Zm.: zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2010.10.106

Akt jednorazowy
Wersja od: 10 maja 2010 r.

ZARZĄDZENIE Nr 22/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 10 maja 2010 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej

Departament Administracyjny

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 1996 r. Nr 10, poz. 56, z późn. zm.1)) oraz w związku z § 2 ust. 1 statutu Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 160 Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 października 2006 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Obrony Narodowej (M. P. Nr 76, poz. 768, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§  1.
W regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 40/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 listopada 2006 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON Nr 21, poz. 270, z późn. zm.3)), wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 w ust. 1:
a)
pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1706);",

b)
uchyla się pkt 4;
2)
w § 8 w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej;";

3)
w § 9 w ust. 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) wykonywanie czynności, wynikających z odrębnych przepisów, wobec żołnierzy zawodowych zajmujących stanowiska dyrektora (szefa, dowódcy, komendanta) i zastępcy oraz wobec pracowników wojska zajmujących stanowiska dyrektora (kierownika) - bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych.";

4)
w § 21 w ust. 2 pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9) planowanie, przygotowywanie, przeprowadzanie postępowań o zamówienia publiczne oraz zawieranie umów dla Ministerstwa;";

5)
w § 30:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Departament Polityki Zbrojeniowej kształtuje system pozyskiwania uzbrojenia i sprzętu wojskowego (UiSW), realizuje zadania Sekretariatu Rady Uzbrojenia, odpowiada w Siłach Zbrojnych za realizację prac rozwojowych i wdrożeniowych w obszarze UiSW. Koordynuje przedsięwzięcia dotyczące uczestnictwa resortu w Europejskiej Agencji Obrony, Konferencji Krajowych Dyrektorów do spraw Uzbrojenia oraz innych struktur działających w obszarze UiSW, a także dwustronnej współpracy międzynarodowej w zakresie problematyki UiSW. Wykonuje, w imieniu Ministra, czynności organu założycielskiego w stosunku do przedsiębiorstw państwowych oraz jednostki bezpośredniego nadzoru w stosunku do jednostek badawczo-rozwojowych - z wyjątkiem jednostek badawczo-rozwojowych wojskowej służby zdrowia - nadzorowanych przez Ministra, a także czynności w zakresie uprawnień majątkowych Skarbu Państwa w spółkach powstałych w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych. Realizuje w imieniu Ministra czynności związane z przekształceniami własnościowymi nadzorowanych podmiotów, w tym ich komercjalizacją, podziałem, łączeniem, likwidacją lub upadłością, a także czynności związane z wykonywaniem przez nie zadań obronnych.",

b)
w ust. 2 po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:

"7a) organizacja i nadzór nad wykonywaniem przez nadzorowane podmioty zadań obronnych, w tym zadań z zakresu mobilizacji gospodarki i militaryzacji oraz szczególnej ochrony obiektów.";

6)
§ 39 otrzymuje brzmienie:

"§ 39. Zarząd Organizacji i Uzupełnień - P1

1. Zarząd Organizacji i Uzupełnień - P1 jest właściwy w sprawach organizacji i uzupełnień Sił Zbrojnych, w szczególności w zakresie opracowywania projektów planów zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych Sił Zbrojnych, zarządzeń (decyzji) organizacyjnych Ministra i dokumentów etatowych dla komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych, aktów prawnych regulujących powszechny obowiązek obrony i działalność organizacyjno-kompetencyjną w resorcie, organizacji i przebiegu kwalifikacji wojskowej, planowania uzupełnień pokojowych, kryzysowych w ramach Narodowych Sił Rezerwowych (NSR) i mobilizacyjnych, funkcjonowania terenowych organów administracji wojskowej oraz administrowania zasobami osobowymi i rzeczowymi, a także realizacji kompetencji kadrowych i dyscyplinarnych Szefa SG WP.

2. Do zakresu zadań Zarządu należy w szczególności:

1) opracowywanie dokumentów normujących działalność organizacyjną i kompetencyjną w resorcie oraz dokumentów kompetencyjnych nadawanych przez Ministra i Szefa SG WP;

2) opracowywanie planów zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych oraz meldunków o stanie bojowym Sił Zbrojnych;

3) opracowywanie projektów zarządzeń (decyzji) organizacyjnych Ministra oraz opracowywanie, ewidencjonowanie, dystrybucja i uaktualnianie dokumentów etatowych dla komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych;

4) przygotowywanie propozycji aktów prawnych dotyczących powszechnego obowiązku obrony;

5) prowadzenie ewidencji oficerów i podoficerów rezerwy oraz planowanie mobilizacyjnego uzupełniania komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych oficerami, podchorążymi i podoficerami rezerwy, a także przygotowywanie decyzji o nadaniu przydziałów mobilizacyjnych i prowadzenie mobilizacyjnych obsad personalnych stanowisk służbowych będących w kompetencji Ministra, Szefa SG WP oraz Dyrektora Departamentu Kadr;

