Zm.: zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej.
Dz.Urz.MON.2011.13.170
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 27/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 20 czerwca 2011 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej
Na podstawie art. 2 pkt 1 i pkt 2a, art. 3 ust. 1 i 2 oraz art. 8 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 1996 r. Nr 10, poz. 56, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
"3) zasady planowania zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, w tym opracowywania wniosków organizacyjno-etatowych;";
"25) wykaz stanowisk - dokument zawierający zestawienie stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w instytutach badawczych, przedsiębiorstwach państwowych i samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej nadzorowanych przez Ministra oraz stanowisk służbowych występujących poza granicami państwa i w instytucjach cywilnych;",
"36) zatrudnienie bazowe - nieprzekraczalna wielkość zatrudnienia pracowników wojska określona dla jednostki organizacyjnej, w przeliczeniu na pełnozatrudnionych, obejmująca pracowników wojska zatrudnionych na stanowiskach etatowych i poza etatem.";
– po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
"1a) Sekretariat Ministra - w odniesieniu do zakresów czynności Sekretarza Stanu i podsekretarzy stanu;",
– po pkt 2a dodaje się pkt 2b w brzmieniu:
"2b) Departament Budżetowy - w odniesieniu do statutów jednostek budżetowych;",
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
"3) Zarząd Organizacji i Uzupełnień - P1 - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:
- komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,
- dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,
- Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,
- Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,
- Dowództwa Garnizonu Warszawa,
- Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,
- Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów,
- Szefostwa Inżynierii Wojskowej,
- Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,
- Szefostwa Obrony Przeciwlotniczej,
- Zespołu do Spraw Sytuacji Szczególnych,
- jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Szefowi Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1;",
– po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:
"7a) Inspektorat Uzbrojenia - w odniesieniu do:
a) szczegółowego zakresu działania Inspektoratu Uzbrojenia - w uzgodnieniu z Departamentem Polityki Zbrojeniowej,
b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;",
– w pkt 8 w lit. b przecinek zastępuje się średnikiem i uchyla się lit. c,
"2b. Osoby wymienione w § 11 występują do Dyrektora Departamentu Budżetowego o nadanie, zmianę lub uchylenie statutów jednostek budżetowych.";
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) Minister:
a) regulamin organizacyjny Ministerstwa - na wniosek Dyrektora Generalnego Ministerstwa,
b) statuty: Agencji Mienia Wojskowego, Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, instytutów badawczych, przedsiębiorstw państwowych, publicznych zakładów opieki zdrowotnej i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz jednostek organizacyjnych prowadzących działalność kulturalną podległych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
c) zakresy czynności Sekretarza Stanu i podsekretarzy stanu - na wniosek Dyrektora Sekretariatu Ministra,
d) szczegółowe zakresy działania:
- dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,
- Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,
- Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,
- Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,
- Dowództwa Garnizonu Warszawa,
- Inspektoratu Uzbrojenia,
- Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej i innych jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej,
- polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i przy międzynarodowych strukturach wojskowych,
- polskich zespołów łącznikowych,
- innych bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;
e) statuty jednostek budżetowych;",
– w pkt 3 uchyla się lit. c,
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
"5) dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych:
a) szczegółowe zakresy działania dowództwom korpusów, dywizji, flotylli oraz innym dowództwom (jednostkom organizacyjnym) pozostającym w bezpośrednim podporządkowaniu,
b) zakresy obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) podległych żołnierzy zawodowych i pracowników wojska dowództw rodzajów Sił Zbrojnych;",
– w pkt 6 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
