Zm.: zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.2012.2

Akt jednorazowy
Wersja od: 2 stycznia 2012 r.

ZARZĄDZENIE Nr 1
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 2 stycznia 2012 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 6 Ministra Finansów z dnia 9 lutego 2009 r. w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 2, poz. 9) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 2. 1. W skład Rady wchodzą członkowie Kierownictwa Ministerstwa Finansów:

1) nadzorujący komórkę organizacyjną Ministerstwa Finansów właściwą do spraw informatyki;

2) nadzorujący funkcjonowanie izb i urzędów celnych;

3) nadzorujący funkcjonowanie izb i urzędów skarbowych;

4) nadzorujący realizację zadań z zakresu podatków bezpośrednich i podatku od towarów i usług;

5) odpowiadający za dysponowanie częścią 19 budżetu państwa.

2. Przewodniczącym Rady jest członek Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorujący komórkę organizacyjną Ministerstwa Finansów właściwą do spraw informatyki.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady, jego funkcję pełni Zastępca Przewodniczącego Rady, wybierany każdorazowo przez Przewodniczącego Rady spośród pozostałych członków Rady.

4. Sekretarzem Rady jest dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów właściwej do spraw informatyki, niebędący członkiem Rady.

5. Przewodniczący Rady w uzasadnionych przypadkach może zwracać się do innych członków Kierownictwa Ministerstwa Finansów z wnioskiem o uczestnictwo w posiedzeniach Rady.";

2)
w § 3:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Do zadań Rady należy:

1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;

2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;

3) powoływanie zespołów projektowych oraz zatwierdzanie założeń projektów informatycznych;

4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym w szczególności nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;

5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;

6) podejmowanie decyzji o przekazaniu do eksploatacji wdrożonych usług informatycznych;

7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;

8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;

9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.",

b)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 mln złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3-6 wykonuje sekretarz Rady.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277, z 2010 r. Nr 57, poz. 354 oraz z 2011 r. Nr 117, poz. 676, Nr 185, poz. 1092 oraz Nr 232, poz. 1378.