Zm.: zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej.
Dz.Urz.MON.2005.14.106
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 15/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 22 lipca 2005 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej
Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 1996 r. Nr 10, poz. 56 i Nr 102, poz. 474, z 1997 r. Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 944, z 1999 r. Nr 11, poz. 95, z 2001 r. Nr 123, poz. 1353 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 156, poz. 1301 oraz z 2003 r. Nr 210, poz. 2036) oraz w związku z § 2 ust. 1 statutu Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 2 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 stycznia 2002 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Obrony Narodowej (M. P. Nr 1, poz. 29 oraz z 2004 r. Nr 11, poz. 177), zarządza się, co następuje:
"§ 1. Ministerstwo Obrony Narodowej działa na podstawie przepisów:
1) ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 1996 r. Nr 10, poz. 56 i Nr 102, poz. 474, z 1997 r. Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 944, z 1999 r. Nr 11, poz. 95, z 2001 r. Nr 123, poz. 1353 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 156, poz. 1301 oraz z 2003 r. Nr 210, poz. 2036);
2) ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717 oraz z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 238, poz. 2390);
3) ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 1999 r. Nr 49, poz. 483, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194, Nr 102, poz. 1116, Nr 154, poz. 1800 i Nr 128, poz. 1403, z 2002 r. Nr 150, poz. 1237, Nr 238, poz. 2025, Nr 240, poz. 2052 i Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 228, poz. 2256 i Nr 228, poz. 2257, z 2004 r. Nr 33, poz. 287, Nr 179, poz. 1845 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 10, poz. 71);
4) zarządzenia Nr 2 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 stycznia 2002 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Obrony Narodowej (M. P. Nr 1, poz. 29 oraz z 2004 r. Nr 11, poz. 177);
5) zarządzenia Nr 2 Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 stycznia 2004 r. w sprawie rozszerzenia zakresu czynności osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 2 i Nr 11, poz. 113 oraz z 2005 r. Nr 4, poz. 19);
6) decyzji Nr 132/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 maja 2002 r. w sprawie kierowania Ministerstwem Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON Nr 16, poz. 155 oraz z 2004 r. Nr 1, poz. 5 i Nr 11, poz. 120);
7) decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie bezpośredniego podporządkowania jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych;
8) niniejszego regulaminu.";
"13) wyrażają zgodę na urlopy dyrektorów (szefów) przyporządkowanych komórek organizacyjnych oraz bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;",
"14) są organami wojskowymi wyższego stopnia w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego, właściwymi do rozpatrywania odwołań od decyzji kierowników przyporządkowanych komórek organizacyjnych i bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych.";
"1) określanie, w szczegółowym zakresie działania, zadań dla podległych komórek wewnętrznych i samodzielnych stanowisk pracy;";
"9. Dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych wyrażają zgodę na urlopy dyrektorów (szefów, komendantów, dowódców) bezpośrednio podporządkowanych im jednostek organizacyjnych.";
"§ 12. Zadania wynikające z dokumentów stanowiących podstawę planowania obronnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) i Unii Europejskiej (UE) realizują:
1) Minister;
2) osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa - zgodnie z ich zakresem czynności (zakresem działania);
3) komórki organizacyjne - zgodnie z ich zakresem zadań.";
"1. Zadania związane z zapewnieniem Ministerstwu warunków funkcjonowania realizuje Zakład Obsługi Ministerstwa Obrony Narodowej i Dowódca Garnizonu Warszawa na podstawie wydanych przez Dyrektora Generalnego decyzji, wytycznych, instrukcji i poleceń.";
"10) uczestniczenie w procesie realizacji zadań związanych z normalizacją, zapewnieniem jakości i kodyfikacją, ze szczególnym uwzględnieniem przedsięwzięć bezpośrednio związanych z realizacją Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej oraz osiąganiem interoperacyjności z NATO i członkostwa Polski w UE, a także zadań związanych z wdrażaniem Programu Działania na rzecz Rozwoju Zdolności Obronnych (ECAP);";
"1. Departament Administracyjny jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: zabezpieczenia funkcjonowania Ministerstwa; przygotowywania projektu budżetu Ministerstwa; wykonywania funkcji dysponenta głównego jako dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia (dysponent trzeciego stopnia); prowadzenia spraw organizacyjno-etatowych i kompetencyjnych; normowania i doskonalenia procesu planowania oraz sprawozdawczości z działalności Ministerstwa, w zakresie określonym w odrębnych przepisach; prowadzenia spraw kadrowych członków korpusu służby cywilnej i pozostałych pracowników, zatrudnionych w Ministerstwie, a także wykonywania zadań związanych z nadzorem nad obsługą logistyczno-finansową, w tym: mieniem, zabezpieczeniem potrzeb finansowych, informatycznych, administracyjno-biurowych i transportowych Ministerstwa.",
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
"3) sporządzanie analiz, materiałów informacyjnych i ocen z wykonania budżetu Ministerstwa, w tym dotyczących gospodarowania limitami zatrudnienia i środkami na wynagrodzenia;",
– pkt 7 otrzymuje brzmienie:
"7) administrowanie:
a) limitami zatrudnienia,
b) środkami na uposażenia żołnierzy zawodowych i wynagrodzenia osobowe członków korpusu służby cywilnej i pozostałych pracowników zatrudnionych w Ministerstwie;",
– skreśla się pkt 8,
– pkt 28 otrzymuje brzmienie:
"28) monitorowanie i analizowanie treści resortowych aktów prawnych w celu wprowadzenia zmian w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Ministerstwa;",
– w pkt 30 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 30 dodaje się pkt 31 i 32 w brzmieniu:
"31) wykonywanie funkcji koordynatora w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy i służby w komórkach organizacyjnych Ministerstwa;
32) obsługa Ministerstwa w zakresie:
a) obrachunku uposażeń żołnierzy zawodowych i wynagrodzeń osobowych członków korpusu służby cywilnej i pozostałych pracowników zatrudnionych w Ministerstwie,
b) ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych w odniesieniu do żołnierzy zawodowych oraz członków korpusu służby cywilnej i pozostałych pracowników Ministerstwa,
c) zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.";
"1. Departament Budżetowy jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: kształtowania budżetu, rachunkowości oraz systemu finansowania jednostek organizacyjnych resortu. Odpowiada za organizację służby finansowej w resorcie oraz za współpracę z właściwymi organami budżetowymi i ekonomicznymi Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) i Unii Europejskiej (UE).",
– pkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22) opracowywanie materiałów i dokumentów dotyczących problematyki finansowej dla planowania obronnego NATO i UE;",
– pkt 29 otrzymuje brzmienie:
"29) tworzenie, wdrażanie i modernizacja systemów informatycznych eksploatowanych w resorcie na potrzeby: planowania i realizacji budżetu, ewidencji ilościowo-wartościowej materiałów i towarów, ewidencji środków trwałych i pozabilansowej majątku, płac, rachunkowości i sprawozdawczości oraz sprawowanie nadzoru nad ich eksploatacją;",
– w pkt 30 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 30 dodaje się pkt 31 w brzmieniu:
"31) sprawowanie nadzoru nad modelem przebiegu służby żołnierzy zawodowych w korpusie osobowym finansowym oraz określanie kierunków i celów kształcenia oraz doskonalenia kadr dla tego korpusu w resorcie, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.";
"1. Departament Infrastruktury jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie nadzoru nad: realizacją, przez podległe organy infrastruktury, zadań związanych z zarządzaniem nieruchomościami wykorzystywanymi przez jednostki organizacyjne resortu nieposiadające osobowości prawnej, siły wsparcia Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) oraz samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, dla których Minister Obrony Narodowej jest organem założycielskim; gospodarowaniem tymi nieruchomościami, ich wyposażaniem i eksploatacją; prowadzeniem działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej; prowadzeniem gospodarki energetycznej (cieplnej i elektroenergetycznej) i komunalnej; zakwaterowaniem żołnierzy oraz działalnością zapewniającą ochronę środowiska i zagospodarowaniem przestrzennym na terenach zamkniętych oraz sprawowanie funkcji gestora obiektów, urządzeń i sprzętu infrastruktury.",
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
"5) opracowywanie wniosków w sprawach przejmowania nieruchomości dla potrzeb resortu z wyłączeniem potrzeb Agencji Mienia Wojskowego i Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, a także przekazywania nieruchomości wojskowych poza resort;",
– pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) opracowywanie projektów planów przekazywania do Agencji Mienia Wojskowego oraz Wojskowej Agencji Mieszkaniowej nieruchomości niewykorzystywanych przez jednostki organizacyjne resortu, a także nadzorowanie ich realizacji;",
– po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
"6a) opracowywanie projektów planów przekazywania do Agencji Mienia Wojskowego mienia ruchomego infrastruktury niewykorzystywanego przez jednostki organizacyjne resortu oraz nadzorowanie ich realizacji;"
– skreśla się pkt 12;
"b) rozwoju służbowego oficerów i kierowniczej kadry pracowników,",
"11) planowanie i analizowanie kosztów szkolenia zagranicznego żołnierzy zawodowych i pracowników, a także programowanie ich udziału w przedsięwzięciach szkoleniowych organizowanych przez Organizację Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) i Unię Europejską (UE) ;",
"b) stanowiska służbowe w instytucjach cywilnych;",
"13) przygotowywanie wniosków w sprawie mianowania na stopnie oficerskie oraz dokonywanie analizy wniosków o nadanie orderów i odznaczeń;",
"b) wyznaczania żołnierzy zawodowych na stanowiska służbowe i zwalniania z tych stanowisk oraz przenoszenia do rezerwy kadrowej lub dyspozycji;",
"17) prowadzenie ewidencji oraz obsługa personalna żołnierzy zawodowych przebywających w rezerwie kadrowej lub dyspozycji Ministra oraz Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego;",
– lit. a otrzymuje brzmienie:
"a) w postępowaniu przed sądami administracyjnymi - w sprawach związanych z przebiegiem służby wojskowej żołnierzy zawodowych oraz uposażeń żołnierzy,",
– lit. c otrzymuje brzmienie:
"c) w postępowaniach przed innymi organami administracji rządowej;",
"25) opracowywanie zasad zaszeregowania stanowisk służbowych do określonych grup uposażenia oraz weryfikacja w tym zakresie zgodności dokumentów etatowych z obowiązującymi aktami prawnymi;
26) administrowanie pozostawionymi do dyspozycji Ministra środkami funduszu nagród i zapomóg, w części dotyczącej środków przewidzianych na nagrody pieniężne żołnierzy;",
"32) przygotowywanie projektów decyzji Ministra oraz decyzji Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego dotyczących udzielania pomocy żołnierzom zawodowym w związku z pobieraniem nauki;
33) prowadzenie spraw związanych ze składanymi przez żołnierzy zawodowych oświadczeniami o stanie majątkowym;
34) administrowanie środkami celowego funduszu nagród, pozostającego w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej, przeznaczonego dla pracowników objętych Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Wojskowych Jednostek Organizacyjnych Sfery Budżetowej.".
