Zm.: zarządzenie w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Gdańsku.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2010.9.43

Akt jednorazowy
Wersja od: 31 sierpnia 2010 r.

ZARZĄDZENIE Nr 24
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 7 lipca 2010 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Gdańsku

Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 37 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 października 2001 r. w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Gdańsku (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 11, poz. 51, z późn. zm.3)), w załączniku "Statut Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Gdańsku" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 7 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) medyczne zabezpieczenie wykonywania przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań obronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.4)).";

2)
w § 9 w ust. 1 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1) stacjonarnych w zakresie: chirurgii ogólnej, neurochirurgii, ginekologii, ortopedii, chirurgii naczyniowej, chorób wewnętrznych, gastroenterologii, diabetologii, kardiologii, intensywnego nadzoru kardiologicznego, zaburzeń nerwicowych i rehabilitacji psychiatrycznej, anestezjologii i intensywnej terapii,

2) specjalistycznych w zakresie: chirurgii ogólnej, otolaryngologii, urologii, chirurgii urazowo-ortopedycznej, dermatologii, kardiologii - w tym dla chorych ze stymulatorem serca, diabetologii, onkologii, okulistyki, neurologii, profilaktyki chorób piersi, pulmonologii, chirurgii plastycznej, neurochirurgii, reumatologii, zdrowia psychicznego, stomatologii, ortodoncji, protetyki stomatologicznej, gastroenterologii, alergologii, ginekologii i położnictwa, endokrynologii, rehabilitacji, psychologii, gruźlicy i chorób płuc, badań profilaktycznych, nieinwazyjnej diagnostyki kardiologicznej, rehabilitacji leczniczej oraz diagnostyki: radiologicznej, ultrasonograficznej, elektro- i echokardiologicznej, endoskopowej,";

3)
po § 12 dodaje się § 12a w brzmieniu:

"§ 12a. 1. Dyrektor Zakładu wydaje akty wewnętrzne dotyczące funkcjonowania Zakładu w formie zarządzeń lub decyzji.

2. Akty wewnętrzne, o których mowa w ust. 1, podlegają ewidencji w repertorium ujmującym:

1) oznaczenie aktu, datę wydania oraz tytuł,

2) numer/rok,

3) datę wejścia w życie,

4) imię i nazwisko podpisującego akt.";

4)
w § 15 w pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie, użyczenie aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego,";

5)
§ 19 otrzymuje brzmienie:

"§ 19. 1. Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest plan finansowy ustalany przez dyrektora Zakładu.

2. Plan finansowy opiniuje rada społeczna.

3. Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie z realizacji planu finansowego zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

4. Organ założycielski wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania rocznego sprawozdania z realizacji planu finansowego.

5. Organ założycielski zatwierdza propozycję dyrektora Zakładu dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty.

6. Organ założycielski może pozbawić Zakład składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Zakładu, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).

7. Zakład pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.

8. W przypadku likwidacji Zakładu o przeznaczeniu jego majątku decyduje organ założycielski.";

6)
w § 22 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Dotacje budżetowe Zakład może otrzymywać na:

1) realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia,

2) pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne,

3) remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego,

4) cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.";

7)
§ 23 otrzymuje brzmienie:

"§ 23. Zakład obowiązany jest uzyskać zgodę organu założycielskiego w szczególności na:

1) zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zakładu,

2) zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Zakładu,

3) zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Zakład,

4) nabycie na rzecz Zakładu aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10% planu finansowego dochodów Zakładu,

5) zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia lub umów o dzieło, których wartość przekracza 50.000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 3 pkt 2-4.";

8)
§ 25 otrzymuje brzmienie:

"§ 25. Zakład dokonuje amortyzacji aktywów trwałych zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w odrębnych przepisach.";

9)
w § 26 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Zakład obowiązany jest do prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji aktywów trwałych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych.";

10)
załącznik otrzymuje brzmienie:

"Załącznik

1. SZPITAL

1) Oddziały:

a) Izba Przyjęć z Oddziałem Pomocy Doraźnej i Ratownictwa Medycznego,

b) Oddział Chirurgii z Pododdziałami:

- neurochirurgii,

- ginekologii,

- ortopedii,

- chirurgii naczyniowej,

c) Oddział Chorób Wewnętrznych z Pododdziałami:

- gastroenterologii,

- diabetologii,

d) Oddział Kardiologii z Pododdziałem Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego,

e) Oddział Dzienny Zaburzeń Nerwicowych i Rehabilitacji Psychiatrycznej,

f) Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii;

2) Blok Operacyjny;

3) Pracownie:

a) Stomatologiczna z Protetyką i Ortodoncją,

b) Endoskopii,

c) Rehabilitacji Leczniczej,

d) Nieinwazyjnej Diagnostyki Kardiologicznej,

e) Psychologiczna;

4) Inne komórki organizacyjne:

a) Wojewódzka Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji,

b) Okręgowa Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji,

c) Centralna Sterylizacja,

d) Apteka Szpitalna,

e) Zakład Radiologii z Pracownią USG i Pracownią Mammograficzną,

f) Pracownia EEG - Bronchofiberoskopowa,

g) Dział Fizjoterapii,

h) Dział Masażu Leczniczego.

2. PRZYCHODNIA w GDAŃSKU, ul. Kartuska 4/6.

1) Podstawowa Opieka Zdrowotna w Przychodni;

2) Poradnia Medycyny Pracy;

3) Poradnie specjalistyczne:

a) Chirurgii Ogólnej,

b) Otolaryngologiczna,

c) Urologiczna,

d) Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej,

e) Dermatologiczna,

f) Kardiologiczna,

g) Diabetologiczna,

h) Onkologiczna,

i) Okulistyczna,

j) Neurologiczna,

k) Profilaktyki Chorób Piersi,

l) Pulmonologiczna,

m) Chirurgii Plastycznej,

n) Neurochirurgiczna,

o) Reumatologiczna,

p) Zdrowia Psychicznego,

q) Stomatologiczna,

r) Ortodoncji,

s) Protetyki Stomatologicznej,

t) Gastroenterologiczna,

u) Alergologiczna,

v) Ginekologiczno-Położnicza,

w) Endokrynologiczna,

x) Rehabilitacyjna,

y) Psychologiczna,

z) Gruźlicy i Chorób Płuc,

za) Dla chorych ze stymulatorem serca,

zb) Badań Profilaktycznych;

4) Gabinet Zabiegowy;

5) Gabinet EKG.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 216, poz. 1604).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 123, poz. 849, Nr 166, poz. 1172, Nr 176, poz. 1240 i Nr 181, poz. 1290, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056 i Nr 234, poz. 1570 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 76, poz. 641, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1707.

3) Zmiany tekstu wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Adm. z 2002 r. Nr 6, poz. 17, z 2003 r. Nr 2, poz. 6, z 2004 r. Nr 2, poz. 3, z 2005 r. Nr 6, poz. 22 i Nr 13, poz. 49, z 2006 r. Nr 4, poz. 16, oraz z 2007 r. Nr 6, poz. 24.

4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 277, poz. 2742, z 2005 r. Nr 180, poz. 1496, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1242, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, Nr 180, poz. 1109, Nr 206, poz. 1288, Nr 208, poz. 1308 i Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 22, poz. 120, Nr 97, poz. 801, Nr 161, poz. 1278, Nr 190, poz. 1474 i Nr 219, poz. 1706.