Zm.: decyzja w sprawie wprowadzenia zasad metodycznych opracowania norm budżetowych i wskaźników kosztów utrzymania wojsk.
Dz.Urz.MON.2004.2.21
Akt jednorazowyDECYZJA Nr 36/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 2 lutego 2004 r.
zmieniająca decyzję w sprawie wprowadzenia zasad metodycznych opracowywania norm budżetowych i wskaźników kosztów utrzymania wojsk
Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w celu aktualizacji zasad normowania budżetowego ustala się, co następuje:
– "a) przedmioty zaopatrzenia mundurowego wydawane w naturze,",
– skreśla się lit.: b, f, k,
– lit. a otrzymuje brzmienie:
"a) użytkowanie urządzeń końcowych w systemie telekomunikacyjnym Ministerstwa Obrony Narodowej, tj. wojskowych stacji telekomunikacyjnych lub innych urządzeń, w tym również telefonów komórkowych, zapewniających dostęp do wojskowego systemu telekomunikacyjnego oraz do sieci operatorów publicznych,",
– skreśla się lit.: b, c,
– dodaje się lit. d w brzmieniu:
"d) wykorzystywanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych poza granicami kraju;",
"5) Szef Generalnego Zarządu Wsparcia - P7 - normy budżetowe, obejmujące wydatki na systemy i urządzenia alarmowe, wykorzystywane w ochronie obiektów wojskowych;",
"7) Dyrektor Departamentu Budżetowego - normy budżetowe, obejmujące wydatki okolicznościowe i reprezentacyjne;",
"8) Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej - normy budżetowe obejmujące wydatki na zabezpieczenie pobytu delegacji zagranicznych, w ramach kontaktów z Siłami Zbrojnymi RP oraz na realizowane przez MON przedsięwzięcia, związane z implementacją międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych;",
"9) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności - normy budżetowe obejmujące wydatki na działalność wychowawczą i promocję obronności;",
"14) Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia - normy budżetowe obejmujące wydatki na wyposażenie medyczne: indywidualne, pododdziałów i oddziałów medycznych, rotację i konserwację produktów leczniczych, wyrobów i sprzętu medycznego, utrzymywanych w zapasie wojennym oraz inne zamierzenia o charakterze leczniczo-medycznym.";
"4) pobytu delegacji zagranicznych w ramach:
- kontaktów zagranicznych,
- implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń;",
"5) pobytu delegacji Sił Zbrojnych RP za granicą w ramach:
- kontaktów z Siłami Zbrojnymi RP,
- implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń;";
"1) dokonuje weryfikacji zgodnie z określoną dla nich metodologią;",
"3) inicjuje opracowywanie norm i wskaźników kosztów dla poszczególnych dziedzin gospodarki wojska;",
"7) wydaje katalog norm budżetowych oraz aneksy aktualizujące, na podstawie decyzji (rozkazów) wprowadzających (aktualizujących) normy budżetowe opracowywane na bieżąco (w miarę potrzeb) przez gestorów (instytucje odpowiedzialne) oraz corocznie opracowuje i wydaje decyzję wprowadzającą do stosowania wskaźniki kosztów.";
"10a. Do projektów, o których mowa w pkt 10, załącza się uzasadnienie zawierające omówienie celowości wprowadzenia norm oraz ich metodyki, a w odniesieniu do norm aktualizowanych - analizę czynników powodujących aktualizację i wyjaśnienie przyczyn zmiany (zwiększenia/zmniejszenia) wielkości norm. Uzasadnienie powinno zawierać kalkulację skutków finansowych wydania decyzji (rozkazu), zgodnie z postanowieniami § 27 decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2002 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 2, Nr 21, poz. 183 oraz z 2003 r. Nr 1, poz. 2), § 7 załącznika do decyzji Nr 232/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 listopada 1999 r. w sprawie wytycznych dotyczących opracowywania projektów aktów prawnych oraz wydawania tych aktów w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2003 r. Nr 9, poz. 113). W przypadku braku skutków finansowych regulacji, w uzasadnieniu należy zamieścić stosowną informację.
10b. Kopię decyzji lub rozkazu o wprowadzeniu bądź aktualizacji norm budżetowych należy niezwłocznie przesłać do Departamentu Budżetowego.";
"13. Normy budżetowe aktualizuje się z częstotliwością zależną od kształtowania się czynników powodujących zmianę norm rzeczowych oraz cen (powyżej faktycznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych 5%), mających wpływ na wysokość norm budżetowych. Decyzje (rozkazy) o aktualizacji norm budżetowych podejmują instytucje odpowiedzialne za ich opracowanie i zmiany, po uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w terminach umożliwiających przygotowanie przez Departament Budżetowy, jako koordynatora (do dnia 30 kwietnia danego roku kalendarzowego), aneksu do katalogu norm budżetowych, normatywów, wskaźników kosztów i równoważników pieniężnych. Decyzje (rozkazy), wydane przez instytucje odpowiedzialne, należy przekazać Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, również w wersji elektronicznej.";
"14. Normatywy, o których mowa w pkt 3, należy opracować (aktualizować) oraz przesłać do Dyrektora Departamentu Budżetowego i dowódców rodzajów Sił Zbrojnych RP w trybie określonym w pkt 13 przedmiotowej decyzji.";
"3) do dnia 31 marca - opracowywane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.";
– ppkt 5 otrzymuje brzmienie:
"5) wskaźniki kosztów pobytu delegacji zagranicznych w ramach:
– kontaktów z Siłami Zbrojnymi RP,
– implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń;",
– ppkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) wskaźniki kosztów pobytu delegacji Sił Zbrojnych RP za granicą w ramach:
– kontaktów zagranicznych,
– implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń;",
– ppkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22. Wskaźnik kosztów pobytu delegacji zagranicznych, w ramach kontaktów z Siłami Zbrojnymi RP, opracowuje się według układu, określonego w załączniku nr 5. Do obliczenia tych wskaźników przyjmuje się koszty zewidencjonowane na kontach "ZESPOŁU 4", obejmujące symbol grupy kosztów (ddd) 550, w tym wydatki na hotele, wyżywienie i przejazdy.",
– po ppkt 22 dodaje się ppkt 22a w brzmieniu:
"22a) Wskaźnik kosztów pobytu delegacji zagranicznych, w ramach implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń, opracowuje się według układu, określonego w załączniku nr 5a. Do obliczenia tych wskaźników przyjmuje się koszty zewidencjonowane na kontach "ZESPOŁU 4", obejmujące symbol grupy kosztów (ddd) 551, w tym wydatki na hotele, wyżywienie i przejazdy.",
– ppkt 23 otrzymuje brzmienie:
"23. Wskaźnik kosztów pobytu delegacji Sił Zbrojnych RP za granicą w ramach kontaktów zagranicznych opracowuje się według układu, określonego w załączniku nr 6. Do obliczenia tych wskaźników przyjmuje się koszty zaewidencjonowane na kontach "ZESPOŁU 4", obejmujące symbol grupy kosztów (ddd) 560, w tym wydatki na hotele, wyżywienie i przejazdy.",
– po ppkt 23 dodaje się ppkt 23a w brzmieniu:
"23a). Wskaźnik kosztów pobytu delegacji Sił Zbrojnych RP za granicą w ramach implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń opracowuje się według układu, określonego w załączniku nr 6a. Do obliczenia tych wskaźników przyjmuje się koszty zewidencjonowane na kontach "ZESPOŁU 4" obejmujące symbol grupy kosztów (ddd) 561, w tym wydatki na hotele, wyżywienie i przejazdy.";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WSKAŹNIK
WSKAŹNIK
...........................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ) *)
w zł
Koszt pobytu delegacji zagranicznych | Liczba osobodni | Wskaźnik na osobodzień |
1 | 2 | 3 |
*) jako typ jednostki podaje się: brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WSKAŹNIK
WSKAŹNIK
................................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ) *)
w zł
Koszt pobytu za granicą | Liczba osobodni | Wskaźnik na osobodzień |
1 | 2 | 3 |
*) jako typ jednostki podaje się: brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.