Zm.: zarządzenie w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie inwestycji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GUS.1992.25.114

Akt utracił moc
Wersja od: 30 listopada 1992 r.

ZARZĄDZENIE Nr 50
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 17 listopada 1992 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie inwestycji

(znak: MD-6-055-28/92)

Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (Dz. U. z 1989 r. Nr 40, poz. 221) w związku z poz. 06.4. Programu badań statystycznych na lata 1991-1995, stanowiącego załącznik do uchwały nr 207/90 r. Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1990 r. zarządza się, co następuje:

§  1.
W zarządzeniu nr 9 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 marca 1992 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie inwestycji (Dz. Urz. GUS Nr 5, poz. 27) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1:

- w ust 1 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

"4) I-02 - roczne sprawozdanie z działalności inwestycyjnej,"

- w ust 2 po wyrażeniu "o liczbie mieszkań oddanych do użytku przez osoby fizyczne i ich powierzchni użytkowej" dodaje się wyrażenie "oraz o liczbie wydanych pozwoleń na budowę budynków mieszkalnych";

2)
w § 2 w pkt 1 po wyrazach "na formularzu I-01" dodaje się wyrazy "oraz I-02:" oraz

- lit a otrzymuje brzmienie:

"a) osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych) oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych), u których liczba pracujących przekracza 50 osób, jeśli ich podstawowa działalność jest działalnością w zakresie przemysłu i budownictwa oraz u których liczba pracujących przekracza 20 osób, jeśli prowadzą jako podstawową działalność gospodarczą innego rodzaju, w tym począwszy od 1993 r. także w zakresie budownictwa,"

- lit. c otrzymuje następujące brzmienie:

"c) określonych pod literą a i b jednostek, które nie prowadzą działalności inwestycyjnej, a przejęły do użytkowania środki trwałe na podstawie umowy dzierżawy.",

- ostatnie zdanie otrzymuje brzmienie:

"Obowiązek przekazywania sprawozdań na formularzach I-01 i I-02 dotyczy także jednostek i zakładów budżetowych, niezależnie od liczby pracujących; od obowiązku sporządzania sprawozdań na formularzu I-02 zwolnione są spółdzielnie mieszkaniowe, w których liczba pracujących nie przekracza 20 osób oraz gminy.";

3)
w § 3:

- w ust 1 w pkt 1 dodaje się wyrazy "z tym, że jednostki i zakłady budżetowe oraz gminy sporządzają sprawozdania tylko za pierwsze półrocze, a spółdzielnie mieszkaniowe, w których liczba pracujących nie przekracza 20 osób za pierwsze i drugie półrocze" oraz dodaje się pkt 3 w brzmieniu:

"3) I-02 - do dnia 8 lutego każdego roku z danymi statystycznymi za rok poprzedni, łącznie z wykazem inwestycji realizowanych w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Osoby prawne przekazują sprawozdania I-01 i I-02 zakładów samodzielnie bilansujących, będących częścią składową osób prawnych wraz ze sprawozdaniem z własnej działalności inwestycyjnej.",

- ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Liczbę pracujących dla określenia obowiązku sporządzania sprawozdań I-01 i I-02 ustala się na podstawie stanu w dniu 30 listopada roku poprzedniego, a zmiana tej liczby w ciągu roku, którego dotyczą dane statystyczne nie powoduje zmiany zakresu obowiązków na ten rok.

Podmioty rozpoczynające działalność po tej dacie mają obowiązek sporządzania sprawozdań po pełnym miesiącu działalności",

- w ust. 3 po wyrazach "ich powierzchni użytkowej" dodaje się wyrazy "oraz o liczbie wydanych pozwoleń na budowę budynków mieszkalnych".

§  2.
1.
Wzór formularza I-02 - sprawozdanie z działalności inwestycyjnej określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia i obowiązuje od dnia wejścia w życie zarządzenia.
2.
Wzory formularzy wprowadzone zarządzeniem nr 9 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 marca 1992 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie inwestycji:
a)
I-01 - sprawozdanie z działalności inwestycyjnej - otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia i obowiązuje od pierwszego kwartału 1993 r.,
b)
I-03 - karta statystyczna budynku mieszkalnego i obiektu użyteczności publicznej - otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia i obowiązuje od 1 stycznia 1993 r.
3.
Objaśnienia do formularza I-04 otrzymują brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego zarządzenia i obowiązują przy sporządzaniu sprawozdań począwszy od sprawozdania z danymi statystycznymi za rok 1992.
4.
Przy wykonywaniu obowiązków sprawozdawczych określonych w zarządzeniu stosuje się:
1)
zasady metodyczne statystyki inwestycji, wydane odrębnie,
2)
objaśnienia ogólne do wypełniania obowiązków sprawozdawczych w zakresie statystyki inwestycji, stanowiące załącznik nr 5 do niniejszego zarządzenia.
§  3.
Po przekazaniu sprawozdań z danymi statystycznymi za ostatni kwartał 1992 r. traci moc zarządzenie nr 4 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 21 marca 1991 r. w sprawie ograniczenia obowiązków sprawozdawczych w zakresie inwestycji (Dz. Urz. GUS Nr 4, poz. 30).
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia
ZAŁĄCZNIKI
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

I-02

ROCZNE

Sprawozdanie z działalności inwestycyjnej

za rok ......

grafika

OBJAŚNIENIA do rocznego formularza I-02

Do wartości nakładów inwestycyjnych zalicza się nakłady na środki trwałe, nakłady na tzw. pierwsze wyposażenie inwestycji oraz nakłady na zakup oprogramowania komputerów w przypadku kompleksowego nabycia ze sprzętem komputerowym w ramach realizacji inwestycji.

Wartość nakładów inwestycyjnych na środki trwałe winna dotyczyć zarówno nakładów na środki trwałe oddane do użytku w okresie sprawozdawczym, jak też nakładów poniesionych w tym okresie na inwestycje nie zakończone (tj. na przyszłe środki trwałe).

W przypadku realizacji wspólnych inwestycji przez kilku inwestorów, gdy jeden inwestor realizuje inwestycje, a inni inwestorzy partycypują w kosztach budowy, nakłady inwestycyjne powinny być wykazywane w zakresie całej inwestycji tylko w sprawozdaniach realizującego inwestycję, tzw. "inwestora zastępczego" Inwestorzy, którzy biorą udział w kosztach budowy, nie wykazują wnoszonych udziałów, jako zrealizowanych nakładów inwestycyjnych.

1.
Dział 1. Nakłady inwestycyjne

Do klasyfikowania nakładów inwestycyjnych według rodzajów należy posługiwać się znowelizowaną w 1991 r. Klasyfikacją rodzajową Środków Trwałych wprowadzoną zarządzeniem nr 51 Prezesa GUS z dnia 17 XII 1991 r. (Dziennik Urzędowy GUS Nr 21).

Nakłady na:

- odszkodowania za dostarczenie obiektów zastępczych i przesiedlenia osób z terenów zajętych na potrzeby inwestycyjne,

- założenie stref ochronnych,

- opłaty z tytułu użytkowania gruntów w okresie budowy inwestycji oraz z tytułu uzyskania lokalizacji pod budowę,

- odsetki od kredytów i pożyczek za okres realizacji inwestycji oraz spłacanych z funduszu leśnego,

- różnice kursowe z tytułu kredytów i pożyczek inwestycyjnych zaciągniętych w walutach obcych za okres realizacji inwestycji,

które do 31 XII 1991 r. były zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych obecnie zwiększają wartość środków trwałych.