6) programowanie wykorzystania zasobów osobowych i rzeczowych na potrzeby mobilizacyjnego uzupełniania Sił Zbrojnych;

7) zarządzanie zasobami osobowymi Narodowych Sił Rezerwowych w Siłach Zbrojnych oraz nabór ochotników do służby wojskowej w ramach NSR, określanie zasad współpracy z pracodawcami, a także doskonalenie modelu rozwoju służbowego oraz systemu motywacyjnego dla żołnierzy NSR;

8) wypracowywanie koncepcji uzupełniania Sił Zbrojnych oraz założeń i sposobów uzupełniania jednostek wojskowych osobami podlegającymi powszechnemu obowiązkowi obrony, a także żołnierzami rezerwy, w tym żołnierzami rezerwy - ochotnikami, w ramach Narodowych Sił Rezerwowych;

9) administrowanie systemem ewidencji wojskowej ochotników do czynnej służby wojskowej, żołnierzy obowiązkowych form służby wojskowej i żołnierzy rezerwy oraz określanie zasad funkcjonowania i terytorialnego zasięgu działania terenowych organów administracji wojskowej;

10) realizacja spraw personalnych i dyscyplinarnych pozostających w kompetencji Szefa SG WP;

11) monitorowanie stanu dyscypliny wojskowej w Siłach Zbrojnych, prowadzenie nadzoru i udzielanie wsparcia podporządkowanym strukturom kierowania i dowodzenia w procesie wyróżniania i reagowania dyscyplinarnego.";

7)
§ 50 otrzymuje brzmienie:

"§ 50. Biuro Audytu Wewnętrznego

1. Biuro Audytu Wewnętrznego jest właściwe w zakresie wspierania Ministra w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze, a także Komitetu Audytu, w zakresie określonym w odrębnych przepisach.

2. Do zakresu zadań Biura należy w szczególności:

1) analiza ryzyka, przed jakim stoi Ministerstwo, dla ustalenia planu i programu audytu oraz ocena efektywności procesu zarządzania ryzykiem;

2) ocena kontroli zarządczej oraz wykonywanie czynności doradczych, w celu usprawnienia funkcjonowania Ministerstwa;

3) sporządzanie sprawozdań z poczynionych ustaleń oraz - tam gdzie jest to właściwe - przedstawianie opinii i zaleceń dotyczących poprawy funkcjonowania badanych obszarów;

4) przygotowywanie opinii na temat adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w Ministerstwie;

5) obsługa organizacyjno-merytoryczna Komitetu Audytu, w tym:

a) gromadzenie planów audytu, sprawozdań z wykonania planów i innych, niezbędnych dla Komitetu Audytu informacji z jednostek w dziale "obrona narodowa",

b) przygotowywanie zbiorczych informacji o istotnych ryzykach i słabościach kontroli zarządczej oraz proponowanych usprawnieniach kontroli zarządczej w dziale "obrona narodowa",

c) prowadzenie innych działań mających na celu wsparcie Komitetu Audytu;

6) koordynowanie audytu wewnętrznego w dziale "obrona narodowa" w zakresie wynikającym z zadań Komitetu Audytu, a w szczególności:

a) metodyki audytu wewnętrznego,

b) planowania i sprawozdawczości audytu wewnętrznego,

c) programu zapewnienia i poprawy jakości, w tym metodyki pomiaru efektywności pracy audytu wewnętrznego,

d) procedowania dotyczącego wyrażania zgody na rozwiązanie stosunku pracy oraz zmianę warunków pracy i płacy kierowników komórek audytu wewnętrznego w dziale,

e) komunikacji w pionie i poziomie w zakresie wymiany wyników audytu.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia podpisania, z wyjątkiem § 1 pkt 4, który wchodzi w życie z mocą od dnia 29 stycznia 2010 r.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w :Dz. U Nr 102, poz. 474, z 1997 r. Nr 121, poz. 770, Nr 141, poz. 944 i Nr 160, poz. 1083, z 1999 r. Nr 11, poz. 95, z 2001 r. Nr 123, poz. 1353 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 156, poz. 1301, z 2003 r. Nr 210, poz. 2036, z 2006 r. Nr 104, poz. 711, z 2007 r. Nr 107, poz. 732 oraz 2010 r. Nr 28, poz. 143.

2) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w M. P. z 2007 r. Nr 57, poz. 647 i Nr 97, poz. 1073 oraz z 2008 r. Nr 68, poz. 611.

3) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MON z 2007 r. Nr 4, poz. 38, Nr 6, poz. 73, Nr 17, poz. 176 i Nr 21, poz. 209, z 2008 r. Nr 8, poz. 85, Nr 15, poz. 188, Nr 20, poz. 260 i Nr 23, poz. 287 oraz z 2009 r. Nr 2, poz. 17.