"6) Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych, Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia, Dowódca Garnizonu Warszawa, Szef Inspektoratu Uzbrojenia, Szef Inżynierii Wojskowej, Szef Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia oraz Szef Obrony Przeciwlotniczej:",
"9. W przypadku określonym w ust. 7 archiwizacji podlegają, w formie wyciągu, zadania osób funkcyjnych nadane lub określone w innym dokumencie kompetencyjnym wraz z adnotacją o zapoznaniu się osoby obejmującej stanowisko służbowe (pracy) z tym dokumentem. Przepis ust. 6 stosuje się odpowiednio. Wyciągi sporządza komórka wewnętrzna (osoba funkcyjna) jednostki lub komórki organizacyjnej, właściwa w sprawach personalnych (kadrowych).";
"7) osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe dla danego korpusu osobowego (grupy osobowej).";
"1. W celu wykonania zarządzeń i decyzji organizacyjnych Ministra oraz wykazów zmian, a także wykazów dodatkowych, o których mowa w § 18 i § 18a dowódcy (szefowie, komendanci, dyrektorzy, kierownicy) jednostek (komórek) organizacyjnych poszczególnych szczebli dowodzenia Sił Zbrojnych RP wydają rozkazy organizacyjne opracowane według wzoru określonego w załączniku Nr 4 do zarządzenia.",
"3. Dowódcy (szefowie, komendanci, dyrektorzy, kierownicy) jednostek (komórek) organizacyjnych podlegających zmianom organizacyjno-etatowym, oprócz rozkazu, o którym mowa w ust. 1 opracowują szczegółowy harmonogram realizacji przedsięwzięć związanych z wdrażaniem zmian.";
"7) możliwość czasowego obniżenia wymaganych wskaźników ukompletowania, zwolnienia jednostki (komórki) organizacyjnej z utrzymywania tych wskaźników lub wydłużenia czasu ich osiągania.",
"4) wyłączenie z systemu gotowości bojowej sił zbrojnych;";
"1. Tabele należności oraz normy-rozdzielniki sprzętu i wyposażenia tabelarycznego opracowuje i wydaje Zarząd Planowania Logistyki - P4 w terminie do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu etatowego.
2. Termin, o którym mowa w ust. 1, może zostać wydłużony do 60 dni w przypadku przeprowadzania systemowych zmian organizacyjnych w Siłach Zbrojnych RP.";
"§ 37. Nadzór merytoryczny nad działalnością komórek wewnętrznych (osób) prowadzących sprawy organizacyjno-etatowe w jednostkach organizacyjnych Sił Zbrojnych RP sprawuje Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1, posiadający kompetencje w zakresie:";
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 102, poz. 474, z 1997 r. Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 944, z 1999 r. Nr 11, poz. 95, z 2001 r. Nr 123, poz. 1353 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 156, poz. 1301, z 2003 r. Nr 210, poz. 2036, z 2006 r. Nr 104, poz. 711, z 2007 r. Nr 107, poz. 732, z 2010 r. Nr 28, poz. 143 oraz z 2011 r. Nr 81, poz. 439.
2) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MON z 2006 r. Nr 2, poz. 10, z 2007 r. Nr 5, poz. 58 i Nr 25, poz. 259, z 2009 r. Nr 9, poz. 105 i Nr 19, poz. 212 oraz z 2010 r. Nr 21, poz. 277.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Ustalenia dotyczące opracowywania projektów dokumentów kompetencyjnych
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Propozycje do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych na rok ......
1. Dotyczy: .........................................................................................................................
/nazwa jednostki (komórki) organizacyjnej oraz jej bezpośrednie podporządkowanie/
2. W sprawie: .....................................................................................................................
/nazwa planowanego do realizacji zamierzenia organizacyjno-etatowego/
3. Uzasadnienie zamierzenia ..............................................................................................
/cel, istota i przewidywane efekty realizacji zamierzenia/
4. Podstawa ........................................................................................................................
/akt prawny (dokument), z którego wynika potrzeba realizacji zamierzenia/
5. Informacje dotyczące:
..............................................................
/podpis dowódcy, szefa, komendanta, dyrektora lub kierownika/
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Wniosek organizacyjno-etatowy do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych
I. Zamierzenie proponowane do ujęcia w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych na rok....
1. Dotyczy: .........................................................................................................................
/nazwa jednostki (komórki) organizacyjnej/
2. W sprawie: .....................................................................................................................
