Zm.: zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2009.1.5

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 stycznia 2009 r.

ZARZĄDZENIE Nr 89
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 23 grudnia 2008 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 11 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 stycznia 2008 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 4, poz. 12 i Nr 9, poz. 43 i 45) załącznik otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 r.
______

1) Zmiany tekstu wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984 oraz z 2008 r. Nr 180, poz. 1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz. 1370.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT

CENTRUM PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH

Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

§ 1.
1.
Centrum jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2.
Siedziba Centrum znajduje się w mieście stołecznym Warszawa.
3.
Centrum realizuje zadania w zakresie projektów informatycznych istotnych dla informatyzacji państwa, powierzone, w drodze decyzji, przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  2.
W skład Centrum wchodzą:
1)
Kierownictwo Centrum:
a)
Dyrektor,
b)
Zastępcy Dyrektora;
2)
Główny Księgowy;
3)
Wydział Projektów Informatycznych;
4)
Wydział Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych;
5)
Wydział Projektów Europejskich;
6)
Wydział Administracyjny;
7)
Zespół Finansowo-Księgowy;
8)
Zespół do spraw Kadr i Płac;
9)
Zespół Audytu Projektów Informatycznych;
10)
Zespół Opiniodawczo-Doradczy i Obsługi Prawnej;
11)
Zespół do spraw Promocji;
12)
Zespół Ochrony Informacji Niejawnych;
13)
Inspektor ds. BHP i ppoż.
§  3.
1.
Dyrektora Centrum oraz jego Zastępców powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2.
Powołanie i odwołanie Zastępcy Dyrektora następuje na wniosek Dyrektora Centrum.
3.
W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wskutek długotrwałej niezdolności do pracy lub innych przypadków losowych Dyrektor Centrum nie może pełnić swojej funkcji, powołanie lub odwołanie Zastępcy Dyrektora może nastąpić bez wniosku, o którym mowa w ust. 2.
§  4.
1.
Centrum kieruje Dyrektor.
2.
W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje, upoważniony przez niego na piśmie, Zastępca Dyrektora bądź inny pracownik Centrum.
3.
Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora i innych pracowników Centrum do załatwiania spraw oraz podpisywania określonych dokumentów w jego imieniu, w tym umów cywilnoprawnych, na podstawie stosownych pełnomocnictw.
4.
Dyrektor może zlecić podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku.
5.
Dyrektor może wydawać zarządzenia, decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.
6.
Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.
§  5.
1.
Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:
1)
kierowanie Centrum, planowanie, organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań przez komórki organizacyjne Centrum;
2)
sprawowanie nadzoru nad Zastępcami Dyrektora, Głównym Księgowym, Wydziałami, Zespołami oraz Inspektorem ds. BHP i ppoż.;
3)
wypełnianie obowiązków dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległego dysponentowi głównemu;
4)
realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej, wynikających z przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.1));
5)
realizowanie zadań związanych z pełnieniem funkcji pracodawcy w stosunku do pracowników Centrum, w tym prowadzenie polityki kadrowej oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;
6)
ustalanie szczegółowej struktury etatowej Centrum, zakresów działania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz obowiązków pracowniczych;
7)
dokonywanie, w imieniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, wszelkich czynności zamawiającego związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie realizacji powierzonych projektów informatycznych oraz podpisywanie i realizowanie umów z wykonawcami wybranymi w tych postępowaniach - na podstawie pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
8)
dokonywanie, w imieniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, wszelkich czynności wynikających z umów zawartych w zakresie realizacji powierzonych projektów informatycznych oraz podpisywanie aneksów do tych umów - na podstawie pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
9)
podejmowanie działań na rzecz rozwoju jednostki, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;
10)
nadzór nad polityką informacyjną i promocją realizowanych przez Centrum projektów informatycznych.
2.
Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  6.