"1. Departament Kontroli jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: planowania, organizowania, prowadzenia i koordynowania działalności kontrolnej w resorcie oraz analizowania jej wyników. Informuje Ministra o stopniu utrzymania zdolności operacyjnej wojsk, przygotowania jednostek organizacyjnych resortu do działania w składzie Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) i w ramach Unii Europejskiej (UE) oraz gospodarowaniu majątkiem wojska i wykorzystywaniu przydzielonego budżetu.",
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
"5) kontrola wykonywania budżetu przez dysponentów środków budżetowych oraz gospodarowania środkami finansowymi przez jednostki realizujące zadania poza granicami kraju i wydzielone do NATO i UE;",
– pkt 11 otrzymuje brzmienie:
"11) ocena stopnia przygotowania jednostek organizacyjnych resortu do działania w strukturach NATO i UE;";
"1. Departament Polityki Obronnej jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie opracowywania założeń, celów i zadań polityki obronnej państwa na czas pokoju, stanów nadzwyczajnych i wojny. Realizuje zadania dotyczące opracowywania prognoz, analiz, planów i wniosków w odniesieniu do polityki obronnej państwa, ze szczególnym uwzględnieniem przynależności do Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) oraz Unii Europejskiej (UE). Uczestniczy w realizacji zadań Ministra w zakresie: planowania polityki obronnej, planowania obronnego oraz koordynowania przygotowań obronnych w ogniwach pozamilitarnych i w systemie kierowania obronnością państwa, a także w zakresie militaryzacji.";
– w pkt 2 lit. g otrzymuje brzmienie:
"g) politycznych aspektów operacji pokojowych prowadzonych przez NATO i UE,",
– pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) określanie zadań w zakresie planowania obronnego wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w NATO i UE, w tym koordynowanie udziału w pracach nad przygotowaniem wytycznych ministerialnych NATO oraz kierowanie procesem uzgadniania, z polityczno-wojskowymi władzami NATO, Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej;",
– pkt 7 otrzymuje brzmienie:
"7) koordynowanie udziału Rzeczypospolitej Polskiej w Przeglądzie Obronnym NATO, w tym opracowywanie kwestionariusza planowania obronnego (Defence Planning Questionnaire - DPQ) oraz monitorowanie implementacji zadań wynikających z Praskich Zobowiązań na rzecz Zdolności (PCC), z uwzględnieniem korelowania dyscyplin planowania obronnego w resorcie, a także opracowywanie dokumentów planistycznych na potrzeby UE oraz monitorowanie realizacji zadań wynikających z wdrażania Programu Działania na rzecz Rozwoju Zdolności Obronnych (ECAP) ;",
– pkt 10 otrzymuje brzmienie:
"10) udział w pracach resortowych i ponadresortowych struktur systemu zarządzania kryzysowego państwa;",
– pkt 14 otrzymuje brzmienie;
"14) planowanie, przygotowanie i organizowanie strategicznych gier obronnych dla najwyższych organów władzy i administracji publicznej, a także współdziałanie z pozamilitarnymi ogniwami obronnymi w planowaniu, przygotowaniu i prowadzeniu ćwiczeń i treningów w zakresie zarządzania kryzysowego, pogotowia kryzysowego oraz kierowania obroną państwa w czasie wojny, jak również koordynowanie ich udziału w sojuszniczych i międzynarodowych ćwiczeniach z zakresu zarządzania kryzysowego;",
– pkt 15 otrzymuje brzmienie:
"15) opracowywanie koncepcji i procedur podwyższania gotowości obronnej państwa, w tym opracowywanie, aktualizowanie i wdrażanie przepisów i zasad dotyczących Narodowego Systemu Zarządzania Kryzysowego;",
– w pkt 31 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 31 dodaje się pkt 32 i 33 w brzmieniu:
"32) koordynowanie współpracy resortu z UE w zakresie zadań wynikających z pełnienia funkcji koordynatora resortowego w systemie EWD-P oraz udziału Podsekretarza Stanu ds. Polityki Obronnej w posiedzeniach Komitetu Europejskiego Rady Ministrów;
33) prowadzenie ewidencji obiektów kategorii I uznanych przez Radę Ministrów za szczególnie ważne dla bezpieczeństwa i obronności państwa.";
"1. Departament Polityki Zbrojeniowej jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: kształtowania procedur oraz opracowywania prognoz rozwoju uzbrojenia i sprzętu wojskowego (UiSW), środków bojowych i materiałowych, technologii i programów modernizacji technicznej, wyboru sposobów ich realizacji w resorcie, a także realizacji prac rozwojowych, wdrożeniowych i naukowo-badawczych, kształtowania interoperacyjności technicznej z Organizacją Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) oraz wykonywania ekspertyz w obszarze UiSW, w tym dla Krajowego Dyrektora ds. Uzbrojenia, wyznaczonego odrębną decyzją Ministra, a także wykonywanie, w imieniu Ministra, czynności organu założycielskiego w stosunku do przedsiębiorstw państwowych oraz jednostki bezpośredniego nadzoru w stosunku do jednostek badawczo-rozwojowych - z wyjątkiem jednostek badawczo-rozwojowych wojskowej służby zdrowia - i ośrodków badawczo-wdrożeniowych, nadzorowanych przez Ministra, z wyłączeniem zadań zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Ministra. Wykonywanie uprawnień majątkowych Skarbu Państwa przysługujących Ministrowi Obrony Narodowej, na podstawie odrębnych przepisów, w spółkach powstałych w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych i jednostek badawczo-rozwojowych.",
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4) opracowywanie, uzgadnianie oraz zatwierdzanie zadań naukowych i założeń taktyczno-technicznych prac rozwojowych i wdrożeniowych w UiSW, środków materiałowych, w tym wynikających z wdrażania wymagań długoterminowych;",
– pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) realizowanie procedur w sprawach o udzielanie zamówień publicznych na realizację prac rozwojowych i wdrożeniowych oraz badań naukowych i wymagań długoterminowych, w tym zawieranie umów cywilnoprawnych z wykonawcami oraz Ministerstwem Nauki i Informatyzacji (MNiI), z wyłączeniem obszaru kompetencyjnego wojskowej służby zdrowia;",
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
"8) opracowywanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji planu prac rozwojowych i wdrożeniowych, w tym wymagań długoterminowych, w zakresie wydatków realizowanych z rachunku dysponenta części budżetowej;",
