Zm.: zarządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez przedszkola i szkoły publiczne dokumentacji przebiegu nauczania.
Dz.Urz.MEN.1997.9.41
Akt jednorazowyZarządzenie Nr 21
Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 14 października 1997 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez przedszkola i szkoły publiczne dokumentacji przebiegu nauczania.
"w sprawie sposobu prowadzenia przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.",
"§ 2a. Szkoła (przedszkole) prowadzi następującą dokumentację przebiegu działalności wychowawczej i opiekuńczej:
1) dziennik pedagoga szkolnego (psychologa),
2) teczki indywidualne dzieci i młodzieży zawierające dokumentację prowadzonych badań i czynności uzupełniających,
3) dziennik zajęć wychowawczych.",
"1. Szkoła (przedszkole) prowadzi dzienniki zajęć umieszczonych w planie nauczania szkoły (planie zajęć przedszkola), które nie są wpisywane w dzienniku lekcyjnym (dzienniku zajęć, o którym mowa w § 7), jeżeli jest uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, w szczególności dziennik zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych. Decyzję o prowadzeniu tych dzienników podejmuje dyrektor szkoły (przedszkola) w porozumieniu z organem prowadzącym.
2. W dzienniku zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych prowadzący zajęcia wpisuje: tygodniowy plan zajęć, alfabetyczny wykaz uczniów (wychowanków) i ich frekwencję na zajęciach, indywidualny program pracy z uczniem (wychowankiem), a w przypadku zajęć grupowych – plan pracy grupy, tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów uczniów (wychowanków) i wnioski do dalszej pracy.",
"§ 8a. 1. Szkoła (przedszkole), która organizuje zespołowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, prowadzi dla każdego zespołu dziennik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w którym dokumentuje się przebieg zajęć w danym roku szkolnym. W dzienniku zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wpisuje się alfabetyczny wykaz uczestników zajęć, daty i miejsca ich urodzenia, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) i adresy ich zamieszkania, rodzaj i stopień niepełnosprawności oraz niepełnosprawność sprzężoną, frekwencję uczestników na zajęciach, indywidualny program zajęć i opis przebiegu zajęć z każdym uczestnikiem.
2. W stosunku do dzieci i młodzieży niepełnosprawnych zakwalifikowanych do indywidualnego nauczania i wychowania będącego formą kształcenia specjalnego oraz upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim uczestniczących w indywidualnych zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych szkoła (przedszkole) prowadzi odrębnie dla każdego ucznia (uczestnika zajęć) odpowiednio dziennik lekcyjny lub dziennik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
3. Dzieci i młodzież, o których mowa w ust. 2, wpisuje się odpowiednio w dzienniku lekcyjnym danego oddziału lub dzienniku zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zespołu i podaje formę realizowanych zajęć",
"§ 10a. 1. W szkołach dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz autystycznych upośledzonych umysłowo nie stosuje się przepisów § 1 ust. 1 pkt 4, § 6 ust. 4 w zakresie odnotowywania stopni uzyskanych przez uczniów z poszczególnych przedmiotów, oceny zachowania i wyników klasyfikacji okresowej i rocznej oraz § 9 i 10.
2. W szkołach organizujących zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim – w stosunku do uczestników tych zajęć – nie stosuje się przepisów § 1 ust. 1 pkt 4 oraz § 9 i 10",
"§ 13a. 1. Placówka opiekuńczo-wychowawcza i resocjalizacyjna prowadzi dziennik zajęć wychowawczych, w którym odnotowuje się przebieg zajęć wychowawczych w danym roku szkolnym.
2. Dziennik zajęć wychowawczych zakłada i prowadzi wychowawca grupy, opatrując kartę tytułową dziennika pieczęcią podłużną placówki, wpisując województwo, nazwę placówki, adres, oznaczenie grupy, rok szkolny, imiona i nazwiska wychowawców grupy. Kartę tytułową dziennika podpisuje dyrektor placówki.
3. W dzienniku zajęć wychowawczych wpisuje się: alfabetyczny wykaz wychowanków, datę i miejsce urodzenia, nazwisko i adres rodziców (prawnych opiekunów), klasę, okresy nauki (semestry), przedmioty nauczania, liczbę opuszczonych godzin lekcyjnych (usprawiedliwionych i nie usprawiedliwionych), uwagi o wychowankach oraz zajęcia w dniach nauki, zajęcia powtarzające się okresowo, plan pracy na okres (semestr), kontakty z rodziną wychowanka, tygodniowe założenia wychowawcze i realizację planu, oceny okresowe i roczne uzyskane przez wychowanków z poszczególnych przedmiotów i ocenę zachowania.
4. Placówka resocjalizacyjna ponadto prowadzi:
1) teczki indywidualne wychowanków zawierające dokumentację prowadzonych badań i czynności uzupełniających,
2) dokumentację dotyczącą zmiany postaw wychowanków sporządzoną na podstawie diagnozy i prognozy wstępnej pracy wychowawczo-resocjalizacyjnej.
§ 13b. 1. Placówka oświatowo-wychowawcza, z wyjątkiem szkolnego schroniska młodzieżowego, i placówka pracy pozaszkolnej prowadzi dla każdego koła (sekcji, zespołu, klubu), a w przypadku centrum kształcenia praktycznego – grupy uczniów, dziennik zajęć, w którym dokumentuje się przebieg zajęć w danym roku szkolnym.
2. Dziennik zajęć zakłada i prowadzi nauczyciel prowadzący zajęcia, a w przypadku centrum kształcenia praktycznego – opiekun grupy uczniów lub inna osoba wskazana przez dyrektora centrum.
3. W dzienniku zajęć wpisuje się tygodniowy rozkład zajęć, alfabetyczny wykaz uczniów (wychowanków), datę i miejsce urodzenia, nazwisko i adres rodziców (prawnych opiekunów), program i tematy przeprowadzonych zajęć oraz odnotowuje się frekwencję uczniów (wychowanków) na zajęciach.",
"§ 14. 1. Dokumentacja przebiegu nauczania może być udostępniana:
1) przedstawicielom organu prowadzącego szkołę (przedszkole) i organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą (przedszkolem),
2) rodzicom (prawnym opiekunom) uczniów (wychowanków) albo pełnoletniemu uczniowi (wychowankowi) – na ich życzenie – w części dotyczącej informacji o przebiegu nauki ucznia (wychowanka),
3) radzie szkoły – w części dotyczącej informacji ogólnych o wynikach nauczania, klasyfikowania i promowania uczniów,
4) pracownikom naukowym i studentom – za zgodą dyrektora szkoły (przedszkola) – w zakresie dotyczącym prowadzonych badań.
2. Dokumentacja przebiegu działalności wychowawczej i opiekuńczej może być udostępniana:
1) przedstawicielom organu prowadzącego szkołę (przedszkole) lub placówkę i organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą (przedszkolem) lub placówką,
2) rodzicom (prawnym opiekunom) uczniów (wychowanków) albo pełnoletniemu uczniowi (wychowankowi) – na ich życzenie – w części dotyczącej informacji o uczniu (wychowanku).
3. Dokumentację przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej udostępnia się na terenie szkoły (przedszkola) lub placówki w obecności dyrektora lub wskazanej przez niego osoby (osób).",
"§ 15. Dyrektor szkoły (przedszkola) i placówki ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz za wydawanie uczniom (wychowankom) dokumentów zgodnych z posiadaną przez szkołę (przedszkole) i placówkę dokumentacją.",
"§ 16. Zarządzenie nie dotyczy sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej przez szkoły i placówki artystyczne."