Zm.: zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Głównego Urzędu Statystycznego.
Dz.Urz.GUS.2002.8.47
Akt utracił mocZARZĄDZENIE NR 4
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 5 sierpnia 2002 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Głównego Urzędu Statystycznego
"12) Departament Administracyjno-Księgowy (DAK),";
"1. Zadaniem Sekretariatu Prezesa jest obsługa Prezesa GUS, wiceprezesów, Dyrektora Generalnego Urzędu oraz działających w GUS komisji, zespołów i rad, obsługa prasowa, wykonywanie zadań wynikających z nadzoru Prezesa GUS nad jednostkami służb statystyki publicznej, prowadzenie spraw integracji europejskiej i współpracy służb statystyki publicznej z zagranicą, obsługa prawna, projektowanie struktur organizacyjnych służb statystyki publicznej, prowadzenie spraw archiwalnych, ochrona informacji niejawnych oraz prowadzenie spraw obronnych.",
– pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Prezesa GUS nad jednostkami służb statystyki publicznej, kontrola realizacji zadań regulaminowych GUS oraz wykonywanie zadań związanych ze współdziałaniem z administracją rządową i samorządową,",
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4) przekazywanie jednostkom służb statystyki publicznej i departamentom bieżących poleceń Prezesa GUS i Dyrektora Generalnego Urzędu oraz kontrola ich wykonania,",
– w pkt 6 skreśla się wyrazy "w części dotyczącej urzędów statystycznych i jednostek podporządkowanych Prezesowi GUS",
– w pkt 37 skreśla się wyrazy "- w ramach nadzoru Prezesa GUS -",
– dodaje się pkt 41-46 w brzmieniu:
"41) organizowanie ochrony informacji niejawnych w GUS i kontrola jej przestrzegania,
42) organizowanie szkolenia pracowników GUS w zakresie ochrony informacji niejawnych,
43) prowadzenie kancelarii tajnej GUS,
44) organizowanie fizycznej ochrony budynku GUS,
45) prowadzenie Centralnego Archiwum Statystycznego,
46) przygotowywanie i aktualizacja instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej dla jednostek służb statystyki publicznej.",
"8a) Wydział Ochrony Informacji Niejawnych,
8b) Wydział Archiwalny,";
"4. Zadania Wydziału Ochrony Informacji Niejawnych określa Prezes GUS i są one wykonywane pod jego bezpośrednim nadzorem.";
"18a) koordynowanie prac w zakresie przyjmowania zamówień i zleceń na opracowania i analizy w trybie art. 21 ustawy o statystyce publicznej.";
"§ 21
Departament Administracyjno-Księgowy (DAK)
1. Zadaniem Departamentu Administracyjno-Księgowego jest pełnienie funkcji administratora budynku GUS, prowadzenie spraw administracyjnych, technicznych i gospodarczych, warunków pracy i socjalnych pracowników GUS oraz obsługa finansowo-księgowa centrali GUS, w tym w zakresie rozliczeń i rachunkowości wykorzystania środków pomocowych.
2. W szczególności do zadań Departamentu należy:
1) pełnienie funkcji administratora budynku GUS (wraz z terenem przekazanym w zarząd GUS),
2) gospodarowanie powierzchnią lokalową budynku GUS,
3) prowadzenie inwestycji, remontów, napraw i konserwacji budynku GUS (z wyłączeniem spraw przekazanych do zadań innych jednostek mających siedzibę w budynku GUS),
4) utrzymanie czystości i prowadzenie innych spraw gospodarczych,
5) gospodarowanie i administrowanie składnikami majątkowymi GUS, w tym prowadzenie inwentaryzacji ciągłej,
6) tworzenie i zapewnienie warunków pracy pracownikom GUS,
7) zaopatrzenie w meble, sprzęt, urządzenia biurowe oraz inne środki niezbędne do wykonywania pracy i ich naprawa i konserwacja,
8) ewidencja i analiza wykorzystania sprzętu informatycznego i oprogramowania w GUS,
9) planowanie dostaw, robót i usług na rzecz GUS i ich realizacja,
10) prowadzenie zamówień publicznych w zakresie nieobjętym zadaniami Komisji Przetargowej, w szczególności zamówień, których wartość nie przekracza 30.000 euro,
11) prowadzenie ewidencji udzielonych przez GUS zamówień publicznych i przyjętego trybu oraz przechowywanie zawartych umów,
12) prowadzenie rachunkowości GUS,
13) obsługa księgowo-kasowa GUS,
14) realizacja funduszu wynagrodzeń GUS,
15) obsługa finansowo-księgowa wykorzystania środków pomocowych GUS, prowadzenie ich rozliczeń i sprawozdawczości,
16) koordynowanie spraw dofinansowania działalności ogólnotechnicznej i wspomagającej badania (DOT) Centralnej Biblioteki Statystycznej i Zakładu Badań Statystyczno-Ekonomicznych GUS i PAN,
17) prowadzenie spraw socjalnych GUS, w tym zaplecza socjalnego,
18) zapewnienie ochrony przeciwpożarowej w budynku GUS,
19) obsługa transportu osobowego i ciężarowego na rzecz GUS.
3. W skład Departamentu wchodzą:
1) Wydział Logistyki,
2) Wydział Techniczny,
3) Wydział Gospodarczy,
4) Wydział Finansowo-Księgowy,
5) Samodzielne stanowisko pracy do spraw socjalnych,
6) Samodzielne stanowisko pracy do spraw zamówień publicznych,
7) Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi finansowo-księgowej środków pomocowych,
8) Samodzielne stanowisko pracy do spraw ochrony przeciwpożarowej.";
"2a. W sprawach istotnych dla rozwoju systemu statystyki publicznej Prezes GUS może zwołać posiedzenie Kolegium z udziałem dyrektorów urzędów statystycznych, jednostek podporządkowanych Prezesowi GUS i departamentów.".