Zm.: zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej.
Dz.Urz.MON.2009.9.105
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 18/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 28 kwietnia 2009 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej
Na podstawie art. 2 pkt 1 i pkt 2a, art. 3 ust. 1 i 2 oraz art. 8 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 1996 r. Nr 10, poz. 56, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
"3b) oddział gospodarczy - jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej będąca dysponentem środków budżetowych III stopnia prowadząca samodzielnie gospodarkę finansową i materiałową;",
"13) obowiązki - określone w dokumencie kompetencyjnym zadania, które żołnierz zawodowy (pracownik lub pracownik wojska) realizuje na zajmowanym stanowisku służbowym (pracy);",
"24) etat zbiorczy - dokument określający liczbę, rodzaje i rangi stanowisk służbowych występujących w jednostkach organizacyjnych Ordynariatu Polowego, Prawosławnego Ordynariatu Wojska Polskiego, a także na czas "W" w jednostkach organizacyjnych Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz liczbę i rodzaje sprzętu wojskowego, środków transportu i innego wyposażenia należnego tym jednostkom;",
"27) środki etatowe - przewidziane w dokumentach etatowych stanowiska służbowe (pracy), uzbrojenie, sprzęt wojskowy, środki transportu i inne wyposażenie;",
"34) taryfikacja - zaszeregowanie stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych (pracowników i pracowników wojska), ujętych w dokumentach etatowych, do grup uposażenia (właściwego przepisu płacowego);
35) plan zatrudnienia - stanowiska nieujęte w etacie, przeznaczone dla pracowników i pracowników wojska, utworzone w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.";
– po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
"2a) Departament Wojskowych Spraw Zagranicznych - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania Ataszatów Obrony przy Przedstawicielstwach Dyplomatycznych RP;",
– w pkt 3 lit. a otrzymuje brzmienie:
"a) szczegółowych zakresów działania:
- komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,
- dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,
- Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,
- Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,
- Dowództwa Garnizonu Warszawa,
- Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,
- Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów,
- Szefostwa Inżynierii Wojskowej,
- Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,
- Szefostwa Obrony Przeciwlotniczej,
- Zespołu do Spraw Sytuacji Szczególnych,
- jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Szefowi Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1,",
– w pkt 8 uchyla się lit. a,
– po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:
"8a) Zespół do Spraw Służby w Międzynarodowych Strukturach Wojskowych - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:
a) polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,
b) polskich zespołów łącznikowych;",
– pkt 10 otrzymuje brzmienie:
"10) przełożeni - w odniesieniu do zakresów obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska.",
"5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego. Jeżeli osoby takie nie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej czynności tej dokonuje szef komórki obsługi prawnej lub radca prawny jednostki nadrzędnej.";
– zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
"1. Dokumenty kompetencyjne w resorcie nadają (określają, zatwierdzają) oraz dokonują zmian w tych dokumentach:",
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) Minister:
a) regulamin organizacyjny Ministerstwa,
b) statuty: Agencji Mienia Wojskowego, Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, jednostek badawczo-rozwojowych, przedsiębiorstw państwowych, publicznych zakładów opieki zdrowotnej i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, uczelni wojskowych oraz jednostek organizacyjnych prowadzących działalność kulturalną podległych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
c) zakresy czynności Sekretarza Stanu i podsekretarzy stanu,
d) szczegółowe zakresy działania:
- dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,
- Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,
- Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,
- Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,
- Dowództwa Garnizonu Warszawa,
- Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej i innych jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej,
- polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i przy międzynarodowych strukturach wojskowych,
- polskich zespołów łącznikowych,
- innych bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych,
e) statuty jednostek budżetowych;",
– w pkt 3 lit. d otrzymuje brzmienie:
"d) zakresy obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska;",
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4) osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa - zakresy obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska;",
– po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
"4a) Dyrektor Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych:
a) szczegółowe zakresy działania Ataszatom Obrony przy Przedstawicielstwach Dyplomatycznych RP,",