Do zadań Zastępców Dyrektora Centrum należy w szczególności:
1)
koordynowanie prac i bezpośredni nadzór nad Wydziałem Projektów Informatycznych, Wydziałem Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych oraz Wydziałem Projektów Europejskich;
2)
nadzór nad przestrzeganiem postanowień i warunków umów zawartych w ramach realizowanych przez Centrum projektów informatycznych;
3)
koordynowanie i nadzór nad organizowaniem zakupów sprzętu i usług informatycznych w ramach zamówień publicznych;
4)
współpraca z instytucjami współrealizującymi projekty informatyczne, w tym projekty europejskie;
5)
nadzorowanie prac związanych z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury technicznej Centrum;
6)
dokonywanie podczas nieobecności Dyrektora Centrum, w imieniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, wszelkich czynności zamawiającego związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie realizacji powierzonych projektów informatycznych oraz podpisywanie i realizowanie umów z wykonawcami wybranymi w tych postępowaniach - na podstawie pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
7)
dokonywanie podczas nieobecności Dyrektora Centrum, w imieniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, wszelkich czynności wynikających z umów zawartych w zakresie realizacji powierzonych projektów informatycznych oraz podpisywanie aneksów do tych umów - na podstawie pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
8)
realizowanie zadań dotyczących funkcjonowania Centrum na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Dyrektora Centrum.
§  7.
Do zadań Głównego Księgowego Centrum należy w szczególności:
1)
prowadzenie rachunkowości Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
2)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3)
sprawowanie nadzoru i kontroli:
a)
prowadzenia ksiąg rachunkowych przez Zespół Finansowo-Księgowy;
b)
nad sporządzaniem list płac przez Zespół do spraw Kadr i Płac;
4)
koordynowanie i nadzorowanie prac związanych ze sporządzaniem programów, planów, analiz i sprawozdawczości z wykorzystania środków przydzielonych na realizację projektów informatycznych;
5)
sporządzanie programów, planów i sprawozdań dotyczących realizacji budżetu Centrum, jako dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia;
6)
koordynacja wykorzystania przydzielonych Centrum środków finansowych;
7)
nadzorowanie funkcjonowania obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych.
§  8.
Do zakresu działania Wydziału Projektów Informatycznych należy:
1)
przygotowywanie, planowanie, prowadzenie i kontrolowanie oraz zamykanie działań związanych z projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji - zgodnie z przyjętą przez Centrum metodyką zarządzania projektami;
2)
sporządzanie sprawozdań i analiz finansowych oraz raportów dotyczących realizowanych projektów informatycznych;
3)
utrzymywanie repozytorium dokumentacji projektów informatycznych;
4)
opracowywanie dokumentacji dotyczącej umów o dofinansowanie projektów informatycznych;
5)
realizacja postanowień umów o dofinansowanie projektów informatycznych, w tym przygotowywanie sprawozdań i wniosków;
6)
udział w odbiorach od dostawców oraz w przekazywaniu do użytkowników produktów i usług dostarczanych w wyniku realizowanych projektów informatycznych;
7)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów zawartych w ramach prowadzonych projektów informatycznych;
8)
opracowywanie i aktualizowanie dokumentów definiujących sposób zarządzania projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji;
9)
współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie realizowanych przez Centrum projektów informatycznych;
10)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie planowania oraz prac projektowych, w tym opracowywania dokumentacji przetargowej oraz udziału w pracach komisji przetargowych.
§  9.
Do zakresu działania Wydziału Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych należy:
1)
opiniowanie i przedkładanie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji rekomendacji dotyczących inicjatyw, w tym założeń i koncepcji projektów informatycznych planowanych do realizacji w jednostkach administracji publicznej;
2)
współpraca z resortami, komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi i nadzorowanymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, w zakresie projektów informatycznych planowanych do realizacji;
3)
prowadzenie prac analityczno-koncepcyjnych dotyczących formuły realizacyjnej projektów informatycznych planowanych i powierzonych do realizacji oraz współpraca z instytucjami naukowo-badawczymi w zakresie tych prac;
4)
opracowywanie i przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji raportów określających przeszkody prawne i faktyczne w realizacji priorytetów i celów projektów informatycznych powierzonych do realizacji.