– pkt 9 otrzymuje brzmienie:
"9) zatwierdzanie dokumentacji technicznej UiSW opracowywanych na potrzeby resortu jako nowe lub zmodernizowane wzory w ramach prac rozwojowych i wdrożeniowych, uzyskiwanej w wyniku prac rozwojowych i wdrożeniowych prowadzonych przez departament;",
– pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12) udział w pracach komitetów, komisji krajowych i międzynarodowych powoływanych w celu organizowania badań naukowych, prac rozwojowych i wdrożeniowych w ramach przedsięwzięć wynikających z umów międzynarodowych;",
– pkt 17 otrzymuje brzmienie:
"17) opracowywanie założeń do programu mobilizacji gospodarki, w części dotyczącej prac rozwojowych na potrzeby Sił Zbrojnych RP;",
– pkt 18 otrzymuje brzmienie:
"18) opracowywanie planów zbywania mienia ruchomego zbędnego dla Sił Zbrojnych RP, pozostałego po zakończeniu realizacji prac rozwojowych i wdrożeniowych oraz mienia pozostałego po likwidowanych przedsiębiorstwach, dla których Minister jest organem założycielskim, a także przekazywanie do realizacji Agencji Mienia Wojskowego;";
"18) sprawowanie nadzoru nad modelem przebiegu służby żołnierzy zawodowych w korpusie osobowym sprawiedliwości i obsługi prawnej oraz określanie kierunków i celów kształcenia oraz doskonalenia kadr dla tego korpusu w resorcie, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.";
"1. Departament Spraw Socjalnych i Rekonwersji jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: programowania, koordynowania i realizowania zadań związanych z wojskowym systemem emerytalnym; świadczeniami socjalnymi; rekonwersją kadr; sprawowaniem nadzoru nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa, higieny pracy i służby w jednostkach organizacyjnych resortu; organizacją wypoczynku krajowego i zagranicznego; opracowania projektu budżetu w odniesieniu do wojskowych biur emerytalnych (WBE), a także organizacji współpracy ze związkami zawodowymi pracowników wojska.",
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) kształtowanie celów i kierunków działalności resortu w dziedzinie wojskowego systemu emerytalnego oraz zasad funkcjonowania WBE i Domu Emeryta Wojskowego (DEW) ;",
– pkt 9 otrzymuje brzmienie:
"9) opracowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych w I i II instancji oraz reprezentowanie Ministra Obrony Narodowej w sprawach przed sądami administracyjnymi;",
– pkt 11 otrzymuje brzmienie:
"11) opracowywanie i bieżąca modyfikacja programów informatycznych do obsługi systemu emerytalnego WBE i uposażeń żołnierzy zawodowych;",
– pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12) analizowanie rozwiązań systemowych, występujących w przepisach powszechnie obowiązujących w kraju oraz w państwach członkowskich Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) i Unii Europejskiej (UE), dotyczących systemu emerytalnego, tworzenia specjalnych programów osłony socjalnej, organizacji wypoczynku oraz rekonwersji kadr;",
– pkt 16 otrzymuje brzmienie:
"16) administrowanie pozostawionymi do dyspozycji Ministra środkami funduszu nagród i zapomóg, w części dotyczącej środków przewidzianych na zapomogi dla żołnierzy zawodowych i niezawodowych;",
– w pkt 24 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 24 dodaje się pkt 25 w brzmieniu:
"25) realizacja zadań w ramach prowadzonych postępowań w sprawie jednorazowych świadczeń odszkodowawczych przysługujących w razie wypadków lub chorób pozostających w związku ze służbą wojskową, w tym:
a) wykonywanie funkcji dowódcy jednostki wojskowej, jeśli wypadkowi uległ żołnierz, o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o świadczeniach odszkodowawczych przysługujących w razie wypadków i chorób pozostających w związku ze służbą wojskową (Dz. U. Nr 83, poz. 760 z późn. zm.),
b) przyjmowanie i opiniowanie wniosków oraz przygotowywanie projektów decyzji Ministra w związku z wystąpieniami kierowanymi do Ministra o przyznanie jednorazowego odszkodowania przez osoby wymienione w art. 16 ustawy, o której mowa w lit. a, lub szefa wojewódzkiego sztabu wojskowego.";
"16a) prowadzenie ewidencji umów zawartych w resorcie z partnerami zagranicznymi oraz umów międzynarodowych, jak również depozytu autoryzowanych kopii tych umów;",
"20) kwalifikowanie i przedstawianie do akceptacji Podsekretarzowi Stanu do spraw Polityki Obronnej kandydatów resortu na stanowiska w organizacjach międzynarodowych, obserwatorów wojskowych i osób o statusie obserwatora oraz sprawowanie nad nimi narodowego kierownictwa poza granicami państwa;",
"21) opiniowanie kandydatów na dowódców polskich jednostek wojskowych (PJW)/polskich kontyngentów wojskowych (PKW) oraz kandydatów na stanowiska w dowództwach misji pokojowych organizacji międzynarodowych i sił wielonarodowych, zaszeregowane do stopnia etatowego pułkownika i wyższe, a także współudział w procesie naboru kandydatów na pozostałe stanowiska w dowództwach i sztabach PJW/PKW;";
– w lit. a skreśla się wyraz "publicznych",
– lit. b otrzymuje brzmienie:
"b) opracowywanie i zawieranie umów cywilno-prawnych, z uwzględnieniem zamieszczania zapisów dotyczących: specyfikacji technicznych, norm, wymagań klauzuli jakościowej i kodyfikacyjnej, obowiązujących certyfikatów, metrologii, dozoru technicznego, ochrony przeciwpożarowej, ochrony informacji niejawnych, potrzeb szkolenia użytkowników nowego lub modernizowanego uzbrojenia i sprzętu wojskowego,",
– lit. d otrzymuje brzmienie:
"d) nadzór nad odbiorem jakościowym produkcji specjalnej, realizowanym przez rejonowe przedstawicielstwa wojskowe oraz inspekcjonowanie pozostałych dostaw i usług,",
– w lit. f skreśla się wyraz "publicznych",
"12) organizowanie odbioru jakościowego uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz środków bojowych i materiałowych dla resortu oraz ministerstw obrony państw NATO na wniosek instytucji narodowych koordynujących proces Rządowego Zapewnienia Jakości (GQA) ;",
"1. Biuro Ochrony Informacji Niejawnych jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz określania generalnych, organizacyjnych i technicznych wymagań służących ochronie tych informacji. Realizuje w szczególności zadania związane z obsługą kancelaryjną komórek organizacyjnych Ministerstwa w zakresie: rejestrowania, przechowywania, obiegu i wydawania dokumentów. Sprawuje funkcje kontrolne dotyczące przestrzegania przepisów o ochronie, ewidencji i obiegu dokumentów niejawnych. Opracowuje koncepcje oraz dokumenty w zakresie postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową w sytuacjach szczególnych.",