b) zakresy obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska;",
– pkt 7 otrzymuje brzmienie:
"7) dowódcy (szefowie, komendanci, dyrektorzy, kierownicy) pozostałych jednostek (komórek) organizacyjnych:
a) szczegółowe zakresy działania bezpośrednio podporządkowanym jednostkom organizacyjnym,
b) zakresy obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) podległych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska jednostki (komórki) organizacyjnej.",
"3. Osoby, o których mowa w ust. 1 i 2, nadają (określają, zatwierdzają) dokumenty kompetencyjne, stosownie do posiadanych uprawnień, w drodze zarządzenia, decyzji lub rozkazu.",
"5. Zakresy obowiązków, o których mowa w ust. 4 podlegają archiwizacji odpowiednio w teczkach akt personalnych żołnierzy zawodowych oraz w teczkach akt osobowych pracowników i pracowników wojska, na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 673, z późn. zm.3)).";
"§ 5. Osoby funkcyjne, którym jednostki organizacyjne są bezpośrednio podporządkowane, nadają szczegółowe zakresy działania tym jednostkom organizacyjnym i dokonują zmian w tych dokumentach, jeżeli brak jest odrębnych uregulowań prawnych dotyczących spraw kompetencyjnych tych jednostek.";
"3. Dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych Ministerstwa, dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych, Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowódca Garnizonu Warszawa, Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej, Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia, Szef Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów, Szef Inżynierii Wojskowej, Szef Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia oraz Szef Obrony Przeciwlotniczej uczestniczą w opracowaniu planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych.";
"2) wytyczne Ministra w sprawie planowania i programowania obronnego w resorcie;",
"4) zobowiązania Sił Zbrojnych RP wynikające z udziału w procesie planowania obronnego NATO oraz w Europejskiej Polityce Bezpieczeństwa i Obrony, a także inne zobowiązania międzynarodowe dotyczące rozwoju Sił Zbrojnych RP;";
"2a. Wnioski organizacyjno-etatowe powodujące zmiany w szczegółowych zakresach działania jednostek (komórek) organizacyjnych wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 3 lit. a i pkt 8a wymagają jednoczesnego przedstawienia propozycji zmian do szczegółowych zakresów działania tych jednostek (komórek) organizacyjnych.
2b. Wnioski organizacyjno-etatowe nie spełniające wymogów określonych w ust. 2a oraz w załączniku Nr 3 do zarządzenia nie podlegają rozpatrzeniu.
2c. Wnioski organizacyjno-etatowe nie powinny być zgłaszane w odniesieniu do jednostek organizacyjnych, dla których nie upłynął okres dwunastu miesięcy od terminu ich sformowania lub przeformowania.
2d. W przypadku wprowadzenia zmian do zadań głównych powodujących zmiany w szczegółowych zakresach działania jednostek organizacyjnych oraz w przypadkach dotyczących programów pilotażowych prowadzonych w Siłach Zbrojnych RP termin określony w ust. 2c może ulec skróceniu.";
"5) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia oraz Szef Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów - odpowiednio w sprawach dotyczących tych inspektoratów oraz podległych im jednostek organizacyjnych;";
– uchyla się lit. c,
– lit. d otrzymuje brzmienie:
"d) kosztów osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,",
"a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników i pracowników wojska,",
"4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych - w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych oraz w zakresie zmian w "Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej;";
"§ 15. Osoby wymienione w § 11 mogą zgłaszać:
1) wnioski, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, dotyczące odstąpienia od realizacji przedsięwzięć zawartych w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, jeżeli zaistniały okoliczności uzasadniające niecelowość realizacji danego przedsięwzięcia;
2) wnioski organizacyjno-etatowe poza planem zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, wraz ze wskazaniem źródła pokrycia stanowisk etatowych, jeżeli zmierzają one do udoskonalenia i racjonalizacji struktur organizacyjnych oraz nie powodują dodatkowych kosztów finansowych. Przepis § 12 stosuje się odpowiednio.";
"1. Dokumenty etatowe dla jednostek (komórek) organizacyjnych są wydawane na podstawie zarządzeń i decyzji organizacyjnych Ministra, z tym że wykazy zmian do etatów, (wykazów stanowisk) oraz wykazy dodatkowe do etatów mogą być wydawane jako dokumenty samoistne.
2. Uzgodnienia dokumentów etatowych poprzez ich taryfikację dokonują:
1) Dyrektor Departamentu Kadr - w odniesieniu do stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych;
2) Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych - w odniesieniu do stanowisk pracy pracowników i pracowników wojska.";
"2) oznacza decyzję cechą: "Org/SSG/ZOiU - P1".";
"§ 19. 1. Etat zbiorczy określa jednostki organizacyjne Ordynariatu Polowego, Prawosławnego Ordynariatu Wojska Polskiego, a także na czas "W" jednostki organizacyjne Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego, do sformowania których przeznaczone są środki etatowe, nazwy, identyfikatory i siedziby tych jednostek.