§  10.
Do zakresu działania Wydziału Projektów Europejskich należy:
1)
koordynowanie działań, analiza zagrożeń oraz kontrola stanu projektów informatycznych z obszaru bezpieczeństwa wewnętrznego o zasięgu krajowym, których realizacja wynika z członkostwa Polski w Unii Europejskiej, w szczególności przygotowania organów administracji rządowej do współpracy z SIS i VIS, oraz innych zobowiązań międzynarodowych Polski;
2)
gromadzenie informacji o stanie wykonania poszczególnych zadań wynikających z realizacji projektów, o których mowa w pkt 1, oraz sporządzanie na ich podstawie materiałów analitycznych i raportów oraz ocen merytorycznych umożliwiających monitorowanie postępu prac;
3)
realizacja zadań określonych w Programie Dostosowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS) - MasterPlan SIS i VIS PL, zwanym dalej "Programem SIS i VIS";
4)
pozyskiwanie, aktualizowanie i udostępnianie informacji o pracach prowadzonych na forum krajowym oraz międzynarodowym w obszarze Programu SIS i VIS, a także zapewnienie bieżącej, współpracy i wymiany informacji w zakresie dotyczącym SIS i VIS między organami administracji rządowej a organami Unii Europejskiej, w tym współdziałanie z Komisją Europejską i Radą przy budowie polskiego Narodowego Komponentu SIS i VIS;
5)
udział w pracach europejskich gremiów roboczych w zakresie realizacji projektów określonych w pkt 1;
6)
obsługa merytoryczna, organizacyjno-prawna, techniczna i kancelaryjno-biurowa Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen i Systemem Informacji Wizowej, ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen i Systemem Informacji Wizowej (Dz. U. Nr 281, poz. 2788, z późn. zm.2));
7)
wspieranie działalności Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 6, w koordynowaniu działań organów administracji rządowej w zakresie przygotowania do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS) oraz administrowaniu Programem SIS i VIS, w tym działań związanych z merytorycznym, organizacyjnym i jakościowym monitoringiem i wsparciem jednostek pracujących nad przygotowaniem i realizacją Programu SIS i VIS oraz stałą analizą i sygnalizowaniem zagrożeń w zakresie nadzorowanych projektów informatycznych i całego Programu SIS i VIS;
8)
koordynowanie prac związanych z przygotowaniem projektów aktów prawnych mających znaczenie dla Systemu Informacyjnego Schengen (SIS), Systemu Informacji Wizowej (VIS) oraz pozostałych projektów informatycznych, o których mowa w pkt 1, a także uczestnictwo w pracach związanych z przygotowaniem aktów prawnych Unii Europejskiej w zakresie dorobku prawnego Schengen.
§  11.
Do zakresu działania Wydziału Administracyjnego należy:
1)
realizacja zadań w zakresie logistyki i obsługi administracyjnej Centrum;
2)
gospodarowanie mieniem Centrum, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia i materiałów;
3)
nadzór nad sposobem wykorzystywania służbowych telefonów komórkowych oraz rozliczanie indywidualnie przyznanych limitów;
4)
nadzór nad sposobem wykorzystywania służbowych samochodów;
5)
przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z działalnością Centrum oraz realizowanymi projektami informatycznymi;
6)
przygotowywanie i przeprowadzanie okresowych inwentaryzacji sprzętu i wyposażenia Centrum;
7)
obsługa kancelaryjno-biurowa Dyrektora oraz Zastępców Dyrektora Centrum;
8)
prowadzenie archiwum Centrum i nadzorowanie jego zasobów;
9)
utrzymywanie systemu służącego do komunikacji i pracy grupowej w Centrum, opartego o pocztę elektroniczną i intranetowe rozwiązania portalowe;
10)
organizowanie, utrzymywanie, modernizacja i rozwój systemów informatycznych oraz telekomunikacyjnych funkcjonujących w Centrum, w tym strony internetowej Centrum.
