami klęskowymi, np. huraganowymi wiatrami, okiścią śnieżną. Wszystkie wyniki z protokółów stanu posuszu są zapisywane przy opisie wydzielenia lub oddziału.
Uwagi ogólne:
Opis pól druku:
Numer protokółu (X) Numer protokółu stanu posuszu.
Sporządzony dnia (X) Data sporządzenia protokółu stanu posuszu w sposób podany na formularzu.
Adres leśny (X) Adres wypełniany do poziomu leśnictwa.
Kod gatunku (X) Kod gatunku drzewa.
Poziom szczegółowości (X) Podajemy cyfrę 7 dla poziomu wydzielenia lub 5 dla oddziału, zgodnie z decyzją nadleśniczego (w zależności od skali zagrożenia).
Nr oddziału lub oddziału,
pododdziału,
wydzielenia (X) Wypełniamy numer oddziału lub oddziału, pododdziału i wydzielenia.
Posusz stojący zasiedlony Dla określonego gatunku drzewa występującego w oddziale lub wydzieleniu (w zależności od stopnia szczegółowości adresu) podajemy masę w m3 (z dokładnością do jednego miejsca po przecinku) zasiedlonego przez szkodniki posuszu stojącego (czynnego).
Posusz stojący opuszczony Dla określonego gatunku drzewa występującego w oddziale lub wydzieleniu (w zależności od stopnia szczegółowości adresu) podajemy masę w m3 (z dokładnością do jednego miejsca po przecinku) opuszczonego przez szkodniki posuszu stojącego (jałowego).
Posusz stojący nieokreślony Dla określonego gatunku drzewa występującego w oddziale lub wydzieleniu (w zależności od stopnia szczegółowości adresu) podajemy masę w m3 (z dokładnością do jednego miejsca po przecinku) posuszu stojącego, dla którego nie określono sprawcy.
Posusz - wywroty i złomy
- zasiedlony Dla określonego gatunku drzewa występującego w oddziale lub wydzieleniu (w zależności od stopnia szczegółowości adresu) podajemy masę drewna z wywrotów i złomów w m3 (z dokładnością do jednego miejsca po przecinku) zasiedlonego przez szkodniki.
Posusz - wywroty i złomy
- opuszczony Dla określonego gatunku drzewa występującego w oddziale lub wydzieleniu (w zależności od stopnia szczegółowości adresu) podajemy masę drewna z wywrotów i złomów w m3 (z dokładnością do jednego miejsca po przecinku) opuszczonego przez szkodniki.
Posusz - wywroty i złomy
- nieokreślony Dla wywrotów i złomów określonego gatunku drzewa występującego w oddziale lub wydzieleniu (w zależności od stopnia szczegółowości adresu), dla którego nie określono sprawcy, a także w przypadku inwentaryzacji szkód spowodowanych sytuacjami klęskowymi (również w odniesieniu do pojedynczych sztuk drzew) podajemy masę drewna w m3, z dokładnością do jednego miejsca po przecinku.
Sprawca Kod szkodnika (dotyczy czynników biotycznych, abiotycznych i antropogenicznych).
Powierzchnia zredukowana Możliwe wprowadzenie powierzchni wyłącznie dla wydzieleń.
Sporządził (X) Numer adresowy sporządzającego dokument.
Wprowadził (X) Numer adresowy wprowadzającego kartę do systemu LAS (dawniej SILP).
PROTOKÓŁ STANU POSUSZU
INWENTARYZACJA AKTYWNYCH KOPCÓW MRÓWEK
Inwentaryzację aktywnych kopców mrówek przeprowadza leśniczy. Dane z inwentaryzacji przekazuje do nadleśnictwa, gdzie są wprowadzane do systemu LAS (dawniej SILP) po zatwierdzeniu przez nadleśniczego. Wyniki z inwentaryzacji są zapisywane w opisie taksacyjnym każdego wydzielenia; aktualizują dane poprzednio wprowadzone.
Uwagi ogólne:
Opis pól druku:
Nr dokumentu (X) Numer kolejny inwentaryzacji aktywnych kopców mrówek.
Sporządzona dnia (X) Data sporządzenia inwentaryzacji aktywnych kopców mrówek w sposób podany na formularzu.
Adres leśny (X) Adres wypełniany do poziomu leśnictwa
Nr oddziału, pododdziału,
wydzielenia (X) Adres wypełniany do poziomu wydzielenia.
Liczba kopców (X) Podajemy liczbę aktywnych kopców mrówek znajdujących się w wydzieleniu.
Sporządził (X) Numer adresowy sporządzającego dokument.
Wprowadził (X) Numer adresowy wprowadzającego kartę do systemu LAS (dawniej SILP).
INWENTARYZACJA AKTYWNYCH KOPCÓW MRÓWEK