Zm.: zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MPS.2007.2.3

Akt jednorazowy
Wersja od: 4 kwietnia 2007 r.

ZARZĄDZENIE Nr 1
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 4 kwietnia 2007 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 22 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 października 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 w ust. 2:
a)
pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) kierownictwo Ministerstwa - należy przez to rozumieć ministra, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu i szefa Gabinetu Politycznego;",

b)
pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) kolegium Ministerstwa - należy przez to rozumieć kierownictwo Ministerstwa, dyrektora generalnego oraz dyrektorów departamentów;";

2)
w § 2:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Minister wykonuje swoje zadania przy pomocy sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu oraz szefa Gabinetu Politycznego.",

b)
po ust. 4 dodaje się ust. 5 i 6 w brzmieniu:

"5. Pisma lub dokumenty kierowane do ministra, minister dekretuje na sekretarza stanu lub podsekretarza stanu, którego zakresu czynności pismo lub dokument dotyczy.

6. Pisma lub dokumenty zadekretowane przez ministra na sekretarza stanu lub podsekretarza stanu, sekretarz stanu lub podsekretarz stanu dekretuje na dyrektora departamentu, którego zakresu działania pismo lub dokument dotyczy.";

3)
w § 7 w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) sprawowanie funkcji opiniodawczych i doradczych.";

4)
w § 14 w ust. 4:
a)
pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) Biurem Ministra - przy przygotowaniu niezbędnych materiałów, a także projektów pism i odpowiedzi, w związku z posiedzeniami komisji sejmowych i senackich, uchwałami, interpelacjami i zapytaniami, dezyderatami i wystąpieniami posłów i senatorów;",

b)
w pkt 3 po lit. b średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. c w brzmieniu:

"c) przy przygotowaniu niezbędnych materiałów, a także projektów pism i odpowiedzi, w związku z posiedzeniami Rady Ministrów i Komitetu Rady Ministrów;",

c)
pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) Biurem Promocji i Mediów - w zakresie przygotowywania i prowadzenia kampanii informacyjnych, publicznego prezentowania swojej działalności oraz programów realizowanych z ich udziałem, a także innych form współpracy z mediami;",

d)
w pkt 5 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 6 w brzmieniu:

"6) Gabinetem Politycznym - w celu zapewnienia spójnej linii politycznej powstających aktów normatywnych, a także pism i odpowiedzi na zapytania, interpelacje, dezyderaty i wystąpienia posłów i senatorów.";

5)
w § 17 w ust. 2 po pkt 19 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 20 w brzmieniu:

"20) wykonywanie zadań związanych z nadzorem merytorycznym ministra nad Instytutem Pracy i Spraw Socjalnych.";

6)
w § 21 w ust. 2 po pkt 15 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 16-22 w brzmieniu:

"16) realizowanie polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych;

17) obsługa techniczna systemów: EWD-P, Systemu Informatycznego Monitorowania i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności (SIMIK), Podsystemu Monitorowania EFS;

18) opracowywanie planów rozwoju systemów informatycznych ze względu na wymagania i standardy europejskie;

19) planowanie i realizacja działań związanych z rozwojem i utrzymaniem infrastruktury technicznej oraz systemów informatycznych w Ministerstwie oraz planowanie i koordynacja wydatkowania środków finansowych na ten cel;

20) zapewnienie użytkownikom dostępu do informacji przetwarzanych w systemach informatycznych Ministerstwa oraz zapewnienie bieżącej obsługi systemu informatycznego Ministerstwa;

21) prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem do rejestracji zbiorów danych osobowych prowadzonych w Ministerstwie;

22) prowadzenie prac związanych z wdrożeniem podpisu elektronicznego w Ministerstwie.";

7)
w § 23 w ust. 2 po pkt 26 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 27 w brzmieniu;

"27) prowadzenie spraw wynikających z nadzoru merytorycznego ministra nad realizacją zadań edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych w Ochotniczych Hufcach Pracy.";