§  12.
Do zakresu działania Zespołu Finansowo-Księgowego należy:
1)
realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez Dyrektora Centrum funkcji dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu oraz bieżąca obsługa finansowo-księgowa Centrum;
2)
przygotowywanie projektów zasad (polityki) rachunkowości oraz instrukcji obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych;
3)
prowadzenie ksiąg rachunkowych Centrum;
4)
sporządzanie planu finansowego, proponowanie bieżących zmian w planie, sporządzanie prognoz i analiz wydatków, w oparciu o informacje przekazane od kierowników komórek organizacyjnych Centrum;
5)
sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie przedsięwzięć realizowanych przez Centrum;
6)
ewidencja środków finansowych, w tym przeznaczonych na realizację projektów realizowanych przez Centrum;
7)
prowadzenie ewidencji wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia i materiałów;
8)
prowadzenie kasy Centrum;
9)
naliczanie odpisu oraz bieżąca ewidencja przychodów i wydatków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
10)
obsługa wydatków rzeczowo-osobowych, w tym rozliczanie delegacji służbowych i zaliczek;
11)
bieżąca kontrola wykorzystania limitu finansowego wydatków;
12)
sporządzanie opinii i ekspertyz w zakresie finansowym.
§  13.
Do zakresu działania Zespołu do spraw Kadr i Płac należy:
1)
prowadzenie rejestru pracowników oraz dokumentacji związanej ze szkoleniem pracowników, rozliczaniem wykorzystanych urlopów oraz ewidencji czasu pracy i dyscypliny pracy;
2)
sporządzanie umów o pracę oraz świadectw pracy;
3)
sporządzanie umów cywilnoprawnych z osobami fizycznymi oraz ich rejestracja;
4)
realizacja procesu naboru kandydatów do pracy w Centrum;
5)
naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń wynikających z zatrudnienia, w tym sporządzanie list płac;
6)
opracowywanie i realizacja przyjętej polityki szkoleniowej;
7)
opracowywanie rocznych planów urlopów;
8)
prowadzenie spraw związanych z delegowaniem pracowników na wyjazdy służbowe w kraju i za granicą, w tym prowadzenie rejestru poleceń wyjazdów służbowych;
9)
opracowywanie rocznych planów zatrudnienia pracowników Centrum i ich aktualizacja;
10)
uzgadnianie z Zespołem Finansowo-Księgowym wysokości środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenia.
§  14.
Do zakresu działania Zespołu Audytu Projektów Informatycznych należy:
1)
planowanie i przeprowadzanie audytów projektów informatycznych realizowanych przez Centrum oraz przygotowywanie raportów z audytów;
2)
dokonywanie cyklicznych ocen zgodności realizowanych projektów informatycznych z przyjętymi planami, politykami jakości, procedurami, normami, standardami w zakresie zarządzania projektami informatycznymi;
3)
rekomendowanie działań korygujących i naprawczych;
4)
analiza i ocena zgodności projektów informatycznych i ich produktów z przyjętymi wymaganiami i standardami;
5)
analiza i ocena zgodności działań realizowanych przez komórki organizacyjne Centrum z obowiązującymi regulacjami;
6)
koordynowanie działań w zakresie analiz i prognozowania obszarów ryzyka związanych z realizowanymi przez Centrum zadaniami, w celu ograniczenia skutków zjawisk niepożądanych, w tym przygotowywania planów przeciwdziałania zagrożeniom dla zadań realizowanych przez Centrum.
§  15.