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
"8) nadzór nad przestrzeganiem zasad ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych w systemach lub sieciach teleinformatycznych;",
– pkt 11 otrzymuje brzmienie:
"11) współudział w opracowywaniu programów organizacyjno-użytkowych dotyczących zabezpieczenia fizycznego obiektów Ministerstwa, pomieszczeń kancelaryjnych i pomieszczeń wydzielonych;",
– pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12) współudział w opracowywaniu projektów koncepcyjnych i technicznych oraz dokumentacji bezpieczeństwa systemów i sieci teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa;",
– w pkt 15 wyrazy "dokumentów" zastępuje się wyrazem "aktów",
– pkt 19 otrzymuje brzmienie:
"19) organizowanie i prowadzenie szkoleń specjalistycznych kierowników, zastępców kierowników i kancelistów kancelarii tajnych oraz kancelarii zagranicznych;",
– pkt 20 otrzymuje brzmienie:
"20) nadzorowanie systemu ochrony obiektów Ministerstwa i sprawowanie kontroli nad jego funkcjonowaniem;",
– pkt 21 otrzymuje brzmienie:
"21) opracowywanie planu ochrony obiektów Ministerstwa i jego aktualizowanie stosownie do pojawiających się zagrożeń i potrzeb;",
– pkt 24 otrzymuje brzmienie:
"24) współpraca z gestorem w zakresie planowania potrzeb i dystrybucji formularzy kancelaryjnych przeznaczonych dla kancelarii tajnych i kancelarii zagranicznych Ministerstwa;",
– pkt 25 otrzymuje brzmienie:
"25) analizowanie rozwiązań stosowanych w innych państwach członkowskich Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) oraz Unii Europejskiej (UE) w zakresie ochrony obiektów i informacji niejawnych oraz wdrażanie ich stosownie do potrzeb i możliwości resortu;",
– po pkt 25 dodaje się pkt 26-29 w brzmieniu:
"26) prowadzenie bazy danych niejawnych systemów i sieci teleinformatycznych oraz sprzętu przeznaczonego do ochrony informacji niejawnych w Ministerstwie;
27) organizowanie przedsięwzięć związanych z funkcjonowaniem służby oficera dyżurnego kompleksu wojskowego Nr 3575 i sprawowanie nadzoru nad jej pełnieniem;
28) nadzorowanie, kontrola, szkolenie i doradztwo wobec podmiotów gospodarczych w zakresie wykonywania obowiązku ochrony informacji niejawnych, przekazanych im w ramach umów zawartych z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa;
29) realizacja zadań związanych z udzielaniem żołnierzom w czynnej służbie wojskowej zezwoleń na rozpowszechnianie rezultatów ich działalności naukowej, literackiej, artystycznej lub publicystycznej, zawierającej informacje niejawne.";
"1. Generalny Zarząd Zasobów Osobowych - P1 jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: wypracowania kierunków zmian strukturalnych i realizacji przedsięwzięć organizacyjnych; określania mobilizacyjnych potrzeb kadrowych Sił Zbrojnych RP; przygotowania zasobów poborowych i administrowania tymi zasobami; wypracowania koncepcji i uzupełniania Sił Zbrojnych RP zasobami osobowymi, środkami transportowymi i maszynami pobieranymi z gospodarki narodowej oraz wykonywania na ich rzecz świadczeń osobistych i rzeczowych w czasie pokoju i wojny; realizacji kompetencji kadrowych Szefa Sztabu Generalnego WP. Przygotowuje projekty planów zamierzeń organizacyjno-dyslokacyjnych i przepisy normujące działalność organizacyjno-kompetencyjną w Siłach Zbrojnych RP. Prowadzi prace ewidencyjno-statystyczne dotyczące stanu osobowego w resorcie, a także podstawowego uzbrojenia Sił Zbrojnych RP. Określa właściwość i zasady funkcjonowania terenowych organów administracji wojskowej oraz sprawuje nadzór nad ich działalnością, a także administruje ewidencją wojskową. Dokonuje ocen oraz określa kierunki i zadania w zakresie dyscypliny wojskowej w resorcie obrony narodowej.",
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4) opracowywanie projektów zakresów działania dowództw rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwa Operacyjnego, Dowództwa Garnizonu Warszawa, Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do spraw Bezpieczeństwa Lotów, a także modelowych zakresów obowiązków osób funkcyjnych w wojewódzkim sztabie wojskowym (WSzW) i w wojskowej komendzie uzupełnień (WKU) ;",
– po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
"6a) opiniowanie dokumentów, dotyczących wniosków o nadanie sztandaru jednostce wojskowej, kierowanych do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej;",
– pkt 11 otrzymuje brzmienie:
"11) realizowanie zadań i czynności - stosownie do kompetencji Szefa Sztabu Generalnego WP - związanych z:
a) powoływaniem do służby kandydackiej oraz zawodowej służby wojskowej,
b) wyznaczaniem żołnierzy zawodowych na stanowiska służbowe i zwalnianiem z tych stanowisk,
c) przenoszeniem do rezerwy kadrowej i dyspozycji,
d) mianowaniem na pierwsze i kolejne stopnie wojskowe w korpusach osobowych,
e) określaniem potrzeb w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego żołnierzy zawodowych oraz kierowania na kursy i studia w kraju oraz za granicą,
f) wypowiadaniem stosunku służbowego zawodowej służby wojskowej przez organ wojskowy,
g) zwalnianiem z kandydackiej i zawodowej służby wojskowej oraz skreślaniem z ewidencji;".
– pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12) prowadzenie ewidencji oficerów i podoficerów rezerwy oraz planowanie mobilizacyjnego uzupełniania komórek i jednostek organizacyjnych resortu oficerami, podchorążymi, chorążymi i podoficerami rezerwy, a także prowadzenie mobilizacyjnych obsad personalnych stanowisk służbowych będących w kompetencji Ministra, Szefa Sztabu Generalnego WP oraz Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego;",
– pkt 16 otrzymuje brzmienie:
"16) reprezentowanie Szefa Sztabu Generalnego WP w sprawach odwoławczych żołnierzy zawodowych, wobec których posiada kompetencje kadrowe oraz oficerów, podchorążych, chorążych i podoficerów rezerwy przed sądami administracyjnymi;"
– po pkt 25 dodaje się pkt 25a w brzmieniu:
"25a) określanie zasad, warunków i trybu nadawania przydziałów mobilizacyjnych oraz pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych;",
