Zm.: zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MSWiA.2010.10.46
Akt jednorazowy Wersja od: 13 sierpnia 2010 r.
ZARZĄDZENIE Nr 27
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 13 sierpnia 2010 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146) w związku z art. 105 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1706) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W zarządzeniu Nr 11 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 stycznia 2008 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 4, poz. 12, Nr 9, poz. 43 i 45 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 5 i Nr 8, poz. 44), załącznik "Statut Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji" otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.ZAŁĄCZNIK
STATUT
STATUT
CENTRUM PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
§ 1.
1.
Centrum jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.2.
Siedziba Centrum znajduje się w mieście stołecznym Warszawa.3.
Centrum realizuje zadania w zakresie informatyzacji i teleinformatyki: 1)
powierzone, w drodze decyzji, przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i pozostające w jego właściwości, lub 2)
przekazane do realizacji w ramach resortu spraw wewnętrznych i administracji, po uzyskaniu, w drodze decyzji, akceptacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.4.
Centrum realizuje zadania, o których mowa w ust. 3, we własnym imieniu, z zastrzeżeniem ust. 5.5.
W przypadkach, kiedy odrębne przepisy, umowy bądź inne obowiązujące dokumenty, w szczególności dotyczące sposobu wykorzystywania europejskich funduszy strukturalnych, przewidują działanie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji albo podmiotu w ramach resortu spraw wewnętrznych i administracji, uniemożliwiające Centrum realizację zadań we własnym imieniu, Dyrektor Centrum oraz jego Zastępcy działają na podstawie odpowiedniego upoważnienia Ministra albo tego podmiotu.§ 2.
W skład Centrum wchodzą: 1)
Kierownictwo Centrum:a)
Dyrektor,b)
Zastępcy Dyrektora; 2)
Główny Księgowy; 3)
Wydział Projektów Informatycznych; 4)
Wydział Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych; 5)
Wydział Projektów Europejskich; 6)
Wydział Administracyjny; 7)
Zespół Zamówień Publicznych; 8)
Zespół Finansowo-Księgowy; 9)
Zespół do spraw Kadr i Płac; 10)
Zespół Audytu Wewnętrznego; 11)
Zespół Opiniodawczo-Doradczy i Obsługi Prawnej; 12)
Zespół do spraw Promocji; 13)
Zespół Ochrony Informacji Niejawnych; 14)
Samodzielne Stanowisko do spraw BHP i Ochrony Przeciwpożarowej.§ 3.
1.
Dyrektora Centrum oraz jego Zastępców powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.2.
Powołania i odwołania Zastępcy Dyrektora dokonuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji na wniosek Dyrektora Centrum.3.
W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wskutek długotrwałej niezdolności do pracy lub innych przypadków losowych Dyrektor Centrum nie może pełnić swojej funkcji, powołanie lub odwołanie Zastępcy Dyrektora może nastąpić bez wniosku, o którym mowa w ust. 2.§ 4.
1.
Centrum kieruje Dyrektor.2.
W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje, upoważniony przez niego na piśmie, Zastępca Dyrektora bądź inny pracownik Centrum.3.
Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora i innych pracowników Centrum do załatwiania spraw oraz podpisywania określonych dokumentów w jego imieniu, w tym umów cywilnoprawnych, na podstawie stosownych upoważnień i pełnomocnictw.4.
Dyrektor może zlecić podległym pracownikom wykonywanie innych zadań, niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku.5.
Dyrektor może wydawać zarządzenia, decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.6.
Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.§ 5.
1.
Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności: 1)
kierowanie Centrum, planowanie, organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań przez komórki organizacyjne Centrum; 2)
sprawowanie nadzoru nad Zastępcami Dyrektora, Głównym Księgowym, Wydziałami, Zespołami oraz Samodzielnym Stanowiskiem do spraw BHP i Ochrony Przeciwpożarowej; 3)
wypełnianie obowiązków dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległego dysponentowi głównemu; 4)
realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej, wynikających z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 i Nr 165, poz. 1316); 5)
zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w jednostce; 6)
wykonywanie zadań pracodawcy w stosunku do pracowników Centrum, w tym prowadzenie polityki kadrowej oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy; 7)
ustalanie szczegółowej struktury etatowej Centrum, zakresów działania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz obowiązków pracowniczych; 8)
podejmowanie działań na rzecz rozwoju jednostki, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy; 9)
nadzór nad polityką informacyjną i promocją realizowanych przez Centrum projektów informatycznych.2.
Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania albo Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie udzielonych upoważnień i pełnomocnictw.§ 6.
Do zadań Zastępców Dyrektora Centrum należy w szczególności: 1)
koordynowanie prac i bezpośredni nadzór nad Wydziałem Projektów Informatycznych, Wydziałem Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych oraz Wydziałem Projektów Europejskich i Zespołem do spraw Promocji; 2)
nadzór nad przestrzeganiem postanowień i warunków umów zawartych w ramach realizowanych przez Centrum projektów informatycznych; 3)
koordynowanie i nadzór nad organizowaniem zakupów sprzętu i usług informatycznych w ramach zamówień publicznych; 4)
współpraca z instytucjami współrealizującymi projekty informatyczne, w tym projekty europejskie; 5)
nadzorowanie prac związanych z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury technicznej Centrum; 6)
realizowanie zadań dotyczących funkcjonowania Centrum na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Dyrektora Centrum albo przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.§ 7.
Do zadań Głównego Księgowego Centrum należy w szczególności: 1)
prowadzenie rachunkowości Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami; 2)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi; 3)
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym; 4)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych; 5)
sprawowanie nadzoru i kontroli:a)
prowadzenia ksiąg rachunkowych przez Zespół Finansowo-Księgowy,b)
nad sporządzaniem list płac przez Zespół do spraw Kadr i Płac; 6)
koordynowanie i nadzorowanie prac związanych ze sporządzaniem programów, planów, analiz i sprawozdawczości z wykorzystania środków przydzielonych na realizację projektów informatycznych; 7)
sporządzanie programów, planów i sprawozdań dotyczących realizacji budżetu Centrum, jako dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia; 8)
koordynacja wykorzystania przydzielonych Centrum środków finansowych; 9)
nadzorowanie funkcjonowania obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych.§ 8.
Do zakresu działania Wydziału Projektów Informatycznych należy: 1)
zarządzanie projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji - zgodnie z przyjętą przez Centrum metodyką zarządzania projektami; 2)
sporządzanie sprawozdań i raportów dotyczących realizowanych projektów informatycznych w tym sprawozdań związanych ze sprawozdawczością w ramach pozyskiwanych funduszy pomocowych; 3)
prowadzenie i utrzymanie repozytorium dokumentacji projektów informatycznych; 4)
opracowywanie dokumentacji dotyczącej umów o dofinansowanie projektów informatycznych ze środków pomocowych; 5)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów zawartych w ramach prowadzonych projektów informatycznych; 6)
opracowywanie i aktualizowanie dokumentów definiujących sposób zarządzania projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji; 7)
współpraca z właściwymi komórkami, organami, jednostkami i podmiotami przy realizacji, przez Centrum, projektów informatycznych.§ 9.