Do zakresu działania Zespołu Opiniodawczo-Doradczego i Obsługi Prawnej należy:
1)
obsługa prawna Centrum, w szczególności opracowywanie i opiniowanie projektów umów, aneksów, pełnomocnictw oraz aktów prawnych o charakterze wewnętrznym wydawanych przez Dyrektora Centrum w zakresie zadań realizowanych przez Centrum;
2)
opracowywanie wymagań i koncepcji rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa informacji w związku z projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji;
3)
nadzór nad sposobem wdrożenia rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego w związku z realizowanymi przez Centrum projektami informatycznymi, w tym rozwiązań opartych o podpis elektroniczny;
4)
opracowywanie ekspertyz i przedstawianie opinii na potrzeby realizowanych projektów informatycznych w zakresie: aspektów bezpieczeństwa i podpisu elektronicznego oraz organizacji i architektury systemów informatycznych;
5)
tworzenie, aktualizacja i akredytacja dokumentacji bezpieczeństwa systemów budowanych przez Centrum;
6)
współpraca z komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie prac projektowych, w tym opracowywania dokumentacji przetargowej oraz udziału w pracach komisji przetargowych;
7)
współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami zewnętrznymi w zakresie projektów informatycznych realizowanych przez Centrum, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa teleinformatycznego;
8)
udział w odbiorach od dostawców oraz w przekazywaniu do użytkowników produktów i usług dostarczanych w wyniku realizacji przez Centrum projektów informatycznych;
9)
udział w naradach i spotkaniach roboczych zespołów projektowych, dotyczących zagadnień bezpieczeństwa teleinformatycznego.
§  16.
Do zakresu działania Zespołu do spraw Promocji należy prowadzenie spraw oraz współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie promocji projektów informatycznych realizowanych przez Centrum, w tym:
1)
opracowywanie strategii informacyjnych projektów informatycznych realizowanych przez Centrum;
2)
planowanie i przeprowadzanie kampanii informacyjnych o projektach informatycznych realizowanych przez Centrum;
3)
udzielanie informacji o projektach oraz funkcjonowaniu i działalności Centrum, zgodnie z przepisami prawa Unii Europejskiej i ustawy o dostępie do informacji publicznej;
4)
redagowanie informacji i komunikatów prasowych;
5)
aktualizacja treści zawartych na stronie internetowej Centrum.
§  17.
Do zakresu działania Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:
1)
zapewnienie ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przekazywanych lub przechowywanych w ramach działalności Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie informacji niejawnych;
2)
zapewnienie ochrony systemów i sieci informatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
3)
prowadzenie kancelarii tajnej Centrum;
4)
przeprowadzanie postępowań sprawdzających w stosunku do pracowników Centrum, do klauzuli tajności "zastrzeżone" i "poufne" oraz przygotowywanie stosownej dokumentacji do postępowań sprawdzających dla Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do klauzuli tajności "tajne" i "ściśle tajne";
5)
szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych i danych osobowych;
6)
ochrona danych osobowych przetwarzanych w Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych;
7)
planowanie i koordynacja działań oraz nadzór nad realizacją zadań obronnych Centrum;
8)
zapewnienie ochrony fizycznej;
9)
współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Policji, Straży Granicznej i Ministerstwa Sprawiedliwości w zakresie ochrony informacji niejawnych i danych osobowych.
§  18.
Do zakresu działania Inspektora ds. BHP i ppoż. należy:
1)
wykonywanie zadań wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 oraz z 2004 r. Nr 246, poz. 2468);
2)
przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa pożarowego w siedzibie Centrum.
§  19.
Szczegółową strukturę organizacyjną Centrum i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.

______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 139, poz. 1324 i Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546 i Nr 213, poz. 2155, z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184 poz. 1539 i Nr 267, poz. 2252, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119 i Nr 208, poz. 1540 oraz z 2008 r. Nr 63, poz. 393, Nr 144, poz. 900, Nr 171, poz. 1056 i Nr 214, poz. 1343.

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 48, poz. 449 i Nr 196, poz. 1629, z 2006 r. Nr 227, poz. 1659, z 2007 r. Nr 62, poz. 420 i Nr 188, poz. 1344 oraz z 2008 r. Nr 225, poz. 1489.