Zm.: zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.WUG.2009.2.12

Akt jednorazowy
Wersja od: 30 stycznia 2009 r.

ZARZĄDZENIE Nr 4
PREZESA WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
z dnia 30 stycznia 2009 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego

Na podstawie art. 36 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu nr 12 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 24 września 2007 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego (Dz. Urz. WUG Nr 12, poz. 46) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 6 w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) radcy Prezesa i doradcy Prezesa;";

2)
w § 8 w ust. 2 w pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

"8) radcami Prezesa i doradcami Prezesa.";

3)
w § 10 w ust. 1:
a)
uchyla się pkt 1,
b)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505);";

4)
§ 14 otrzymuje brzmienie:

"§ 14. Dyrektorzy i naczelnicy komórek WUG podlegają Prezesowi, a w zakresie spraw, o których mowa w art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej - Dyrektorowi Generalnemu.";

5)
w § 15 w ust. 1:
a)
w pkt 3 lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394),",

b)
uchyla się pkt 13;
6)
w § 17 pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9) opiniowania projektów aktów normatywnych, Polskich Norm oraz norm europejskich związanych z działalnością urzędów górniczych;";

7)
w § 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Do zadań Departamentu Prawnego należą:

1) inicjowanie oraz opracowywanie projektów aktów normatywnych oraz projektów innych rozwiązań prawnych w obszarze działań urzędów górniczych, w oparciu o rozpoznanie stanu i rozwoju prawa oraz praktyki jego stosowania;

2) realizowanie zadań związanych z uzgadnianiem i opiniowaniem, z inicjatywy Prezesa, przez inne podmioty i instytucje projektów aktów normatywnych w obszarze działań urzędów górniczych, opracowanych w WUG na podstawie upoważnienia Ministra Środowiska;

3) opracowywanie uwag i opinii do projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych oraz koordynowanie prac komórek WUG w tym zakresie, w ramach międzyresortowego postępowania uzgadniającego i opiniodawczego, a także współpraca w tym zakresie z Departamentem Prawnym Ministerstwa Środowiska, komórkami prawnymi innych ministerstw i urzędów centralnych oraz Rządowym Centrum Legislacji;

4) koordynowanie, z uwzględnieniem § 16 ust. 2 i 3, działalności komórek WUG w zakresie opracowywania projektów krajowych aktów normatywnych oraz innych aktów prawnych;

5) koordynowanie udziału komórek WUG w opracowywaniu i opiniowaniu projektów wspólnotowych aktów prawnych i innych dokumentów wspólnotowych w ramach procesu decyzyjnego Unii Europejskiej;

6) współpraca z ministerstwami i urzędami centralnymi w zakresie realizacji legislacyjnych i prawnych zadań związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, w tym opracowywanie sprawozdań dla Komisji Europejskiej dotyczących transpozycji wspólnotowych aktów prawnych, tabel zgodności dla poszczególnych dyrektyw oraz innych dokumentów związanych z obowiązkiem implementacji prawa wspólnotowego przez państwa członkowskie;

7) udział w procedurze notyfikacji projektów aktów prawnych zawierających przepisy techniczne;

8) koordynowanie wystąpień kierowanych do WUG w związku z realizowaną działalnością lobbingową;

9) opiniowanie pod względem legislacyjnym i prawnym projektów aktów prawnych Prezesa oraz Dyrektora Generalnego;

10) prowadzenie rejestru aktów prawnych Prezesa oraz Dyrektora Generalnego;

11) redagowanie Dziennika Urzędowego WUG;

12) udzielanie komórkom WUG pomocy prawnej przy rozpatrywaniu spraw z zakresu ich kompetencji, w tym opracowywanie projektów rozstrzygnięć administracyjnych w sprawach szczególnie skomplikowanych pod względem prawnym;

13) nadzór nad funkcjonowaniem obsługi prawnej w okręgowych urzędach górniczych i specjalistycznych urzędach górniczych, w tym poprzez przeprowadzanie kontroli działalności tych urzędów;

