Zm.: zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Zagranicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2003.2.3

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 lutego 2003 r.

ZARZĄDZENIE Nr 1
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH
z dnia 29 stycznia 2003 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Zagranicznych.

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800) oraz w związku z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 97, poz. 870) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku do zarządzenia Nr 3 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Zagranicznych wprowadza się następujące zmiany:
1)
występujące w różnych przypadkach wyrazy "dyrektor generalny Ministerstwa Spraw Zagranicznych" zastępuje się wyrazami "dyrektor generalny służby zagranicznej" użytymi w odpowiednim przypadku;
2)
§ 37-38 otrzymują brzmienie:

"§ 37. Biuro Budżetu i Finansów (BBF):

1) zapewnia obsługę dysponenta głównego środków budżetowych 45 części budżetu - sprawy zagraniczne;

2) zapewnia obsługę głównego księgowego w zakresie jego zadań określonych w przepisach o finansach publicznych, w tym zapewnia głównemu księgowemu dokonywanie oceny prawidłowości merytorycznej operacji gospodarczych i ich zgodności z prawem oraz kompletności i formalno-rachunkowej rzetelności i prawidłowości dokumentów dotyczących tych operacji; przygotowuje pisemne zawiadomienia dla kierownika jednostki o odmowie podpisania przez głównego księgowego dokumentu i jej przyczynach;

3) opracowuje budżet ministerstwa, nadzoruje jego wykonanie, sporządza sprawozdania i analizy z jego realizacji oraz przygotowuje okresowe informacje dla dyrektora generalnego służby zagranicznej i dysponentów środków budżetowych, a także dla innych jednostek centralnych;

4) dysponuje środkami przekazanymi przez dysponenta głównego na utrzymanie placówek zagranicznych;

5) nadzoruje realizację planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Spraw Zagranicznych, opracowuje plany finansowe placówek zagranicznych oraz ich zbiorcze zestawienia, sporządza ich analizę oraz przygotowuje w tym zakresie okresowe informacje dla dyrektora generalnego i dysponentów środków budżetowych;

6) nadzoruje działalność i sprawozdawczość administracyjno-finansową placówek zagranicznych, sporządza sprawozdania i analizy z wykonania budżetów placówek zagranicznych oraz zatwierdza ich bilanse roczne;

7) dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących tych operacji;

8) prowadzi obsługę finansowo-księgową ministerstwa oraz wnioskuje wobec innych jednostek organizacyjnych o udzielanie w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień, jak również udostępnienie do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień; przygotowuje zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych;

9) prowadzi sprawy dotyczące obsługi bankowej ministerstwa i placówek zagranicznych w zakresie ich zasilania w środki finansowe, w tym w zakresie wykorzystania środków specjalnych;

10) opiniuje warunki umów dotyczących użytkowania lokali dla potrzeb placówek zagranicznych i ich pracowników;

11) organizuje szkolenia w zakresie finansów publicznych i rachunkowości dla pracowników placówek zagranicznych oraz osób skierowanych do pracy w placówkach zagranicznych;

12) realizuje od strony administracyjno-finansowej porozumienia międzyresortowe w sprawie utworzenia w niektórych placówkach zagranicznych stanowisk pracowników innych resortów;

13) prowadzi sprawy związane z wynagrodzeniami oraz innymi świadczeniami pieniężnymi, wynikającymi z uprawnień pracowników;

14) prowadzi sprawy związane z podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz ze składkami na ubezpieczenie społeczne;

15) zapewnia w ministerstwie obsługę podróży krajowych i zagranicznych oraz dokonuje analizy ich kosztów;

16) ustala dla byłych i obecnych pracowników ministerstwa kapitał początkowy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym;

17) prowadzi sprawy rozliczania pożyczek konsularnych, opłat skredytowanych oraz innych form zwrotnej pomocy finansowej i reprezentuje Ministra Spraw Zagranicznych w postępowaniach nakazowych i upominawczych prowadzonych przed sądami i organami egzekucyjnymi w tych sprawach.

§ 38. Biuro Administracji (BA):

1) administruje nieruchomościami Skarbu Państwa położonymi za granicą, pozostającymi w zarządzie ministerstwa oraz sprawuje nadzór nad gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa za granicą, pozostającym w zarządzie ministerstwa;

2) planuje, organizuje, realizuje i rozlicza inwestycje oraz remonty w placówkach zagranicznych;

3) planuje i realizuje zaopatrzenie placówek zagranicznych w materiały, sprzęt i wyposażenie, dzieła sztuki oraz opiniuje wyposażenie wnętrz;

4) składa zawiadomienia i wnioski o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych w placówkach zagranicznych;

5) nadzoruje inwentaryzację majątku placówek zagranicznych oraz wspomaga jej wykonanie".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od 1 lutego 2003 r.