Zm.: wytyczne w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2012.38

Akt jednorazowy
Wersja od: 5 lipca 2012 r.

WYTYCZNE Nr 116
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 5 lipca 2012 r.
zmieniające wytyczne w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych

W związku z art. 15 ust. 2, art. 18 ust. 2 i art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.1) ) ustala się, co następuje:
§  1.
W wytycznych nr 264 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 7 listopada 2008 r. w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. Urz. KGSG Nr 11, poz. 84 oraz z 2009 r. Nr 2, poz. 16) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 w ust. 1:
a)
pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1) ustawa o finansach publicznych - ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.2) );

2) ustawa o ochronie informacji niejawnych - ustawę z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228);",

b)
pkt 12 otrzymuje brzmienie:

"12) plan finansowy - plan, o którym mowa w art. 11 ust. 3 ustawy o finansach publicznych;";

2)
w § 4:
a)
w ust. 2 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) wskazanie części zamówienia, która nie może być powierzona podwykonawcom wraz z uzasadnieniem.",

b)
w ust. 4 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) pytań, uwag lub odwołań złożonych przez wykonawców podczas trwającego postępowania o udzielenie zamówienia;";

3)
w § 5:
a)
w ust. 1 pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:

"3) przygotowuje wniosek o wszczęcie postępowania zawierający:

a) określenie przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy i kodu określonego we Wspólnym Słowniku Zamówień,

b) wartość zamówienia, ustaloną zgodnie z art. 32 - 35 ustawy, wyrażoną w złotych i euro wraz z datą dokonania przeliczenia, a także kwotę jaką zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia,

c) termin realizacji zamówienia lub w przypadku dostaw cyklicznych - harmonogram dostaw,

d) wskazanie pozycji zamówienia w planie lub prowizorium planu oraz informacji o ewentualnym współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej,

e) wskazanie przedstawicieli Kierownika proponowanych do prac w komisji,

f) wskazanie Użytkownika oraz jednostek organizacyjnych SG lub komórek organizacyjnych KGSG uczestniczących w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia, wraz z informacją, czy istnieje potrzeba uczestniczenia ich przedstawicieli w pracach komisji,

g) wskazanie maksymalnej klauzuli tajności informacji niejawnych, do których będzie miał dostęp wykonawca podczas postępowania o udzielenie zamówienia i wykonania umowy, albo wskazanie, że udzielenie zamówienia i wykonanie umowy nie wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych,

h) określenie pilności zmówienia, według następujących kategorii:

- bardzo pilne - oznacza zamówienia, których należy udzielić natychmiast, wymaga uzasadnienia,

- pilne - oznacza zamówienia priorytetowe w danym roku budżetowym, wymaga uzasadnienia,

- do wykonania w ciągu roku - oznacza zamówienia, które powinny zostać zrealizowane w danym roku budżetowym,

- wieloletnie - oznacza zamówienia z terminem realizacji w kolejnych latach budżetowych,

i) informację czy zamówienie jest udzielane w częściach, a jeżeli tak to określenie wartości aktualnie udzielanego zamówienia (w złotych i euro) oraz przyczyny dokonania podziału;

4) przygotowuje następujące dokumenty stanowiące integralną część wniosku, o którym mowa w pkt 3:

a) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opracowany zgodnie z § 4 ust. 1 i 2,

b) wykaz źródeł informacji i kryteriów, w oparciu o które powstał opis przedmiotu zamówienia,

c) opis sposobu i datę obliczenia wartości zamówienia wraz z wymienieniem odpowiednich dokumentów stanowiących podstawę obliczenia tej wartości (np. kosztorys inwestorski, program funkcjonalno - użytkowy) oraz podaniem osób dokonujących ustalenia wartości zamówienia, a w przypadku dopuszczenia składania ofert częściowych podanie wartości zamówienia dla poszczególnych jego części,

d) informacje dotyczące rozpoznania rynku wykonawców, w tym informacje o potencjalnych wykonawcach,

e) projekt umowy parafowany przez radcę prawnego,

f) wykaz posiadanych przez wykonawcę uprawnień, licencji, koncesji, certyfikatów podmiotowych, jeżeli są wymagane,

g) wykaz warunków dotyczących potencjału technicznego, kadrowego, finansowego i ekonomicznego wykonawcy, jeżeli są wymagane,

h) proponowane kryteria wyboru oferty wraz z ich opisem i znaczeniem,

i) inne informacje dotyczące zamówienia i postępowania,

j) wykaz informacji niejawnych, zawierających nazwy materiałów, dokumentów i spraw wraz z określeniem ich klauzuli tajności, które:

- zostaną przekazane wykonawcy podczas postępowania o udzielenie zamówienia oraz wykonania umowy,

- wykonawca wytworzy dla SG w związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia i wykonaniem umowy,

- będą zgromadzone w eksploatowanym systemie (np. na twardych dyskach stacji roboczych i serwerów), a do których będzie miał dostęp wykonawca,

k) projekt Instrukcji Bezpieczeństwa Przemysłowego zawierający co najmniej informacje określone dla tego dokumentu w ustawie o ochronie informacji niejawnych,

l) wskazanie osoby odpowiedzialnej za nadzorowanie, kontrolę i doradztwo w zakresie wykonywania przez wykonawcę obowiązku ochrony przekazanych mu informacji niejawnych,

m) wykaz podmiotów zewnętrznych, jeżeli biorą udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia, wraz z podaniem zakresu wykonywanych czynności.",

b)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Wszystkie dokumenty, wymienione w ust. 1 pkt 4, powinny być podpisane przez Kierownika oraz zawierać dane umożliwiające identyfikację autorów poszczególnych zapisów (imię, nazwisko, stanowisko, reprezentowane jednostki organizacyjne SG, komórki organizacyjne KGSG lub podmioty zewnętrzne). W przypadku nie wskazania tych osób przyjmuje się, że autorem poszczególnych zapisów jest osoba podpisująca dokument.";

4)
§ 10 otrzymuje brzmienie:

"§ 10. Przewidziane dla danego trybu postępowania ogłoszenia Zespół odpowiednio zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazuje Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich oraz umieszcza na stronie internetowej KGSG i w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego.";

5)
w § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Odpowiedzi na pytania i uwagi wykonawców dotyczące treści SIWZ przygotowuje komisja na podstawie dokumentów otrzymanych od kierowników właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych KGSG, opracowanych zgodnie z zakresem właściwości określonym w § 4 ust. 1 i 2, zawierających merytoryczne rozstrzygnięcie odnośnie zgłoszonych pytań i uwag. Przekazane przez właściwe komórki organizacyjne KGSG dokumenty powinny zawierać ponadto dane obejmujące imię i nazwisko autorów poszczególnych zapisów, w tym podmiotów zewnętrznych, jeżeli występują. W przypadku braku wskazania takich danych uznaje się, że autorem jest osoba podpisująca dokument.";

6)
w § 13 uchyla się ust. 9;
7)
w § 14 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Opracowane przez komisję i podpisane przez przewodniczącego komisji propozycje wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty, zgłoszenia opozycji, wniesienia odpowiedzi na odwołanie oraz wniosek o unieważnienie postępowania podlegają zatwierdzeniu przez Pełnomocnika lub inną osobę upoważnioną przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.";

8)
§ 15 otrzymuje brzmienie:

"§ 15. 1. . Protokół z postępowania podlega zatwierdzeniu przez Pełnomocnika lub inną osobę upoważnioną przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.

2. Przed zatwierdzeniem protokołu osoby wykonujące czynności związane z przygotowaniem postępowania oraz czynności w postępowaniu zapoznają się z jego treścią oraz mogą zgłosić uwagi.

3. Osoby, o których mowa w ust. 2, po otrzymaniu skanu protokołu na swoje imienne skrzynki intranetowe przekazują niezwłocznie:

a) uwagi do protokołu, w formie pisemnej, albo

b) informację o braku uwag do protokołu, w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty intranetowej, z imiennych skrzynek.

4. W przypadku otrzymania kserokopii protokołu do zapoznania przekazanie uwag oraz informacji o braku uwag następuje w formie pisemnej.

5. Dopuszcza się także zgłoszenie uwag oraz informacji o braku uwag bezpośrednio do treści protokołu.";

9)
załącznik nr 3 do wytycznych otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszych wytycznych;
10)
w załączniku nr 7 do wytycznych:
a)
w § 1:
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Jeżeli umowa została zawarta przed ogłoszeniem wyroku przez Krajową Izbę Odwoławczą, w przypadku określonym w art. 183 ust. 2 ustawy, komisja ulega rozwiązaniu po wykonaniu czynności wynikających z wydanego wyroku lub z dniem wydania postanowienia kończącego postępowanie.",

w ust. 7 w pkt 9 lit. d otrzymuje brzmienie:

"d) propozycji zgłoszenia opozycji oraz wniesienia odpowiedzi na odwołanie;",

w ust. 8 w pkt 8 kropkę na końcu zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 9 w brzmieniu:

"9) przekazywanie skanów lub kserokopii protokołów z postępowania osobom wykonującym czynności związane z przygotowaniem postępowania i czynności w postępowaniu, celem zapoznania się z ich treścią.",

b)
w § 2 w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) ogłoszenia przewidziane dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia.",

c)
w § 3 w ust. 1 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) przedstawia propozycje zgłoszenia opozycji i wniesienia odpowiedzi na odwołanie wraz z uzasadnieniem oraz rozpatruje otrzymane od wykonawców informacje, o których mowa w art. 181 ust. 1 ustawy i przedstawia propozycje rozstrzygnięć w tym zakresie;".

§  2.
Wytyczne wchodzą w życie z dniem podpisania.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1078 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484, Nr 234, poz. 1386 i Nr 240, poz. 1429.

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386 i Nr 240, poz. 1429.

ZAŁĄCZNIK

WNIOSEK

AKCEPTUJĘ

……………………………….

DYREKTOR

ZESPOŁU D/S ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

o wszczęcie postępowania

Zwracam się z wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego:

…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...

(nazwa przedmiotu zamówienia wraz z kodem określonym we Wspólnym Słowniku Zamówień)

Wartość zamówienia, bez podatku od towarów i usług, została ustalona na kwotę ............... zł, co stanowi równowartość kwoty ................ euro (obliczonej zgodnie z § 2 ust. 2 wytycznych)

- w tym wartość przewidywanych zamówień uzupełniających została ustalona na kwotę ............ zł, co stanowi równowartość ........... euro (jeżeli dotyczy)

- jest to zamówienie udzielane w częściach, a wartość aktualnie udzielanego zamówienia została ustalona na kwotę ............ zł, co stanowi równowartość ............ euro (jeżeli dotyczy).

Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynosi ............. zł.

Termin realizacji zamówienia .............................

Zakup opłacany będzie ze środków ........................., z pozycji analitycznej wydatków budżetowych: ............................

Zamówienie:

nie jest/jest1 współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: udział tych środków w wartości zamówienia wynosi: …....% (podać, o ile jest znany) w ramach (wskazać projekt/program) ....................................

Wnioskowane zamówienie zostało/nie zostało1 zatwierdzone w planie/prowizorium planu1 zamówień publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej na rok ........ w pozycji nr ..........

Potrzebę dokonania ww. zakupu uzasadniam2 ……………........................................................

.......................................................................................................................................................

Kategoria pilności ...................................................

Uzasadnienie3 ..............................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...

Potwierdzam dokonanie wstępnej oceny celowości wydatkowania środków publicznych na powyższy zakup.

Do prac w komisji powołanej do przeprowadzenia ww. postępowania deleguję następujące osoby:

1. ...................................

2. ...................................

3. ...................................

Informacja o innych komórkach organizacyjnych KGSG lub jednostkach organizacyjnych SG:

* uczestniczących w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia: ......................................

…………………………………………………………………………………………….

* będących przyszłymi użytkownikami przedmiotu zamówienia: ....................................

…………………………………………………………………………………………….

Wykaz komórek organizacyjnych KGSG lub jednostek organizacyjnych SG, których przedstawiciele powinni wejść w skład komisji ...............................................................

Realizacja postępowania o udzielenie zamówienia wiąże się/nie wiąże się1 z dostępem wykonawców do informacji niejawnych o maksymalnej klauzuli tajności: ściśle tajne/tajne/poufne/zastrzeżone1.

Realizacja umowy wiąże się/nie wiąże się1 z dostępem wykonawców do informacji niejawnych o maksymalnej klauzuli tajności: ściśle tajne/ tajne/ poufne/zastrzeżone1.

……………………………………….

(podpis i pieczęć Kierownika, data)

Uzgodniono:

Główny Księgowy Komendy Głównej Straży Granicznej

…………………………….

(podpis, pieczęć i data)

Dyrektor Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej 4

…………………………….

(podpis, pieczęć i data)

W załączeniu:

1. ..........................

2. ..........................

3. ..........................

4. ..........................

5. ..........................

______

1 niepotrzebne skreślić,

2 w przypadku, gdy zamówienie nie zostało ujęte w planie zamówień publicznych,

3 w przypadku nadania kategorii "pilne" lub 'bardzo pilne",

4 w przypadku, gdy realizacja procedury o zamówienie i realizacja umowy wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych.