Zm.: zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia.
Dz.Urz.MZ.2001.9.65
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 11 września 2001 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia.
"2. Biurem do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych kieruje Pełnomocnik do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.";
"6) współdziałanie ze środowiskami pracowników i pracodawców ochrony zdrowia, przedstawicielami nauki i towarzystwami naukowymi,";
"2. Dyrektorzy departamentów/biur oraz Pełnomocnik do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych uprawnieni są do podpisywania pism i dokumentów wewnętrznych, tj. kierowanych do stałych członków Kolegium Ministra oraz innych departamentów/biur w sprawach objętych zakresem działania kierowanych przez siebie komórek organizacyjnych oraz podpisywania korespondencji zewnętrznej w zakresie spraw określonych w niniejszym regulaminie dla kierowanych przez nich komórek, z zastrzeżeniem postanowień § 3 niniejszego regulaminu.",
"6) Departament Gospodarki Lekami,",
"14) Biuro Dyrektora Generalnego,",
"16) Biuro do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.";
– po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
"1a) inicjowanie, opracowywanie, opiniowanie i uzgadnianie projektowanych aktów normatywnych i innych aktów prawnych w zakresie merytorycznych zadań biura,",
– skreśla się pkt 22,
– po pkt 24 dodaje się pkt 24a w brzmieniu:
"24a) prowadzenie spraw dotyczących przyznawania odznaczeń państwowych i resortowych dla pracowników urzędu i pracowników jednostek podległych i nadzorowanych oraz innych osób zasłużonych dla ochrony zdrowia.",
– skreśla się pkt 25,
"13) planowanie, organizacja i nadzór nad systemem krwiodawstwa i krwiolecznictwa w Polsce,"
"Do podstawowych zadań Departamentu Nauki i Kadr Medycznych należy:
1) inicjowanie, opracowywanie, opiniowanie i uzgadnianie projektowanych aktów normatywnych i innych aktów prawnych w zakresie merytorycznych zadań departamentu,
2) monitorowanie wykonania zadań administracji rządowej przejętych przez samorząd lekarski, pielęgniarek i położnych,
3) kształtowanie kierunków badań naukowych w medycynie, poprzez inicjowanie i koordynowanie prac przy przygotowywaniu projektów oraz działań zmierzających do wdrożenia ich wyników,
4) współpraca z Komitetem Badań Naukowych w zakresie finansowania prac badawczych oraz nadzór nad ich wykonaniem i wykorzystaniem zgodnie z założeniami,
5) prowadzenie spraw wynikających z nadzoru Ministra nad jednostkami badawczo-rozwojowymi,
6) przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek badawczo-rozwojowych,
7) przygotowywanie informacji umożliwiającej Ministrowi określenie polityki w zakresie kształcenia kadr medycznych,
8) prowadzenie spraw dotyczących wyższego szkolnictwa medycznego, w zakresie kompetencji Ministra Zdrowia,
9) współpraca z Ministrem Edukacji Narodowej w zakresie opracowania podstaw programowych oraz minimalnych wymagań programowych kształcenia w zawodach medycznych,
10) koordynacja działań związanych z procesem transformacji kształcenia - pielęgniarek i położnych,
11) monitorowanie działalności Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych,
12) prowadzenie spraw dotyczących kształcenia podyplomowego kadr medycznych, w tym funkcjonowania systemów tego kształcenia,
13) monitorowanie działalności Centrum Egzaminów Medycznych,
14) określenie uprawnień zawodowych wynikających z odbytego kształcenia zawodowego,
15) prowadzenie spraw w zakresie odpowiedzialności zawodowej oraz ocena zgodności z prawem uchwał organów samorządów zawodowych w zawodach medycznych,
16) legalizacja dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego,
17) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i działalnością konsultantów krajowych w dziedzinie medycyny i współpraca z wojewodami w tym przedmiocie,
18) prowadzenie spraw osobowych pracowników zatrudnionych w jednostkach badawczo-rozwojowych oraz nauczycieli akademickich zatrudnionych w uczelniach medycznych, mianowanych przez Ministra,
19) obsługa techniczna i biurowa komisji rozpatrującej wnioski o przyznanie nagród Ministra za szczególne osiągnięcia w dziedzinie ochrony zdrowia oraz dla nauczycieli akademickich,
