Zm.: zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.UKE.2007.32.181

Akt jednorazowy
Wersja od: 13 grudnia 2007 r.

ZARZĄDZENIE Nr 34
PREZESA URZĘDU KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
z dnia 22 listopada 2007 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej

Na podstawie § 3 ust. 2 statutu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 7 Ministra Transportu z dnia 11 maja 2007 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (Dz. Urz. MT Nr 5, poz. 14) oraz art. 39 ust. 6 w związku z art. 39 ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 11 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 22 maja 2007 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej, zmienionego zarządzeniem nr 13 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 18 lipca 2007 r. oraz zarządzeniem nr 16 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 sierpnia 2007 r., wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) kierowniku komórki organizacyjnej - rozumie się przez to dyrektora biura, dyrektora departamentu, a w przypadku nieobsadzenia tego stanowiska:

a) pracownika kierującego pracą komórki organizacyjnej na podstawie pisemnego upoważnienia Dyrektora Generalnego, albo

b) w razie braku upoważnienia Dyrektora Generalnego - członka Kierownictwa Urzędu wykonującego czynności kierownictwa wobec komórki organizacyjnej,

a także dyrektora delegatury.";

2)
użyte w § 6 w ust. 1 w pkt 4, w § 18 w ust. 1 w pkt 1 i 2, w § 23 w ust. 2 i 4 w pkt 1 i 2, w § 24 w ust. 1 i 2, w § 27 w ust. 1 w pkt 19 oraz w § 35 w ust. 1 w pkt 7 w różnym przypadku wyrazy "Minister Transportu" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "minister właściwy do spraw łączności";
3)
w § 14:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Jeżeli upoważnienie, o którym mowa w § 2 pkt 2 lit. a, nie stanowi inaczej, do obowiązków kierownika komórki organizacyjnej należy w szczególności:

1) zapewnienie efektywnego funkcjonowania podległej mu komórki;

2) opracowywanie projektu budżetu i projektu planu pracy w zakresie odnoszącym się do kierowanej komórki;

3) współuczestniczenie w przygotowaniu planu finansowego kierowanej komórki oraz nadzorowanie jego wykonania;

4) przygotowywanie sprawozdania rocznego z działalności komórki i wykonania zadań określonych w rocznym planie pracy Urzędu - do dnia 31 stycznia następnego roku oraz innych sprawozdań na polecenie Kierownictwa Urzędu;

5) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań związanych z udziałem Urzędu w pracach instytucji Unii Europejskiej i innych organizacji międzynarodowych w zakresie właściwości komórki organizacyjnej;

6) zapewnianie właściwej współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi;

7) dbanie o efektywne wykorzystanie czasu pracy przez pracowników, właściwe wykorzystanie kwalifikacji i umiejętności zatrudnionych pracowników oraz wspieranie ich w dążeniu do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

8) dokonywanie okresowej oceny bezpośrednio podległych mu pracowników oraz przedstawianie wniosków Dyrektorowi Generalnemu;

9) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o ochronie informacji niejawnych i tajemnic prawnie chronionych w zakresie spraw prowadzonych przez komórkę organizacyjną;

10) ustalanie zastępstwa na czas swojej nieobecności;

11) umożliwianie stronom postępowania administracyjnego czynnego udziału w każdym stadium postępowania, przeglądania akt sprawy oraz sporządzania z nich notatek i odpisów;

12) sporządzanie opisów stanowisk pracy naczelników wydziałów oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy i przedkładanie ich do zatwierdzenia Dyrektorowi Generalnemu.",

b)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Jeżeli upoważnienie, o którym mowa w § 2 pkt 2 lit. a, nie stanowi inaczej, do uprawnień kierownika komórki organizacyjnej należy w szczególności:

1) ustalanie zadań dla poszczególnych wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy;

2) dokonywanie przydziału spraw poszczególnym wydziałom i samodzielnym stanowiskom pracy;

3) ocena prac wykonywanych przez pracowników oraz zatwierdzanie wniosków dotyczących awansowania i nagradzania pracowników;

4) zajmowanie stanowiska w sprawach należących do właściwości komórki organizacyjnej.";

4)
w § 15:
a)
w ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6) sporządzanie opisów stanowisk pracy podległych pracowników i przedkładanie ich do zatwierdzenia Dyrektorowi Generalnemu;",

b)
w ust. 2 skreśla się pkt 2;
5)
w § 17 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Jeżeli upoważnienie, o którym mowa w § 2 pkt 2 lit. a, nie stanowi inaczej, kierownik komórki organizacyjnej podpisuje:

1) pisma kierowane do Prezesa, Zastępcy Prezesa, Dyrektora Generalnego, kierowników innych komórek organizacyjnych;

2) pisma kierowane na zewnątrz Urzędu w sprawach należących do zakresu działania tej komórki, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2;

3) wnioski w sprawach personalnych pracowników komórki;

4) krajowe polecenia wyjazdu służbowego podległym pracownikom, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 4 i ust. 7.";

6)
w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Do zadań Departamentu Rynku Pocztowego należy:

1) podejmowanie interwencji w sprawach dotyczących funkcjonowania rynku usług pocztowych z urzędu lub na wniosek operatorów świadczących usługi pocztowe lub użytkowników korzystających z tych usług;

2) monitorowanie:

a) kosztów, cen i taryf powszechnych usług pocztowych,

b) metodologii kalkulacji kosztów w zakresie powszechnych usług pocztowych,

c) zmian standardów jakości świadczenia powszechnych usług pocztowych;