Do zakresu działania Wydziału Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych należy: 1)
opiniowanie i przedkładanie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji rekomendacji dotyczących inicjatyw, w tym założeń i koncepcji projektów informatycznych planowanych do realizacji w jednostkach administracji publicznej; 2)
współpraca z resortami, komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz organami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanymi, w zakresie projektów informatycznych planowanych do realizacji; 3)
prowadzenie prac analityczno-koncepcyjnych dotyczących formuły realizacyjnej projektów informatycznych planowanych i powierzonych do realizacji oraz współpraca z instytucjami naukowo-badawczymi w zakresie tych prac; 4)
opracowywanie i przedstawianie, Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, raportów określających przeszkody prawne i faktyczne w realizacji priorytetów i celów projektów informatycznych powierzonych do realizacji; 5)
współpraca z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz organami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanymi, w zakresie identyfikowania i opracowywania specyfikacji wymagań technicznych i funkcjonalnych dla rozwiązań informatycznych powstających w wyniku realizacji powierzonych Centrum projektów informatycznych; 6)
dokumentowanie, analiza i weryfikacja wymagań technicznych i funkcjonalnych na potrzeby rozwiązań informatycznych powstających w wyniku realizacji powierzonych Centrum projektów informatycznych; 7)
przygotowanie i analiza planów wykorzystania środków finansowych związanych z projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji.§ 10.
Do zakresu działania Wydziału Projektów Europejskich należy: 1)
koordynowanie działań, analiza zagrożeń oraz kontrola stanu projektów informatycznych z obszaru bezpieczeństwa wewnętrznego o zasięgu krajowym, których realizacja wynika z członkostwa Polski w Unii Europejskiej, w szczególności przygotowania organów administracji rządowej do współpracy z SIS i VIS, oraz innych zobowiązań międzynarodowych Polski; 2)
gromadzenie informacji o stanie wykonania poszczególnych zadań wynikających z realizacji projektów, o których mowa w pkt 1, oraz sporządzanie na ich podstawie materiałów analitycznych i raportów oraz ocen merytorycznych umożliwiających monitorowanie postępu prac; 3)
realizacja zadań określonych w Programie Dostosowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Wizowym Systemem Informacyjnym (VIS) - MasterPlan SIS i VIS PL, zwanym dalej "Programem SIS i VIS"; 4)
pozyskiwanie, aktualizowanie i udostępnianie informacji o pracach prowadzonych na forum krajowym oraz międzynarodowym w obszarze Programu SIS i VIS, a także zapewnienie bieżącej, współpracy i wymiany informacji w zakresie dotyczącym SIS i VIS między organami administracji rządowej a organami Unii Europejskiej, w tym współdziałanie z Komisją Europejską i Radą przy budowie polskiego Narodowego Komponentu SIS i VIS; 5)
udział w pracach europejskich gremiów roboczych w zakresie realizacji projektów określonych w pkt 1; 6)
obsługa merytoryczna, organizacyjno-prawna, techniczna i kancelaryjno-biurowa Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen i Wizowym Systemem Informacyjnym, ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen i Systemem Informacji Wizowej (Dz. U. Nr 281, poz. 2788, z późn. zm.1)); 7)
wspieranie działalności Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 6, w koordynowaniu działań organów administracji rządowej w zakresie przygotowania do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Wizowym Systemem Informacyjnym (VIS) oraz administrowaniu Programem SIS i VIS, w tym działań związanych z merytorycznym, organizacyjnym i jakościowym monitoringiem i wsparciem jednostek pracujących nad przygotowaniem i realizacją Programu SIS i VIS oraz stałą analizą i sygnalizowaniem zagrożeń w zakresie nadzorowanych projektów informatycznych i całego Programu SIS i VIS; 8)
koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem projektów aktów prawnych mających znaczenie dla Systemu Informacyjnego Schengen (SIS), Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS) oraz pozostałych projektów informatycznych, o których mowa w pkt 1, a także uczestnictwo w pracach związanych z przygotowaniem aktów prawnych Unii Europejskiej w zakresie dorobku prawnego Schengen.§ 11.