2. Etat zbiorczy oraz wykazy zmian do tego etatu opracowywane są na podstawie propozycji Ordynariusza Polowego (Biskupa Polowego), Prawosławnego Ordynariusza Wojskowego, a także Szefa Służby Wywiadu Wojskowego oraz Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego.";
"1) w propozycjach dotyczących nazw i usytuowania komórek wewnętrznych - ustaleń zawartych w "Słowniku nazw komórek wewnętrznych występujących w Siłach Zbrojnych RP";",
– lit. a otrzymuje brzmienie:
"a) dla żołnierzy zawodowych - przy określaniu ich nazw oraz stopni etatowych - ustaleń zawartych w zarządzeniu wymienionym w § 13 ust. 1 oraz w "Słowniku nazw stanowisk służbowych występujących w Siłach Zbrojnych RP",",
– uchyla się lit. b,
– zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
"4) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk pracowników i pracowników wojska:",
– lit. a otrzymuje brzmienie:
"a) przy określaniu ich nazw - stosować przepisy o zatrudnianiu i wynagradzaniu pracowników i pracowników wojska obowiązujących tego pracodawcę,";
"§ 23. Podstawę do dokonania zmian organizacyjno-etatowych w jednostkach (komórkach) organizacyjnych stanowią zarządzenia i decyzje organizacyjne Ministra oraz wykazy zmian, a także wykazy dodatkowe, o których mowa w § 18 i § 18a.";
"1. W celu wykonania zarządzeń i decyzji organizacyjnych Ministra oraz wykazów zmian, a także wykazów dodatkowych, o których mowa w § 18 i § 18a, w dowództwach rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwie Operacyjnym Sił Zbrojnych, Inspektoracie Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwie Garnizonu Warszawa, Komendzie Głównej Żandarmerii Wojskowej, Inspektoracie Wojskowej Służby Zdrowia, Inspektoracie Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów, Szefostwie Inżynierii Wojskowej, Szefostwie Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia oraz Szefostwie Obrony Przeciwlotniczej wydaje się rozkazy organizacyjne opracowane według wzoru określonego w załączniku Nr 4 do zarządzenia.";
– po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
"2a) mianowanie funkcjonariuszy na nowe stanowiska służbowe lub przeniesienie do dyspozycji Szefa Służby Wywiadu Wojskowego bądź Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo zwolnienie ze służby z zachowaniem ustawowych zasad w tym względzie;",
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
"3) zatrudnienie pracowników i pracowników wojska lub rozwiązanie stosunków pracy albo ich zmiana z zachowaniem ustawowych zasad w tym względzie;",
"3) przekazanie właściwym organom propozycji zagospodarowania żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska w związku z likwidacją stanowisk służbowych (pracy);";
"§ 26. 1. Ordynariusz Polowy (Biskup Polowy), Prawosławny Ordynariusz Wojskowy, a także Szef Służby Wywiadu Wojskowego oraz Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego są uprawnieni do wydawania (zatwierdzania) zestawień rozdysponowanych środków oraz innych dokumentów ustalających środki etatowe, które przydziela się określonym w tych dokumentach jednostkom organizacyjnym.
2. Wykonując uprawnienia, o których mowa w ust. 1, Ordynariusz Polowy (Biskup Polowy), Prawosławny Ordynariusz Wojskowy, a także Szef Służby Wywiadu Wojskowego oraz Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego stosują się ściśle do ustaleń zawartych w etacie zbiorczym i dokumentach organizacyjnych wprowadzających ten dokument w życie.";
"3. Tabele należności podpisuje osoba funkcyjna upoważniona przez Szefa Zarządu Planowania Logistyki - P4.",
"4. Tabele należności zatwierdza Szef Zarządu Planowania Logistyki - P4 lub osoba funkcyjna przez niego upoważniona.";
"§ 37. Nadzór nad działalnością komórek wewnętrznych (osób) prowadzących sprawy organizacyjno-etatowe w dowództwach rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwie Operacyjnym Sił Zbrojnych, Inspektoracie Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwie Garnizonu Warszawa, Komendzie Głównej Żandarmerii Wojskowej, Inspektoracie Wojskowej Służby Zdrowia, Inspektoracie Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów, Szefostwie Inżynierii Wojskowej, Szefostwie Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia, Szefostwie Obrony Przeciwlotniczej oraz w jednostkach organizacyjnych im podległych, sprawuje Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1, który z tego tytułu posiada kompetencje w zakresie:";
"3. Departament Administracyjny prowadzi zbiór szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej.