1.
W wierszach od 2 do 7 należy podać informacje:

- w rubr. 1 - o nakładach poniesionych na obiekty, które spełniają kryteria zaliczania ich do środków trwałych, wykazując nakłady na nowe środki trwałe, nakłady na istniejących środkach trwałych oraz nakłady ponoszone przy nabyciu gruntów i innych używanych środków trwałych (bez wartości nakładów na przejęte (zakupione) używane środki trwałe),

- w rubr. 2 - na zakupy z importu,

- w rubr. 3 - nakłady na zakup lub nieodpłatne przejęcie używanych środków trwałych (także gruntów) bez nakładów ponoszonych przy ich nabyciu oraz zakup inwestycji nie zakończonych

W wierszu 7 należy wykazać nakłady na zakup gruntu (grupa 0 według KRST) wraz z nakładami poniesionymi na poprawę walorów tego gruntu (ulepszenia gruntu).

Uwaga

- zakup gruntów należy traktować zawsze jako zakup używanego środka trwałego i wykazywać w rubr. 3, a nakłady na poprawę walorów tego gruntu podać w rubr. 1;

- zakup używanych środków trwałych pochodzących z importu należy traktować jak zakup nowych środków trwałych i wykazywać je w rubr. 1 i 2, natomiast zakup używanych środków trwałych pochodzących z importu, a użytkowanych dotychczas przez krajowych właścicieli - należy uważać za zakup krajowego używanego środka trwałego i wykazywać tylko w rubr. 3.

2.
W wierszu 8 należy podać odsetki od kredytów i pożyczek za okres realizacji inwestycji (wartości tych nie należy zaliczać do wierszy od 2 do 7).
3.
W wierszu 9 rubr. 1 i 2 należy podać nakłady inwestycyjne na pierwsze wyposażenie inwestycji w maszyny, urządzenia oraz narzędzia i inwentarz, w przypadkach gdy wartość pojedynczego zakupu dobra jest mniejsza niż 5 mln zł, czyli nie spełnia kryterium właściwego dla środka trwałego. W wierszu tym należy również wykazać zakup oprogramowania komputerów zakupionych w ramach realizowanej inwestycji.
2.
Dział 2. Finansowanie nakładów inwestycyjnych

Wartość wykazana w rubr. 1 winna być zgodna z wartością z wiersza 1 rubr. 1 działu 1 oraz z wartością z wiersza 01 rubr. 5 działu 3.

3.
Dział 3. Zaawansowanie, zamrożenie (bez używanych środków trwałych)
1.
W wierszu 01 należy podać wartość ogółem dotyczącą wszystkich realizowanych w roku sprawozdawczym inwestycji, również inwestycji nie zakończonych oraz inwestycji częściowo przekazanych do eksploatacji, na które w roku sprawozdawczym nie poniesiono nakładów.

Poczynając od wiersza 02 należy wymienić poszczególne inwestycje zaliczane do budownictwa inwestycyjnego, a w następnej kolejności inwestycje nie związane z budownictwem inwestycyjnym, grupując je według lokalizacji i kierunków inwestowania.

2.
Dla każdej inwestycji w rubr. 0 w polu wydzielonym w górnym lewym rogu należy wpisać czterocyfrowe symbole, zgodnie z symbolami inwestycji zawartymi w Części III Objaśnień ogólnych
3.
W rubr. 1 należy podać lokalizację - symbol województwa zgodnie z wykazem województw i ich symboli, stanowiącym Część IV Objaśnień ogólnych oraz nazwę gminy lub miasta W przypadku urzędów miejsko-gminnych dla inwestycji zlokalizowanych w mieście w rubr. 1 należy wpisać dodatkowo znak "m", a zlokalizowanych na wsi "gm."

Jeżeli inwestycja tzw. "liniowa" jest zlokalizowana na terenie więcej aniżeli jednego województwa, należy w ramach tej inwestycji wydzielić części, dzieląc (przynajmniej szacunkowo) nakłady proporcjonalnie do wielkości inwestycji na terenie poszczególnych województw, gmin (miast).

4.
W rubryce 2 należy podać symbol z piątego (E) członu numeru statystycznego jednostki (z wyjątkiem inwestorów, których podstawowa działalność zaliczana jest do rolnictwa, leśnictwa, gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej, dróg publicznych i drogownictwa miejskiego) w przypadku realizacji inwestycji zgodnej z działalnością podstawową jednostki, a dla realizowanych (przez wszystkich inwestorów) inwestycji tzw. socjalno-bytowych, takich jak: budynki mieszkalne, szkoły, przedszkola, przychodnie, internaty, domy wczasowe, boiska, ogródki działkowe itd. należy wpisać symbole podane w Części I Objaśnień ogólnych.

Inwestorzy, których podstawowa działalność zaliczana jest do rolnictwa, leśnictwa, gospodarki wodnociągowo-kanalizacyjnej oraz inwestorzy realizujący inwestycje w zakresie dróg publicznych i drogownictwa miejskiego wpiszą symbole zamieszczone w Części I Objaśnień ogólnych.

5.
Wartość nakładów poniesionych w roku sprawozdawczym podana w rubr. 5 wiersza 01 powinna być zgodna z wartością wykazaną w dziale 2 rubryce 1 oraz w dziale 1 wiersz 1 rubryka 1.
6.
W rubr. 3 należy wykazać wartość kosztorysową inwestycji zgodnie z ustaleniami podanymi w zasadach metodycznych statystyki inwestycji.
7.
Jednostki realizujące inwestycje w zakresie gospodarki wodnej i ochrony środowiska sporządzają na koniec roku odrębny wykaz tych inwestycji na formularzu "Arkusz dodatkowy do działu 3" sprawozdania I-02 wypełniając tylko rubr. 0 oraz 1, 2, 5. Wykazem należy objąć wszystkie inwestycje z zakresu gospodarki wodnej i ochrony środowiska Wykazem powyższym obejmuje się także części inwestycji dotyczące gospodarki wodnej i ochrony środowiska w inwestycjach o innym charakterze, np. elektrofiltry przy kotle. Dla każdej inwestycji należy wpisać symbol według zasad podanych w załącznikach:

- w rubr. 0 - w polu wydzielonym w górnym lewym rogu symbole inwestycji, zgodnie z Częścią III Objaśnień ogólnych,

- w rubr. 1 - symbol województwa, zgodnie z Częścią IV Objaśnień ogólnych,

- w rubr. 2 - symbole inwestycji zaklasyfikowanych do gospodarki wodnej i ochrony środowiska, zgodnie z Częścią V Objaśnień ogólnych.

Wyszczególnienie inwestycji należy rozpocząć od drugiego wiersza W wierszu pierwszym należy podać w rubr. 5 sumę wszystkich inwestycji.

4.
Dział 4. Budynki przekazane do eksploatacji w roku sprawozdawczym
1.
W dziale 4 należy wykazywać: wszystkie budynki przekazane do użytku w roku sprawozdawczym, w tym również domki kempingowe oraz kioski towarowe, jeśli są one posadowione na trwałych fundamentach.

