Zm.: zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Komendzie Sudeckiego Oddziału Straży Granicznej im. Ziemi Kłodzkiej w Kłodzku.
Dz.Urz.KGSG.2005.4.20
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 20
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 4 kwietnia 2005 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Komendzie Sudeckiego Oddziału Straży Granicznej im. Ziemi Kłodzkiej w Kłodzku
"§ 3. 1. W skład komendy oddziału wchodzą komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 2, oraz Zespół Stanowisk Samodzielnych i Zespół Audytu Wewnętrznego, o których mowa w ust. 3.
2. Komórkami organizacyjnymi komendy oddziału są:
1) Wydział Prezydialny;
2) Wydział Graniczny;
3) Wydział Operacyjno-Śledczy;
4) Wydział Koordynacji Działań;
5) Wydział Łączności i Informatyki;
6) Wydział Kadr i Szkolenia;
7) Wydział Finansów;
8) Wydział Techniki i Zaopatrzenia;
9) Wydział Ochrony Informacji Niejawnych;
10) Samodzielna Sekcja Nadzoru i Kontroli;
11) Samodzielna Sekcja Analizy Ryzyka;
12) Pluton Odwodowy Specjalny;
13) Kompania Zabezpieczenia.
3. Zespół Stanowisk Samodzielnych, w skład którego wchodzą: radca prawny, rzecznik prasowy, starszy asystent do spraw przeciwpożarowych, starszy asystent do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz Zespół Audytu Wewnętrznego są bezpośrednio nadzorowane przez komendanta oddziału.
§ 4. 1. Komórkami organizacyjnymi komendy oddziału kierują:
1) naczelnicy przy pomocy swoich zastępców (kierowników zespołów w Wydziale Koordynacji Działań) - w wydziałach;
2) kierownicy - w samodzielnych sekcjach;
3) dowódca - w Plutonie Odwodowym Specjalnym;
4) dowódca przy pomocy swojego zastępcy - w Kompanii Zabezpieczenia.
2. Zespołem Audytu Wewnętrznego kieruje audytor wewnętrzny.";
"8) organizowanie i koordynowanie czynności administracyjnych związanych z:
a) osadzaniem i utrzymywaniem znaków granicznych, tablic oznaczających strefę nadgraniczną i pas drogi granicznej,
b) zapewnieniem widoczności linii granicy państwowej i znaków granicznych,
c) sporządzaniem, aktualizacją i przechowywaniem dokumentów delimitacyjnych oraz materiałów związanych z ochroną, przeglądem i konserwacją znaków granicznych;";
"4) organizowanie i nadzorowanie prowadzenia obserwacji przez graniczne jednostki organizacyjne przestrzeni powietrznej Rzeczypospolitej Polskiej w celu wykrywania statków powietrznych i obiektów latających przekraczających granicę państwową na małych wysokościach oraz informowania o tych przelotach właściwe jednostki Sił Powietrznych wchodzących w skład Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;",
"9) wypracowywanie i wdrażanie skutecznych metod pełnienia służby granicznej i prowadzenia działań granicznych;";
"3) występowanie do Wydziału X Zamiejscowego Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej w Kłodzku z wnioskiem o:
a) wyrażenie stanowiska w sprawach funkcjonariuszy i pracowników pełniących służbę albo zatrudnionych w oddziale proponowanych do:
- wyróżnienia udzielonego przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, ministra właściwego do spraw wewnętrznych, Komendanta Głównego Straży Granicznej lub komendanta oddziału,
- wzięcia udziału w szkoleniach zagranicznych lub organizowanych przez podmioty zagraniczne,
- mianowania lub powołania na stanowiska służbowe, określone w odrębnych przepisach, z którymi łączy się dostęp do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę państwową lub zatrudnienia na tych stanowiskach,
b) wyrażanie stanowiska w sprawach funkcjonariuszy Straży Granicznej:
- występujących z prośbą o zaopiniowanie podania o wydanie pozwolenia na broń,
