Zm.: zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Dzienniki resortowe

NFZ.2011.44.77

Akt jednorazowy
Wersja od: 26 października 2011 r.

ZARZĄDZENIE Nr 77/2011/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 26 października 2011 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Na podstawie art. 102 ust. 5 pkt 25 i art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 54/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 30 września 2011 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionego zarządzeniem nr 70/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 20 października 2011 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, po "Tab. 1.10 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień" dodaje się następujące tabele:

1. "Tab. 1.11.1. leczenie szpitalne - oddziały szpitalne - hospitalizacja",

2. "Tab. 1.11.2. leczenie szpitalne - oddziały szpitalne - hospitalizacja planowa",

3. "Tab. 1.11.3. leczenie szpitalne - szpitalny oddział ratunkowy (SOR) / izba przyjęć (IP)",

w brzmieniu określonym w załączniku do zarządzenia.

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486, Nr 227, poz. 1505, Nr 234, poz. 1570 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 22, poz. 120, Nr 26, poz. 157, Nr 38, poz. 299, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 800, Nr 98, poz. 817, Nr 111, poz. 918, Nr 118, poz. 989, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 178, poz. 1374, z 2010 r. Nr 50, poz. 301, Nr 107, poz. 679, Nr 125, poz. 842 i Nr 127, poz. 857 i Nr 165, poz. 1116, Nr 182, poz. 1228, Nr 205, poz. 1363, Nr 225, poz. 1465, Nr 238 poz. 1578 i Nr 257, poz. 1723 i 1725 oraz z 2011 r. Nr 45, poz. 235, Nr 73, poz. 390, Nr 81, poz. 440, Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 113, poz. 657, Nr 122, poz. 696., Nr 138, poz. 808, Nr 149, poz. 887 i Nr 171, poz. 1016

ZAŁĄCZNIK 

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Tab. 1.11.1 leczenie szpitalne - oddziały szpitalne - hospitalizacja
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) - maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel25lekarzeczas pracy lekarzy z kwalifikacjami określonymi w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalnejedna odpowiedź do wyboru1lekarz specjalista - wymiar czasu pracy wskazany w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne8,0
udzielanie świadczeń przez lekarzy wskazanych w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalnejedna odpowiedź do wyboru2udzielanie świadczeń przez specjalistów w dziedzinie wskazanej w zał. 3 do materiałów informacyjnych lub będących w trakcie specjalizacji w dziedzinie wskazanej w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne8,0
pielęgniarkiczas pracy personelu pielęgniarskiego/położnych z kwalifikacjami określonymi w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalnejedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń3Pielęgniarka specjalista/ położna specjalista - wymiar czasu pracy wskazany w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne6,0
4pielęgniarka / położna z kursem kwalifikacyjnym - wymiar czasu pracy wskazany w zał. 3 zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne4,0
innyczas pracyjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń5psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 1 etatu2,0
6psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 1/2 etatu2,0
7psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 1/4 etatu2,0
8fizjoterapeuta - równoważnik co najmniej 1 etatu2,0
sprzęt i aparatura medyczna15dostępnośćw lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń9angiokardiograf1,0
10aparat (moduł) do oznaczania zdolności dyfuzyjnej płuc1,0
11aparat EEG1,0
12aparat EMG1,0
13aparat RTG naczyniowy1,0
14aparat RTG przyłóżkowy1,0
15aparat TK z możliwością uwidocznienia tt.wieńcowych1,0
16aparat USG z funkcją badań przezprzełykowych1,0
17aparat USG z opcją kolorowego Dopplera1,0
18bodypletyzmograf1,0
19bronchofiberoskop lub bronchoskop1,0
20dermatom1,0
21gastrofiberoskop1,0
22histeroskop diagnostyczno-operacyjny,1,0