W dziale tym nie należy wykazywać: budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej, dla których sporządza się Kartę statystyczną I-03, budynków zakupionych (przejętych), które u poprzednich użytkowników figurowały na koncie środków trwałych, budynków adaptowanych, modernizowanych oraz budynków prowizorycznych.

2.
Dla każdego budynku należy przeznaczyć jeden wiersz podając w rubryce 0 główne przeznaczenie budynku, np. dom towarowy itp. Szczególnie dokładnie należy określić przeznaczenie budynków przemysłowych, chodzi o to, ażeby z określenia jasno wynikało, jakiego typu funkcję ma pełnić budynek.

Budynki jednorodne, np. domki kempingowe, garaże itp. o tej samej lokalizacji należy wpisać w jednym wierszu wpisując w rubryce 0 ich liczbę, a w rubr. 4 podając łączną kubaturę budynków, np. 5 domków kempingowych á 100 m3.

w "rubr 0" 5 domków kempingowych,

w "rubr. 4" 500 m3.

3.
W przypadku jeżeli w budynkach niemieszkalnych znajduje się mieszkanie rodzinne, np. w leśniczówce, agronomówce, wówczas niezależnie od ujęcia tych budynków w dziale 4 sprawozdania I-02 inwestor zobowiązany jest sporządzić Kartę statystyczną I-03 (wykazując mieszkania) i przesłać do WUS właściwego terytorialnie dla lokalizacji obiektu, w którym znajdują się mieszkania.
5.
Dział 5. Efekty gospodarcze z inwestycji przekazywanych do eksploatacji
1.
Dział 5 należy sporządzać zgodnie z Nomenklaturą przyrostów zdolności produkcyjnych i usługowych uzyskanych w wyniku działalności inwestycyjnej, stanowiącą Część II Objaśnień ogólnych.
2.
W dziale tym należy wykazywać projektowane zdolności produkcyjne lub usługowe uzyskane w wyniku przekazania do eksploatacji zadań budownictwa inwestycyjnego, a w przemyśle również w wyniku dokonanych zakupów gotowych dóbr inwestycyjnych, wpisując w rubr. 1, 2, 3 symbole (oznaczenia) podane w Części II Objaśnień ogólnych, odpowiednio z rubryk 1, 4, 5.
3.
Jeśli efekt gospodarczy oddanej inwestycji określony w dokumentacji nie znajduje swego odpowiednika w nomenklaturze przyrostów, działu tego nie należy wypełniać.
4.
Nie należy również wypełniać tego działu z inwestycji, dla których sporządza się Kartę statystyczną I-03.
5.
Inwestorzy, którzy w roku sprawozdawczym przekazują do eksploatacji inwestycje związane z gospodarką wodną i ochroną środowiska wypełniają ten dział w sposób następujący:
a)
w zakresie gospodarki wodnej i ochrony wód:

– jednostki usług komunalnych, zgodnie z nomenklaturą przyrostów w części USŁUGI KOMUNALNE,

– jednostki rolnicze, zgodnie z nomenklaturą przyrostów w części ROLNICTWO,

– pozostałe jednostki poza wymienionymi wyżej wypełniają, zgodnie z nomenklaturą przyjętą w części GOSPODARKA WODNA I OCHRONA ŚRODOWISKA;

b)
w zakresie ochrony powietrza atmosferycznego i ochrony powierzchni ziemi - wszystkie jednostki zgodnie z nomenklaturą przyrostów w części GOSPODARKA WODNA I OCHRONA ŚRODOWISKA (symbole przyrostów 92-01 do 92-06).

Każdą inwestycję gospodarki wodnej i ochrony środowiska należy wpisać w oddzielnym wierszu. Dla inwestycji, która ma lokalizację w innej miejscowości niż siedziba inwestora należy podać w rubryce "0" nazwę miejscowości i gminy, a w przypadku lokalizacji w innym województwie należy podać w rubryce "0" nazwę miejscowości, gminy i symbol województwa według Części IV Objaśnień ogólnych.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

I-01

Sprawozdanie z działalności inwestycyjnej

za okres od początku roku do końca ...... kwartału 199 ...... r.

grafika

OBJAŚNIENIA do kwartalnego formularza I-01

Do wartości nakładów inwestycyjnych zalicza się nakłady na środki trwałe, nakłady na tzw. pierwsze wyposażenie inwestycji oraz nakłady na zakup oprogramowania komputerów w przypadku kompleksowego nabycia ze sprzętem komputerowym w ramach realizacji inwestycji.

Wartość nakładów na środki trwałe winna dotyczyć zarówno nakładów na środki trwałe oddane do użytku w okresie sprawozdawczym, jak też nakładów poniesionych w tym okresie na inwestycje nie zakończone (tj. na przyszłe środki trwałe).

W przypadku realizacji wspólnych inwestycji przez kilku inwestorów, gdy jeden inwestor realizuje inwestycje, a inni inwestorzy partycypują w kosztach budowy, nakłady inwestycyjne powinny być wykazywane w zakresie całej inwestycji tylko w sprawozdaniach realizującego inwestycję, tzw. "inwestora zastępczego". Inwestorzy, którzy biorą udział w kosztach budowy, nie wykazują wnoszonych udziałów, jako zrealizowanych nakładów inwestycyjnych.

Dział 1. Nakłady inwestycyjne

Do klasyfikowania nakładów inwestycyjnych według rodzajów należy posługiwać się znowelizowaną w 1991 r. Klasyfikacją Rodzajową Środków Trwałych wprowadzoną zarządzeniem nr 51 Prezesa GUS z dnia 17 XII 1991 r. (Dziennik Urzędowy GUS Nr 21).

Nakłady na:

- odszkodowania za dostarczenie obiektów zastępczych i przesiedlenia osób z terenów zajętych na potrzeby inwestycyjne,

- założenie stref ochronnych,

- opłaty z tytułu użytkowania gruntów w okresie budowy inwestycji oraz z tytułu uzyskania lokalizacji pod budowę,

- odsetki od kredytów i pożyczek za okres realizacji inwestycji oraz spłacanych z funduszu leśnego,

- różnice kursowe z tytułu kredytów i pożyczek inwestycyjnych zaciągniętych w walutach obcych za okres realizacji inwestycji,

które do 31 XII 1991 r. były zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych obecnie zwiększają wartość środków trwałych.

1.
W wierszach od 2 do 6 należy podać informacje:

- w rubr. 1 - o nakładach poniesionych na obiekty, które spełniają kryteria zaliczania ich do środków trwałych, wykazując nakłady na nowe środki trwałe, nakłady na istniejących środkach trwałych oraz nakłady ponoszone przy nabyciu gruntów i innych używanych środków trwałych (bez wartości nakładów na przejęte (zakupione) używane środki trwałe),

- w rubr. 2 - na zakupy z importu,

- w rubr. 3 - nakłady na zakup lub nieodpłatne przejęcie używanych środków trwałych (także gruntów) bez nakładów ponoszonych przy ich nabyciu oraz zakup inwestycji nie zakończonych

- w rubr. 4 - o wartości środków trwałych przejętych w formie dzierżawy.

Jako wartości środków trwałych przejętych w formie dzierżawy należy wykazywać również wartość wynikającą z umów o charakterze leasingu, w tym także na podstawie przepisów ustawy o prywatyzacji.

W wierszu 6 należy wykazać nakłady na zakup gruntu (grupa 0 według Klasyfikacji rodzajowej Środków Trwałych) wraz z nakładami poniesionymi na poprawę walorów tego gruntu (ulepszenia gruntu).

