Zm.: zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2009.2.10

Akt jednorazowy
Wersja od: 23 stycznia 2009 r.

ZARZĄDZENIE Nr 88
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 23 stycznia 2009 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania

Na podstawie art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu nr 13 Komendanta Głównego Policji z dnia 23 sierpnia 2002 r. w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz. Urz. KGP Nr 11, poz. 70, z późn. zm.2)) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Ustala się normy wyposażenia w przedmioty zaopatrzenia mundurowego, sprzęt techniki policyjnej i biurowej, sprzęt działu żywnościowego, kwaterunkowego i kulturalno-oświatowego, przysługujące jednostkom, komórkom organizacyjnym Policji i policjantom, niezbędne do wykonywania czynności służbowych, zwane dalej "wyposażeniem".",

b)
w ust. 2 w pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

"7) sprzęt kulturalno-oświatowy.";

2)
w § 6 dodaje się ust. 9 i 10 w brzmieniu:

"9. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie sprzętu kulturalno-oświatowego określa załącznik nr 9 do zarządzenia.

10. Normy należności sprzętu kulturalno-oświatowego określa załącznik nr 10 do zarządzenia.";

3)
w załączniku nr 2 do zarządzenia:
a)
pod zestawem nr 12 dodaje się uwagę nr 4 w brzmieniu:

"4. W przypadkach uzasadnionych warunkami klimatycznymi można wydać policjantom i ekspertom policyjnym w zamian 1 kpl. munduru drelichowego czarnego (lp. 3) mundur pustynny i kapelusz pustynny.",

b)
w zestawie nr 31 uchyla się lp. 13 i 14,
c)
w zestawie nr 32 uchyla się lp. 16 i 17,
d)
w zestawie nr 35 uchyla się lp. 26 i 27;
4)
w załączniku nr 8 do zarządzenia:
a)
w zestawie nr 1 uchyla się lp. 54,
b)
w zestawie nr 6 uchyla się lp. 1;
5)
dodaje się załącznik nr 9 w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
6)
dodaje się załącznik nr 10 w brzmieniu określonym w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 57, poz. 390, Nr 120, poz. 818, Nr 140, poz. 981 i Nr 165, poz. 1170 oraz z 2008 r. Nr 86, poz. 521 i Nr 171, poz. 1065.

2) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. KGP z 2003 r. Nr 5, poz. 14, Nr 13, poz. 69, Nr 20, poz. 106, z 2005 r. Nr 15, poz. 106, Nr 19, poz. 126, z 2007 r. Nr 2, poz. 2, Nr 4, poz. 44, Nr 12, poz. 96 oraz z 2008 r. Nr 11, poz. 61.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYDZIELANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU KULTURALNO-OŚWIATOWEGO

§  1.
Określa się szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania sprzętu kulturalno-oświatowego, zwanego dalej "sprzętem", w tym:
1)
zasady sporządzania tabel należności;
2)
sposób oznaczania oraz ewidencjonowania;
3)
podział na kategorie;
4)
warunki przechowywania;
5)
sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.
§  2.
1.
Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa, na podstawie norm należności sprzętu kulturalno-oświatowego określonych w załączniku nr 10 do zarządzenia.
2.
Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez:
1)
komendanta wojewódzkiego Policji - zbiorcza tabela należności dla województwa;
2)
komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie - tabela należności dla Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie;
3)
komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;
4)
dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji;
5)
kierowników jednostek - tabele należności dla jednostek nadzorowanych przez komendanta wojewódzkiego Policji.
3.
Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian etatowych oraz liczby i przeznaczenia pomieszczeń.
4.
Zawarte w tabelach należności są należnościami docelowymi i nie mogą być przekraczane.
§  3.
1.
Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę do planowania i dokonywania zakupów należnego danej jednostce sprzętu.
2.
Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę liczbę sprzętu wynikającą z zatwierdzonych tabel należności oraz aktualnych stanów ewidencyjnych.
3.
Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.
§  4.
1.
Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu.
2.
Pomieszczenie przeznaczone na magazyn sprzętu powinno być suche, wolne od kurzu a temperatura bez względu na porę roku nie może być ujemna.
3.
Składowany sprzęt powinien być posegregowany według kategorii, określonych w § 7 ust. 1.
§  5.
1.
Sprzęt podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu, przed wydaniem użytkownikowi.
2.
Obowiązek oznakowania sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.
§  6.
1.
Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencjonowaniu.
2.
Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.
§  7.
1.
Sprzęt klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:
1)
kategoria I - sprzęt nowy;
2)
kategoria II - sprzęt używany niewymagający naprawy;
3)
kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy;
4)
kategoria IV - sprzęt nienadający się do użytkowania i naprawy, przeznaczony do wycofania.
2.
Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III lub IV dokonuje magazynier odpowiedzialny za gospodarkę tym sprzętem.
3.
Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.
§  8.
1.
Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt:
1)
zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej;
2)
którego liczba przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekracza obowiązujące normatywy magazynowe, bez perspektywy zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy.
2.
Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej, na wniosek komisji weryfikującej.
3.
Wniosek o wycofanie sprzętu zawiera:
1)
spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania, z uwzględnieniem okresu jego użytkowania;
2)
krótki opis stanu technicznego sprzętu;
3)
okres użytkowania sprzętu;
4)
propozycje dotyczące dalszego postępowania ze sprzętem.
§  9.
Do postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym (Dz. U. Nr 191, poz. 1957).

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU KULTURALNO-OŚWIATOWEGO

Lp.Nazwa pomieszczeniaNazwasprzętuUwagi
TelewizorRadioodbiornik
Liczba (szt.) na pomieszczenieLiczba (szt.) na pomieszczenie
12345
1.gabinetdyrektora biura Komendy Głównej Policji, komendanta wojewódzkiego Policji,11
Komendanta Stołecznego Policji,
Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie,
komendanta szkoły policyjnej,
oraz zastępców ww. osób,
komendanta powiatowego Policji,
komendanta miejskiego Policji
2.Główne Stanowisko Kierowania Komendy Głównej Policji1
3.Centrum Operacyjne Komendanta1
Głównego Policji
4.wydział komórki organizacyjnej1wg potrzeb1)
Komendy Głównej Policji
(z wyłączeniem CBŚ i BSW)
5.wydział CBŚ lub BSW1-32)1
w komendzie Głównej Policji
i wydział w Zarządzie CBŚ lub BSW
6.Wydział III CBŚ5
7.Biuro Operacji Antyterrorystycznych3
Komendy Głównej Policji
8.samodzielny pododdział antyterrorystyczny Policji lub sekcja antyterrorystyczna komendy wojewódzkiej Policji,1
Referat Zabezpieczenia Lotniska Komisariatu Policji Centralnego Portu Lotniczego
9.izba dziecka11po 1 szt. na izbę (np. w świetlicy)
10.pomieszczenie dyżurnego obiektu, oficera operacyjnego i dyżurnego11
11.miejsce zbiorowego zakwaterowania i żywienia11po 1 szt. na świetlicę
12.sala konferencyjna, wykładowa11
Objaśnienia:

1) W przypadkach uzasadnionych potrzebami służby, za zgodą dyrektora biura.

2) Liczba uzależniona od decyzji dyrektora biura.