/nazwa zamierzenia np. sformowanie, przeformowanie,
rozformowanie, przedyslokowanie/
3. Uzasadnienie zamierzenia:
4. Podstawa: .......................................................................................................................
/akt prawny (dokument), z którego wynika potrzeba realizacji zamierzenia/
5. Ogólne informacje o zamierzeniu, w tym:
6. Dane dotyczące jednostki (komórki) organizacyjnej, zawierające:
7. Skutki finansowe, w tym:
II. Kierunki zamierzeń proponowanych do realizacji w następnym roku planistycznym
1. Część opisowa, w tym:
2. Część tabelaryczna kierunków zamierzeń proponowanych we wniosku organizacyjno-etatowym do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych na rok .........., do realizacji w następnym roku planistycznym (oddzielnie na czas "P" i "W"), opracowana według wzoru określonego w tabeli Nr 5, stanowi szczegółowe rozwinięcie części opisowej. W poszczególnych kolumnach wymagane jest wpisanie:
W przypadku zgłaszania przez jednego dysponenta etatów kilku zamierzeń dopuszcza się wykonanie zbiorczej części tabelarycznej. Zamierzenia w niej ujęte wykazuje się rodzajami wojsk i służb lub uwzględniając obowiązujące ustalenia w zakresie podległości.
ORGAN FINANSOWY - DOWÓDCA
DYSPONENT ŚRODKÓW BUDŻETOWYCH
II STOPNIA
............................................................. ................................................
Załączniki do wniosku organizacyjno-etatowego:
Uwagi:
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Układ rozkazu organizacyjnego
WZÓR
Tabela Nr 1 [do pkt I.6.3 lit. a załącznika Nr 3]
ZESTAWIENIE PORÓWNAWCZE
STANOWISK ETATOWYCH NA CZAS "P" WYSTĘPUJĄCYCH W ZATWIERDZONYM ETACIE Nr ..... I PROPOZYCJI ZMIAN DO TEGO ETATU
(analogicznie na czas "W")
Wyszczególnienie | Stan obecny | Stan proponowany | Różnica | |||
Oficerowie | generałowie | generał/admirał | ||||
gen. broni / admirał floty | ||||||
gen. dyw. / wiceadmiarał | ||||||
gen. bryg. / kontradmirał | ||||||
nieokreślony (generałowie) | ||||||
Razem generałów | ||||||
starsi | płk / kmdr | |||||
ppłk / kmdr por. | ||||||
mjr / kmdr ppor. | ||||||
nieokreślony (oficerowie starsi) | ||||||
Razem oficerów starszych | ||||||
młodsi | kpt. / kpt. mar. | |||||
por. / por. mar. | ||||||
ppor. / ppor. mar. | ||||||
nieokreślony (oficerowie młodsi) | ||||||
Razem oficerów młodszych | ||||||
Razem oficerów | ||||||
ETATOWY | Podoficerowie | st. chor. szt. / st. chor. szt. mar. | ||||
STAN | st. chor. / st. chor. mar. | |||||
STAŁY | chor. / chor. mar. | |||||
mł. chor. / mł. chor. mar. | ||||||
st. sierż. / st. bsm. | ||||||
sierż. / bsm. | ||||||
plut. / bsmt | ||||||
st. kpr. / st. mat | ||||||
kpr. / mat | ||||||
nieokreślony (podoficerowie) | ||||||
Razem podoficerów | ||||||
Szeregowi | st. szer. / st. mar. | |||||
szer. / mar. | ||||||
nieokreślony (szeregowi) | ||||||
Razem szeregowych | ||||||
RAZEM WOJSKOWYCH | ||||||
pracowników wojska* | ||||||
Pracownicy wojska i | funkcjonariuszy PSP | |||||
funkcjonariusze PSP | RAZEM | |||||
PRACOWNIKÓW WOJSKA I FUNKCJONARIUSZY PSP | ||||||
RAZEM ETATOWY STAN STAŁY | ||||||
ETATOWY | wojskowych | |||||
STAN | pracowników wojska | |||||
ZMIENNY | funkcjonariuszy PSP | |||||
RAZEM ETATOWY STAN ZMIENNY | ||||||
OGÓŁEM WOJSKOWYCH | ||||||
OGÓŁEM PRACOWNIKÓW WOJSKA I FUNKCJONARIUSZY PSP | ||||||
OGÓŁEM ETATOWY STAN STAŁY I ZMIENNY |
______
* Pod pojęciem pracownik wojska należy rozumieć pracownika i pracownika wojska.