Uwaga

- zakup gruntów należy traktować jako zakup używanego środka trwałego i wykazywać w rubr. 3, a nakłady na poprawę walorów tego gruntu podać w rubr. 1;

- zakup używanych środków trwałych pochodzących z importu należy traktować jak zakup nowych środków trwałych i wykazywać je w rubr. 1 i 2, natomiast zakup używanych środków trwałych pochodzących z importu, a użytkowanych dotychczas przez krajowych właścicieli - należy uważać za zakup krajowego używanego środka trwałego i wykazywać tylko w rubr 3.

2.
W wierszu 7 należy podać odsetki od kredytów i pożyczek za okres realizacji inwestycji (wartości tych nie należy zaliczać do wierszy od 2 do 6).
3.
W wierszu 8 rubr. 1 i 2 należy podać nakłady inwestycyjne na pierwsze wyposażenie inwestycji w maszyny, urządzenia oraz narzędzia i inwentarz, w przypadkach gdy wartość pojedynczego zakupu dobra jest mniejsza niż 5 mln. zł, czyli nie spełnia kryterium właściwego dla środka trwałego, w wierszu tym należy również wykazać zakup oprogramowania komputerów zakupionych w ramach realizowanej inwestycji.

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

I-03

Karta statystyczna budynku mieszkalnego i obiektu użyteczności publicznej

1 rozpoczęcie realizacji

2 przekazanie do eksploatacji

grafika

OBJAŚNIENIE

do Karty statystycznej budynku mieszkalnego i obiektu użyteczności publicznej (I-03)

1.
Kartę statystyczną I-03 sporządza się na podstawie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz protokołu odbioru i wpisu do dziennika budowy.
2.
Wypełnienie Karty statystycznej I-03 w zakresie budynku mieszkalnego:

2.1. Kartę statystyczną I-03 sporządza się dla budynków mieszkalnych:

1) w momencie rozpoczynania nowych budynków (tj. w momencie zakładania ław fundamentowych) również budowanych z przeznaczeniem na zastąpienie dotychczas użytkowanych (inwestycje odtworzeniowe) wypełniając dział 1 Karty (bez wiersza 2 i 5) oraz w dziale 2 wiersze: 01, 03, 06, 09, 10;

2) w momencie protokolarnego odbioru do użytku:

a) w budynkach mieszkalnych wypełniając wszystkie dane (bez wiersza 5 działu 1 i bez wiersza 23 i 24 działu 2). Jeśli jednak ze względów technicznych nie można określić prawidłowo wartości budynku lub cyklu realizacji (np. w rolnictwie budynek realizowany łącznie z gospodarczym) nie wypełnia się w dziale 2 wierszy 01 i 22,

b) w budynkach o innym przeznaczeniu dla mieszkań nowych i dla mieszkań z adaptacji inwestycyjnej (także uzyskanych z zagospodarowania strychów) i dla mieszkań uzyskanych z przebudowy mieszkań większych na mniejsze (w wyniku modernizacji inwestycyjnej) wypełnia się dział 1 Karty (bez wiersza 1 i 5), a w dziale 2 wiersze: 06, 07, 09, 10, 12-17, 19, 20.

2.2. Przy wypełnianiu informacji o budynkach oddanych do użytku jako odrębne budynki należy traktować zarówno nowe, jak i części nowych budynków jeżeli stanowią one wyraźnie odrębne części (odrębnie przekazywane do użytku), jak np. pawilony, klatki, skrzydła oraz nowe części stanowiące rozbudowę istniejących budynków (dobudowa, nadbudowa). Dla części budynków nowych, odrębnie oddawanych do użytku wypełnia się Kartę I-03 zgodnie z zasadami podanymi w pkt. 2.1 ust. 2 lit. a.

3.
Wypełnianie Karty statystycznej I-03 w zakresie obiektu użyteczności publicznej:

3.1. Kartę statystyczną I-03 sporządza się dla następujących obiektów użyteczności publicznej: szpitali, sanatoriów, przychodni zdrowia, ośrodków zdrowia, żłobków, domów pomocy społecznej i rencistów, szkół (różnych typów), internatów szkolnych, warsztatów szkolnych oraz przedszkoli.

3.2. Kartę statystyczną I-03 sporządza się dla obiektów użyteczności publicznej:

1) w momencie rozpoczynania nowych obiektów (tj. w momencie zakładania ław fundamentowych budynku) - wypełniając dział 1 Karty (bez wiersza 2, 3 i 4) oraz w dziale 2 wiersze: 03, 23 i 24 w przypadku szkoły. W momencie rozpoczynania Kartę wypełnia się tylko dla obiektów o jednorodnym przeznaczeniu;

2) w momencie protokolarnego odbioru budynku od wykonawcy wypełnia się:

a) dla budynków o jednorodnym przeznaczeniu dział 1 Karty (bez wiersza 3 i 4) oraz w dziale 2 wiersze: 01, 03, 21-24,

b) dla obiektów z adaptacji i obiektów rozbudowanych w budynkach o innym przeznaczeniu dział 1 Karty (bez wiersza 1, 3 i 4) oraz w dziale 2 wiersze: 23 i 24

3.3. W przypadku oddawania do użytku obiektów wolno stojących realizowanych przez dwóch inwestorów, tj. odpowiedzialnego za wybudowanie budynku (inwestora zastępczego) i odpowiedzialnego za wyposażenie (inwestora użytkownika), obiekty takie powinny być wykazywane tylko przez tego inwestora, który obiekt wyposaża.

3.4. W przypadku, gdy obiekty użyteczności publicznej objęte Kartą I-03 stanowią część wbudowaną w budynek o innym przeznaczeniu, np. w budynek mieszkalny, Kartę sporządza inwestor budynku.

3.5. Dla obiektów rozbudowywanych należy podać dane dotyczące tylko części rozbudowanej.

3.6. Jeśli w ramach jednego zadania, np. budowy szpitala, realizuje się szereg obiektów odrębnie oddawanych do użytku, to dla każdego budynku należy sporządzić odrębną Kartę statystyczną.

3.7. W przypadku, gdy w jednym budynku znajdują się dwa (lub więcej) zadania o różnym przeznaczeniu, np. szkoła + internat + warsztaty, wówczas należy sporządzić odrębne karty dla każdego obiektu wypełniając dział 1 Karty (bez wiersza 1, 3 i 4) oraz w dziale 2 wiersze: 23 i 24.

4.
Jako wartość budynku mieszkalnego oraz obiektu użyteczności publicznej (tylko dla obiektów o jednorodnym przeznaczeniu) - w mln zł (bez miejsc po przecinku) należy podać:
1)
dla budynków rozpoczynanych - wartość wynikającą z dokumentacji w cenach roku rozpoczęcia,
2)
dla obiektów (budynków) oddanych do użytku - wartość aktualną w momencie odbioru, tj nakłady poniesione od początku realizacji do momentu protokolarnego odbioru, a dla obiektu użyteczności publicznej łącznie z wartością wyposażenia.