- proponowanych do mianowania na wyższy stopień, oddelegowania do pełnienia służby poza granicami państwa, skierowania na przeszkolenie specjalistyczne wymagane do mianowania na pierwszy stopień oficerski Straży Granicznej;";
"11a) wykonywanie czynności technicznych związanych z zapewnieniem widoczności linii granicy państwowej i znaków granicznych, a także organizowanie i udział w procedurach dotyczących realizacji tego zadania przez podmioty zewnętrzne, zgodnie z odrębnymi przepisami;";
"5) występowanie w toku postępowań sprawdzających, prowadzonych wobec funkcjonariuszy i pracowników pełniących służbę albo zatrudnionych w oddziale, do Wydziału X Zamiejscowego Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej w Kłodzku o udostępnienie informacji niezbędnych do stwierdzenia czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy;",
"13) opracowywanie planu ochrony komendy oddziału oraz nadzór nad opracowywaniem planu ochrony przez graniczne jednostki organizacyjne oddziału;
14) wydzielanie stref bezpieczeństwa i strefy administracyjnej w obiekcie komendy oddziału na wniosek kierowników komórek organizacyjnych komendy oddziału;",
"23) opiniowanie koncepcji i projektów dotyczących modernizacji i budowy obiektów Straży Granicznej;
24) koordynacja ochrony danych osobowych w oddziale;
25) koordynacja udostępniania informacji publicznych;
26) analiza oświadczeń o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w oddziale, do odbierania których właściwy jest komendant oddziału.";
"§ 14a. Do szczegółowego zakresu zadań Samodzielnej Sekcji Analizy Ryzyka należy:
1) gromadzenie, weryfikowanie, przetwarzanie danych i informacji niezbędnych do przygotowywania analiz ryzyka oraz innych opracowań, przekazywanych przez komórki organizacyjne komendy oddziału oraz graniczne jednostki organizacyjne podległe komendantowi oddziału, a także uzyskiwanych od organów administracji publicznej, instytucji państwowych, polskich przedstawicielstw dyplomatycznych, organizacji pozarządowych, służb granicznych, policyjnych i migracyjnych innych państw oraz z internetu, prasy i innych źródeł;
2) sporządzanie okresowych i doraźnych ocen zagrożeń i ocen ryzyka oraz analiz ryzyka na podstawie danych i materiałów przekazywanych przez podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz przesyłanie ich do Samodzielnego Zespołu Analizy Ryzyka Komendy Głównej Straży Granicznej;
3) przygotowywanie dla komendanta oddziału lub jego zastępców informacji i ocen z zakresu analizy ryzyka;
4) opracowywanie opinii i prognoz oraz przedstawianie komendantowi oddziału wniosków i propozycji działań dotyczących systemu ochrony i zarządzania ochranianym odcinkiem granicy państwowej;
5) przygotowywanie, na polecenie komendanta oddziału, materiałów analitycznych innych niż określone w pkt 1-4;
6) koordynowanie obiegu informacji w zakresie niezbędnym do przygotowania materiałów analitycznych, o których mowa w pkt 2-5;
7) udział w przygotowywaniu lub opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących analizy ryzyka w Straży Granicznej;
8) udostępnianie komórkom organizacyjnym komendy oddziału, granicznym jednostkom organizacyjnym podległym komendantowi oddziału oraz innym uprawnionym podmiotom opracowań z zakresu ocen zagrożeń i analizy ryzyka;
9) opracowywanie projektów porozumień zawieranych przez komendanta oddziału w zakresie wymiany informacji i opracowań analitycznych dla potrzeb analizy ryzyka;
10) bieżące współdziałanie z komórkami organizacyjnymi komendy oddziału, a w szczególności z Wydziałami: Granicznym, Operacyjno-Śledczym i Prezydialnym oraz granicznymi jednostkami organizacyjnymi oddziału;
11) bieżące współdziałanie z samodzielnymi sekcjami analizy ryzyka w innych komendach oddziałów i Samodzielnym Zespołem Analizy Ryzyka w Komendzie Głównej Straży Granicznej.";