Tabela Nr 2 [do pkt I.6.3 lit. b załącznika Nr 3]
WZÓR
ZESTAWIENIE STANU EWIDENCYJNEGO ŻOŁNIERZY WEDŁUG KORPUSÓW I GRUP OSOBOWYCH ORAZ PRACOWNIKÓW WOJSKA I FUNKCJONARIUSZY PSP NA CZAS "P"
za zatwierdzony etat Nr .....
według stanu na dzień .....
______
1 Należy wpisać symbole wszystkich korpusów - grup osobowych występujących w etacie.
* Pod pojęciem pracownika wojska należy rozumieć pracownika i pracownika wojska.
Tabela Nr 3 [do pkt I.6.6 załącznika Nr 3]
WZÓR
ZESTAWIENIE PORÓWNAWCZE LICZBY SPRZĘTU ETATOWEGO NA CZAS "P" i "W" WYSTĘPUJĄCEGO W ZATWIERDZONYM ETACIE Nr .............. I PROPOZYCJI ZMIAN DO TEGO ETATU
NAZWA COZ | IMS- WP/68 | JIM | STAN OBECNY | STAN PROPONOWANY | RÓŻNICA | ŹRÓDŁO ZAOPATRYWANIA | KOSZT ZAKUPU | ||||||
NAZWA SPRZĘTU ETATOWEGO | "P" | "W" | "P" | "W" | "P" | "W" | |||||||
01 SPRZĘT SŁUŻBY UZBROJENIA I ELEKTRONIKI | |||||||||||||
WÓZ BOJOWY ROZPOZNAWCZY GĄSIENICOWY | |||||||||||||
PISTOLET WOJSKOWY | |||||||||||||
05 SPRZĘT WOJSK INŻYNIERYJNYCH | |||||||||||||
STACJA ŁADOWANIA AKUMULATORÓW NA SAMOCHODZIE | |||||||||||||
07 SPRZĘT WOJSK ŁĄCZNOŚCI | |||||||||||||
RADIOSTACJA UKF | |||||||||||||
Tabela Nr 4 [do pkt I.6.8 załącznika Nr 3]
WZÓR
DANE O OBIEKTACH
Lp. | Jednostka (komórka) organizacyjna odniesienia (stan etatowy, | Rodzaj powierzchni (biurowo-sztabowa, koszarowa, | Norma rozmieszczenia dla jednostki (komórki) organizacyjnej [m2] | Powierzchnia użytkowana w dotychczasowym miejscu dyslokacji [m2] | Wielkość powierzchni w nowym miejscu dyslokacji [m2] | Nr kompleksu wojskowego / Nr budynku w dotychczasowym / nowym | UWAGI | ||||
osobowy, sprzęt itp.) | garażowa, warsztatowa i inna) | Norma minimalna | Norma maksymalna | Jednostki (komórki) organizacyjnej podlegającej zmianom | Jednostek będących na przydziale mobilizacyjnym | Naliczenie wg normy* minimalnej | Naliczenie wg normy* maksymalnej | Istniejąca powierzchnia w docelowym miejscu dyslokacji | miejscu dyslokacji | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1. | |||||||||||
2. | |||||||||||
3. | |||||||||||
4. | |||||||||||
5. | |||||||||||
6. | |||||||||||
7. | |||||||||||
8. |
______
* Przy niedoborze powierzchni użytkowej należy wpisać " - " przed liczbą.