– pkt 33 otrzymuje brzmienie:
"33) ocenianie stanu dyscypliny wojskowej oraz określanie głównych kierunków i zadań w zakresie jej kształtowania, a także koordynowanie ich realizacji w resorcie obrony narodowej;";
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
"5) wdrażanie w Siłach Zbrojnych RP przedsięwzięć związanych z osiąganiem interoperacyjności ze strukturami Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) i Unii Europejskiej (UE) w zakresie: planowania rozpoznania wojskowego, walki elektronicznej, działań psychologicznych, zabezpieczenia geograficznego i hydrometeorologicznego oraz organizowanie współpracy w tym zakresie;",
– pkt 13 otrzymuje brzmienie:
"13) określanie założeń do prac rozwojowych oraz wdrożeniowych w zakresie: rozpoznania wojskowego, walki elektronicznej, działań psychologicznych i geografii wojskowej w jednostkach bezpośrednio podporządkowanych oraz opiniowanie tych prac, a także planów zakupów sprzętu realizowanych przez rodzaje Sił Zbrojnych;",
– pkt 14 otrzymuje brzmienie:
"14) sprawowanie nadzoru i wytyczanie kierunków rozwoju Zintegrowanego Systemu Rozpoznania Sił Zbrojnych RP;",
– pkt 15 otrzymuje brzmienie:
"15) organizowanie wymiany informacji rozpoznawczych w systemie sojuszniczym;",
– pkt 18 otrzymuje brzmienie:
"18) przygotowanie jednostek bezpośrednio podporządkowanych do realizacji zadań wynikających z procesu osiągania wyższych stanów gotowości bojowej w ramach NATO i UE oraz pogotowia NATO i realizacji zadań wynikających z ich bojowego przeznaczenia;",
– pkt 21 otrzymuje brzmienie:
"21) uczestniczenie w procesie analizy i przygotowania materiałów do ratyfikacji i implementacji dokumentów standaryzacyjnych NATO i UE;",
– pkt 30 otrzymuje brzmienie:
"30) współpraca z komórkami organizacyjnymi NATO i UE odpowiedzialnymi za kreowanie polityki i organizowanie wspólnych przedsięwzięć w zakresie: rozpoznania wojskowego, walki elektronicznej, działań psychologicznych, zabezpieczenia geograficznego i hydrometeorologicznego.";
"1. Generalny Zarząd Operacyjny - P3 jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: planowania operacyjnego rozwinięcia i użycia Sił Zbrojnych RP, kierowania problematyką reagowania kryzysowego w resorcie; współpracy zagranicznej Sił Zbrojnych RP; koordynowania procesu tworzenia i nowelizowania doktryn operacji połączonych oraz wytyczania strategicznych celów szkoleniowych i organizacji szkolenia strategiczno-operacyjnego. Opracowuje plany operacyjne i mobilizacyjne obejmujące przygotowanie i użycie Sił Zbrojnych RP oraz koncepcje użycia sił specjalnych. Planuje i koordynuje ćwiczenia sojusznicze i partnerskie, odpłatne wykorzystanie ośrodków szkolenia poligonowego oraz działalność studyjną w Siłach Zbrojnych RP i przedsięwzięcia w dziedzinie kultury fizycznej w Wojsku Polskim. Współpracuje z dowódcami i agendami Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) w zakresie: planowania operacyjnego, systemu reagowania kryzysowego NATO, współpracy cywilno-wojskowej (Civil/Military Cooperation - CIMIC), użycia Sił Zbrojnych RP w sytuacjach kryzysowych oraz tworzenia i nowelizowania doktryn operacji połączonych.",
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4) prowadzenie analiz operacyjnych i doskonalenie zasad planowania operacyjnego w Siłach Zbrojnych RP - pod kątem dostosowania ich do wymagań obowiązujących w NATO i UE - oraz inicjowanie prac w dziedzinie studiów operacyjnych teatrów działań wojennych, niezbędnych do planowania operacyjnego użycia wojsk i przygotowania obszaru kraju;",
– skreśla się pkt 17,
– pkt 18 otrzymuje brzmienie:
"18) opracowywanie i wydawanie, we współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa oraz dowództwami rodzajów Sił Zbrojnych i Dowództwem Operacyjnym, dokumentów wykonawczych Ministra Obrony Narodowej i Szefa Sztabu Generalnego WP dotyczących przygotowania i funkcjonowania polskich kontyngentów wojskowych/polskich jednostek wojskowych (PKW/PJW);",
– pkt 30 otrzymuje brzmienie:
"30) planowanie udziału Sił Zbrojnych RP w ćwiczeniach sojuszniczych i partnerskich w ramach NATO i UE oraz koordynowanie ich udziału w zakresie prowadzenia operacji połączonych;";
"1. Generalny Zarząd Logistyki - P4 jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie ustalania gotowości operacyjnej systemu logistycznego, kierunków rozwoju oraz wypracowywania modelu organizacyjno-funkcjonalnego logistyki resortu obrony narodowej w czasie pokoju, kryzysu i na czas wojny. Jest organizatorem systemu logistycznego resortu obrony narodowej. Ustala i określa główne kierunki oraz sposoby realizacji zadań wsparcia logistycznego w wymiarze narodowym i wielonarodowym. Realizuje zadania dotyczące planowania, rozmieszczenia i zwalniania rezerw mobilizacyjnych oraz stanów zastrzeżonych w rezerwach gospodarczych. Koordynuje opracowywanie programu mobilizacji gospodarki w państwie oraz całość problematyki w ramach realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza oraz państwa wysyłającego (Host Nation Support - HNS).",
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
"5) określanie podstawowych kierunków działań w osiąganiu interoperacyjności z siłami Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) i Unii Europejskiej (UE), a także we wdrażaniu Celów Sił Zbrojnych RP, procedur i rozwiązań normalizacyjnych obowiązujących w NATO w dziedzinie logistyki, jak również nawiązywanie i utrzymywanie współpracy z wybranymi strukturami organizacyjnymi NATO i UE - w sprawach dotyczących działalności generalnego zarządu, stosownie do przyznanych uprawnień;",
– pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) określanie wymagań operacyjno-logistycznych dla podsystemów logistycznych: kierowania i dowodzenia, materiałowego, technicznego oraz wojskowej infrastruktury logistycznej;",
– pkt 7 otrzymuje brzmienie:
"7) opracowywanie planu rozwoju systemu logistycznego Sił Zbrojnych RP oraz propozycji do programów i wieloletnich planów rozwoju Sił Zbrojnych RP w zakresie doskonalenia systemu logistycznego;",
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
"8) koordynowanie w resorcie obrony narodowej procesu zbierania potrzeb do programu mobilizacji gospodarki w zakresie dostaw i remontów uzbrojenia i sprzętu wojskowego dla wojsk własnych i sojuszniczych realizujących wspólne zadania obronne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;",