23kolonoskop1,0
24laparoskop1,0
25laser CO21,0
26laser okulistyczny argonowy lub diodowy lub NdYAG1,0
27pH-metr1,0
28polisomnograf1,0
29rektoskop1,0
30rezonans magnetyczny1,0
31unit implantologiczny1,0
32witrektom1,0
33zestaw do mikrolaryngoskopii1,0
w miejscujedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń34aparat RTG mobilny1,0
35aparat USG1,0
36aparat USG z opcją kolorowego Dopplera1,0
37artroskop diagnostyczno - terapeutyczny1,0
38endoskop otolaryngologiczny diagnostyczno-zabiegowy1,0
39kardiomonitor z modułem ciągłego pomiaru SaO21,0
40laser zabiegowy dermatologiczny1,0
41zestaw do PCNL (nie dotyczy dzieci) 1,0
wybrane parametry architektoniczne i sanitarne miejsc udzielania świadczeń5warunki dotyczące pomieszczeńjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń42warunki dotyczące pomieszczeń, wskazane w zał. nr 3 pkt. 1.3.3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne1 pkt za każdy spełniony warunek
43wyodrębniona izba przyjęć2,0
warunki lokalizacyjnew lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń44co najmniej 20 łóżek w oddziale kardiologii - wpis w rejestrze2,0
w miejscujedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń45izolatki - co najmniej 10 % przedstawionych w ofercie łóżek2,0
46łóżka intensywnej opieki medycznej z wyodrębnioną opieką pielęgniarską, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia - wpis w rejestrze: dział III, rubryka 92,0
47stanowiska dializacyjne - wpis w rejestrze, dział III, rubryka 112,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru48certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
49certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
spełnienie innych standardówjedna odpowiedź do wyboru50spełnienie wszystkich standardów PTOiHD2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru51udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów) 1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi52nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
53nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
54obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
55pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi56niezasadne ordynowanie leków1,0
57nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi58nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
59udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
60nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi61przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
62udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi63niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
64stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
kompleksowośćmożliwość kompleksowej realizacji świadczeń w danym zakresie, uwzględniająca wszystkie etapy i elementy procesu ich realizacji (w tym diagnostyczne i terapeutyczne)10dostęp do badań i zabiegóww lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń65badanie angiografii/ lub DSA (cyfrowa angiografia subtrakcyjna) 1,0
66badanie bronchoskopii autofluorescencyjnej1,0
67badanie endoskopowe1,0
68badanie EMG1,0
69badanie histopatologiczne1,0
70badanie histopatologiczne śródoperacyjne1,0
71badanie immunohistopatologiczne1,0
72badanie immunologiczne1,0
73badanie mikrobiologiczne (w tym BK) 1,0
74badanie molekularne (PCR) zgodne z profilem udzielanych świadczeń1,0
75badanie mykologiczne1,0
76badanie parazytologiczne1,0
77badanie rezonansu magnetycznego (MR) 1,0
78badanie scyntygraficzne1,0
79badanie tomografii komputerowej (TK) 1,0
80badanie tomografii komputerowej (TK) z możliwością uwidocznienia tętnic wieńcowych1,0
81badanie tomografii wielorzędowej (WRTK) 1,0
82badanie ultrasonografii bronchoskopowej1,0
83badanie urodynamiczne1,0
84dostęp do leczenia nerkozastępczego1,0
85kompleksowa diagnostyka audiologiczna (badania: BERA, ABR, OAEs, test z promontorium, ENG, czas reakcji, audiometria impedancyjna, audiometria Bekesy'ego) 1,0
86kompleksowa diagnostyka narządu głosu (videolaryngostroboskop, miernik natężenia głosu) 1,0
87laboratoryjnych z możliwością wykonania badania:

