Zm.: zarządzenie w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia.

Dzienniki resortowe

NFZ.2014.36

Akt jednorazowy
Wersja od: 27 czerwca 2014 r.

Zarządzenie Nr 36/2014/DSS
Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia
z dnia 27 czerwca 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia

Na podstawie art. 102 ust. 1 i ust. 5 pkt 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 31/2010/DSS Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia, zmienionym zarządzeniem Nr 75/2011/DSS Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 25 października 2011 r., wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 1 otrzymuje brzmienie:

"§ 1. Zarządzenie reguluje:

1) organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia, składanych do Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia lub do oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia;

2) sprawozdawczość z zakresu skarg i wniosków, o których mowa w pkt 1 oraz innych spraw rozpatrywanych w komórkach organizacyjnych właściwych do spraw skarg i wniosków.";

2)
w § 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Komórkami organizacyjnymi właściwymi do rozpatrywania skarg i wniosków w Funduszu są:

1) w Centrali - Dział Skarg i Wniosków w Departamencie Spraw Świadczeniobiorców;

2) w oddziale - komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków.";

3)
§ 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 6. Rejestr skarg i wniosków, w tym skarg dotyczących działalności zakładów opieki zdrowotnej tworzonych i nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych, prowadzi:

1) w Centrali - Dział Skarg i Wniosków w Departamencie Spraw Świadczeniobiorców;

2) w oddziale - komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków.";

4)
w § 7:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą, poczty elektronicznej, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz ustnie do protokołu.";

b)
ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym i nie zawierają imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego, pracownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 5 ust. 1, za pomocą poczty elektronicznej występuje odpowiednio do skarżącego lub wnioskodawcy o uzupełnienie złożonej skargi lub wniosku o te dane w terminie siedmiu dni. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu tego uzupełnienia do Funduszu.";

5)
w § 8 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Na skargi lub wnioski zgłoszone za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym, udziela się odpowiedzi w formie pisemnej, wysyłając korespondencję na adres odpowiednio skarżącego lub wnoszącego".

6)
w § 9 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Jeżeli skarga lub wniosek wskazuje na konieczność przeprowadzenia kontroli świadczeniodawcy, komórka właściwa do spraw skarg i wniosków wnosi o przeprowadzenie kontroli do komórki właściwej do spraw kontroli.";

7)
w § 14:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdanie kwartalne w zakresie skarg i wniosków oraz innych spraw, które wpłynęły i zostały rozpatrzone w oddziale wojewódzkim, sporządza komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków. Wzór sprawozdania określa załącznik nr 2 do zarządzenia.";

b)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Departament Spraw Świadczeniobiorców Centrali w terminie do 30 dnia miesiąca następującego po zakończonym kwartale, przekazuje Prezesowi Funduszu, Zastępcy Prezesa do spraw Medycznych oraz Zastępcy Prezesa do spraw Służb Mundurowych oraz do wiadomości i wykorzystania służbowego Gabinetowi Prezesa, Departamentowi Świadczeń Opieki Zdrowotnej, Biuru Komunikacji Społecznej, zbiorcze sprawozdanie kwartalne w zakresie skarg i wniosków, które wpłynęły do Centrali oraz oddziałów, wraz z analizą rozparzonych skarg i wniosków.";

8)
załącznik nr 1 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia;
9)
w załączniku nr 2 do zarządzenia dodaje się tabelę 7 w brzmieniu:

"Tab. 7 wykaz spraw innych".

"

Tab. 7 wykaz spraw innych
oddział wojewódzki NFZLiczba:
odpowiedzi udzielonych pisemniespraw, które wpłynęły za pośrednictwem ePUAPodpowiedzi udzielonych na sprawy skierowane za pośrednictwem infolinia emailinformacji udzielonych telefonicznezgłoszeń osobistychspraw przyjętych do protokołuzapytań skypesuma
123456789

".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

PROTOKÓŁ

Przyjęcia skarki - wniosku* wniesionej/ego/ ustnie

w dniu .................................... 2014 r.

nazwa komórki organizacyjnej ....................................................................................................

i nazwisko osoby przyjmującej ....................................................................................................

osoba wnosząca skargę/wniosek* ................................................................................................

adres zamieszkania .......................................................................................................................

wnosi ustnie do protokołu skargę - wniosek* (zwięzły opis treści sprawy)

.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Wnoszący dołącza do protokołu następujące załączniki (wskazuje następujące dowody):

1. ...................................................................................................................................................

2. ...................................................................................................................................................

3. ...................................................................................................................................................

Protokół niniejszy został wnoszącemu odczytany.

Protokół sporządził:

................................................. ....................................................

(podpis osoby przyjmującej skargę/wniosek*) (podpis wnoszącego - lub osoby przez

niego upoważnionej)

* niepotrzebne skreślić