Zm.: zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury.
Dz.Urz.MI.2005.11.69
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 27
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 października 2005 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury
"II. W skład Departamentu wchodzą:
1) Wydział Funkcjonowania i Rozwoju Kolei,
2) Wydział Restrukturyzacji i Nadzoru Właścicielskiego,
3) Wydział Międzynarodowej Komunikacji Kolejowej,
4) Wydział Techniki i Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym,
5) Wydział Współpracy z UE,
6) Wydział Spraw Majątkowych,
7) Stanowisko ds. Koordynacji Zagadnień Interoperacyjności Kolei Polskich.";
"II. W skład Departamentu wchodzą:
1) Wydział Planowania Miejscowego,
2) Wydział Planowania Regionalnego,
3) Wydział Współpracy Transgranicznej,
4) Wydział Rozwoju Miast,
5) Wydział Przepisów Prawnych,
6) Stanowisko ds. Współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Osiedli Ludzkich (UN-Habitat),
7) Stanowisko ds. Dróg Krajowych i Autostrad Płatnych."
"I. Do zadań Departamentu należy prowadzenie spraw dotyczących gospodarki nieruchomościami oraz tworzenia warunków rozwoju rynku nieruchomości, a w szczególności:
1) ustalanie zasad gospodarowania nieruchomościami i obsługi rynku nieruchomości,
2) ustalanie zasad zbywania i udostępniania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
3) ustalanie zasad scaleń i podziałów nieruchomości,
4) ustalanie zasad wywłaszczania i zwrotów nieruchomości oraz ustalanie zasad odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości,
5) analizowanie zasad gospodarki nieruchomościami w krajach Unii Europejskiej,
6) monitorowanie rynku nieruchomości,
7) ustalanie zasad wyceny nieruchomości,
8) ustalanie zasad powszechnej taksacji nieruchomości i współdziałanie w zakresie katastru nieruchomości,
9) uzgadnianie programów kursów specjalistycznych w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami oraz rejestracja tych kursów,
10) ustalanie minimalnych wymogów programowych dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami,
11) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami, a także prowadzenie centralnych rejestrów osób posiadających te uprawnienia,
12) prowadzenie postępowań z tytułu odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,
13) prowadzenie - we współdziałaniu z Biurem Kadr - spraw związanych z uznawaniem, w znaczeniu przewidzianym w UE, kwalifikacji w zawodach regulowanych będących w kompetencji Departamentu oraz prowadzenie postępowań dotyczących uznawania kwalifikacji obywateli UE w zawodach regulowanych będących w kompetencji Departamentu,
14) orzecznictwo administracyjne w sprawach:
a) odmowy nadawania uprawnień zawodowych rzeczoznawcy majątkowego, pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz zarządcy nieruchomości,
b) odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,
15) przygotowywanie odpowiedzi na skargi kierowane do sądów administracyjnych, dotyczące decyzji, o których mowa w pkt 14, oraz zastępowanie Ministra w postępowaniu sądowoadministracyjnym, a także przed sądami powszechnymi,
16) analiza i ocena funkcjonowania przepisów, a także opracowywanie projektów aktów normatywnych dotyczących:
a) gospodarki nieruchomościami,
b) przekształceń w zakresie praw do nieruchomości,
c) działalności zawodowej w zakresie gospodarowania nieruchomościami,
17) współpraca z organizacjami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,
18) obsługa działalności:
a) Państwowej Rady Nieruchomości,
b) Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej,
c) Komisji Odpowiedzialności Zawodowej,
19) współdziałanie z Departamentem Budżetu i Analiz Ekonomicznych w sprawach statystyki publicznej, konkurencyjności oraz pomocy publicznej, w zakresie właściwości Departamentu.";
"21) obsługa komisji dyscyplinarnej Ministerstwa oraz resortowej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych,".