14) nadzór nad prowadzeniem postępowania mandatowego w okręgowych urzędach górniczych i specjalistycznych urzędach górniczych, w tym poprzez przeprowadzanie kontroli działalności tych urzędów;

15) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących:

a) odmowy dopuszczenia do egzaminu przeprowadzanego w celu stwierdzenia kwalifikacji przez Prezesa,

b) uznawania kwalifikacji do wykonywania górniczych zawodów regulowanych;

16) prowadzenie w postępowaniu odwoławczym spraw dotyczących:

a) odmowy dopuszczenia do egzaminu przeprowadzanego w celu stwierdzenia kwalifikacji osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładu górniczego,

b) zakazu wykonywania określonych czynności w ruchu zakładu górniczego;

17) opiniowanie projektów umów cywilnoprawnych;

18) przygotowywanie odpowiedzi na skargi i pozwy wnoszone do sądów powszechnych i administracyjnych;

19) występowanie w charakterze pełnomocnika Prezesa w postępowaniu sądowym, sądowo-administracyjnym, administracyjnym oraz przed innymi organami;

20) monitorowanie prawa międzynarodowego, prawa wspólnotowego, orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) oraz innych dokumentów prawnych związanych z przemysłem wydobywczym i działalnością urzędów górniczych, a także sporządzanie okresowych analiz w tym zakresie;

21) udział w systemie wymiany dokumentów ETS i Trybunału EFTA;

22) współpraca z krajowymi koordynatorami do spraw uznawania kwalifikacji zawodowych;

23) weryfikacja tłumaczeń tekstów związanych z prawną problematyką Unii Europejskiej;

24) koordynowanie opiniowania projektów Polskich Norm i projektów norm europejskich związanych z działalnością urzędów górniczych;

25) prowadzenie i aktualizowanie zbioru norm z zakresu górnictwa związanych z działalnością urzędów górniczych, w tym powoływanych w rozporządzeniach wydanych na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - Prawo geologiczne i górnicze;

26) współpraca z Polskim Komitetem Normalizacyjnym oraz Komitetami Technicznymi;

27) prowadzenie Sekretariatu Komitetu Technicznego nr 164 do spraw Bezpieczeństwa w Górnictwie.";

8)
w § 19:
a)
w ust. 2 w pkt 1 lit. c otrzymuje brzmienie:

"c) Komisji do spraw Zagrożeń Wodnych i Gospodarki Odpadami;",

b)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W ramach organizacyjnych Departamentu Górnictwa działają:

1) Zespół do spraw Zagrożenia Sejsmicznego i Tąpaniami;

2) Zespół do spraw Zawałów, Obudowy i Kierowania Stropem;

3) Zespół do spraw Przewietrzania, Klimatyzacji, Pożarów i Ratownictwa;

4) Zespół do spraw Zagrożenia Metanowego, Wodnego oraz Wyrzutami Gazów i Skał;

5) Zespół do spraw Likwidacji Zakładów Górniczych, Robót Strzałowych i Zagrożeń Wybuchem Pyłu Węglowego;

6) Zespół do spraw Górnictwa Odkrywkowego;

7) Zespół do spraw Górnictwa Otworowego i Wiertnictwa.";

9)
w § 21 w ust. 2 w pkt 4 lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) Komisji do spraw Zagrożeń Wodnych i Gospodarki Odpadami,";

10)
w § 22:
a)
w ust. 2 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) wykonywanie zadań z zakresu psychologii pracy, w tym analizy przyczyn wypadków w aspekcie psychologicznym;",

b)
w ust. 3 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

"4) Zespół do spraw Statystyki.";

11)
w § 23:
a)
pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) prowadzenie obsługi merytorycznej i organizacyjnej podróży służbowych poza granicami kraju pracowników urzędów górniczych, w sposób określony w zarządzeniu nr 6 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 4 lutego 2008 r. w sprawie podróży służbowych poza granicami kraju pracowników urzędów górniczych (Dz. Urz. WUG Nr 3, poz. 29);",

b)
uchyla się pkt 14;
12)
w § 24:
a)
w ust. 1:

– pkt 15 otrzymuje brzmienie:

"15) koordynowanie systemu ocen członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach górniczych oraz osób zajmujących w tych urzędach wysokie stanowiska państwowe wymienione w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej;",

– użyte w pkt 17 i w pkt 18 w lit. e w różnych przypadkach wyrazy "Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "Szef Służby Cywilnej",

b)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Biuro Kadr, Szkolenia i Spraw Obronnych prowadzi sprawy dotyczące funkcjonowania Zakładu Obsługi Gospodarczej, określone w regulaminie organizacyjnym działającego przy Wyższym Urzędzie Górniczym Zakładu Obsługi Gospodarczej, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 1 Dyrektora Generalnego Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 7 lutego 2008 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego działającego przy Wyższym Urzędzie Górniczym Zakładu Obsługi Gospodarczej (Dz. Urz. WUG Nr 4, poz. 30).";

13)
§ 25 otrzymuje brzmienie:

"§ 25. 1. Do zadań Biura Administracyjno-Budżetowego należy całokształt spraw budżetowych, finansowo-księgowych, administracyjnych, gospodarczych, socjalnych, transportowych oraz informatycznych, związanych z działalnością urzędów górniczych, w szczególności:

1) prowadzenie bieżącej ewidencji księgowej dochodów i wydatków budżetu WUG na kontach syntetycznych i analitycznych, w odniesieniu do wszystkich operacji gospodarczych poszczególnych jednostek, zgodnie z decyzją nr 41 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 15 lipca 2008 r. w sprawie prowadzenia gospodarki finansowej oraz rachunkowości w Wyższym Urzędzie Górniczym (Dz. Urz. WUG Nr 11, poz. 73 i Nr 16, poz. 99 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 3 i Nr 2, poz. 21);

2) opracowywanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań finansowych, zgodnych z ewidencją księgową, dla Ministra Finansów, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;

3) prowadzenie ewidencji składników majątkowych będących w posiadaniu urzędów górniczych;

4) przeprowadzanie inwentaryzacji składników majątkowych, zgodnie z Instrukcją Inwentaryzacyjną, stanowiącą załącznik do decyzji nr 17 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 29 maja 2003 r. w sprawie wprowadzenia w urzędach górniczych Instrukcji Inwentaryzacyjnej (Dz. Urz. WUG Nr 3, poz. 14);

5) opracowywanie projektu dochodów i wydatków budżetu WUG na każdy rok budżetowy;

6) przygotowywanie materiałów na posiedzenia komisji sejmowych i senackich w części dotyczącej zakresu działania biura;

7) monitorowanie wykonywania dochodów i wydatków budżetu WUG;

8) dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów finansowych;

9) dokonywanie gotówkowych i bezgotówkowych dyspozycji pieniężnych;

10) windykacja należności płatniczych;

11) prowadzenie kasy, zgodnie z instrukcją kasową, stanowiącą załącznik do zarządzenia nr 20 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 11 grudnia 2007 r. w sprawie istrukcji kasowej (Dz. Urz. WUG Nr 21, poz. 78 oraz z 2008 r. Nr 14, poz. 89);

12) dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej podróży służbowych pracowników;

13) prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłkowych, naliczanie wynagrodzeń pracowników i sporządzanie list płac z tytułu wynagrodzeń i zasiłków oraz przygotowywanie wynagrodzeń bezosobowych;

14) prowadzenie imiennej ewidencji wypłat wynagrodzeń z tytułu umów zlecenia i umów o dzieło dla celów podatkowych i ubezpieczeń społecznych;

15) odprowadzanie należności publicznoprawnych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędów skarbowych oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

16) sporządzanie deklaracji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędów skarbowych oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

17) przygotowywanie i wypełnianie zaświadczeń dla celów emerytalnych;