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

OBJAŚNIENIA do formularza I-04 (sprawozdanie o ruchu budowlanym)

1.
W sprawozdaniach należy wykazywać wszystkie budynki zrealizowane przez osoby fizyczne, krajowe spółki prawa handlowego z przewagą kapitału prywatnego, fundacje i zakłady fundacji, Kościół Katolicki i inne kościoły i związki wyznaniowe oraz spółki cywilne, a więc budynki mieszkalne i niemieszkalne, na budowę których wymagane jest pozwolenie - niezależnie od okoliczności, czy na budowę budynków uzyskano pozwolenie władz budowlanych czy też nie, są to budynki nowe, nadbudowy czy też dobudowy budynków. W przypadku nadbudowy i dobudowy budynków sprawozdaniem należy objąć tylko części nowe, tj. nadbudowane lub dobudowane, stanowiące odrębne mieszkanie.
2.
Dział 1. Budynki przekazane do użytku
1.
W dziale 1 sprawozdania należy wykazać wszystkie budynki przekazane do użytku w okresie sprawozdawczym.
2.
W przypadku przekazania do użytku tzw. budynków zespolonych, tj. o mieszanym przeznaczeniu, np. budynek mieszkalno-inwentarski itp., wówczas należy podać budynki mieszkalno-inwentarskie i mieszkalno-składowe łącznie z budynkami mieszkalnymi, a budynki zespolone - inwentarsko-składowe łącznie z budynkami inwentarskimi.
3.
W wierszu 7 należy podać stodoły, budynki składowo-magazynowe oraz wszystkie pozostałe budynki przekazane do użytku, które nie zostały wymienione w wierszach 1 i 4.
4.
W wierszach 7-9 dane dotyczące mieszkań (rubr. 3, 4, 5) należy wypełnić tylko w tych przypadkach, gdy w budynku, dla którego ustalono inne przeznaczenie niż mieszkalny lub mieszkalno-gospodarczy i mieszkalno-inwentarski, znajdują się mieszkania rodzinne, np. w pensjonatach mieszkanie zajmowane przez właściciela pensjonatu, przy piekarni mieszkania dla pracowników najemnych itp.
3.
Dział 2. Liczba wydanych pozwoleń na budowę budynków

W rubr. 1 - należy podawać liczbę wydanych w ciągu roku pozwoleń tylko na budowę budynków. Jeżeli jedno pozwolenie opiewa na budowę więcej niż jednego budynku, wówczas należy podawać faktyczną liczbę budynków (nie liczbę pozwoleń).

4.
Dział 3. Urządzenia zaopatrzenia w wodę przekazane do użytku w indywidualnych gospodarstwach rolnych na wsi

Dane dotyczące liczby gospodarstw podłączonych do wodociągów zbiorowych należy uzgodnić z jednostkami eksploatującymi zbiorcze wodociągi miejskie.

ZAŁĄCZNIK  Nr 5

OBJAŚNIENIA OGÓLNE

Część I. Wykaz wybranych kierunków inwestowania
SymbolWybrane kierunki inwestowania
ROLNICTWO
4010- Melioracje
4020- Elektryfikacja rolnictwa
4030- Weterynaria
4041Mechanizacja rolnictwa
4050- Urządzenia zaopatrujące rolnictwo w wodę
4060- Suszarnie pasz
4070- Rybactwo
4080- Kultury specjalne
Budynki gospodarcze
4091- budynki dla inwentarza żywego
4092- warsztaty naprawcze
4093- pozostałe budynki gospodarcze
4101- Obsługa rolnictwa (bez przedsiębiorstw mechanizacji rolnictwa)
4102- Ogródki działkowe
4103- Inne (działki, inspekty, drogi wewnątrzdojazdowe, zakładowe urządzenia w zakresie ciepłownictwa, transportu, wodociągów i kanalizacji, oczyszczalnie ścieków itp.)
4110- Zakłady przetwórstwa produktów rolnych
LEŚNICTWO
4510- Osady leśne (leśniczówki)
4520- Drogi leśne
4530- Kolejki leśne
4540- Transport mechaniczny
4550- Mechanizacja prac leśnych
4560- Melioracje leśne i zabudowa potoków
4570- Inne
4580- Zbiór i przetwórstwo produktów żywnościowych
DROGI PUBLICZNE
5611- Drogi krajowe
5612- Drogi wojewódzkie
5613- Drogi gminne
5614- Inne (wyszczególnić jakie inwestycje zaliczono)
GOSPODARKA WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNA
7111- Wodociągi
7112- Kanalizacja (bez oczyszczalni ścieków)
7113- Oczyszczalnie ścieków
Drogownictwo miejskie
7261- drogi krajowe
7262- drogi wojewódzkie
7263- drogi lokalne miejskie oraz gminne
7264- inne (wyszczególnić jakie inwestycje zaliczono)
7410GOSPODARKA MIESZKANIOWA
EDUKACJA
7911- Szkolnictwo podstawowe
7920- Licea ogólnokształcące
7930- Szkoły specjalne
7940- Internaty
7950- Pozaszkolne jednostki kształcenia ogólnego
7960- Jednostki pomocnicze szkolnictwa ogólnokształcącego
7970- Stowarzyszenia oświatowe i wychowawcze
8010- Zasadnicze szkoły zawodowe i szkoły równorzędne
8020- Technika i równorzędne szkoły zawodowe
8030- Policealne studia zawodowe i szkoły równorzędne
8040- Szkoły specjalne
8050- Internaty
8060- Pozaszkolne jednostki kształcenia zawodowego
8070- Jednostki pomocnicze szkolnictwa
8111- Szkoły wyższe
8120- Domy studenckie i inne urządzenia pomocy materialnej dla studentów
8210- Placówki wychowania przedszkolnego
8250- Pozostałe (placówki opieki całkowitej, wychowania pozaszkolnego oraz wczasów dla dzieci i młodzieży)
KULTURA I SZTUKA
8300Instytucje krzewienia i upowszechniania kultury (muzea, biura wysław artystycznych, instytucje ochrony zabytków i instytucje sztuki, biblioteki i czytelnie (bez bibliotek naukowych), domy kultury, ośrodki kultury, świetlice, kluby, stowarzyszenia kulturalne, ogniska artystyczne i pozaszkolne ośrodki wychowania artystycznego)
8400Instytucje muzyczne, widowiskowe i rozrywkowe oraz pozostałe instytucje kultury i sztuki (teatry, opery, filharmonie, orkiestry, cyrki itp.)
OCHRONA ZDROWIA I OPIEKA SOCJALNA
8510- Zakłady opieki zdrowotnej (szpitale, zakłady psychiatryczne, zakłady przeciwgruźlicze, sanatoria, przychodnie ogólne i specjalistyczne, ośrodki zdrowia, stacje pogotowia ratunkowego itp.)
8520- Zakłady dla matki i dziecka
8530- Stacje sanitarno-epidemiologiczne
8540- Zakłady lecznictwa uzdrowiskowego
8550- Jednostki pomocnicze służby zdrowia
8610- Domy dla rencistów, domy specjalne pomocy społecznej itp.
8620- Stowarzyszenia ochrony zdrowia i opieki społecznej
SPORT, TURYSTYKA I WYPOCZYNEK
8710- Ośrodki kultury fizycznej i sportu (ośrodki sportu, ośrodki sportu i rekreacji - stadiony, boiska, plaże, baseny, lodowiska)
8720- Organizacje społeczne kultury fizycznej i sportu (zrzeszenia, związki, towarzystwa, kluby, zespoły, ogniska itp.)
8810- Hotele, motele, schroniska, campingi
8820- Organizacja i obsługa ruchu turystycznego (przedsiębiorstwa turystyczne, biura podróży)
8830- Jednostki działalności socjalnej
8840- Ośrodki wczasowo-wypoczynkowe
8850- Pozostałe osobno nie wymienione