8)
w § 25 w ust. 2 pkt 21 otrzymuje brzmienie:

"21) wykonywanie zadań związanych z nadzorem merytorycznym ministra nad Centralnym Instytutem Ochrony Pracy oraz Główną Biblioteką Pracy i Zabezpieczenia Społecznego.";

9)
w §26:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Departament Prawny odpowiada za prawidłowe pod względem legisiacyjno-prawnym przygotowywanie projektów aktów normatywnych oraz za przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady Ministrów i Komitetu Rady Ministrów.",

b)
w ust. 2:

– pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem dla ministra, sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu materiałów na posiedzenia Rady Ministrów i Komitetu Rady Ministrów oraz prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań ujętych w Programie Prac Legislacyjnych Rady Ministrów;";

10)
w § 27 w ust. 2 uchyla się pkt 20;
11)
w § 29 w ust. 2 uchyla się pkt 7;
12)
w § 30 w ust. 2 po pkt 16 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 17 w brzmieniu:

"17) wykonywanie zadań związanych z nadzorem merytorycznym ministra nad Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.";

13)
w § 31 w ust. 2 uchyla się pkt 14;
14)
w § 34 w ust. 2:
a)
pkt 11 otrzymuje brzmienie:

"11) koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem naboru na stanowiska kierowników i zastępców kierowników jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez ministra, a także prowadzenie spraw osobowych kierowników i zastępców kierowników tych jednostek".

b)
uchyla się pkt 17-23,
c)
w pkt 30 średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 31 w brzmieniu:

"31) realizowanie zadań w zakresie sprawowania przez ministra nadzoru nad jednostkami podległymi lub nadzorowanymi w zakresie rtiezastrzeżonym dla innych departamentów.";

15)
§ 36 otrzymuje brzmienie:

"§ 36. 1. Biuro Kontroli odpowiada za realizację zadań kontrolnych zleconych przez ministra oraz dyrektora generalnego.

2. Do zadań biura należy w szczególności:

1) przygotowywanie, koordynacja przygotowywania i wykonywanie planów kontroli;

2) prowadzenie planowych i doraźnych kontroli organów i jednostek podległych lub nadzorowanych przez ministra w zakresie określonym odrębnymi przepisami;

3) prowadzenie kontroli jednostek i organizacji zewnętrznych w zakresie dysponowania środkami finansowymi przyznanymi przez ministra oraz wykonywania wynikających z tego obowiązków;

4) prowadzenie kontroli realizacji spraw zleconych przez ministra innym jednostkom i organizacjom oraz wykorzystania przyznanych środków budżetowych;

5) sporządzanie informacji zbiorczych, analiz i ocen dotyczących wyników przeprowadzonych kontroli w zakresie realizowanych zadań i programów, ze wskazaniem nieprawidłowości i sposobów ich eliminowania;

6) prowadzenie planowych i doraźnych kontroli departamentów;

7) sporządzanie informacji zbiorczych, analiz i ocen dotyczących wyników kontroli wojewodów w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie przestrzegania przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;

8) monitorowanie spraw związanych z realizacją w Ministerstwie przepisów o działalności iobbingowej w procesie stanowienia prawra.";

16)
§ 37 otrzymuje brzmienie;

"§ 37. 1. Biuro Ministra realizuje zadania bezpośredniej obsługi ministra i kierownictwa Ministerstwa wynikające ze współpracy z Sejmem i Senatem oraz monitoruje realizację zobowiązań nałożonych przez Parlament i Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, z zastrzeżeniem § 26 ust, 2 pkt 7,

2. Do zadań Biura należy w szczególności:

1) obsługa pracy kolegium i kierownictwa Ministerstwa oraz monitorowanie realizacji podjętych postanowień;

2) prowadzenie spraw parlamentarnych oraz koordynacja prac związanych z przygotowywaniem przez właściwe departamenty materiałów dla ministra:

a) na plenarne posiedzenia Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,

b) na posiedzenia komisji sejmowych i senackich;