"§ 15. Do szczegółowego zakresu zadań Plutonu Odwodowego Specjalnego należy:
1) realizowanie przedsięwzięć związanych z prowadzeniem działań granicznych mających na celu wykonanie ustawowych zadań w zakresie ochrony granicy państwowej;
2) utrzymanie Plutonu Odwodowego Specjalnego w gotowości bojowej do działań granicznych lub innych działań o charakterze natychmiastowym;
3) bieżące prowadzenie dokumentacji Plutonu Odwodowego Specjalnego będącej w zakresie kompetencji jego dowódcy, a także przeprowadzanie jej terminowej kontroli;
4) doskonalenie wiedzy i umiejętności funkcjonariuszy pełniących służbę w oddziale poprzez organizację szkoleń teoretycznych oraz treningów działania zespołowego w terenie.";
"13) współpraca z Wydziałem Kadr i Szkolenia w zakresie organizowania i zapewniania odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (służby);";
"19) prowadzenie szkoleń osób przyjmowanych do pracy (służby) w oddziale w zakresie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (służby).";
"§ 21. Do szczegółowego zakresu zadań Zespołu Audytu Wewnętrznego należy:
1) dokonywanie identyfikacji i analizy ryzyka związanego z funkcjonowaniem oddziału w zakresie niezbędnym na etapie opracowywania rocznego planu audytu i planowania zadania audytowego;
2) zbieranie informacji o działalności poddanej audytowi, w tym analiza znajdujących się w oddziale dokumentów i innych materiałów niezbędnych do określenia obszarów ryzyka związanego z funkcjonowaniem oddziału i realizacji audytu wewnętrznego;
3) badanie i ocena adekwatności i efektywności systemu kontroli wewnętrznej w zakresie działalności poddanej audytowi, w tym wyrażanie opinii na temat skuteczności istniejących w niej mechanizmów kontrolnych;
4) przeprowadzanie audytów finansowych, obejmujących badanie wiarygodności i kompletności informacji służących sporządzaniu sprawozdań finansowych i budżetowych oraz badanie i sporządzanie sprawozdań na temat systemów księgowych i płatniczych;
5) dokonywanie oceny systemów finansowo-księgowych funkcjonujących w oddziale pod względem dokładności, kompletności, terminowości oraz zgodności z zasadami rachunkowości;
6) dokonywanie oceny działań podejmowanych w oddziale pod względem efektywności oszczędności i wydajności wykorzystywania posiadanych zasobów;
7) dokonywanie oceny procedur funkcjonujących w oddziale i ustalanie, czy zapewnią one osiąganie zamierzonych celów i są zgodne z obowiązującymi przepisami;
8) dokonywanie oceny działań podejmowanych w celu zapobiegania powstawaniu nieprawidłowości w zakresie działalności poddanej audytowi;
9) dokonywanie oceny systemu przepływu informacji w oddziale pod kątem jego rzetelności, terminowości, użyteczności i spójności;
10) przeprowadzanie audytu w zakresie opracowania i realizacji projektów związanych z działalnością oddziału;
11) przeprowadzanie audytów systemów informatycznych funkcjonujących w oddziale;
12) badanie przestrzegania przez funkcjonariuszy i pracowników procedur bezpieczeństwa systemów informatycznych funkcjonujących w oddziale;
13) nadzór nad dokumentami roboczymi dotyczącymi audytu i ich archiwizacja;
14) przedstawianie komendantowi oddziału opinii o działalności poddanej audytowi;
15) dokonywanie i aktualizowanie oceny potrzeb audytu wewnętrznego w oddziale będącej podstawą opracowania rocznego planu audytu wewnętrznego oddziału;
16) opracowywanie sprawozdań z przyjętych ustaleń, uwag, wniosków i rekomendacji dotyczących podniesienia skuteczności działań podejmowanych w zakresie działalności poddawanej audytowi;
17) opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego oddziału;
18) opracowywanie sprawozdania z wykonania rocznego planu audytu wewnętrznego oddziału za rok poprzedni.".