Zm.: zarządzenie w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia.
NFZ.2014.36
Akt jednorazowyZarządzenie Nr 36/2014/DSS
Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia
z dnia 27 czerwca 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia
"§ 1. Zarządzenie reguluje:
1) organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia, składanych do Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia lub do oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia;
2) sprawozdawczość z zakresu skarg i wniosków, o których mowa w pkt 1 oraz innych spraw rozpatrywanych w komórkach organizacyjnych właściwych do spraw skarg i wniosków.";
"1. Komórkami organizacyjnymi właściwymi do rozpatrywania skarg i wniosków w Funduszu są:
1) w Centrali - Dział Skarg i Wniosków w Departamencie Spraw Świadczeniobiorców;
2) w oddziale - komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków.";
"§ 6. Rejestr skarg i wniosków, w tym skarg dotyczących działalności zakładów opieki zdrowotnej tworzonych i nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych, prowadzi:
1) w Centrali - Dział Skarg i Wniosków w Departamencie Spraw Świadczeniobiorców;
2) w oddziale - komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków.";
"1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą, poczty elektronicznej, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz ustnie do protokołu.";
"5. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym i nie zawierają imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego, pracownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 5 ust. 1, za pomocą poczty elektronicznej występuje odpowiednio do skarżącego lub wnioskodawcy o uzupełnienie złożonej skargi lub wniosku o te dane w terminie siedmiu dni. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu tego uzupełnienia do Funduszu.";
"1a. Na skargi lub wnioski zgłoszone za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym, udziela się odpowiedzi w formie pisemnej, wysyłając korespondencję na adres odpowiednio skarżącego lub wnoszącego".
"2. Jeżeli skarga lub wniosek wskazuje na konieczność przeprowadzenia kontroli świadczeniodawcy, komórka właściwa do spraw skarg i wniosków wnosi o przeprowadzenie kontroli do komórki właściwej do spraw kontroli.";
"1. Sprawozdanie kwartalne w zakresie skarg i wniosków oraz innych spraw, które wpłynęły i zostały rozpatrzone w oddziale wojewódzkim, sporządza komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków. Wzór sprawozdania określa załącznik nr 2 do zarządzenia.";
"3. Departament Spraw Świadczeniobiorców Centrali w terminie do 30 dnia miesiąca następującego po zakończonym kwartale, przekazuje Prezesowi Funduszu, Zastępcy Prezesa do spraw Medycznych oraz Zastępcy Prezesa do spraw Służb Mundurowych oraz do wiadomości i wykorzystania służbowego Gabinetowi Prezesa, Departamentowi Świadczeń Opieki Zdrowotnej, Biuru Komunikacji Społecznej, zbiorcze sprawozdanie kwartalne w zakresie skarg i wniosków, które wpłynęły do Centrali oraz oddziałów, wraz z analizą rozparzonych skarg i wniosków.";
"Tab. 7 wykaz spraw innych".
"
Tab. 7 wykaz spraw innych | ||||||||
oddział wojewódzki NFZ | Liczba: | |||||||
odpowiedzi udzielonych pisemnie | spraw, które wpłynęły za pośrednictwem ePUAP | odpowiedzi udzielonych na sprawy skierowane za pośrednictwem infolinia email | informacji udzielonych telefoniczne | zgłoszeń osobistych | spraw przyjętych do protokołu | zapytań skype | suma | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
".
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PROTOKÓŁ
Przyjęcia skarki - wniosku* wniesionej/ego/ ustnie
w dniu .................................... 2014 r.
PROTOKÓŁ
Przyjęcia skarki - wniosku* wniesionej/ego/ ustnie
w dniu .................................... 2014 r.
i nazwisko osoby przyjmującej ....................................................................................................
osoba wnosząca skargę/wniosek* ................................................................................................
adres zamieszkania .......................................................................................................................
wnosi ustnie do protokołu skargę - wniosek* (zwięzły opis treści sprawy)
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Wnoszący dołącza do protokołu następujące załączniki (wskazuje następujące dowody):
1. ...................................................................................................................................................
2. ...................................................................................................................................................
3. ...................................................................................................................................................
Protokół niniejszy został wnoszącemu odczytany.
Protokół sporządził:
................................................. ....................................................
(podpis osoby przyjmującej skargę/wniosek*) (podpis wnoszącego - lub osoby przez
niego upoważnionej)
* niepotrzebne skreślić