– po pkt 8 dodaje się pkt 8a i 8b w brzmieniu:
"8a) określanie poziomu i rozmieszczenia rezerw gospodarczych w części dotyczącej stanów zastrzeżonych dla celów mobilizacyjnych Sił Zbrojnych RP oraz opiniowanie i uzgadnianie wielkości rezerw mobilizacyjnych i ich zwolnień;
8b) opracowywanie dokumentów dotyczących przygotowania programu mobilizacji gospodarki w państwie oraz opracowywanie projektu tego programu;",
– pkt 11 otrzymuje brzmienie:
"11) określanie potrzeb materiałowych Sił Zbrojnych RP oraz opracowywanie wieloletnich i rocznych planów centralnych zakupów środków materiałowych, a także sprawowanie nadzoru nad ich realizacją;",
– pkt 16 otrzymuje brzmienie:
"16) opracowywanie dokumentów należnościowych oraz zasad zabezpieczenia potrzeb mobilizacyjnych i wojennych Sił Zbrojnych RP w środki bojowe i materiałowe, w tym określanie ich wielkości, dyslokacji oraz zasad gromadzenia, rozmieszczania i rozśrodkowania;"
– pkt 17 otrzymuje brzmienie:
"17) prowadzenie bazy danych o stanie ilościowo-jakościowym UiSW, zapasów środków bojowych i materiałowych oraz infrastruktury logistycznej w Siłach Zbrojnych;",
– pkt 18 otrzymuje brzmienie:
"18) tworzenie i utrzymywanie (aktualizacja, dystrybucja) Jednolitego Indeksu Materiałowego UiSW, środków bojowych i materiałowych oraz pełnienie funkcji głównego dystrybutora w resorcie obrony narodowej bazy danych Jednolitego Indeksu Materiałowego;",
– pkt 19 otrzymuje brzmienie:
"19) opracowywanie zasad gospodarowania zasobami logistycznymi jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej;"
– pkt 20 otrzymuje brzmienie:
"20) opracowywanie zasad prowadzenia sprawozdawczości logistycznej w resorcie obrony narodowej, a także koncepcji i wymagań dla systemu informatycznego wspomagania tych procesów;",
– pkt 21 otrzymuje brzmienie:
"21) koordynowanie przydziałów na zaopatrzenie logistyczne w resorcie obrony narodowej;",
– pkt 23 otrzymuje brzmienie:
"23) współdziałanie - z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa i jednostkami organizacyjnymi resortu oraz innych resortów - w zakresie zadań związanych z realizacją Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, a także państwa-gospodarza (HNS) i przyjętych zobowiązań na rzecz zdolności obronnych w ramach NATO, a także zobowiązań wynikających z Programu Działania na rzecz Rozwoju Zdolności Obronnych (ECAP) Unii Europejskiej;",
– skreśla się pkt 24-29,
– pkt 30 otrzymuje brzmienie:
"30) inicjowanie przedsięwzięć związanych z projektowaniem, wdrażaniem i eksploatacją logistycznych systemów informatycznych oraz koordynowanie ich realizacji w resorcie obrony narodowej;",
– skreśla się pkt 33,
– pkt 36 otrzymuje brzmienie:
"36) udział w pracach zespołów ekspertów powoływanych w ramach przetargów dotyczących wyboru nowych typów UiSW oraz koordynowanie w resorcie działań związanych z opracowywaniem dokumentów dotyczących wprowadzania na wyposażenie Sił Zbrojnych RP nowych typów UiSW, środków bojowych i materiałowych;",
– skreśla się pkt 37,
– otrzymuje brzmienie:
"38) opracowywanie zasad bezpieczeństwa transportowania i przechowywania środków bojowych i materiałowych, a także określanie zasad funkcjonowania systemu klasyfikacji materiałów niebezpiecznych w resorcie obrony narodowej oraz szkolenie, koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań w tym zakresie;",
– po pkt 38 dodaje się pkt 39 w brzmieniu:
"39) kształtowanie modelu przebiegu służby żołnierzy zawodowych w korpusie osobowym logistyki, sprawowanie nadzoru nad jego realizacją, a także określanie kierunków i celów kształcenia oraz doskonalenia kadr dla tego korpusu w resorcie na zasadach określonych w odrębnych przepisach.";
"1) przygotowanie projektów dokumentów do założeń polityki obronnej i planów obrony państwa, w zakresie dotyczącym Sił Zbrojnych RP, a także udział w opracowaniu i uzgadnianiu dokumentów planowania dotyczących sił zbrojnych i uzbrojenia w Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) i Unii Europejskiej (UE) w ramach Europejskiej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony;",
"8) prowadzenie studiów i analiz dotyczących rozwoju systemu mobilizacyjnego Sił Zbrojnych RP;",
"9) utrzymywanie kontaktów z równorzędnymi strukturami wojskowymi NATO i UE oraz państw sojuszniczych, a także badanie tendencji rozwojowych militarnych komponentów i struktur podległych organizacjom międzynarodowym;",
"16) koordynowanie przedsięwzięć związanych z udziałem Sił Zbrojnych RP w cyklu planowania obronnego NATO i UE, w tym dotyczących opracowywania kwestionariusza planowania obronnego (Defence Planning Questionnaire - DPQ) za rodzaje Sił Zbrojnych oraz opracowywanie odpowiednich dokumentów planistycznych w ramach planowania sił na potrzeby UE;",
"Generalny Zarząd Dowodzenia i Łączności - P6 jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie systemów dowodzenia, łączności i informatyki w resorcie - z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 8 ust. 3 pkt 1 lit. f - a także normowania, planowania, koordynowania i rozliczania działalności bieżącej w Siłach Zbrojnych RP i w Sztabie Generalnym WP. Planuje i koordynuje działalność kontrolną prowadzoną przez Sztab Generalny WP, dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Operacyjne i Dowództwo Garnizonu Warszawa. Koordynuje zabezpieczenie funkcjonowania Zapasowych Stanowisk Kierowania Obroną Państwa (ZSKOP) oraz rozwinięcie i funkcjonowanie Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP (WSyD). Stosownie do założeń doktrynalnych i koncepcji dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP: określa zasady wykorzystywania systemów łączności w operacjach, organizuje systemy łączności ruchomej i stacjonarnej, wytycza zasadnicze kierunki prac normalizacyjnych. Normuje i nadzoruje funkcjonowanie systemu ewidencyjno-sprawozdawczego, działalność wydawniczą w zakresie wojskowych wydawnictw specjalistycznych i wewnętrznych oraz działalność wynalazczą w resorcie, a także nadzoruje funkcjonowanie archiwistyki wojskowej. Jest organizatorem systemu oraz gestorem sprzętu dowodzenia, łączności i informatyki, będącego na wyposażeniu Sił Zbrojnych, a także organizatorem systemu identyfikacji bojowej w Siłach Zbrojnych RP. Zabezpiecza funkcjonowanie Kierownictwa Sztabu Generalnego WP.",