4. Szczegółowe zakresy działania komórek organizacyjnych są udostępniane do służbowego wykorzystania, na merytorycznie uzasadniony wniosek dyrektora (szefa) zainteresowanej komórki organizacyjnej Ministerstwa, za zgodą:
a) Dyrektora Generalnego Ministerstwa w odniesieniu do komórek organizacyjnych, za wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP,
b) Szefa Sztabu Generalnego WP w odniesieniu do komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP.";
"§ 40a. Dyrektor Departamentu Kadr udostępnia Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych dokumenty etatowe jednostek (komórek) organizacyjnych resortu obrony narodowej w celu umożliwienia realizacji zadania, o którym mowa w § 16 ust. 2 pkt 2.";
– ppkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) w głównych zadaniach jednostki lub komórki organizacyjnej - scharakteryzować ją jako organ dowodzenia (kierowania) oraz określić jej główne (zasadnicze) zadania;",
– ppkt 7 i 8 otrzymują brzmienie:
"7) w zadaniach komórek wewnętrznych bezpośrednio podporządkowanych dowódcy (szefowi, komendantowi, dyrektorowi, kierownikowi) - zadania każdej komórki wewnętrznej bezpośrednio podporządkowanej dowódcy (szefowi, komendantowi, dyrektorowi, kierownikowi);
8) w zadaniach szefa sztabu, szefa szkolenia, szefa logistyki (równorzędnych) jednostki lub komórki organizacyjnej oraz w zadaniach komórek wewnętrznych im podporządkowanych - zadania szefa sztabu, szefa szkolenia, szefa logistyki (równorzędnych) jednostki (komórki) organizacyjnej, ich uprawnienia i zakresy odpowiedzialności oraz zadania każdej komórki wewnętrznej bezpośrednio im podporządkowanej;",
"5. W dokumencie kompetencyjnym, o którym mowa w pkt 3, należy przyjąć jako podstawową jednostkę redakcyjną punkt, który dzieli się na podpunkty.";
"3. Jednostka może podejmować dodatkowe zadania odpłatnie na rzecz żołnierzy, pracowników i pracowników wojska, wynikające z jej zakresu działalności.";
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 102, poz. 474, z 1997 r. Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 944, z 1999 r. Nr 11, poz. 95, z 2001 r. Nr 123, poz. 1353 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 156, poz. 1301, z 2003 r. Nr 210, poz. 2036, z 2006 r. Nr 104, poz. 711 oraz z 2007 r. Nr 107, poz. 732.
2) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MON z 2006 r. Nr 2, poz. 10 oraz z 2007 r. Nr 5, poz. 58 i Nr 25, poz. 259.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 64, poz. 426 oraz z 2008 r. Nr 227, poz. 1505.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Propozycje do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych na rok ......
1. Dotyczy: ..................................................
/wymienić nazwę jednostki (komórki)
organizacyjnej oraz jej bezpośrednią podległość/
2. W sprawie: ................................................
/wpisać nazwę planowanego do realizacji
zamierzenia organizacyjno-etatowego/
3. Uzasadnienie zamierzenia ..................................
/wskazać cel, istotę i przewidywane efekty
realizacji zamierzenia/
4. Podstawa ..................................................
/wskazać akt prawny (dokument), z którego wynika
potrzeba realizacji zamierzenia/
5. Informacje dotyczące:
1) podległości organizacyjnej (w przypadku zmiany);
2) struktury organizacyjnej, a także sposobu uzupełnienia
stanu etatowego na czas "P" do proponowanego poziomu
oraz zagospodarowania nadwyżki stanu osobowego;
3) źródła pozyskania stanowisk etatowych oraz uzbrojenia i
sprzętu wojskowego;
4) jednostek zaopatrujących i (lub) jednostek
zaopatrywanych;
5) dyslokacji, warunków zakwaterowania, szkolenia,
magazynowania, parkowania pojazdów bojowych i
mechanicznych oraz koniecznych przedsięwzięć
inwestycyjno-remontowych;
6) szacunkowych kosztów realizacji zamierzenia.