Część II. Nomenklatura przyrostów zdolności produkcyjnych i usługowych uzyskiwanych w wyniku działalności inwestycyjnej

1.
Jeżeli w rubr 3 "nomenklatury" przy konkretnych wskaźnikach nie określono jednostki czasu na jaką należy przeliczyć te wskaźniki (np. na godziny, na dobę, na rok) oznacza to, że dane należy podawać w stosunku rocznym, np. węgiel kamienny i antracytowy - tys. t - należy podać według dokumentacji nominalny roczny przyrost zdolności wydobywczej itp.
2.
W tych przypadkach, gdy dla określonego wskaźnika informacji o przyrostach zdolności produkcyjnych wyrażone są w kilku jednostkach miary, wówczas w sprawozdaniu I-02 - dział 5 należy podawać je osobno przeznaczając dla każdej jednostki osobny wiersz, np:

58-08 stacje telewizyjne: obiekty szt 020

moc wizji kW 070

3.
Jednostki miary literowe oznaczone "*" należy podać bez miejsca po przecinku; jednostki nie oznaczone - należy podać z jednym miejscem po przecinku.
SymbolRodzaje przyrostów zdolności produkcyjnych i usługowychOznaczenia jednostki
gałęzi i lp.SWWliterowecyfrowe
12345
PALIWA I ENERGIA
w tym:
01-01011, 012Węgiel kamienny i antracytowy (wydobycie brutto)tys. t035
01-04-Sortownietys. t035
01-05-Płuczkitys. t035
01-06014Węgiel brunatny (wydobycie brutto)tys. t035
02-010222Tłoczenie gazu do sieci (zdolność tłoczni) - na godzinęm3*060
02-02-Gazociągi magistralnekm043
02-03-Sieć gazowa lokalnakm043
02-050231Ropa naftowa (wydobycie)tys. t035
02-060232Gaz ziemny (wydobycie)hm3062
Moc zainstalowana energii elektrycznej:
03-010311-1w elektrowniach cieplnych i elektrociepłowniachMW071
03-020311-2w elektrowniach wodnychMW071
03-030321-11, 12Moc zainstalowana energii cieplnej w elektrociepłowniachMWa071
03-04-Sieć energetyczna magistralna i połączenia międzysystemowe (od 110 KV do 400 KV)km043
03-05 -Sieć energetyczna średnich i niskich napięć (od 500 V-60 KV)km 043
03-06Stacje transformatoroweMVA*076
WYROBY METALURGICZNE
w tym:
04-03043Stal surowatys. t035
04-04045Wyroby walcowane na gorąco - gotowetys. t035
w tym:
04-050457blachytys. t 035
04-06045prętytys. t035
04-09047Wyroby walcowane na zimno - gotowetys. t035
w tym:
04-100471, 2blachytys. t035
04-120476, 7, 8pręty i druty stalowetys. t035
05-10055Wyroby walcowane z metali nieżelaznych i ich stopów (z wyjątkiem folii)tys. t035
05-13056Wyroby wyciskane i ciągnione z metali nieżelaznych i ich stopówtys. t035
WYROBY METALOWE
w tym:
06-010611Odlewy żeliwnetys. t035
06-020612Odlewy staliwnetys. t035
MASZYNY I URZĄDZENIA
w tym:
07-060741Obrabiarki skrawające do metaliszt*020
07-070742Maszyny (obrabiarki) do obróbki plastycznej metaliszt*020
08-01082Maszyny, urządzenia i narzędzia rolnicze (bez gospodarki leśnej)szt*020
08-020824-43w tym kombajny zbożoweszt*020
ŚRODKI TRANSPORTU
w tym:
10-061021, 22Samochody osoboweszt*020
10-071023Autobusy (bez trolejbusów)szt*020
10-081024-1,Samochody ciężaroweszt*020
2, 3, 4,
5, 6, 7
10-101051, 2Tabor transportu morskiego (zdolność prod. stoczni)tys. DWT330
WYROBY ELEKTROTECHNICZNE I ELEKTRONICZNE
11-011111Silniki synchroniczne i asynchroniczneszt*020
11-02-w tym od 25 KWszt*020
WYROBY CHEMICZNE
w tym:
12-031222-Kwas siarkowytys. t035
-32, 33
12-061231Nawozy sztucznetys. t035
12-101246Pestycydy (środki chemicznej ochrony roślin)tys. t035
12-111261, 2, 3, 8Tworzywa sztuczne (bez kauczuków)tys. t035
12-14127Włókna chemicznetys. t035
13-011361-11Plastyfikowany polichlorek winylutys. t035
13-041371-2, 3, 4, 5, 7Ogumienie środków transportu, maszyn i urządzeń (bez bieżnikowanych)tys. t035
13-051371-1, 2w tym samochodowe (bez bieżnikowanych)tys. t035
MATERIAŁY BUDOWLANE
w tym:
14-011411Kruszywo budowlane (bez kruszywa z żużla wielkopiecowego)tys. t035
14-021411-4w tym kruszywo budowlane sztucznetys. t035
14-031422Cementtys. t035
14-041431Wapno budowlane i przemysłowetys. t035
14-051441-1Cegła wypalana z glinymln szt024
14-061442-1Cegła wapienno-piaskowamln szt024
14-09145Wyroby z betonudam3b061
14-101461-1Papatys. m2051
14-111462-1Wełna mineralna i wyroby z wełny mineralnejtys. t035
14-14147Materiały ogniotrwałetys. t035
16-041632Wyroby sanitarne ceramiczne (z porcelitu, porsanitu i fajansu)t*034
WYROBY ZE SZKŁA
w tym:
15-021511-11Szkło okienne (w przeliczeniu na 2 mm)tys. m2051
15-03152Szkło technicznet*034
15-04153Szkło gospodarczet*034
WYROBY Z DREWNA
w tym:
17-011711, 1712Tarcica iglasta i liściastadam3b061
17-041733Stolarka budowlana otworowa (bez okrętowej)tys. m2051
WYROBY PAPIERNICZE
w tym:
18-011813Celuloza (w stanie suchym)tys. t035
18-021814Papiertys. t035
18-031815Tektura (lita i falista)tys. t035
WYROBY WŁÓKIENNICZE I ODZIEŻOWE
w tym:
19-011913,Przędza bawełniana i bawełnopodobnat*034
14, 15
19-021917Tkaniny bawełniane i bawełnopodobne (bez tkanin kordowych i transporterowych)
- wykończonekm043
19-031923,Przędza wełniana i wełnopodobnat*034
24, 25
19-041927Tkaniny wełniane i wełnopodobne - wykończonekm043
19-061946Tkaniny jedwabne i jedwabnopodobne - wykończonekm043
20-012012-17Wyroby dziewiarskietys. szt023
20-022019Wyroby pończoszniczetys. par027
WYROBY SKÓRZANE
w tym:
22-022212Skóry gotowe miękkietys.m2051
22-03222Obuwie (bez gumowego)tys. par027
ARTYKUŁY SPOŻYWCZE
w tym:
23-012311Mięso z uboju (zdolność ubojowa rzeźni na rok)tys. t035
23-022331Drób bityt*034
23-032352Mleko (zdolność przerobowa mleczarni)mln l061
23-052358-21Masłot*034
24-02-Budynki elewatorów zbożowych (pojemność)t*034
24-03-Budynki magazynów zbożowych (pojemność składowa netto)m3*060
24-042421-1,Pieczywo
2, 3, 4, 5zdolność dobowa piekarńt*034
24-052431Cukier (zdolność cukrowni w zakresie przerobu buraków na dobę)t*034
24-06246Przetwory owocowe, warzywne i grzybowet*034
24-082483Piwo (w przeliczeniu na 12°Blg)tys. hl068
24-09249Produkty przemysłu olejarskiego - zdolność dobowa przetwórnit*034
25-01-Chłodnie składowe
obiektyszt*020
pojemnośćdam3b061
POZOSTAŁE WYROBY (nie wymienione wyżej)
