Zm.: zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MŚiGIOŚ.2004.1.9

Akt jednorazowy
Wersja od: 13 listopada 2003 r.

ZARZĄDZENIE Nr 46
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 13 listopada 2003 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku do zarządzenia Nr 36 Ministra Środowiska z dnia 20 sierpnia 2003 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 3 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:

"10a) przekazywanie do Centrum Informacji o Środowisku wypełnionych kart informacyjnych o dokumentach i innych nośnikach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, podlegających udostępnieniu zgodnie z art. 19 ustawy - Prawo ochrony środowiska;";

2)
w § 6 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) koordynacja działań doradców politycznych Ministra, w szczególności Rady Ekspertów;";

3)
§ 7 otrzymuje brzmienie:

"§ 7. Do zakresu działania Sekretariatu Ministra (SM) należy zapewnienie bieżącej obsługi Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu, w szczególności:

1) organizowanie prac związanych z działalnością Ministra jako naczelnego organu administracji rządowej oraz obsługa parlamentarna i rządowa Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarza Stanu;

2) przechowywanie i ewidencjonowanie niepublikowanych dokumentów wydawanych przez Radę Ministrów i Komitet Rady Ministrów;

3) sporządzanie i przekazywanie innym komórkom informacji z posiedzeń Rady Ministrów i Komitetu Rady Ministrów;

4) obsługa sekretariatów Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz Gabinetu Politycznego Ministra;

5) zapewnienie obsługi posiedzeń kolegium resortu środowiska;

6) ewidencjonowanie i prowadzenie postępowań w sprawach interpelacji i zapytań poselskich oraz petycji;

7) obsługa organizacyjno-biurowa Rady Ekspertów;

8) przechowywanie i udostępnianie okrągłej pieczęci Ministra.";

4)
dodaje się § 7a w brzmieniu:

"§ 7a. Do zakresu działania Biura Dyrektora Generalnego (BDG) należy zapewnienie bieżącej obsługi Dyrektora Generalnego Ministerstwa, w szczególności:

1) realizacja wszelkich zadań bezpośrednio niezastrzeżonych w regulaminie do właściwości innych komórek;

2) koordynowanie współpracy Dyrektora Generalnego Ministerstwa z poszczególnymi komórkami Ministerstwa;

3) obsługa kancelaryjno-biurowa Dyrektora Generalnego Ministerstwa;

4) prowadzenie Kancelarii Ogólnej Ministerstwa;

5) prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem Ministerstwa w sprzęt biurowy, środki czystości i inne materiały eksploatacyjne;

6) gospodarowanie składnikami majątkowymi Ministerstwa oraz prowadzenie ich ewidencji;

7) prowadzenie i koordynacja zadań w zakresie skarg i wniosków;

8) współpraca ze związkami zawodowymi;

9) prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych;

10) współudział w obsłudze narad, konferencji i spotkań.";

5)
w § 9 dodaje się pkt 10 w brzmieniu:

"10) prowadzenie spraw związanych z rozporządzaniem informacją geologiczną.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.