18) administrowanie budynkami i lokalami będącymi w zarządzie WUG;

19) przekazywanie organowi podatkowemu właściwemu w sprawie opłaty skarbowej zbiorczej informacji o przypadkach nieuiszczenia należnej opłaty skarbowej, o której mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.2)), w sprawach załatwianych w WUG;

20) prowadzenie rejestru umów cywilnoprawnych zawieranych przez WUG;

21) prowadzenie działalności inwestycyjnej oraz gospodarki remontowo-konserwacyjnej, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.3)), zarządzeniem nr 16 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 11 października 2007 r. w sprawie udzielania zamówień publicznych przez urzędy górnicze (Dz. Urz. WUG Nr 17, poz. 66) oraz zarządzeniem nr 17 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 11 października 2007 r. w sprawie dokonywania przez urzędy górnicze wydatków publicznych nieobjętych przepisami o zamówieniach publicznych (Dz. Urz. WUG Nr 17, poz. 67 oraz z 2008 r. Nr 10, poz. 63);

22) zaopatrzenie materiałowe urzędów górniczych, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zarządzeniem nr 16 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 11 października 2007 r. w sprawie udzielania zamówień publicznych przez urzędy górnicze oraz zarządzeniem nr 17 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 11 października 2007 r. w sprawie dokonywania przez urzędy górnicze wydatków publicznych nieobjętych przepisami o zamówieniach publicznych;

23) zaopatrzenie urzędów górniczych w środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze, a także prowadzenie dokumentacji z tym związanej, zgodnie z przepisami określającymi zasady gospodarowania środkami ochrony indywidualnej oraz odzieżą i obuwiem roboczym;

24) obsługa kancelaryjno-biurowa Administratora Bezpieczeństwa Informacji;

25) prowadzenie spraw związanych z umowami z tytułu usług z zakresu medycyny pracy;

26) prowadzenie działalności socjalnej dla pracowników oraz byłych pracowników urzędów górniczych, a także gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335, z późn. zm.4)) oraz zarządzeniem nr 1 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 11 stycznia 2006 r. w sprawie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych pracowników Wyższego Urzędu Górniczego, okręgowych urzędów górniczych, Urzędu Górniczego do Badań Kontrolnych Urządzeń Energomechanicznych oraz działającego przy Wyższym Urzędzie Górniczym Zakładu Obsługi Gospodarczej (Dz. Urz. WUG Nr 5, poz. 36, z późn. zm.5));

27) prowadzenie Kancelarii Głównej WUG;

28) prowadzenie archiwum zakładowego WUG;

29) prowadzenie gospodarki środkami transportu, zaopatrzenie w części samochodowe, wykonywanie remontów bieżących oraz przeglądów samochodów znajdujących się w ewidencji WUG;

30) wydawanie i rozpowszechnianie publikacji WUG, z wyjątkiem miesięcznika;

31) nadzorowanie i koordynowanie pracy okręgowych urzędów górniczych i specjalistycznych urzędów górniczych w zakresie spraw finansowo-księgowych i gospodarki środkami transportu;

32) przeprowadzanie kontroli okręgowych urzędów górniczych i specjalistycznych urzędów górniczych w zakresie spraw finansowo-księgowych, gospodarki środkami transportu i archiwizowania dokumentów;

33) prowadzenie ewidencji umundurowania otrzymywanego przez pracowników urzędów górniczych, zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 2003 r. o stopniach górniczych, honorowych szpadach górniczych i mundurach górniczych (Dz. U. Nr 52, poz. 449);

34) prowadzenie spraw związanych z komputeryzacją i informatyzacją urzędów górniczych, w tym:

a) administrowanie systemami komputerowymi WUG,

b) koordynowanie kierunków komputeryzacji urzędów górniczych z założeniami strategii informatyzacji administracji publicznej,

c) planowanie, realizacja oraz nadzór nad komputeryzacją urzędów górniczych w ramach przyznanych środków budżetowych,

d) planowanie oraz nadzór nad wytworzeniem i wdrożeniem specjalistycznego oprogramowania do użytku wewnętrznego urzędów górniczych,

e) nadzór techniczny nad serwisem intranetowym oraz internetowym WUG.