DOWÓDCA
..................
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Wniosek organizacyjno-etatowy do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych
I. Zamierzenie proponowane do ujęcia w planie zamierzeń
organizacyjnych i dyslokacyjnych na rok ........
1. Dotyczy: ..............................................
/wymienić nazwę jednostki (komórki) organizacyjnej/
2. W sprawie: ............................................
/wpisać nazwę zamierzenia, np. sformowanie,
przeformowanie, rozformowanie, przedyslokowanie/
3. Uzasadnienie zamierzenia:
1) cel;
2) istota;
3) przewidywane efekty proponowanych rozwiązań.
4. Podstawa: .............................................
/wskazać akt prawny (dokument), z którego wynika
potrzeba realizacji zamierzenia/
5. Ogólne informacje o zamierzeniu, w tym:
1) harmonogram wdrożenia proponowanego zamierzenia;
2) dotyczące możliwości infrastruktury koszarowej i
mieszkaniowej oraz bazy szkoleniowej, w kontekście
proponowanych rozwiązań organizacyjno-etatowych;
3) wskazanie następcy prawnego w przypadku
rozformowania jednostki (komórki) organizacyjnej.
6. Dane dotyczące jednostki (komórki) organizacyjnej,
zawierające:
1) charakterystykę (stan obecny i proponowany), w
której należy podać:
a) charakter (tj. występuje na czas "P", "W" lub
"W-P"),
b) podległość organizacyjną (dotychczasową i
proponowaną),
c) podległość gospodarczą (na czyim pozostaje
zaopatrzeniu lub jakie jednostki zaopatruje, w
przypadku gdy jest oddziałem gospodarczym - przed
i po zmianach),
d) zakres zasadniczych zadań w układzie
garnizonowym, mających wpływ na strukturę (etat);
2) zasadnicze zadania (w przypadku formowania) lub
zakres zmian w zadaniach (w przypadku
przeformowania);
3) stany etatowe, w tym:
a) zestawienie porównawcze ilości stanowisk
etatowych żołnierzy oraz pracowników i
pracowników wojska na czas "P" i "W" (za etat Nr
...... - oddzielnie na czas "P" i "W"),opracowane
według wzoru określonego w tabeli Nr 1,
b) zestawienie stanowisk etatowych żołnierzy według
korpusów i grup osobowych oraz pracowników i
pracowników wojska na czas "P" (za zatwierdzony
etat Nr ......; za propozycje zmian do etatu
Nr ......; różnica pomiędzy zatwierdzonym etatem,
a propozycją zmian do etatu Nr .....), opracowane
według wzoru określonego w tabeli Nr 2,
c) zestawienie stanu ewidencyjnego żołnierzy według
korpusów i grup osobowych oraz pracowników i
pracowników wojska na czas "P" (za etat Nr .....,
na dzień .......), opracowane według wzoru
określonego w tabeli Nr 3;
4) propozycje w zakresie uzupełnienia stanu etatowego
na czas "P" do proponowanego poziomu lub
zagospodarowania nadwyżki stanu osobowego;
5) strukturę organizacyjną (w przypadku formowania lub
strukturę organizacyjną z naniesionymi propozycjami
zmian w przypadku przeformowania) w formie
graficznej;
6) zestawienie porównawcze ilości sprzętu etatowego na
czas "P" i "W" występującego w zatwierdzonym etacie,
a propozycją zmian do etatu Nr ....., opracowane
według wzoru określonego w tabeli Nr 4;
7) dotychczasowe i nowe miejsce dyslokacji (adres) z
wyszczególnieniem garnizonu, miejscowości
stacjonowania oraz kodu pocztowego;
8) przedsięwzięcia inwestycyjno-remontowe konieczne do
realizacji w kontekście proponowanych zmian
organizacyjno-etatowych oraz dane o obiektach,
opracowane według wzoru określonego w tabeli Nr 5;
9) przewidywane zadania mobilizacyjne realizowane na
rzecz innych jednostek wojskowych.
