Zm.: zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Głównego Urzędu Statystycznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GUS.1998.20.134

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1998 r.

ZARZĄDZENIE Nr 22
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 17 grudnia 1998 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Głównego Urzędu Statystycznego

Na podstawie § 5 ust. 1 statutu Głównego Urzędu Statystycznego stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 lutego 1997 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Statystycznemu (Dz. U. Nr 10, poz. 52) zarządza się, co następuje:
§  1.
W regulaminie organizacyjnym Głównego Urzędu Statystycznego stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 1 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 21 marca 1997 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Głównego Urzędu Statystycznego (Dz. Urz. GUS Nr 4, poz. 28, Nr 5, poz. 40, Nr 13, poz. 101 oraz z 1998 r. Nr 8, poz. 56 i Nr 19, poz. 133) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 9 ust. 1 pkt 14 skreśla się przecinek i dodaje wyrazy "oraz współdziałanie w zakresie wspólnej realizacji zadań przekazanych urzędom jako zadania specjalistyczne statystyki publicznej",
2)
§ 11 otrzymuje brzmienie:

"§ 11. Sekretariat Prezesa (SP)

1. Zadaniem Sekretariatu Prezesa jest obsługa Prezesa GUS, wieceprezesów oraz działających w GUS komisji, zespołów i rad.

2. W szczególności do zadań Sekretariatu Prezesa należy:

1) załatwianie spraw wynikających z toku prac Prezesa GUS i współpracy z organami administracji publicznej w sprawach nie przekazanych innym departamentom,

2) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Prezesa GUS nad urzędami statystycznymi i jednostkami organizacyjnymi podporządkowanymi Prezesowi GUS (z wyłączeniem Zakładu Obsługi GUS) i współdziałaniem z organami administracji rządowej i samorządowej w terenie,

3) obsługa organów opiniodawczo-doradczych Prezesa GUS, a w szczególności Kolegium oraz jego Prezydium i innych, jeżeli przepis odrębny tak stanowi, w tym zwoływanie posiedzeń, protokołowanie i przekazywanie do realizacji przyjętych uchwał i ustaleń oraz kontrola ich wykonania,

4) przekazywanie bieżących poleceń Prezesa GUS i kontrola ich wykonania,

5) prowadzenie spraw reprezentacji Prezesa GUS,

6) koordynowanie narad, posiedzeń i konferencji zwoływanych przez Prezesa GUS oraz innych, w których biorą udział lub organizują dyrektorzy urzędów statystycznych,

7) organizowanie pracy radców Prezesa GUS,

8) organizowanie załatwiania skarg i wniosków, ich ewidencjonowanie, przedstawianie Prezesowi GUS problemów wynikających ze skarg i wniosków,

9) obsługa administracyjna Rady Statystyki,

10) obsługa sekretariatów Prezesa GUS i wiceprezesów.

3. W skład Sekretariatu Prezesa wchodzą:

1) Wydział Prezydialny,

2) Zespół Radców Prezesa."

3)
§ 12 otrzymuje brzmienie:

"§ 12. Biuro Dyrektora Generalnego Urzędu (BDG)

1. Zadaniem Biura Dyrektora Generalnego Urzędu jest wykonywanie zadań wskazanych przez Dyrektora Generalnego, dotyczących zapewnienia funkcjonowania i ciągłości pracy GUS oraz właściwej organizacji pracy.

2. W szczególności do zadań Biura należy:

1) organizowanie wykonania zadań Dyrektora Generalnego,

2) przekazywanie departamentom zadań określonych przez Prezesa i wiceprezesów oraz kontrola przebiegu ich wykonania,

3) kontrola wykonania zadań nałożonych na GUS aktami prawnymi wyższego rzędu i informowanie Prezesa i wiceprezesów o przypadkach zagrożenia terminów ich realizacji,

4) kontrola wykonania zadań wynikających dla GUS z aktów normatywnych Prezesa i przygotowywanie okresowych informacji o przebiegu realizacji tych zadań,

5) prowadzenie spraw organizacji pracy, w tym obiegu dokumentów urzędowych w GUS,

6) kontrola realizacji zadań statutowych, w tym: programu badań statystycznych statystyki publicznej, planu opracowań i planu wydawniczego oraz działalności finansowo-gospodarczej GUS,

7) opracowywanie informacji o przebiegu wykonania zadań GUS (m.in. dla potrzeb komisji sejmowych, systemu kontroli poleceń, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów),

8) prowadzenie centralnego archiwum statystycznego,

9) ewidencja, opracowywanie, przechowywanie i udostępnianie materiałów archiwalnych,

10) prowadzenie działalności informacyjnej i popularyzatorskiej dotyczącej materiałów archiwalnych ze zbiorów statystyki publicznej.

3. W skład Biura wchodzą:

1) Wydział Ogólny,

2) Wydział Kontroli,

3) Wydział Archiwalny.

4. Wydziały wymienione w ust. 3 pkt 2 i 3 wykonują dodatkowo, pod bezpośrednim nadzorem Prezesa, odpowiednio:

1) Wydział Kontroli - kontrolę działalności statutowej i finansowo-gospodarczej urzędów statystycznych i jednostek organizacyjnych podporządkowanych Prezesowi GUS,

2) Wydział Archiwalny - nadzór merytoryczny działalności archiwalnej i kancelaryjnej jednostek statystyki publicznej."

4)
w § 36 ust. 2 pkt 5 i 6 otrzymuje brzmienie:

"5) dyrektorzy urzędów statystycznych,

6) dyrektorzy jednostek organizacyjnych podporządkowanych Prezesowi GUS.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.