2. Zadania i kompetencje Biura Administracyjno-Budżetowego w zakresie podróży służbowych poza granicami kraju pracowników urzędów górniczych określają przepisy zarządzenia nr 6 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 4 lutego 2008 r. w sprawie podróży służbowych poza granicami kraju pracowników urzędów górniczych.

3. Biuro Administracyjno-Budżetowe prowadzi sprawy dotyczące funkcjonowania Zakładu Obsługi Gospodarczej, określone w regulaminie organizacyjnym działającego przy Wyższym Urzędzie Górniczym Zakładu Obsługi Gospodarczej, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 1 Dyrektora Generalnego Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 7 lutego 2008 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego działającego przy Wyższym Urzędzie Górniczym Zakładu Obsługi Gospodarczej.

4. W ramach organizacyjnych Biura Administracyjno-Budżetowego działa Główny Księgowy WUG, do którego obowiązków należą:

1) prowadzenie rachunkowości;

2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych (parafowanie dokumentów księgowych);

4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

5. Zadania Biura Administracyjno-Budżetowego wykonują wchodzące w jego skład:

1) Wydział Budżetowo-Księgowy - symbol BK, w którego ramach organizacyjnych działają:

a) Zespół do spraw księgowości i realizacji budżetu,

b) Zespół do spraw płac;

2) Wydział Administracyjno-Gospodarczy i Transportu - symbol AG, w którego ramach organizacyjnych działają:

a) Zespół do spraw administracyjno-gospodarczych i transportu,

b) Zespół do spraw zamówień publicznych,

c) Zespół do spraw kancelaryjnych;

3) Wydział Komputeryzacji i Informatyzacji Urzędów Górniczych - symbol KI.";

14)
w § 26 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Samodzielny Wydział do spraw Kontroli planuje, organizuje, koordynuje oraz przeprowadza kompleksowe, problemowe, sprawdzające i doraźne kontrole działalności okręgowych urzędów górniczych i specjalistycznych urzędów górniczych oraz komórek WUG, działając w oparciu o procedury przeprowadzania kontroli w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Środowiska oraz komórkach organizacyjnych Ministerstwa Środowiska.";

15)
w § 28 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Archiwum udostępnia informację o środowisku na terenach po działalności górniczej, działając w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 i Nr 227, poz. 1505), a także stosując wzory formularzy określone w przepisach wymienionych w ust. 3 pkt 2.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z wyjątkiem § 1 pkt 3, 4 i 12 lit. a, które wchodzą w życie z dniem 24 marca 2009 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600 oraz z 2008 r. Nr 227, poz. 1505.

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 64, poz. 427, Nr 124, poz. 859, Nr 127, poz. 880 i Nr 128, poz. 883, z 2008 r. Nr 44, poz. 262, Nr 63, poz. 394, Nr 182, poz. 1121, Nr 195, poz. 1198, Nr 216, poz. 1367 i Nr 220, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33 i Nr 22, poz. 120.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr 220, poz. 1420 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 101.

4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 118, poz. 561, Nr 139, poz. 647 i Nr 147, poz. 686, z 1997 r. Nr 82, poz. 518 i Nr 121, poz. 770, z 1998 r. Nr 75, poz. 486 i Nr 113, poz. 717, z 2002 r. Nr 135, poz. 1146, z 2003 r. Nr 213, poz. 2081, z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, z 2007 r. Nr 69, poz. 467 i Nr 89, poz. 589 oraz z 2008 r. Nr 86, poz. 522 i Nr 237, poz. 1654 i 1656.

5) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. WUG z 2007 r. Nr 3, poz. 8, Nr 4, poz. 12 i Nr 10, poz. 35 oraz z 2008 r. Nr 15, poz. 95.