w tym:
26-01261Mieszanki paszowetys. t035
26-022621, 22Mączki pochodzenia zwierzęcegot*034
ROLNICTWO
40-01Budynki dla bydłastanowiska*218
40-02Budynki dla trzody chlewnejstanowiska*218
40-03Budynki dla owiecstanowiska*218
40-04Budynki dla drobiutys. szt023
40-054072Mieszalnie i wytwórnie pasz
obiekty szt*020
produkcja t*034
40-064079-1,Suszarnie zielonek i okopowych
2,3,4obiektyszt*020
produkcja t*034
40-09Magazyny zbożowe
obiekty szt*020
pojemnośćt*034
40-10Magazyny nawozowe
obiekty szt*020
pojemnośćt*034
40-11Szklarnie i cieplarnie oraz hale wegetacyjne
obiekty szt*020
powierzchniatys. m2051
40-14Stawy rybne,ha*052
40-15Melioracje gruntów ornychha*052
40-16w tym drenowania noweha*052
40-17Melioracje użytków zielonychha*052
40-18w tym drenowania noweha*052
40-19Zagospodarowanie łąk i pastwiskha*052
40-20Deszczownieha*052
40-21Regulacja, zabudowa rzek i potokówkm043
40-22Obwałowania przeciwpowodziowekm043
40-23Stacje pomp na zawałachszt*020
Zaopatrzenie rolnictwa na wsi w wodę:
40-24Ujęcia wody (wydajność na dobę)m3*060
40-25Sieć wodociągowa magistralna i rozdzielcza (bez przyłączy do gospodarstw)km043
40-29Oczyszczalnie ścieków (urządzenia do unieszkodliwiania i oczyszczania ścieków - zdolność oczyszczania na dobę)
obiektyszt*020
wydajność na dobęm3*060
z tego:
40-30mechaniczne
obiektyszt*020
wydajność na dobęm3*060
40-31chemiczne
obiektyszt*020
wydajność na dobęm3*060
40-32biologiczne
obiektyszt*020
wydajność na dobęm3*060
40-34Zbiorniki wodne
obiektyszt*020
pojemnośćm3*060
LEŚNICTWO
45-01Drogi leśnekm043
45-02Melioracje leśno-łąkoweha*052
TRANSPORT
50-01Nowe linie kolejowekm043
50-03Dobudowa drugich i trzecich torówkm043
50-05Tory bocznic kolejowychkm043
50-06Elektryfikacja koleikm043
51-01Zajezdnie samochodowe (ilość obsługiwanych wozów)szt*020
56-01Drogi krajowekm043
56-03Drogi wojewódzkiekm043
56-05Drogi gminnekm043
56-07Mosty i wiadukty na drogach krajowych
obiektyszt*020
długośćm*040
56-09Mosty i wiadukty na drogach wojewódzkich
obiektyszt*020
długośćm*040
56-11Mosty i wiadukty na drogach gminnych
obiektyszt*020
długośćm*040
ŁĄCZNOŚĆ
58-01Międzymiastowe linie kablowe (długość kabla)km043
58-02Telefoniczne centrale miejscowetys. NN222
58-03Kablowa sieć miejscowa (długość par kabla)km043
58-05Stacje radiofoniczne
obiektyszt*020
moc nadajnikówkW070
58-06Linie radiowe (długość trasy)km043
58-07Łącza nośne na liniach radiowychszt*020
58-08Stacje telewizyjne
obiektyszt*020
moc wizjikW070
58-09Telefoniczne centrale międzymiastowestanowiska*218
58-10Telegraficzne centrale automatyczneNN*221
HANDEL I USŁUGI DLA LUDNOŚCI
61-01Sklepy, pawilony handlowe i handlowo-usługowe i domy towarowe handlu wewnętrznegom2 pu*408
61-02w tym domy towarowe (handlowe)m2 pu*408
61-06Magazyny handlum2 pu*408
61-07Składy i hurtownie
obiektyszt*020
powierzchnia użytkowam2 pu*408
61-08Przechowalnie owoców, warzyw i ziemniaków
obiektyszt*020
powierzchnia użytkowam2 pu*408
61-09Magazyny zaopatrzenia rolnictwa i punkty skupum2 pu*408
61-10Stacje obsługi samochodówstanowiska*218
61-13Domy usług i pawilony usługm2 pu*408
62-01Zakłady gastronomiczne
obiekty szt*020
miejsca konsumenckiemsc*191
USŁUGI KOMUNALNE
70-01Tory tramwajowe (długość toru pojedynczego)km043
70-02Zajezdnie tramwajoweszt*020
ilość obsługiwanych wozówszt*920
70-03Zajezdnie autobusoweszt*020
ilość obsługiwanych wozówszt*920
71-01Ujęcia wody - wydajność na dobęm3*060
71-02Sieć wodociągowa (magistralna i rozdzielcza)km043
71-03Sieć kanalizacyjna (bez sieci na wody opadowe)km043
71-06Oczyszczalnie ścieków - ogółem
obiektyszt*020
wydajność na dobęm3*060
z tego:
71-07mechaniczne
obiektyszt*020
wydajność na dobęm3*060
71-08chemiczne
obiekty szt*020
wydajność na dobęm3*060
71-09biologiczne
obiekty szt*020
wydajność na dobęm3*060
71-11Zbiorniki wodne
obiekty szt*020
pojemność całkowitam3*060
72-01Sieć cieplna km043
72-02Kotłownie komunalne
obiekty szt*020
moc cieplnaMWa071
72-03Drogi krajowe (w miastach)
długośćkm043
powierzchniam2*050
72-05Drogi wojewódzkie (w miastach)
długość km043
powierzchniam2*050
72-07Drogi gminne i lokalne miejskie
długość km043
powierzchniam2*050
72-09Mosty i wiadukty na drogach krajowych (w miastach)
obiekty szt*020
długość m*040
powierzchniam2*050
72-11Mosty i wiadukty na drogach wojewódzkich (w miastach)
obiekty szt*020
długość m*040
powierzchniam2*050
72-13Mosty i wiadukty na drogach gminnych i lokalnych miejskich
obiektyszt*020
długość m*040
powierzchniam2*050
EDUKACJA
81-01Szkoły wyższe {obiekty dydaktyczno-naukowe)
budynki szt*020
kubatura m3*060
81-02Domy studenckie i hotele asystenckie
budynki szt*020
miejsca msc*191
81-03Stołówki studenckie
obiekty szt*020
liczba obiadówszt*920
82-03Domy dziecka
obiekty szt*020
miejsca msc*191
82-04Specjalne zakłady wychowawcze
obiekty szt*020
miejsca msc*191
KULTURA I SZTUKA
83-01Domy kultury i ośrodki kultury
obiekty szt*020
powierzchnia użytkowam2 pu*408
83-03Biblioteki publiczne
obiekty szt*020
powierzchnia użytkowam2 pu*408
83-04Kluby
obiekty szt*020
powierzchnia użytkowam2 pu*408
SPORT, TURYSTYKA I WYPOCZYNEK
87-01Sale i hale sportowe (bez sal gimnastycznych) przy szkołach
obiekty szt*020
powierzchnia arenym2 pu*408
87-02Baseny
obiekty szt*020
powierzchnia nieckim2 pu*408
87-03Boiska - obiektyszt*020
87-05Stadiony - obiektyszt*020
88-01Hotele - bez robotniczych
obiekty szt*020
miejsca noclegowemsc*191
88-02Motele
obiektyszt*020
miejsca noclegowemsc*191
88-03Pensjonaty
obiekty szt*020
miejsca noclegowemsc*191
88-04Schroniska
obiekty szt*020
miejsca noclegowemsc*191
88-06Hotele pracownicze zakwaterowania zbiorowego
obiekty szt*020
miejsca msc*191
88-07Zajazdy
obiekty szt*020
miejsca noclegowemsc*191
88-08Ośrodki wczasowe (łącznie z miejscami w domkach kempingowych trwale posadowionych) msc*191
GOSPODARKA WODNA I OCHRONA ŚRODOWISKA (wskaźniki 90-01 do 90-10 bez obiektów podawanych w ROLNICTWIE I GOSPODARCE

