Zm.: zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz komórek organizacyjnych innych niż kancelaria tajna odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w Służbie Kontrwywiadu Wojskowego.
Dz.Urz.MON.2014.110
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 14/14
Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego
z dnia 24 marca 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz komórek organizacyjnych innych niż kancelaria tajna odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w Służbie Kontrwywiadu Wojskowego
Na podstawie art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228) zarządza się, co następuje:
"§ 18. 1. W celu rejestrowania przesyłek, wpływających poza podstawowym rozkładem czasu służby kancelarii tajnej lub oddziału kancelarii tajnej, w niedzielę, święta oraz dni dodatkowo lub harmonogramowo wolne od służby, wykonawca pełniący obowiązki oficera operacyjnego SKW oraz wykonawcy pełniący obowiązki oficerów dyżurnych w Biurze Radiokontrwywiadu, inspektoratach i ekspozyturach, prowadzą "Dziennik podawczy".
2. Wykonawcy, o których mowa w ust. 1, przesyłkę wpływającą:
1) rejestrują pod kolejnym numerem w "Dzienniku podawczym";
2) oznaczają pieczątką wpływu, w obrębie której wpisuje się datę wpływu oraz w kolejności: treść "DP", łamaną przez literowe oznaczenie jednostki lub komórki organizacyjnej SKW, łamane przez oznaczenie klauzuli tajności, następnie myślnik i numer z "Dziennika podawczego", łamany przez bieżący rok (np. DP/GSZ-OD/O-10/14);
3) przekazują za pokwitowaniem w "Dzienniku podawczym" do punktu kontroli adresata, a gdy nie jest to możliwe bezpośrednio adresatowi.
3. Oznaczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, nanosi się na wewnętrzną kopertę lub opakowanie przesyłki.
4. Adresat, który otrzymał przesyłkę od osób wymienionych w ust. 1, zobowiązany jest do zarejestrowania jej w obsługującym go punkcie kontroli.
5. W celu wysłania przesyłki, poza podstawowym rozkładem czasu służby kancelarii tajnej lub oddziału kancelarii tajnej, w niedzielę, święta oraz dni dodatkowo lub harmonogramowo wolne od służby, wykonawca pełniący obowiązki oficera operacyjnego SKW oraz wykonawcy pełniący obowiązki oficerów dyżurnych w Biurze Radiokontrwywiadu, inspektoratach i ekspozyturach pobierają przesyłkę za pokwitowaniem od nadawcy.
6. Wykonawcy, o których mowa w ust. 5:
1) przesyłkę pakują w kopertę zewnętrzną lub opakowanie zewnętrzne;
2) oznaczają przesyłkę nanosząc nazwę jednostki organizacyjnej adresata, adres siedziby adresata, numer wykazu i pozycji w wykazie przesyłek nadanych oraz nazwę jednostki organizacyjnej nadawcy;
3) sporządzają "Wykaz przesyłek nadanych" celem przekazania przesyłki za pokwitowaniem do adresata.
7. Za dostarczenie do adresata przesyłki, o której mowa w ust. 5, odpowiedzialna jest jednostka lub komórka organizacyjna SKW, przekazująca przesyłkę do oficera operacyjnego SKW lub oficerów dyżurnych w Biurze Radiokontrwywiadu, inspektoratach i ekspozyturach. W przypadkach niecierpiących zwłoki, na polecenie przełożonych, przesyłka może być dostarczona do adresata w miarę możliwości, jakie są w dyspozycji oficera operacyjnego SKW lub oficerów dyżurnych w Biurze Radiokontrwywiadu, inspektoratach i ekspozyturach.
8. Za prawidłowe zarejestrowanie materiałów niejawnych oraz przygotowanie przesyłki do wysłania odpowiada nadawca.
9. Osoba odpowiedzialna za dostarczenie przesyłki do odbiorcy przekazuje wykaz przesyłek nadanych z potwierdzeniem odbioru do kancelarii tajnej lub oddziału kancelarii tajnej, w pierwszy dzień roboczy".
"10. Fakt zapoznania się z materiałem oznaczonym klauzulą tajności "Poufne" oraz "Zastrzeżone" wykonawca potwierdza czytelnym podpisem i datą na dokumencie lub na dołączonej do materiału "Karcie zapoznania się z dokumentem", której wzór określa załącznik nr 14 do zarządzenia".
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
REJESTR DZIENNIKÓW EWIDENCJI I TECZEK
REJESTR DZIENNIKÓW EWIDENCJI I TECZEK
__________________________________________
(jednostka organizacyjna)
Rozpoczęto dn...............
Od pozycji nr .................
Zakończono dn..............
Na pozycji nr .................