3) prowadzenie rejestru interpelacji, zapytań, dezyderatów, opinii i interwencji poselskich i senatorskich, kierowanie ich według właściwości do departamentów w celu opracowania merytorycznego i nadzorowanie terminowości ich załatwiania;

4) koordynowanie spraw związanych z udziałem przedstawicieli ministra w posiedzeniach komisji sejmowych i senackich;

5) koordynowanie działań mających na celu zapewnienie właściwej współpracy ministra z naczelnymi i centrainymi organami administracji publicznej;

6) koordynowanie przygotowywania odpowiedzi na korespondencję otrzymaną od naczelnych i centralnych organów administracji publicznej;

7) inicjowanie, opiniowanie oraz przygotowywanie lub koordynacja opracowywania przez poszczególne departamenty projektów aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym wydawanych przez ministra;

8) prowadzenie rejestrów i zbiorów aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym wydanych przez ministra;

9) inicjowanie, opiniowanie oraz przygotowywanie lub koordynacja opracowywania upoważnień i pełnomocnictw ministra;

10) prowadzenie rejestrów upoważnień i pełnomocnictw ministra;

11) prowadzenie wykazów przedstawicieli ministra w komisjach i zespołach międzyresortowych;

12) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Dziennika Urzędowego ministra;

13) prowadzenie kalendarza spotkań ministra oraz koordynacja spotkań ministra, sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu we współpracy z departamentami, uzgadnianie terminów wyjazdów i spotkań oraz ich przygotowywanie;

14) prowadzenie spraw związanych z zaproszeniami i patronatami ministra;

15) współpraca z Departamentem Współpracy Międzynarodowej w sprawach związanych z organizacją oficjalnych spotkań oraz służbowych wyjazdów zagranicznych członków kierownictwa Ministerstwa;

16) prowadzenie obsługi sekretarskiej ministra, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu i Szefa Gabinetu Politycznego;

17) koordynacja i kontrola rozpatrywania skarg i wniosków wpływających od osób fizycznych i instytucji oraz koordynowanie przyjęć interesantów przez ministra, sekretarza lub podsekretarzy stanu w ramach skarg i wniosków;

18) prowadzenie spraw dotyczących przyznawania orderów i odznaczeń państwowych, z zastrzeżeniem § 34 ust. 2 pkt 16.";

17)
§ 38 otrzymuje brzmienie:

"§ 38. 1. Biuro Promocji i Mediów odpowiada za obsługę medialną i promocyjną ministra, kierownictwa Ministerstwa i Ministerstwa.

2. Do zadań Biura należy w szczególności:

1) prowadzenie polityki informacyjnej i promocyjnej ministra oraz Ministerstwa;

2) koordynacja działań związanych z prezentacją polityki ministra;

3) koordynacja działań związanych z promocją programów przygotowywanych i realizowanych przez Ministerstwo;

4) współpraca z przedstawicielami mediów;

5) inicjowanie szkoleń w zakresie komunikacji w przestrzeni medialnej i publicznej dla osób reprezentujących ministra lub Ministerstwo;

6) koordynowanie obsługi medialnej i promocyjnej ministra, w tym organizacja działań takich jak konferencje prasowe, brteflngl, akcje informacyjne i wizerunkowe;

7) koordynowanie spraw wynikających z przepisów prawa prasowego i przepisów o dostępie do informacji publicznej w zakresie działań Ministerstwa;

8) koordynowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Ministerstwa, w tym redagowanie i zarządzanie stronami internetowymi Ministerstwa, redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej;

9) monitoring mediów ogólnokrajowych, regionalnych i lokalnych w zakresie informacji dotyczących Ministerstwa, ze szczególnym uwzględnieniem ministra i kierownictwa Ministerstwa oraz działu praca i działu zabezpieczenie społeczne;

10) koordynowanie działalności Ministerstwa w zakresie publikacji, informacji i promocji;

11) współpraca z partnerami zewnętrznymi w realizacji działań promocyjnych i public reiations.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.