Zm.: zarządzenie w sprawie pełnienia służby przez policjantów wykorzystujących przyrządy kontrolno-pomiarowe służące do rejestracji zachowań uczestników ruchu drogowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2010.8.27

Akt jednorazowy
Wersja od: 21 czerwca 2010 r.

ZARZĄDZENIE Nr 800
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 21 czerwca 2010 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie pełnienia służby przez policjantów wykorzystujących przyrządy kontrolno-pomiarowe służące do rejestracji zachowań uczestników ruchu drogowego

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu nr 497 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 maja 2004 r. w sprawie pełnienia służby przez policjantów wykorzystujących przyrządy kontrolno-pomiarowe służące do rejestracji zachowań uczestników ruchu drogowego (Dz. Urz. KGP Nr 9, poz. 41 i z 2007 r. Nr 6, poz. 53) wprowadza się. następujące zmiany:
1)
w § 4 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

"2a. Naczelnik wydziału właściwego do spraw ruchu drogowego komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji jest obowiązany raz w roku, w terminie do dnia 31 stycznia przekazać do dyrektora biura Komendy Głównej Policji właściwego do spraw ruchu drogowego, zbiorczą informację dotyczącą wykorzystania wideorejestratorów za miniony rok. Wzór informacji określa załącznik nr 3 do zarządzenia.";

2)
w § 13 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Naczelnik wydziału właściwego do spraw ruchu drogowego komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji jest obowiązany raz w roku, w terminie do dnia 31 stycznia przekazać do dyrektora biura Komendy Głównej Policji właściwego do spraw ruchu drogowego, zbiorczą informację dotyczącą wykorzystania fotorejestratorów za miniony rok. Wzór informacji określa załącznik nr 5 do zarządzenia.";

3)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
4)
załącznik nr 3 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia;
5)
załącznik nr 5 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z wyjątkiem § 1 pkt 1, 3 i 4, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 57, poz. 390, Nr 120, poz. 818, Nr 140, poz. 981, Nr 165, poz. 1170, z 2008 r. Nr 86, poz. 521, Nr 171, poz. 237, poz. 1651, z 2009 r. Nr 22, poz. 120, Nr 62, poz. 504, Nr 85, poz. 716, Nr 97, poz. 803, Nr 98, poz. 817, Nr 115, poz. 959, Nr 157, poz. 1241, Nr 168, poz. 1323, Nr 195, poz. 1502, Nr 201, poz. 1540, Nr 206, poz. 1589, Nr 223, poz. 1777 oraz z 2010 r. Nr 34, poz. 190, Nr 96, poz. 620 i Nr 98, poz. 626.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

WZÓR

INFORMACJA

dotycząca wykorzystania pojazdu służbowego marki ..............., nr rej. ......................

wyposażonego w wideorejestrator typu ....................................................,

za dzień ............................... 20 .... r.

1.Liczba ujawnionych wykroczeń
2.Liczba nałożonych mandatów karnych
mandaty karne nałożone na kwotę
3.Liczba sporządzonych wniosków o ukaranie do sądu
4.Liczba pouczeń
5.Efektywny czas pracy urządzenia - łącznie w godzinach
6.Liczba przejechanych kilometrów
7.Przerwy w pracy pojazdu z powodu napraw i konserwacji - łącznie w dniach
8.Przerwy w pracy wideorejestratora z powodu napraw i konserwacji - łącznie w dniach

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

WZÓR

INFORMACJA

dotycząca wykorzystania pojazdu służbowego wyposażonego w wideorejestrator za miesiąc ....................................... 20.......... r./dotycząca wykorzystania pojazdów służbowych wyposażonych w wideorejestratory za rok ..................*

użytkowanego/użytkowanych * przez ..........................................................

Samochód marki ................................................., ilość sztuk ............ nr rej. .................**

Wideorejestrator(y) typu ............................, ilość sztuk ......................

1.Liczba ujawnionych wykroczeń
2.Liczba nałożonych mandatów karnych
mandaty karne nałożone na kwotę
3.Liczba sporządzonych wniosków o ukaranie do sądu
4.Liczba pouczeń
5.Efektywny czas pracy urządzenia/urządzeń* - łącznie w godzinach
6.Liczba przejechanych kilometrów
7.Przerwy w pracy pojazdu/pojazdów* z powodu napraw i konserwacji - łącznie w dniach
8.Przerwy w pracy wideorejestratora/wideorejestratorów* z powodu napraw i konserwacji - łącznie w dniach

* - niepotrzebne skreślić

** - przy sporządzaniu zbiorczej informacji za miniony rok kalendarzowy uzupełnić o wszystkie pojazdy z wideorejestratorem

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

WZÓR

INFORMACJA

dotycząca wykorzystania fotorejestratora/fotorejestratorów*

za miesiąc/rok*......................................

użytkowanego/użytkowanych * przez .............................................

Urządzenie marki/ilość sztuk*...................., nr fabr. .......................

1.Liczba zdjęć, w tym:
a) ze statywu
b) z obudowy
2.Liczba ujawnionych wykroczeń, w tym:
a) sprawy w trakcie załatwiania**
b) liczba nałożonych mandatów karnych
- mandaty karne nałożone na kwotę
c) liczba sporządzonych wniosków o ukaranie do sądu
d) liczba pouczeń
e) liczba spraw załatwionych w inny sposób
3.Efektywny czas pracy urządzenia - łącznie w godzinach
4.Przerwy w pracy fotoradaru z powodu napraw i konserwacji - łącznie w dniach

* - niepotrzebne skreślić

** - należy uwzględnić liczbę spraw pozostających w toku w jednostce, jak również sprawy przekazane do innych jednostek organizacyjnych Policji w ramach pomocy prawnej, wynikających z ujawnionych wykroczeń fotorejestratorem będącym w dyspozycji jednostki.