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
"8) wypracowanie propozycji zasadniczych kierunków prac normalizacyjnych, zabezpieczenia działalności prawidłowego funkcjonowania sekretariatu Podkomitetów Połączonych Działań Rodzajów Sił Zbrojnych Wojskowego Komitetu Normalizacyjnego oraz koordynowanie procesu realizacji zadań normalizacyjnych, stosownie do założeń doktrynalnych i koncepcji dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP;",
– pkt 10 otrzymuje brzmienie:
"10) organizowanie systemu identyfikacji bojowej w Siłach Zbrojnych RP, opracowywanie założeń oraz wdrażania nowych rozwiązań w tym zakresie, reprezentowanie SZ RP w podkomitetach NATO: S.C./7 ds. identyfikacji oraz S.C./8 ds. nawigacji;",
– po pkt 18 dodaje się pkt 18a w brzmieniu:
"18a) monitorowanie funkcjonowania systemu dowodzenia i łączności PKW/PJW oraz przedstawianie propozycji jego udoskonalenia;",
– pkt 19 otrzymuje brzmienie:
"19) prowadzenie działalności kontrolnej i sprawowanie nadzoru w zakresie systemów dowodzenia, łączności i informatyki w resorcie obrony narodowej z wyłączeniem zadań będących w kompetencji Dyrektora Generalnego;",
– pkt 21 otrzymuje brzmienie:
"21) reprezentowanie Sił Zbrojnych RP w Połączonej Radzie Standaryzacyjnej NATO (Joint Standarization Board <JSB> NATO Standarization Agency <NSA>), a także dokonywanie analiz dziedzinowych materiałów i wypracowywanie stanowiska Sił Zbrojnych RP - w obszarze dowodzenia, łączności i informatyki - w pracach grup narodowych reprezentantów, ekspertów technicznych oraz podkomitetów;",
– pkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22) normowanie, planowanie, koordynowanie oraz rozliczanie działalności bieżącej w Siłach Zbrojnych RP i Sztabie Generalnym WP, a także planowanie i koordynowanie działalności kontrolnej prowadzonej przez Sztab Generalny WP, dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Operacyjne i Dowództwo Garnizonu Warszawa oraz prowadzenie sprawozdawczości z jej realizacji;"
– w pkt 31 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 31 dodaje się pkt 32 w brzmieniu:
"32) kształtowanie modelu przebiegu służby żołnierzy zawodowych w korpusie osobowym łączności i informatyki, sprawowanie nadzoru nad jego realizacją, a także określanie kierunków i celów kształcenia oraz doskonalenia kadr dla tego korpusu w resorcie, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.";
"1. Generalny Zarząd Wsparcia - P7 jest komórką organizacyjną właściwą w zakresie: planowania, koordynacji i funkcjonowania elementów systemów obrony terytorialnej; zabezpieczenia inżynieryjnego i obrony przed bronią masowego rażenia (BMR); określania zasad przygotowania i użycia wojsk inżynieryjnych, chemicznych, pododdziałów ochrony i obrony obiektów wojskowych oraz przeznaczonych do szczególnej ochrony obiektów kategorii I, uznanych przez Radę Ministrów za szczególnie ważne dla bezpieczeństwa i obronności państwa, a także organizacji współdziałania z pozamilitarnymi ogniwami obronnymi na rzecz Sił Zbrojnych RP. Jest organizatorem systemów: zabezpieczenia inżynieryjnego, obrony przed BMR i obrony terytorialnej oraz jest gestorem sprzętu inżynieryjnego i środków minersko-zaporowych, sprzętu i środków bojowych obrony przed BMR, a także specjalistycznego sprzętu ochrony obiektów, będącego na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP.",
– pkt 10 otrzymuje brzmienie:
"10) wypracowywanie koncepcji i zasad organizacji ochrony i obrony obiektów wojskowych oraz ogólnych wymagań przygotowania i prowadzenia szczególnej ochrony obiektów kategorii I, uznanych przez Radę Ministrów za szczególnie ważne dla bezpieczeństwa i obronności państwa;"
– pkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22) określanie priorytetów w zakresie: prac rozwojowych, wdrożeniowych i modernizacyjnych, a także dostaw sprzętu i środków minersko-zaporowych, chemicznych oraz specjalistycznego sprzętu ochrony obiektów - wynikających z funkcji gestora sprzętu;",
– pkt 25 otrzymuje brzmienie:
"25) koordynowanie i nadzór nad realizacją przedsięwzięć określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, Kwestionariuszu Planowania Obronnego (Defence Planning Questionnaire - DPQ) oraz przyjętych zobowiązań na rzecz zdolności obronnych - w tym zobowiązań przyjętych w ramach UE - w zakresie jednostek wojsk obrony terytorialnej, inżynieryjnych i chemicznych;",
– w pkt 27 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 27 dodaje się pkt 28 w brzmieniu:
"28) kształtowanie modelu przebiegu służby żołnierzy zawodowych w korpusach osobowych: inżynierii wojskowej i obrony przed bronią masowego rażenia, sprawowanie nadzoru nad ich realizacją, a także określanie kierunków i celów kształcenia oraz doskonalenia kadr dla tych korpusów w resorcie, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.";
"10) planowanie, nadzorowanie realizacji oraz rozliczanie prac rozwojowych i wdrożeniowych wojskowej służby zdrowia, a także koordynowanie współpracy naukowo-badawczej z Komitetem Badań Naukowych, Polską Akademią Nauk, ministerstwem właściwym ds. ochrony zdrowia oraz innymi instytucjami i organizacjami;",
"24) kierowanie weterynaryjnym zabezpieczeniem Sił Zbrojnych RP w czasie pokoju i wojny, w kraju i poza jego granicami, organizowanie rozpoznania weterynaryjnego obszaru kraju i monitorowanie sytuacji w krajach ościennych na potrzeby weterynaryjnego zabezpieczenia wojsk, koordynacja i nadzór nad szkoleniem przewodników i tresurą psów służbowych, a także organizowanie profilaktyki i leczenia zwierząt służbowych;
25) sprawowanie nadzoru nad jakością zdrowotną żywności dostarczanej do jednostek organizacyjnych resortu poprzez kontrolę i kwalifikację zakładów i dostawców, a także sporządzanie na podstawie przeprowadzonych kontroli, sprawozdań, meldunków i analiz oceniających jakość zdrowotną, stan sanitarno-higieniczny produkcji, warunki magazynowania, transport i przetwarzanie żywności - w jednostkach organizacyjnych resortu;".
"32) kształtowanie modelu przebiegu służby żołnierzy zawodowych w korpusie osobowym medycznym, sprawowanie nadzoru nad jego realizacją, a także określanie kierunków i celów kształcenia oraz doskonalenia kadr dla tego korpusu w resorcie, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.".