7. Skutki finansowe, w tym:
1) koszty realizacji zamierzenia (kwota w tys. zł)
z podziałem na:
a) wydatki osobowe (odprawy, inne),
b) wydatki rzeczowe (koszty transportu lub przewozów
oraz innych usług związanych z realizacją
zadania),
c) wydatki majątkowe (zakupy, inwestycje, inne),
d) pozostałe wydatki,
e) szacunkowy ogólny koszt realizacji zamierzenia na
dany rok oraz prognozę wydatków na rok następny i
kolejne lata (gdy realizacja zamierzenia będzie
rozłożona na więcej niż 2 lata);
2) szacunkowe oszczędności (jeśli występują).
II.Kierunki zamierzeń proponowanych do realizacji w następnym
roku planistycznym
1. Część opisowa, w tym:
1) wstęp, który powinien zawierać:
a) nazwę jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) rodzaj zamierzenia,
c) podstawę prawną do sporządzenia wniosku;
2) cel wprowadzenia zmiany;
3) uzasadnienie zamierzenia proponowanego do
zrealizowania, w którym należy określić:
a) przyczynę,
b) istotę,
c) źródło pozyskania stanowisk etatowych oraz
uzbrojenia i sprzętu wojskowego w przypadku
zwiększenia stanu etatowego,
d) czy nowe miejsce dyslokacji zapewnia właściwe
warunki zakwaterowania, szkolenia, magazynowania,
parkowania pojazdów bojowych i mechanicznych,
e) przedsięwzięcia inwestycyjno-remontowe konieczne
w nowym miejscu dyslokacji,
f) koszty finansowe niezbędne do zabezpieczenia
realizacji zamierzenia.
2. Część tabelaryczna kierunków zamierzeń proponowanych we
wniosku organizacyjno-etatowym do planu zamierzeń
organizacyjnych i dyslokacyjnych na rok ......., do
realizacji w następnym roku planistycznym (oddzielnie
na czas "P" i "W"), opracowana według wzoru
określonego w tabeli Nr 6, stanowi szczegółowe
rozwinięcie części opisowej. W poszczególnych
kolumnach wymagane jest wpisanie:
1) liczby porządkowej;
2) treści zamierzenia;
3) podległości i miejsca dyslokacji;
4) terminu rozpoczęcia i zakończenia realizacji
zamierzenia;
5) skutków etatowych czasu "P" i "W" w rozbiciu na
poszczególne korpusy kadry oraz ogólne zmiany w
stanie etatowym pracowników i pracowników wojska;
6) podstawy realizacji zamierzenia;
7) szacunkowego kosztu realizacji zamierzenia;
8) uwag zawierających dodatkowe informacje odnoszące
się do źródeł pozyskania oraz liczby podstawowego
uzbrojenia i sprzętu wojskowego, a także inne
informacje uszczegóławiające tryb realizacji.
W przypadku zgłaszania przez jednego dysponenta etatów
kilku zamierzeń dopuszcza się wykonanie zbiorczej części
tabelarycznej. Zamierzenia w niej ujęte wykazuje się rodzajami
wojsk i służb lub uwzględniając obowiązujące ustalenia w
zakresie podległości.
ORGAN FINANSOWY- DOWÓDCA
DYSPONENT ŚRODKÓW BUDŻETOWYCH
II STOPNIA
................................ ..................
Załączniki do wniosku organizacyjno-etatowego:
Uwagi:
1. Wypełniać tylko te elementy (pozycje) wniosku, które bezpośrednio dotyczą proponowanego przedsięwzięcia (zamierzenia) organizacyjno-etatowego (np. w przypadku zmian dotyczących parametrów stanowisk czy też zmiany zakresu obowiązków na danym stanowisku, nie jest wymagane wypełnienie wszystkich pozycji).
2. W przypadku podziału działów zaopatrzenia na różnych dysponentów środków budżetowych II stopnia, wniosek podpisują organy finansowe tych dysponentów.
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Tabela Nr 1 [do pkt I.6.3)a) załącznika Nr 3]
WZÓR
ZESTAWIENIE PORÓWNAWCZE ILOŚCI
STANOWISK ETATOWYCH ŻOŁNIERZY ORAZ PRACOWNIKÓW I PRACOWNIKÓW WOJSKA NA CZAS "P" i "W"
(za etat Nr .... - oddzielnie na czas "P" i "W")
Tabela Nr 2 [do pkt I.6.3)b) załącznika Nr 3]
WZÓR
ZESTAWIENIE STANOWISK ETATOWYCH ŻOŁNIERZY WEDŁUG KORPUSÓW I GRUP OSOBOWYCH ORAZ PRACOWNIKÓW I PRACOWNIKÓW WOJSKA NA CZAS "P"
(za zatwierdzony etat Nr ...; za propozycje zmian do etatu Nr ...;
różnica pomiędzy zatwierdzonym etatem a propozycją zmian do etatu Nr ...)
Tabela Nr 3 [do pkt I.6.3)c) załącznika Nr 3]
WZÓR
ZESTAWIENIE STANU EWIDENCYJNEGO ŻOŁNIERZYWEDŁUG KORPUSÓW I GRUP OSOBOWYCH ORAZ PRACOWNIKÓW I PRACOWNIKÓW WOJSKA NA CZAS "P"
(za etat Nr ...., na dzień .....)
Tabela Nr 4 [do pkt I.6.6) załącznika Nr 3]
WZÓR
ZESTAWIENIE PORÓWNAWCZE ILOŚCI SPRZĘTU ETATOWEGO NA CZAS "P" i "W" WYSTĘPUJĄCEGO W ZATWIERDZONYM ETACIE A PROPOZYCJĄ ZMIAN DO ETATU Nr .....
NAZWA SPRZĘTU ETATOWEGO | IM-WP/68 (JIM) | STAN OBECNY "P"/"W" | STAN PROPONOWANY "P" / "W" | RÓŻNICA "P"/"W" | ŹRÓDŁO ZAOPATRYWANIA | KOSZT ZAKUPU |
01 SPRZĘT SŁUŻBY UZBROJENIA I ELEKTRONIKI WÓZ BOJOWY ROZPOZNAWCZY GĄSIENICOWY PISTOLET WOJSKOWY 05 SPRZĘT WOJSK INŻYNIERYJNYCH STACJA ŁADOWANIA AKUMULATORÓW NA SAMOCHODZIE 07 SPRZĘT WOJSK ŁĄCZNOŚCI RADIOSTACJA UKF |
Tabela Nr 5 [do pkt I.6.8) załącznika Nr 3]
WZÓR
DANE O OBIEKTACH
Lp. | Jednostka (komórka) organizacyjna odniesienia (stan1) etatowy, osobowy, sprzęt itp.) | Rodzaj powierzchni (biurowo-sztabowa, koszarowa, garażowa, warsztatowa i inna) | Norma rozmieszczenia dla jednostki (komórki) organizacyjnej odniesienia [m2] | Powierzchnia użytkowana w dotychczasowym miejscu dyslokacji [m2] | Wielkość powierzchni w nowym miejscu dyslokacji [m2] | Nr kompleksu wojskowego / Nr budynku w dotychczasowym / nowym miejscu dyslokacji | UWAGI | ||||
Norma minimalna | Norma maksymalna | Jednostki (komórki) organizacyjnej podlegającej zmianom | Jednostek będących na przydziale mobilizacyjnym | Naliczenie wg normy* minimalnej | Naliczenie wg normy* maksymalnej | Istniejąca powierzchnia w docelowym miejscu dyslokacji | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
5 | |||||||||||
6 | |||||||||||
7 | |||||||||||
8 |
Uwagi:
1) W zależności od zajmowanego stanowiska służbowego - § 3 zarządzenia Nr 9/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 lutego 1998 r. (Dz. Rozk. MON poz. 19 z późn. zm.).
* Przy niedobrze powierzchni użytkowej należy wpisać " - " przed liczbą.
Tabela Nr 6 [do pkt II.2 załącznika Nr 3]
WZÓR
CZĘŚĆ TABELARYCZNA KIERUNKÓW ZAMIERZEŃ PROPONOWANYCH WE WNIOSKU ORGANIZACYJNO-ETATOWYM DO PLANU ZAMIERZEŃ ORGANIZACYJNYCH I DYSLOKACYJNYCH NA ROK.., DO REALIZACJI W NASTĘPNYM ROKU PLANISTYCZNYM (oddzielnie na czas "P" i "W")
Lp. | Treść zamierzenia | Podległość Miejsce dyslokacji | Termin | Skutki etatowe | Podstawa realizacji | Szacunkowy koszt realizacji w tys. zł | Uwagi (adnotacje o wykonaniu) | |||||
Rozpoczęcia Zakończenia realizacji zamierzenia | Na czas ... | Oficerów | Podoficerów | Szeregowych | OGÓŁEM WOJSKOWYCH | Pracowników i pracowników wojska | ||||||
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Układ rozkazu organizacyjnego