Tabela Nr 5 [do pkt II.2 załącznika Nr 3]
WZÓR
CZĘŚĆ TABELARYCZNA KIERUNKÓW ZAMIERZEŃ PROPONOWANYCH WE WNIOSKU ORGANIZACYJNO-ETATOWYM DO PLANU ZAMIERZEŃ ORGANIZACYJNYCH I DYSLOKACYJNYCH NA ROK .........., DO REALIZACJI W NASTĘPNYM ROKU PLANISTYCZNYM
(oddzielnie na czas "P" i "W")
Lp. | Treść zamierzenia | Podległość Miejsce dyslokacji | Termin | Na czas ... | Skutki etatowe | Podstawa realizacji zamierzenia | Szacunkowy koszt realizacji | Uwagi** | |||||
Rozpoczęcia Zakończenia realizacji zamierzenia | Oficerów | Podoficerów | Szeregowych | Kandydatów na żołnierzy zawodowych | OGÓŁEM WOJSKOWYCH | Pracowników wojska* i funkcjonariuszy PSP | zamierzenia w tys. zł | ||||||
______
* Pod pojęciem pracownika wojska należy rozumieć pracownika i pracownika wojska.
** Dodatkowe informacje odnoszące się do źródeł pozyskania oraz liczby podstawowego uzbrojenia i sprzętu wojskowego, a także inne informacje uszczegóławiające tryb realizacji.
Tabela Nr 6 [do ppkt 6 załączników do wniosku
organizacyjno-etatowego Załącznika Nr 3]
WZÓR
WYKAZ STANOWISK PRACOWNIKÓW I PRACOWNIKÓW WOJSKA WEDŁUG STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ ......................................................................................
nazwa jednostki (komórki) organizacyjnej
Lp. | Nazwa komórki wewnętrznej/nazwa stanowiska | Liczba stanowisk etatowych | Liczba stanowisk poza etatem | Uwagi | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | KOMENDA | |||||
radca prawny | 1 | 0 | ||||
specjalista | 2 | 0 | ||||
samodzielny referent | 2 | 0 | ||||
referent | 0 | 2 | ||||
2. | PION OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH | |||||
starszy referent | 1 | 0 | ||||
2-1 | KANCELARIA TAJNA | |||||
starszy referent | 1 | 0 | ||||
2-2 | KANCELARIA JAWNA | |||||
kierownik kancelarii | 1 | 0 | ||||
starszy referent | 1 | 0 | ||||
referent | 1 | 1 | ||||
3. | SEKCJA BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY | |||||
kierownik sekcji | 1 | 0 | ||||
starszy inspektor BHP | 1 | 0 | ||||
inspektor BHP | 1 | 0 | ||||
4. | STACJA KONTROLI POJAZDÓW | |||||
starszy diagnosta | 1 | 0 | ||||
diagnosta | 1 | 1 | ||||
mechanik | 0 | 1 | ||||
RAZEM: | 15 | 5 | OGÓŁEM: 20 |
Tabela Nr 7 [do ppkt 7 załączników do wniosku
organizacyjno-etatowego Załącznika Nr 3]
WZÓR
ZESTAWIENIE PORÓWNAWCZE LICZBY STANOWISK ETATOWYCH I POZA ETATEM PRZED ZMIANAMI I PO UWZGLĘDNIENIU PROPOZYCJI ZMIAN ZGODNIE Z PLANEM ZATRUDNIENIA BAZOWEGO I FUNDUSZU WYNAGRODZEŃ
Przyznana wielkość zatrudnienia bazowego | Przed zmianą | Po zmianie | Różnica | Uwagi | |||
(podstawa jej przyznania - nr decyzji, nr rozkazu) | Liczba stanowisk z etatu | Liczba stanowisk poza etatem | Liczba stanowisk z etatu | Liczba stanowisk poza etatem | Liczba stanowisk z etatu | Liczba stanowisk poza etatem | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
100 | 30 | 70 | 28 | 72 | -2 | +2 |