Oznaczenie klauzuli tajności dziennika ewidencji/ teczki | Numer kolejny zapisu | Adnotacje dot. zniesienia lub zmiany klauzuli tajności albo zmiany okresu ochrony | Data rejestracji dziennika ewidencji/ teczki | Nazwa dziennika ewidencji/teczki |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Data | Liczba stron dziennika ewidencji/ teczki | Komórka organizacyjna, odpowiedzialna za prowadzenie dziennika ewidencji/ teczki | Data, imię, nazwisko i podpis osoby pobierającej | Potwierdzenie zwrotu, data i podpis | Informacje uzupełniające/ Uwagi | |
rozpoczęcia dziennika ewidencji/ teczki | zakończenia dziennika ewidencji/ teczki | |||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | u | 12 |
strona..../.........
Rejestr zawiera ............... stron ponumerowanych,
przesznurowanych i opieczętowanych
.......................... ........................................
(podpis) (miejscowość)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
KSIĄŻKA DORĘCZEŃ PRZESYŁEK MIEJSCOWYCH
KSIĄŻKA DORĘCZEŃ PRZESYŁEK MIEJSCOWYCH
________________________________
(jednostka organizacyjna)
Rozpoczęto dn...........................
Od pozycji nr .............................
Zakończono dn...........................
Na pozycji nr ..............................
Numer kolejny zapisu | Data | Adresat | Numer pisma (rodzaj przesyłki) | Potwierdzenie odbioru, podpis, odcisk pieczątki i data |
i | 2 | 3 | 4 | 5 |
Książka zawiera ................stron ponumerowanych,
przesznurowanych i opieczętowanych
....................... ..............................
(miejscowość) (podpis)
ZAŁĄCZNIK Nr 3
DZIENNIK EWIDENCYJNY
DZIENNIK EWIDENCYJNY
_______________________________
(jednostka organizacyjna)
Rozpoczęto dn................
Od pozycji nr ..................
Zakończono dn...............
Na pozycji nr ...................
Symbol oznaczenia klauzuli tajności | Numer kolejny zapisu | Adnotacje dot. obowiązywania klauzuli tajności lub jej zniesienia albo zmiany | Data rejestracji dokumentu | Nazwa nadawcy/ adresata | Numer i data dokumentu otrzymanego | Nazwa dokumentu lub czego dotyczy | Liczba egzemplarzy wytworzonego dokumentu | Liczba | ||
stron dokumentu lub innych jednostek miary | załączników | stron wszystkich załączników lub innych jednostek miary | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ii |
strona ..../.........
Nr dokumentu, z którego wykonano wydruk, kopię, wyciąg, wypis, odpis, tłumaczenie, lub numer nośnika | Imię i nazwisko lub inne dane identyfikujące wykonawcę dokumentu | Data, imię i nazwisko oraz podpis osoby pobierającej dokument | Potwierdzenie zwrotu dokumentu (data i podpis) | Adnotacje | Informacje uzupełniające/Uwagi (np. symbol klasyfikacyjny wykazu akt) | |
o wysłaniu dokumentu lub załącznika (pozycja w. książce doręczeń przesyłek miejscowych/pozycja wykazu przesyłek nadanych/załącznik do pisma nr ...) | o wybrakowaniu lub przekazaniu do archiwum | |||||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
strona..../.........
Dziennik zawiera ................stron ponumerowanych,
przesznurowanych i opieczętowanych
......................... ..................................
(miejscowość) (podpis)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
REJESTR WYDANYCH PRZEDMIOTÓW
REJESTR WYDANYCH PRZEDMIOTÓW
____________________________________
(jednostka organizacyjna)
Rozpoczęto dn..................
Od pozycji nr .....................
Zakończono dn .................
Na pozycji nr ......................
Symbol oznaczenia klauzuli tajności | Numer kolejny zapisu | Adnotacje dot. obowiązywania klauzuli tajności lub jej zniesienia albo zmiany | Data rejestracji | Rodzaj przedmiotu, pojemność (dysku, taśmy itp.) | Data, imię i nazwisko oraz podpis pobierającego | Potwierdzenie zwrotu (data i podpis) | Informacje uzupełniające/Adnotacje o wysłaniu przedmiotu (nr z dziennika ewidencyjnego) lub zniszczeniu przedmiotu (nr protokołu zniszczenia) / uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
strona ..../.........
Rejestr zawiera ................stron ponumerowanych,
przesznurowanych i opieczętowanych
....................... ..................................
(miejscowość) (podpis)
ZAŁĄCZNIK Nr 5
KARTA ZAPOZNANIA SIĘ Z DOKUMENTEM NR
KARTA ZAPOZNANIA SIĘ Z DOKUMENTEM NR
Lp. | Udostępnienie dokumentu | Uwagi | ||
imię i nazwisko osoby, której dokument udostępniono | data | podpis | ||
Strona...../.........