Zm.: zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PAA.2014.2

Akt jednorazowy
Wersja od: 24 marca 2014 r.

ZARZĄDZENIE Nr 2
PREZESA PAŃSTWOWEJ AGENCJI ATOMISTYKI
z dnia 24 marca 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki

Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 264 i 908) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 4 Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki z dnia 4 listopada 2011 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki (Dz. Urz. PAA Nr 2, poz. 6 oraz z 2013 r., poz. 1 i poz. 2) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 6 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. W skład Gabinetu Prezesa wchodzą:

1) Wydział Komunikacji Społecznej - WKS;

2) Wydział Prezydialny - WP;

3) Wydział Koordynacji i Programowania - WKP.";

2)
w § 20 ust. 2 uchyla się pkt 5;
3)
w § 24 ust. 3 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) koordynacja prac legislacyjnych w Agencji;";

4)
§ 25 otrzymuje brzmienie:

"§ 25. 1. Gabinet Prezesa zapewnia obsługę Prezesa i Wiceprezesa.

2. Gabinet Prezesa koordynuje działania Agencji, w szczególności w dziedzinie współpracy z innymi organami i instytucjami oraz współpracy międzynarodowej, a także odpowiada za realizację zadań Prezesa w zakresie komunikacji społecznej.

3. Dyrektor Gabinetu Prezesa pełni funkcję rzecznika prasowego Prezesa.

4. Do zakresu działania Wydziału Komunikacji Społecznej należy realizacja zadań Prezesa w zakresie komunikacji społecznej i obsługa rzecznika prasowego Prezesa, a w szczególności:

1) obsługa medialna Agencji;

2) redakcja projektów informacji, komunikatów i raportów, o których mowa w § 20 ust. 4 pkt 7;

3) przekazywanie ludności, która w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego mogłaby otrzymać dawkę promieniowania jonizującego przekraczającą dawkę graniczną dla ogółu ludności informacji o możliwych do zastosowania środkach ochrony zdrowia oraz o działaniach, jakie powinna podjąć w razie wystąpienia zdarzenia radiacyjnego;

4) prowadzenie i rozwijanie serwisu internetowego Agencji;

5) koordynacja udostępniania informacji publicznej, w tym redagowanie i administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej Agencji;

6) zarządzanie projektami informacyjnymi z zakresu bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej;

7) koordynacja udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania, wnioski, skargi, interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, posłów i senatorów;

8) koordynacja załatwiania spraw skarg i wniosków;

9) wykonywanie zadań związanych z ochroną danych osobowych w Agencji oraz koordynacja zadań wykonywanych w tym zakresie przez inne komórki organizacyjne Agencji;

10) koordynacja kontaktów z podmiotami prowadzącymi działalność lobbingową;

11) obsługa patronatów udzielanych przez Prezesa;

12) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Gabinetu Prezesa.

5. Do zakresu działania Wydziału Prezydialnego należy w szczególności:

1) przygotowywanie planu pracy Agencji oraz monitorowanie jego wykonywania przez komórki organizacyjne Agencji pod względem zgodności z kierunkami wyznaczonymi przez Prezesa;

2) zarządzanie kalendarzami Prezesa i Wiceprezesa oraz kalendarzem spotkań w Agencji;

3) zarządzanie korespondencją Prezesa i Wiceprezesa, w tym ewidencja oraz przekazywanie korespondencji zgodnie z dekretacjami Prezesa i Wiceprezesa;

4) koordynacja wykonywania zadań związanych z obronnością i obroną cywilną kraju;

5) obsługa kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Agencji i gromadzenie dokumentacji z tych kontroli;

6) obsługa administracyjna:

a) Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej,

b) pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych;

c) wyodrębnionej w Agencji kancelarii tajnej;

d) audytora wewnętrznego;

7) organizacja i obsługa spotkań Prezesa i Wiceprezesa;

8) organizacja wyjazdów zagranicznych Prezesa, Wiceprezesa oraz obsługa pod względem finansowo - logistycznym wyjazdów zagranicznych pracowników Agencji;

9) zarządzanie środkami budżetowymi będącymi w dyspozycji Gabinetu Prezesa;

10) prowadzenie spraw związanych ze składkami członkowskimi Rzeczypospolitej Polskiej do Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej;

11) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Gabinetu Prezesa.

6. Do zakresu działania Wydziału Koordynacji i Programowania należą w szczególności:

1) koordynacja współpracy Agencji z organami administracji;

2) koordynacja prac nad dokumentami opracowywanymi przez lub na polecenie Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub ministrów lub wynikającymi z wykazu prac Rady Ministrów - z wyłączeniem koordynacji prac legislacyjnych;

3) wypełnianie obowiązków wynikających z wykonywania nadzoru nad Prezesem Agencji przez Ministra Środowiska, w szczególności sporządzanie planu działalności oraz sprawozdań z działalności;

4) koordynacja działań związanych z okresową oceną funkcjonowania dozoru jądrowego;

5) obsługa członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnocie Energii Atomowej oraz innych strukturach międzynarodowych, w których Prezes Agencji reprezentuje Rzeczpospolitą Polską;

6) planowanie i koordynacja realizacji programów współpracy międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej, w tym:

a) zarządzanie programem współpracy bilateralnej Agencji,

b) koordynacja udziału Agencji w pracach ciał eksperckich Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej i innych struktur międzynarodowych,

c) koordynacja wypełniania obowiązków Agencji związanych z przyjmowaniem międzynarodowych misji przeglądu dozoru jądrowego,

d) koordynacja udziału Agencji w programie współpracy technicznej Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej;

7) koordynacja uczestnictwa Agencji w tworzeniu projektów wielostronnych międzynarodowych i unijnych instrumentów normatywnych oraz zaleceń, w tym przygotowywanie projektów stanowisk Rządu Rzeczypospolitej Polskiej i Agencji;

8) wykonywanie zadań związanych z notyfikacją aktów prawnych;

9) koordynacja procesu przygotowania, zawierania i wykonywania umów międzynarodowych i innych dokumentów dotyczących współpracy międzynarodowej, a także prowadzenie procedur związania nimi;

10) planowanie strategiczne działań Agencji w perspektywie długoterminowej, w tym opracowywanie zintegrowanego planu działań, monitorowanie i koordynacja sprawozdawania z realizacji planów, programów i innych dokumentów strategicznych;

11) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Gabinetu Prezesa.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.