Do zakresu działania Wydziału Administracyjnego należy: 1)
realizacja zadań w zakresie logistyki i obsługi administracyjnej Centrum; 2)
gospodarowanie mieniem Centrum, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia i materiałów; 3)
nadzór nad sposobem wykorzystywania służbowych telefonów komórkowych oraz rozliczanie indywidualnie przyznanych limitów; 4)
nadzór nad sposobem wykorzystywania służbowych samochodów; 5)
przygotowanie i przeprowadzenie okresowych inwentaryzacji składników majątku Centrum; 6)
realizacja inwestycji; 7)
obsługa kancelaryjno-biurowa Dyrektora oraz Zastępców Dyrektora Centrum; 8)
prowadzenie archiwum Centrum i nadzorowanie jego zasobów; 9)
utrzymywanie systemu służącego do komunikacji i pracy grupowej w Centrum, opartego o pocztę elektroniczną i intranetowe rozwiązania portalowe; 10)
organizowanie, utrzymywanie, modernizacja i rozwój systemów informatycznych oraz telekomunikacyjnych funkcjonujących w Centrum, w tym strony internetowej Centrum.§ 12.
Do zakresu działania Zespołu Zamówień Publicznych należy: 1)
przygotowywanie i przeprowadzanie, na wniosek kierowników komórek organizacyjnych Centrum, postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z działalnością Centrum oraz realizowanymi projektami informatycznymi, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.2)) i regulacjami wewnętrznymi Centrum; 2)
udział w pracach komisji przetargowych w postępowaniach, o których mowa w pkt 1; 3)
udział, na podstawie pełnomocnictw, w rozprawach odbywających się w ramach procedury odwoławczo-skargowej w postępowaniach, o których mowa w pkt 1; 4)
przygotowanie planów i sprawozdań w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych; 5)
opracowywanie projektów regulaminów w sprawach zamówień publicznych; 6)
przygotowywanie projektów umów (w wyniku postępowań o udzielenie zamówień publicznych).§ 13.
Do zakresu działania Zespołu Finansowo-Księgowego należy: 1)
realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez Dyrektora Centrum funkcji dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu oraz bieżąca obsługa finansowo-księgowa Centrum; 2)
przygotowywanie projektów zasad (polityki) rachunkowości oraz instrukcji obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych; 3)
prowadzenie ksiąg rachunkowych Centrum; 4)
sporządzanie planu finansowego, proponowanie bieżących zmian w planie, sporządzanie prognoz i analiz wydatków, w oparciu o informacje przekazane od kierowników komórek organizacyjnych Centrum; 5)
sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie przedsięwzięć realizowanych przez Centrum; 6)
prowadzenie ewidencji wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia i materiałów; 7)
prowadzenie kasy Centrum; 8)
naliczanie odpisu oraz bieżąca ewidencja przychodów i wydatków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych; 9)
obsługa wydatków rzeczowo-osobowych, w tym rozliczanie delegacji służbowych i zaliczek; 10)
bieżąca kontrola wykorzystania limitu finansowego wydatków.§ 14.
Do zakresu działania Zespołu do spraw Kadr i Płac należy: 1)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy; 2)
naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, sporządzanie list płac; 3)
sporządzanie i rejestrowanie umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi; 4)
realizacja procesu naboru kandydatów do pracy w Centrum; 5)
opracowywanie i realizacja przyjętej polityki szkoleniowej; 6)
prowadzenie spraw związanych z delegowaniem pracowników na wyjazdy służbowe w kraju i za granicą, w tym prowadzenie rejestru poleceń wyjazdów służbowych; 7)
uzgadnianie z Zespołem Finansowo-Księgowym wysokości środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenia.§ 15.
Do zakresu działania Zespołu Audytu Wewnętrznego należy przedstawianie Dyrektorowi Centrum obiektywnych i niezależnych ocen funkcjonowania systemów zarządzania i kontroli Centrum, w tym: 1)
planowanie audytu wewnętrznego w Centrum; 2)
przeprowadzanie audytów wewnętrznych oraz czynności sprawdzających realizację zaleceń poaudytowych; 3)
sporządzanie rocznych planów audytu, sprawozdań z wykonania planów audytu oraz sprawozdań z przeprowadzonych audytów; 4)
wykonywanie czynności doradczych, w tym składanie wniosków, mających na celu usprawnienie funkcjonowania Centrum.§ 16.