a) TSH,

b) FT3 lub FT4,

c) przeciwciał przeciwtarczycowych,

1,0
88możliwość wszczeplania stymulatorów serca (wyłącznie z obecnością oddziału kardiochirurgii dla dzieci) 1,0
89możliwość wykonania dostępu naczyniowego do leczenia nerkozastępczego1,0
90możliwość wykonania dostępu otrzewnowego1,0
w miejscujedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń91badanie histopatologiczne śródoperacyjne1,0
92biopsja pod kontrolą USG1,0
93możliwość pobierania i badania szpiku kostnego1,0
dostępjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń94teleradioterapia śródoperacyjna1,0
realizacja świadczeń z wyodrębnionych grup JGPjedna odpowiedź do wyboru95spełnienie warunków dodatkowych dla świadczeniodawców realizujących świadczenia z wyodrębnionych grup JGP5,0
warunki dodatkowe dla realizacji wyodrębnionych świadczeńjedna odpowiedź do wyboru96spełnienie warunków dodatkowych dla świadczeniodawców realizujących wyodrębnione świadczenia5,0
ustalone zasady współpracyjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń97zapewnienie realizacji zadań związanych z koordynacją przeszczepień- zatrudnienie w wymiarze czasu pracy nie mniej niż 1/4 etatu1,0
98udokumentowana obecność komisji orzekającej o trwałym i nieodwracalnym ustaniu czynności mózgu zgodnie z przepisami wydanymi na podst. Art. 9 ust. 3 z dn. 1.07.2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu, i przeszczeplaniu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. Nr 169, poz. 1411 z późn. zm.)) 1,0
99stała dostępność konsultacji specjalistycznych (chirurgia dziecięca, anestezjologia i intensywna terapia, neurochirurgia, neurologia, kardiologia, laryngologia, nefrologia) 1,0
100udokumentowane zapewnienie konsultacji specjalisty w dziedzinie psychiatrii1,0
101zapewnienie przyjęć w trybie nagłym konsultowanych telefonicznie przypadków od innych świadczeniodawców1,0
dostęp do badań i zabiegów w pracowniachjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń102gabinet/ pracownia/ zakład fizjoterapii - w lokalizacji2,0
103pracownia elektrofizjologii (wyłącznie z obecnością oddziału kardiochirurgii dla dzieci) - w lokalizacji2,0
104pracownia radiologii zabiegowej- w lokalizacji2,0
105zakład/pracownia rehabilitacji - w lokalizacji2,0
106pracownia endoskopii - w miejscu2,0
107wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego 7910 Pracownia endoskopii2,0
wymagania formalne5wpisy w rejestrzejedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń108wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: a) 4260 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii lub 4264 Oddział intensywnej terapii lub b) 4261 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci lub 4265 Oddział intensywnej terapii dla dzieci3,0
109wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego 4920 Apteka szpitalna/zakładowa2,0
dostępnośćdostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru110dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego5,0
ciągłośćciągłość procesu diagnostycznego lub terapeutycznego w innych rodzajach lub zakresach10ciągłość procesu diagnostycznego lub terapeutycznego w innych rodzajach lub zakresachjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń111wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego dla oddziału szpitalnego zgodnie z zał. Nr 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne5,0 za każdy oddział
112wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego dla poradni zgodnie z zał. Nr 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne3,0 za każdą poradnię
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy
Tab. 1.11.2. leczenie szpitalne - oddziały szpitalne - hospitalizacja planowa
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) - maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel20lekarzeczas pracy lekarzy z kwalifikacjami określonymi w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalnejedna odpowiedź do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń1lekarz specjalista - wymiar czasu pracy wskazany w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne8,0
2lekarz specjalista lub w trakcie specjalizacji - wymiar czasu pracy wskazany w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne8,0
pielęgniarkiczas pracy personelu pielęgniarskiego/położnych z kwalifikacjami określonymi w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalnejedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń

jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń

3pielęgniarka/ położna specjalista - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu6,0
4pielęgniarka/ położna z kursem kwalifikacyjnym - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu4,0
innyczas pracyjedna odpowiedź do wyboru5psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1/2 etatu2,0
sprzęt i aparatura medyczna15dostępnośćw miejscujedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń6aparat USG z opcją kolorowego Dopplera1,0
7artroskop diagnostyczno terapeutyczny1,0
8kardiomonitor z modułem ciągłego pomiaru SaO21,0
9laser zabiegowy dermatologiczny1,0
10stymulator z zestawem elektrod endokawitarnych1,0
11ureteroskop1,0
w lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń12angiokardiograf1,0
13aparat (moduł) do oznaczania zdolności dyfuzyjnej płuc1,0
14aparat EEG1,0
15aparat EMG1,0
16aparat RTG naczyniowy1,0
17aparat RTG operacyjny1,0
18aparat RTG przyłóżkowy1,0
19aparat TK z możliwością uwidocznienia tt.wieńcowych1,0
20aparat USG z funkcją badań przezprzełykowych1,0
21aparat USG z opcją kolorowego Dopplera1,0
22laparoskop1,0
23bodypletyzmograf1,0
24bronchofiberoskop lub bronchoskop1,0
25dermatom1,0
26gastrofiberoskop1,0
27histeroskop diagnostyczno-operacyjny1,0
28kolonoskop1,0
29laser okulistyczny argonowy lub diodowy lub NdYAG1,0
30polisomnograf1,0
31rektoskop1,0
32witrektom1,0
wybrane parametry architektoniczne i sanitarne miejsc udzielania świadczeń5warunki dotyczące pomieszczeńjedna odpowiedź do wyboru33warunki dotyczące pomieszczeń, wskazane w zał. nr 3 pkt. 1.3.3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie szpitalne1 pkt za każdy spełniony warunek
warunki lokalizacyjnew miejscujedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń34co najmniej 4 łóżka intensywnego nadzoru kardiologicznego z wyodrębnioną opieką pielęgniarską - wpis w rejestrze: Dział III, rubryka 92,0
35co najmniej 20 łóżek w oddziale kardiologii - wpis w rejestrze2,0
36gabinet diagnostyczno - zabiegowy2,0
37łóżka intensywnej opieki medycznej z wyodrębnioną opieką pielęgniarską, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego - wpis w rejestrze: Dział III, rubryka 92,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru38certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
39certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru40udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów) 1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi41nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
42nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
43obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
44pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi45niezasadne ordynowanie leków1,0
46nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi47nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
48udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
49nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi50przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
51udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi52niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
53stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
kompleksowośćmożliwość kompleksowej realizacji świadczeń w danym zakresie, uwzględniająca wszystkie etapy i elementy procesu ich realizacji (w tym diagnostyczne i terapeutyczne)15dostęp do badań i zabiegóww lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń54badania endoskopowe1,0
55badania histopatologiczne śródoperacyjne1,0
56badania immunopatologiczne1,0
57badania mikrobiologiczne (w tym BK),1,0
58badania NMR1,0
59badania RTG1,0
60badania scyntygraficzne1,0
61badania TK1,0
62badania USG zgodne z profilem udzielanych świadczeń1,0
63kompleksowa diagnostyka audiologiczna (badania: ERA, ABR, OAE, test z promontorium, ENG, czas reakcji, audiometria impedancyjna, audiometria Bekesy'ego) 1,0
64możliwość wszczeplania stymulatorów serca (wyłącznie z obecnością oddziału kardiochirurgii dla dzieci) 1,0
dostępjedna odpowiedź do wyboru65leczenie nerkozastępcze1,0
realizacja świadczeń z wyodrębnionych grup JGP66spełnienie warunków dodatkowych dla świadczeniodawców realizujących świadczenia z wyodrębnionych grup JGP5,0
ustalone zasady współpracyjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń67możliwość wykonania teleradioterapii śródoperacyjnej1,0
68ustalone zasady współpracy i koordynacji działań z podmiotami prowadzącymi opiekę paliatywną/ hospicyjną1,0
dostęp do badań i zabiegów w pracowniachjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń69pracownia endoskopii - w miejscu2,0
70pracownia elektrofizjologii (wyłącznie z obecnością oddziału kardiochirurgii dla dzieci) - w lokalizacji2,0
71pracownia zabiegowej radiologii naczyniowej - w lokalizacji2,0
72pracownia endoskopii - w lokalizacji2,0
73wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego 7270 Pracownia angiografii2,0
74wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego 7910 Pracownia endoskopii2,0
wymagania formalne5wpisy w rejestrzejedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń75wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: a) 4260 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii lub 4264 Oddział intensywnej terapii lub b) 4261 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci lub 4265 Oddział intensywnej terapii dla dzieci3,0
76wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego 4920 Apteka szpitalna/zakładowa2,0
dostępnośćdostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru77dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego5,0
ciągłośćciągłość procesu diagnostycznego lub terapeutycznego w innych rodzajach lub zakresach10ciągłość procesu diagnostycznego lub terapeutycznego w innych rodzajach lub zakresachjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń78oddział kardiochirurgii - wpis w rejestrze - w lokalizacji5,0
79wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: 4106 Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego - co najmniej 4-łóżkowy5,0
80wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: 1100 Poradnia kardiologiczna5,0
81wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: 1102 Poradnia wad serca5,0
82wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: 1104 Poradnia nadciśnienia tętniczego5,0
83wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: 4562 Oddział wszczeplania rozruszników5,0
84wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: 4560 Oddział kardiochirurgiczny5,0
85wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: 4308 Oddział rehabilitacji kardiologicznej5,0
86wpis w rejestrze: część VIII kodu resortowego: 1308 Poradnia rehabilitacji kardiologicznej5,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy
Tab. 1.11.3. leczenie szpitalne - szpitalny oddział ratunkowy (SOR) / izba przyjęć (IP)
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) - maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel25pielęgniarkiw miejscujedna odpowiedź do wyboru1pielęgniarka specjalistka w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego - równoważnik co najmniej 2 etatów6,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru2certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
3certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru4udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów) 1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi5nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
6nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
7obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
8pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi9niezasadne ordynowanie leków1,0
10nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi11nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
12udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
13nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi14przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
15udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi16niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
17stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
kompleksowośćmożliwość kompleksowej realizacji świadczeń w danym zakresie, uwzględniająca wszystkie etapy i elementy procesu ich realizacji (w tym diagnostyczne i terapeutyczne)35dostęp do badań i zabiegóww lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń18rezonansu magnetycznego - całodobowo3,0
19tomografii komputerowej - całodobowo3,0
ustalone zasady współpracyjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń20dostęp do świadczeń w oddziałach specjalistycznych: neurologia, neurochirurgia, kardiologia, kardiochirurgia, ortopedia i traumatologia narządu ruchu, chirurgia klatki piersiowej, chirurgia szczękowo-twarzowa, okulistyka, otolaryngologia - w trybie całodobowym w lokalizacji3,0
21dostęp do świadczeń w oddziałach: choroby wewnętrzne/ pediatria, chirurgia ogólna, w trybie całodobowym3,0
22zabezpieczenie świadczeń całodobowo w zakresach kontraktowanych w trybie hospitalizacji3,0
dostępnośćdostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru23dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego5,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy