Zm.: zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2008.11.57

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 sierpnia 2008 r.

ZARZĄDZENIE Nr 61
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2008 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 33 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 marca 2008 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 8, poz. 33) w załączniku "Regulamin Organizacyjny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 11 po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:

"5a) prowadzenie spraw związanych ze zgromadzeniami;";

2)
w § 12 w pkt 11:
a)
lit. d otrzymuje brzmienie:

"d) odwołań od decyzji i postanowień wojewodów w sprawie umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty grzywien wynikających z mandatów karnych;",

b)
uchyla się lit. e;
3)
§ 15 otrzymuje brzmienie:

"§ 15. Do zakresu działania Departamentu Informatyzacji należy:

1) prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne związanych z informatyzacją administracji publicznej - w tym:

a) rekomendowanie strategicznych zadań państwa, standardów i wytycznych w zakresie informatyzacji administracji publicznej,

b) opiniowanie systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez podmioty publiczne pod kątem ich zgodności z minimalnymi wymaganiami dla systemów teleinformatycznych,

c) opiniowanie rejestrów publicznych wykorzystywanych przez podmioty publiczne pod kątem ich zgodności z minimalnymi wymaganiami dla rejestrów publicznych i wymianą dokumentów drogą elektroniczną,

d) gromadzenie i udostępnianie informacji o stanie informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne,

e) rozwój i eksploatacja Krajowej Ewidencji Systemów Teleinformatycznych i Rejestrów Publicznych,

f) prowadzenie ewidencji wydanych świadectw kwalifikacji kontrolerów systemów informatycznych,

g) koordynowanie postępowań kontrolnych prowadzonych przez wyznaczonych przez Ministra kontrolerów systemów informatycznych,

h) obsługa Komisji Egzaminacyjnej powołanej do przeprowadzenia egzaminu na kontrolerów systemów informatycznych;

2) koordynacja działań związanych z wdrażaniem, eksploatacją i modyfikacjami systemu ePUAP;

3) prowadzenie spraw związanych z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym pozostających we właściwości Ministra;

4) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem przedsięwzięć informatycznych przygotowywanych lub realizowanych przez podmioty publiczne;

5) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem inwestycji w dziedzinie informatyzacji administracji publicznej ze środków zewnętrznych;

6) współpraca międzynarodowa w zakresie informatyzacji administracji publicznej;

7) prowadzenie sekretariatu i obsługa posiedzeń Komitetu Rady Ministrów do Spraw Informatyzacji i Łączności;

8) prowadzenie spraw związanych z podległością wobec Ministra Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

9) obsługa administracyjno-biurowa i techniczna zespołów będących organami pomocniczymi ministra właściwego do spraw informatyzacji w obszarze informatyzacji państwa;

10) współdziałanie z Departamentem Społeczeństwa Informacyjnego w zakresie realizacji zadań Instytucji Pośredniczącej I stopnia dla 7 osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.";

4)
w § 19 w pkt 8 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 9 w brzmieniu:

"9) obsługa krajowego punktu kontaktowego Europejskiej Sieci Migracyjnej.";

5)
po § 20 dodaje się § 20a w brzmieniu:

"§ 20a. Do zakresu działania Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego należy:

1) projektowanie prawnych, organizacyjnych i technologicznych podstaw rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz opracowywanie kierunków i strategicznych programów tego rozwoju w państwie;

2) koordynowanie przedsięwzięć związanych z rozwojem społeczeństwa informacyjnego podejmowanych przez instytucje realizujące zadania publiczne;

3) prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych z zakresu społeczeństwa informacyjnego;

4) prowadzenie spraw związanych z zastosowaniem technologii informatycznych w zakresie społeczeństwa informacyjnego;

5) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem inwestycji w dziedzinie rozwoju społeczeństwa informacyjnego ze środków zewnętrznych;

6) realizacja zadań Instytucji Pośredniczącej I stopnia dla 7 i 8 osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka;

7) prowadzenie spraw związanych z edukacją w zakresie wdrażania nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz budowy społeczeństwa informacyjnego;

8) współpraca międzynarodowa w zakresie społeczeństwa informacyjnego;

9) organizowanie i obsługa posiedzeń Rady Informatyzacji;

10) obsługa administracyjno-biurowa i techniczna zespołów będących organami pomocniczymi ministra właściwego do spraw informatyzacji w obszarze społeczeństwa informacyjnego;

11) prowadzenie spraw związanych z redagowaniem strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej.";

6)
w § 22 w pkt 1:
a)
lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) z koordynacją bilateralnej współpracy oraz wielostronnej współpracy międzynarodowej pozostającej w kompetencji Ministra, z zastrzeżeniem § 12 pkt 9, § 15 pkt 6, § 20a pkt 8 i § 24 pkt 7,";

b)
lit. e otrzymuje brzmienie:

"e) z koordynacją i prowadzeniem działań, w związku z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, w zakresie obsługi środków:

- pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),

- rezerw celowych dotyczących funduszy Unii Europejskiej, zagospodarowania granicy państwowej, współpracy transgranicznej

pozostających w zakresie kompetencji Ministra, z wyłączeniem zadań określonych w § 11 pkt 9, § 15 pkt 5 i § 20a pkt 5,";

7)
w § 24 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6) prowadzenie spraw związanych z uznawaniem obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej kwalifikacji do wykonywania zawodu inżyniera pożarnictwa, technika pożarnictwa lub strażaka;".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2008 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.