KOMUNALNEJ)

90-01Ujęcia wody: wydajność na dobęm3*060
90-02Sieć wodociągowa (magistralna i rozdzielcza)km043
90-03Zbiorniki wodne
obiekty szt*020
pojemność całkowitam3*060
90-04Regulacja i zabudowa rzek i potokówkm043
90-05Obwałowania przeciwpowodziowekm043
90-06Zabudowa potoków górskichkm043
90-07Oczyszczalnie ścieków (urządzenia do unieszkodliwiania i oczyszczania ścieków)
obiekty szt*020
wydajność na dobęm3*060
z tego:
90-08mechaniczne
obiekty szt*020
wydajność na dobęm3*060
90-09chemiczne
obiekty szt*020
wydajność na dobęm3*060
Oczyszczalnie ścieków (urządzenia do unieszkodliwiania i oczyszczania ścieków) (dok)
90-10bilologiczne
obiektyszt*020
wydajność na dobęm3*060
90-11Stopnie wodneszt*020
Zdolność zainstalowanych urządzeń i instalacji:
92-01do zatrzymywania zanieczyszczeń pyłowych powietrza atmosferycznegot*034
92-02do usuwania zanieczyszczeń gazowycht*034
Zdolność zainstalowanych urządzeń do:
92-03wykorzystania odpadów przemysłowycht*034
92-04unieszkodliwiania odpadów przemysłowycht*034
92-05Kompostownie (spalarnie) odpadów komunalnych (zdolność spalania)t*034
92-06Rekultywacja składowisk, hałd, wysypisk i stawów osadowychha*052

a Gcal/h = 1,163 MW.

B dam3 = 3 tys. m3.

Część III. Symbole inwestycji

Symbole inwestycyjneWYSZCZEGÓLNIENIE
miejsce kolejnych znaków
IIIIIIIV
1inwestycje kontynuowane
2inwestycje nowo rozpoczynane
3zakupy gotowych dóbr inwestycyjnych
1nakłady na nowe dobra trwałe
2nakłady związane z istniejącymi środkami trwałymi
3nakłady poniesione przy zakupie gruntów i innych używanych środków trwałych
10inwestycje centralne
00pozostałe inwestycje

Część IV.  Wykaz województw i ich symbole

WojewództwoSymbol
Stołeczne warszawskie 01
Bialskopodlaskie03
Białostockie05
Bielskie07
Bydgoskie09
Chełmskie11
Ciechanowskie13
Częstochowskie15
Elbląskie17
Gdańskie19
Gorzowskie21
Jeleniogórskie23
Kaliskie25
Katowickie27
Kieleckie29
Konińskie31
Koszalińskie33
Krakowskie35
Krośnieńskie37
Legnickie39
Leszczyńskie41
Lubelskie43
Łomżyńskie45
Łódzkie47
Nowosądeckie49
Olsztyńskie51
Opolskie53
Ostrołęckie55
Pilskie57
Piotrkowskie59
Płockie61
Poznańskie63
Przemyskie65
Radomskie67
Rzeszowskie69
Siedleckie71
Sieradzkie73
Skierniewickie75
Słupskie77
Suwalskie79
Szczecińskie81
Tarnobrzeskie83
Tarnowskie85
Toruńskie87
Wałbrzyskie89
Włocławskie91
Wrocławskie93
Zamojskie95
Zielonogórskie97

Część V. Symbole inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej

Symbol IObjaśnienia symboli
OCHRONA WÓD
1.1Inwestycje związane z unieszkodliwianiem, oczyszczaniem, utylizacją, gromadzeniem ścieków oraz filtracją tych ścieków z sieci kanalizacyjnych,
1.2Inwestycje związane z zabezpieczeniem przeciw przenikaniu do rzek, mórz oraz innych akwenów - zanieczyszczeń powstających przy transporcie wodnym,
1.3Inwestycje związane z budową systemów obiegowego zasilania wodą,
1.4Inwestycje związane z utworzeniem strefy ochrony źródeł i ujęć wody,
1.5Inwestycje związane z badaniem (monitoringiem) ochrony wód.
OCHRONA POWIETRZA
2.1Inwestycje związane z instalacją urządzeń do redukcji zanieczyszczeń wydalanych do powietrza,
2.2Pozostałe inwestycje związane z redukcją zanieczyszczeń wydalanych do powietrza,
2.3Inwestycje związane z badaniem (monitoringiem) zanieczyszczenia powietrza i metod jego oczyszczania.
OCHRONA POWIERZCHNI ZIEMI
3.1Inwestycje związane z likwidacją, unieszkodliwieniem i wykorzystaniem odpadów przemysłowych i komunalnych oraz budową składowisk,
3.2Inwestycje związane z rekultywacją składowisk i stawów osadowych,
3.3Inwestycje związane z zapobieganiem degradacji (dewastacji) gleby i usuwaniem nierówności terenu,
3.4Inwestycje związane z prowadzeniem przeciwerozyjnych zasadzeń leśnych oraz organizowaniem stref ochrony leśnej,
3.5Inwestycje związane z badaniem (monitoringiem) ochrony powierzchni ziemi.
OCHRONA PRZYRODY I KRAJOBRAZU
4.1Inwestycje związane z tworzeniem i funkcjonowaniem obszarów o szczególnych walorach przyrodniczych i krajobrazowych,
4.2Inwestycje związane z przebudową stref zagrożeń lasów.
OCHRONA ŚRODOWISKA PRZED HAŁASEM
5.0Inwestycje związane z ochroną przed hałasem.
GOSPODARKA WODNA
6.1Ujęcia i doprowadzenia wody,
6.2Zbiorniki wodne,
6.3Regulacja i przebudowa rzek i potoków,
6.4Obwałowania przeciwpowodziowe.
6.5Stacje pomp na zawalach i obszarach depresyjnych.