Zm.: decyzja w sprawie wprowadzenia w Wyższym Urzędzie Górniczym systemu zarządzania jakością.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.WUG.2005.13.51

Akt jednorazowy
Wersja od: 24 listopada 2005 r.

DECYZJA Nr 6
DYREKTORA GENERALNEGO WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
z dnia 24 listopada 2005 r.
zmieniająca decyzję w sprawie wprowadzenia w Wyższym Urzędzie Górniczym systemu zarządzania jakością

Na podstawie § 11 ust. 2a regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 1 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 8 lipca 2002 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego (Dz. Urz. WUG Nr 1, poz. 2, z 2003 r. Nr 4, poz. 15, z 2004 r. Nr 5, poz. 24 oraz z 2005 r. Nr 6, poz. 22), postanawia się, co następuje:
§  1.
W decyzji nr 3 Dyrektora Generalnego Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 12 sierpnia 2004 r. w sprawie wprowadzenia w Wyższym Urzędzie Górniczym systemu zarządzania jakością (Dz. Urz. WUG Nr 6, poz. 31) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 4. 1. Do obowiązków Pełnomocnika SZJ należy w szczególności:

1) zapewnienie, aby ustanowiony i wdrożony system zarządzania jakością był utrzymywany i doskonalony;

2) opracowywanie planów auditów systemu i zarządzanie tymi planami;

3) opracowywanie Księgi Jakości na podstawie informacji przygotowanych przez właściwe komórki organizacyjne Wyższego Urzędu Górniczego;

4) informowanie stron zainteresowanych o funkcjonowaniu systemu;

5) opracowywanie, na podstawie przeprowadzonych auditów systemu, sprawozdań z funkcjonowania systemu oraz podejmowanych działaniach korygujących i zapobiegawczych;

6) opracowywanie propozycji zmian w Księdze Jakości.

2. Uprawnienia Pełnomocnika SZJ obejmują w szczególności:

1) nadzorowanie auditorów, o których mowa w § 5 ust. 3, w tym poprzez ocenę ich pracy;

2) dokonywanie przesunięć czasowych i tematycznych auditów systemu zaplanowanych na dany rok;

3) przeprowadzanie pozaplanowych (celowych) auditów systemu;

4) inicjowanie działań korygujących i zapobiegawczych;

5) uzyskiwanie informacji z komórek organizacyjnych Wyższego Urzędu Górniczego na temat przebiegu procesów i wyników dokonywanych pomiarów skuteczności i efektywności procesów;

6) wskazywanie, w porozumieniu z dyrektorami właściwych komórek organizacyjnych Wyższego Urzędu Górniczego, osób odpowiedzialnych za opracowanie zmiany lub przeglądu odpowiedniej dokumentacji systemu;

7) planowanie i inicjowanie szkoleń z zakresu systemu zarządzania jakością.";

2)
załącznik do decyzji otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK 

POLITYKA JAKOŚCI WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO

Misją Wyższego Urzędu Górniczego jest dążenie do poprawy bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia górników, optymalnego zagospodarowania złóż kopalin oraz ograniczenia uciążliwości oddziaływania górnictwa na ludzi i środowisko.

Wykonując swoją służbę publiczną, Wyższy Urząd Górniczy stara się, by podejmowane działania były wysokiej jakości i spełniały oczekiwania zainteresowanych stron.

Wyższy Urząd Górniczy realizuje swoje zadania i cele poprzez:

1)
profesjonalne, bezstronne i zgodne z prawem załatwianie spraw;
2)
zatrudnianie wysoko wykwalifikowanej kadry przestrzegającej standardy etyczne;
3)
dbanie o systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników Urzędu;
4)
stosowanie przejrzystych procedur wspomaganych systemem informatycznym;
5)
zapewnianie zasobów umożliwiających racjonalną realizację przyjętych celów;
6)
wdrożenie i ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością;
7)
zwiększanie poziomu zadowolenia z jakości usług świadczonych przez Urząd;
8)
dbałość o utrzymanie dobrej atmosfery pracy;
9)
sprawne dostosowywanie się do nowych zadań nakładanych na Urząd.

Wyższy Urząd Górniczy przywiązuje szczególną wagę do tworzenia partnerskich relacji ze wszystkimi instytucjami tworzącymi i realizującymi cele polityki administracji rządowej, w tym skutecznej i przyjaznej dla obywateli administracji publicznej.