3) opiniowanie:

a) regulaminów świadczenia usług pocztowych,

b) zasadności uruchomienia subsydiowania powszechnych usług pocztowych niebędących usługami zastrzeżonymi z przychodów z usług zastrzeżonych;

4) opiniowanie pod względem merytorycznym projektów decyzji opracowanych przez delegatury w wyniku rozpatrywania wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy z zakresu właściwości delegatur w dziedzinie poczty, we współpracy z Departamentem Prawnym;

5) analiza projektów cenników powszechnych usług pocztowych i projektów zmian do obowiązujących cenników oraz przygotowywanie projektów decyzji w tym zakresie;

6) analiza projektów regulaminów świadczenia powszechnych usług pocztowych i projektów zmian do obowiązujących regulaminów oraz przygotowywanie projektów decyzji w tym zakresie;

7) prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym opracowywanie projektów decyzji, w sprawie:

a) wydania, odmowy wydania, zmiany oraz cofania zezwoleń na wykonywanie działalności pocztowej,

b) odmowy wpisu do rejestru operatorów pocztowych,

c) zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru operatorów pocztowych,

d) odmowy umieszczenia znaków opłaty pocztowej w wykazie tych znaków,

e) nakładania kar pieniężnych w zakresie działalności pocztowej;

8) koordynowanie kontroli działalności pocztowej prowadzonych przez delegatury i sprawowanie nadzoru nad ich wykonywaniem oraz, w razie potrzeby, przeprowadzanie kontroli i postępowań pokontrolnych w zakresie:

a) jakości świadczenia usług przez Pocztę Polską (terminowość, dostępność, bezpieczeństwo obrotu, w tym: ilość i rodzaje reklamacji oraz sposób ich załatwiania, a także przestrzeganie tajemnicy pocztowej),

b) zapewnienia osobom niepełnosprawnym dostępu do powszechnych usług pocztowych przez operatora świadczącego te usługi,

c) naruszania przez innych przedsiębiorców uprawnień zastrzeżonych dla Poczty Polskiej,

d) działalności pocztowej wykonywanej na podstawie zezwolenia lub wpisu do rejestru operatorów pocztowych,

e) zgodności wykonywania działalności pocztowej z warunkami określonymi w zezwoleniu lub wymaganymi dla wykonywania działalności pocztowej na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych,

f) wykrywania działalności pocztowej prowadzonej bez wymaganego zezwolenia lub wpisu do rejestru operatorów pocztowych;

9) przeprowadzanie kontroli posiadania planów działania w sytuacjach szczególnych zagrożeń przez operatorów świadczących usługi pocztowe;

10) przeprowadzanie weryfikacji realizacji przez operatorów świadczących powszechne usługi pocztowe wymagań dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych i rachunku kosztów w sposób określony w ustawie z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188, z późn. zm.), zwanej dalej "Prawem pocztowym";

11) prowadzenie rejestru operatorów pocztowych;

12) przyjmowanie wniosków o wpis do rejestru operatorów pocztowych wraz z oświadczeniem oraz wydawanie z urzędu zaświadczeń o wpisie do rejestru;

13) prowadzenie wykazu znaków opłaty pocztowej;

14) gromadzenie przekazywanych przez operatorów świadczących usługi pocztowe danych i informacji, w szczególności w postaci rocznych sprawozdań z działalności pocztowej oraz tworzenie baz danych dotyczących rynku pocztowego krajowego i europejskiego;

15) opracowywanie oceny funkcjonowania rynku usług pocztowych łącznie z wynikami kontroli działalności pocztowej za dany rok, w celu przedłożenia ministrowi właściwemu do spraw łączności;

16) przygotowywanie analiz i opracowań na potrzeby Urzędu oraz innych organów administracji publicznej;

17) współpraca z Departamentem Spraw Obronnych w zakresie opracowywania projektów decyzji w sprawach odroczenia wykonywania przez operatora świadczącego usługi pocztowe zadań na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego;

18) współpraca z Departamentem Kontroli i Egzekucji oraz delegaturami w zakresie prowadzonych kontroli i badań jakości powszechnych usług pocztowych;

19) współpraca z Departamentem Techniki w zakresie sporządzania sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego;

20) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie:

a) opracowywania rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez delegatury,

b) rozpatrywania skarg i wniosków w zakresie właściwości departamentu;

21) współpraca z:

a) organami administracji publicznej,

b) organizacjami reprezentującymi operatorów świadczących usługi pocztowe oraz innymi organizacjami pozarządowymi,

c) organizacjami międzynarodowymi działającymi na rynku pocztowym;

22) uczestniczenie w pracach grup roboczych Komisji Europejskiej, Europejskiego Komitetu ds. Regulacji Pocztowych, Światowego Związku Pocztowego, Post Europ.";

7)
w § 41:
a)
w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych dotyczących przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu:

a) telekomunikacji,

b) radiokomunikacji,

c) poczty, z zastrzeżeniem § 32 ust. 1 pkt 8 i 9;"

b)
ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. W skład delegatury wchodzą:

1) Wydział Kontroli Radiowej i Zwalczania Zakłóceń WKR;

2) Wydział Kontroli Telekomunikacyjnej i Pocztowej WKT;

3) Samodzielne Stanowisko do spraw Finansowo-Księgowych SFK.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.