20) współdziałanie z Ministerstwem Edukacji Narodowej w zakresie polityki wydawniczej w odniesieniu do książkowych publikacji medycznych,
21) obsługa merytoryczna i finansowa organów pomocniczych Ministra Zdrowia powoływanych w zakresie zadań Departamentu: Odwoławczej Komisji Bioetycznej, Sekcji Uczelni Medycznych Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego, Krajowej Rady Egzaminów Lekarskich, Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkolnictwa Medycznego.",
– pkt 10 otrzymuje brzmienie:
"10) prowadzenie spraw dotyczących wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia zakładów opieki zdrowotnej,",
– pkt 16 otrzymuje brzmienie:
"16) realizacja zadań w zakresie nadzoru Ministra nad lecznictwem uzdrowiskowym, nadzór nad ochroną warunków naturalnych i właściwym kształtowaniem czynników środowiskowych oraz wydawanie opinii dotyczących zagospodarowania przestrzennego uzdrowisk,",
– dodaje się pkt 17 w brzmieniu:
"17) realizacja zadań Ministra wynikających z ustawy o zakładach opieki zdrowotnej w odniesieniu do spraw pracowniczych oraz prowadzenie spraw dotyczących ponadzakładowego układu zbiorowego pracy dla pracowników zatrudnionych w państwowych publicznych zakładach opieki zdrowotnej.",
– zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
"Do podstawowych zadań Departamentu Gospodarki Lekami należy:",
– skreśla się pkt 10,
– skreśla się pkt 12,
– po pkt 13 dodaje się pkt 13a i 13b w brzmieniu:
"13a) prowadzenie spraw związanych z wyrobami medycznymi i techniką medyczną,
13b) sprawowanie nadzoru i kontroli w dziedzinie wyrobów medycznych i techniki medycznej,",
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4. realizacja zadań w zakresie sprawowania nadzoru właścicielskiego nad jednostkami podległymi i nadzorowanymi przez Ministra, w tym prowadzenie nadzoru nad procesem likwidacji i restrukturyzacji lub prywatyzacji,",
– skreśla się pkt 7,
– pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 14 w brzmieniu:
"14) prowadzenie spraw kadr kierowniczych jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra oraz prowadzenie konkursów na te stanowiska w porozumieniu z właściwymi organizacjami, instytucjami i komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek badawczo-rozwojowych.",
"4) prowadzenie działań związanych z public relations w zakresie bieżącej informacji udzielanej mediom,",
– zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
"Do podstawowych zadań Biura Dyrektora Generalnego należy bezpośrednia realizacja zadań merytorycznych oraz wynikających z uprawnień Dyrektora Generalnego:",
– skreśla się pkt 9-14,
– skreśla się pkt 18,
– pkt 10 otrzymuje brzmienie:
"10) udzielanie zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane na rzecz urzędu na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych, finansowanych z rozdziału 75001 kl. budżetowej,",
– pkt 9 otrzymuje brzmienie:
"9) obsługa administracyjno-gospodarcza urzędu w zakresie niewykonywanym przez Gospodarstwo Pomocnicze przy Ministerstwie Zdrowia,",
– skreśla się pkt 11,
– pkt 18 otrzymuje brzmienie:
"18) gospodarowanie mieniem urzędu w zakresie niewykonywanym przez Gospodarstwo Pomocnicze przy Ministerstwie Zdrowia,"
– pkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad Gospodarstwem Pomocniczym przy Ministerstwie Zdrowia,",
"16. Do podstawowych zadań Biura do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:
1) inicjowanie, opracowywanie, opiniowanie i uzgadnianie projektowanych aktów normatywnych i innych aktów prawnych w zakresie merytorycznych zadań biura,
2) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
3) prowadzenie Kancelarii Tajnej Urzędu,
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
5) ochrona systemów i sieci teleinformatycznych w zakresie przetwarzania informacji niejawnych,
6) zapewnienie ochrony danych osobowych,
7) prowadzenie postępowań sprawdzających wobec osób mających dostęp do informacji niejawnych,
8) dokonywanie okresowej kontroli ewidencji, materiałów i obiegu informacji,
9) opracowywanie planu ochrony urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
10) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.".