Do zakresu działania Zespołu Opiniodawczo-Doradczego i Obsługi Prawnej należy: 1)
obsługa prawna Centrum, w szczególności opracowywanie i opiniowanie projektów umów, aneksów, pełnomocnictw oraz aktów prawnych o charakterze wewnętrznym wydawanych przez Dyrektora Centrum w zakresie zadań realizowanych przez Centrum; 2)
opracowywanie wymagań i koncepcji rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa informacji w związku z projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji; 3)
nadzór nad sposobem wdrożenia rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego w związku z realizowanymi przez Centrum projektami informatycznymi, w tym rozwiązań opartych o podpis elektroniczny; 4)
opracowywanie ekspertyz i przedstawianie opinii na potrzeby realizowanych projektów informatycznych w zakresie: aspektów bezpieczeństwa i podpisu elektronicznego oraz organizacji i architektury systemów informatycznych; 5)
tworzenie, aktualizacja i akredytacja dokumentacji bezpieczeństwa systemów budowanych przez Centrum; 6)
współpraca z komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie prac projektowych, w tym opracowywania dokumentacji przetargowej oraz udziału w pracach komisji przetargowych; 7)
współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami zewnętrznymi w zakresie projektów informatycznych realizowanych przez Centrum, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa teleinformatycznego; 8)
udział w naradach i spotkaniach roboczych zespołów projektowych, dotyczących zagadnień bezpieczeństwa teleinformatycznego.§ 17.
Do zakresu działania Zespołu do spraw Promocji należy prowadzenie spraw oraz współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie promocji projektów informatycznych realizowanych przez Centrum, w tym: 1)
opracowywanie strategii informacyjnych projektów informatycznych realizowanych przez Centrum; 2)
planowanie i przeprowadzanie kampanii informacyjnych o projektach informatycznych realizowanych przez Centrum; 3)
udzielanie informacji o projektach oraz funkcjonowaniu i działalności Centrum, zgodnie z przepisami prawa Unii Europejskiej i ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.3)); 4)
redagowanie informacji i komunikatów prasowych; 5)
opracowanie koncepcji strony internetowej Centrum, redagowanie i aktualizowanie informacji zawartych na stronie internetowej Centrum oraz informacji udostępnianych przez Centrum w Biuletynie Informacji Publicznej.§ 18.
Do zakresu działania Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy: 1)
zapewnienie ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przekazywanych lub przechowywanych w ramach działalności Centrum; 2)
zapewnienie ochrony systemów i sieci informatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne; 3)
prowadzenie kancelarii tajnej Centrum; 4)
prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie ochrony informacji niejawnych w Centrum; 5)
przeprowadzanie postępowań sprawdzających w stosunku do pracowników Centrum; 6)
szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych; 7)
ochrona danych osobowych przetwarzanych w Centrum; 8)
planowanie i koordynacja działań oraz nadzór nad realizacją zadań obronnych Centrum; 9)
zapewnienie środków fizycznej ochrony informacji niejawnych; 10)
współpraca z właściwymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie ochrony informacji niejawnych i danych osobowych.§ 19.
Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska do spraw BHP i Ochrony Przeciwpożarowej należy: 1)
wykonywanie zadań wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 oraz z 2004 r. Nr 246, poz. 2468); 2)
przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa pożarowego w siedzibie Centrum.§ 20.
Szczegółową strukturę organizacyjną Centrum i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.______
1) Zmiany tekstu wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 48, poz. 449 i Nr 196, poz. 1629, z 2006 r. Nr 227, poz. 1659, z 2007 r. Nr 62, poz. 420 i Nr 188, poz. 1344 oraz z 2008 r. Nr 225, poz. 1489.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U, z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr 220, poz. 1420 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545, Nr 91, poz. 742, Nr 157, poz. 1241, Nr 206, poz. 1591, Nr 219, poz. 1706 i Nr 223, poz. 1778.
3) Zmiany tekstu wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 132, poz. 1110.