Zm.: zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Gospodarki.
Dz.Urz.MG.2008.1.10
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 10
MINISTRA GOSPODARKI
z dnia 10 czerwca 2008 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Gospodarki
"1. Na podstawie określonych regulaminem organizacyjnym Ministerstwa Gospodarki zakresów działania departamentów, biur i sekretariatu, dyrektorzy departamentów, biur i sekretariatu opracują i przedłożą, w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r., dyrektorowi generalnemu do zatwierdzenia regulaminy wewnętrzne departamentów.";
– ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Dyrektor generalny określa:
1) zasady dotyczące stosowanego w Ministerstwie podejścia procesowego oraz strukturę i właścicieli procesów;
2) zasady dotyczące stosowanego w Ministerstwie podejścia projektowego.",
– dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
"4a. Dyrektor Generalny może określić, w odrębnym zarządzeniu, szczegółowe zasady dopuszczające odstępstwa od stosowania zarządzeń lub innych aktów wewnętrznych, o których mowa w ust. 4, w tym procedur wewnętrznych, przy uwzględnieniu następujących warunków:
1) każdy wniosek dopuszczający odstępstwo jest rozpatrywany indywidualnie;
2) odstępstwo nie może być niezgodne z prawem powszechnie obowiązującym;
3) odstępstwa dopuszczalne są wyłącznie w uzasadnionych przypadkach;
4) każde odstępstwo musi być należycie udokumentowane i uzasadnione;
5) dopuszczenie odstępstwa zatwierdzane jest przez podmiot uprawniony do wydania regulacji będącej przedmiotem odstępstwa.",
"3a. W ramach realizowanych w Ministerstwie projektów właściwy członek kierownictwa Ministerstwa może powoływać zespoły projektowe. Pracą powołanych zespołów projektowych kieruje pracownik, któremu powierzono funkcję kierownika projektu.
3b. W departamentach, w których jest wdrażany lub funkcjonuje system zarządzania jakością lub system przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym, koordynowanie zadań z tego zakresu powierza się pracownikom pełniącym funkcję koordynatora departamentalnego, o którym mowa w zarządzeniu Nr 1 Dyrektora Generalnego z dnia 24 stycznia 2008 r. w sprawie systemów zarządzania jakością i przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym oraz samooceny według CAF.",
"12) zapewnia podnoszenie jakości i efektywności działania w departamencie, m.in. poprzez wdrożenie podejścia procesowego i podejścia projektowego w kierowanym departamencie, udział przedstawicieli kierowanego departamentu w samoocenie według Powszechnej Metody Samooceny (CAF) oraz współpracę z pozostałymi dyrektorami wdrażającymi i utrzymującymi systemy, o których mowa w ust. 2",
"§ 14a. Pełnomocnik MG ds. Systemu Zarządzania sprawuje nadzór nad systemem zarządzania jakością i systemem przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym oraz realizacją samooceny według CAF.",
"§ 17a. Kierownik projektu, zespoły projektowe oraz koordynator departamentalny działają zgodnie z powierzonym zakresem zadań.",
– pkt 5 i 6 otrzymują brzmienie:
"5) współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami w zakresie tworzenia, wdrażania i doskonalenia posiadanych Wewnętrznych Systemów Kontroli (WSK);
6) prowadzenie krajowego systemu gromadzenia i przetwarzania danych, związanych z prowadzeniem działalności objętej postanowieniami Konwencji o zakazie broni chemicznej oraz przygotowywanie projektów krajowych deklaracji wymaganych przez ww. Konwencję;",
– dodaje się pkt 7-12 w brzmieniu:
"7) przygotowywanie, przyjmowanie i prowadzenie inspekcji międzynarodowych Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej w obiektach przemysłowych znajdujących się na terytorium RP;
8) wykonywanie zadań wynikających z członkostwa Polski w międzynarodowych organizacjach i reżimach nieproliferacyjnych: Porozumieniu z Wassenaar, Grupie Australijskiej, Reżimie Kontroli Technologii Rakietowych, Grupie Dostawców Jądrowych, Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej, Konwencji o zakazie broni biologicznej i toksynowej, OBWE i ONZ;
9) prowadzenie spraw wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej (UE), a w szczególności z udziału w pracach organów pomocniczych Rady UE i Komisji Europejskiej, zajmujących się kontrolą eksportu;
10) przygotowywanie stanowisk Rządu do projektów unijnych aktów prawnych w zakresie kontroli eksportu;
11) harmonizacja rozwiązań legislacyjnych prawa krajowego dotyczącego kontroli eksportu z uregulowaniami UE w zakresie kontroli eksportu;
12) podejmowanie działań na rzecz podnoszenia świadomości uczestników obrotu z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym na temat zagrożeń wynikających z tego obrotu oraz sytuacji międzynarodowej, poprzez prowadzenie szkoleń, akcji konsultacyjnych i innych przedsięwzięć mających na celu doskonalenie polskiego systemu kontroli eksportu.",
"18a) ustalanie zasad oceny ryzyka oraz monitorowanie prac związanych z oceną ryzyka dla procesów i projektów realizowanych w Ministerstwie.".