Zm.: obwieszczenie w sprawie opłat trasowych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2011.11.56

Akt jednorazowy
Wersja od: 15 lipca 2011 r.

OBWIESZCZENIE Nr 9
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 11 lipca 2011 r.
zmieniające obwieszczenie w sprawie opłat trasowych

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 1 w zw. z art. 130 ust. 11 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.1)) oraz § 1 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 kwietnia 2009 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów systemu opłat trasowych (Dz. U. Nr 61, poz. 500 i z 2010 r. Nr 77, poz. 508) ogłasza się, co następuje:
W załączniku nr 1 do obwieszczenia nr 4 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 4 czerwca 2009 r. w sprawie opłat trasowych (Dz. Urz. ULC Nr 6 z dnia 30 czerwca 2009 r., poz. 129) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w art. 1:
a)
ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Osobą zobowiązaną do wniesienia opłaty jest osoba, która eksploatowała statek powietrzny w czasie, kiedy wykonywany był lot. Do identyfikacji osoby eksploatującej statek powietrzny można wykorzystać desygnator ICAO albo jakikolwiek inny uznawany desygnator identyfikacji lotu.",

b)
po ust. 5 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

"6. W przypadku gdy osoba eksploatująca statek jest nieznana, za osobę eksploatującą statek powietrzny uznaje się właściciela, chyba że wykaże on, jaka inna osoba eksploatowała statek powietrzny.";

2)
w art. 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Jeżeli jednak osoba eksploatująca statek powietrzny poinformowała EUROCONTROL - do ostatniego dnia roboczego miesiąca kalendarzowego, w którym uległa zmianie jej flota statków powietrznych i co najmniej raz w roku - że eksploatuje dwa lub więcej statki powietrzne będące różnymi wersjami tego samego typu, w celu obliczenia współczynnika wagi dla każdego statku powietrznego tego typu używa się średniej maksymalnej masy startowej wszystkich jej statków powietrznych danego typu. Obliczenie tego współczynnika dla każdego typu statków powietrznego i dla każdej osoby eksploatującej jest dokonywane przynajmniej raz w roku.";

3)
w art. 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. O ile dane Umawiające się Państwo(-a) nie zdecyduje(-ą) inaczej, stawka jednostkowa opłaty dla strefy pobierania opłat, w której euro nie jest walutą krajową, jest obliczana ponownie co miesiąc przy zastosowaniu średniego miesięcznego kursu wymiany euro na walutę krajową z miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym został wykonany lot. Stosowany w tym celu kurs walutowy jest średnim miesięcznym "kursem zamknięcia" obliczonym przez Grupę Reutera na podstawie dziennego kursu kupna.";

4)
art. 9 otrzymuje brzmienie:

"Art. 9. Opłata będzie uiszczana w siedzibie organizacji EUROCONTROL, zgodnie z warunkami uiszczania należności, określonymi w załączniku 2. Stosowaną walutą obliczeniową będzie euro. W przypadku gdy dłużnik nie uiścił należnej kwoty, mogą być zastosowane środki w celu ściągnięcia należności, zgodnie z obowiązującym prawem.".

______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432 i Nr 106, poz. 622 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432 i Nr 106, poz. 622.