Zm.: decyzja w sprawie wprowadzenia do użytku w Ministerstwie Obrony Narodowej "Instrukcji kancelaryjnej Ministerstwa Obrony Narodowej".
Dz.Urz.MON.2013.22
Akt jednorazowyDECYZJA Nr 12/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 6 lutego 2013 r.
zmieniająca decyzję w sprawie wprowadzenia do użytku w Ministerstwie Obrony Narodowej "Instrukcji kancelaryjnej Ministerstwa Obrony Narodowej"
Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 6 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 i Nr 171, poz. 1016) ustala się, co następuje:
"3. W przypadku dodatkowych wymogów co do sposobu wysłania pisma wykonawca obowiązany jest do umieszczania informacji na ten temat na piśmie, pod adresem, w szczególności używając zwrotów: "za zwrotnym potwierdzeniem odbioru", "do rąk własnych", "pilne". Wzór pisma określa załącznik Nr 11 do instrukcji.";
"7. W przypadku korespondencji wchodzącej:
1) spoza resortu obrony narodowej;
2) na której nie umieszczono daty, nazwy i adresu nadawcy lub numeru ewidencyjnego z dziennika korespondencji nadawcy;
3) dotyczącej:
a) postępowania karnego, administracyjnego lub cywilnego,
b) skarg, odwołań i anonimów
– pracownik kancelarii obowiązany jest dołączyć do dokumentów opakowanie zewnętrzne, w którym nadesłano przesyłkę. Decyzję w zakresie zniszczenia lub przechowywania opakowania podejmuje wykonawca odpowiedzialny za realizację sprawy, dokonując odpowiedniego wpisu na dokumencie, potwierdzonego datą i czytelnym podpisem lub wpisem w systemie EOD.";
"7a. Osoba przygotowująca korespondencję do wysłania (w szczególności pakująca do kopert lub paczek) obowiązana jest pod adresem nanieść dodatkowe informacje, o których mowa w § 11 ust. 3. Wzór adresowania koperty określa załącznik Nr 12 do instrukcji.";
"15. W adresie dokumentów przesyłanych za pośrednictwem systemu EOD należy używać nazw jednostek organizacyjnych zawartych w bazie wymiany elektronicznej systemu EOD.";
"§ 39. 1. Czynności likwidacyjne komórki organizacyjnej w zakresie dokumentacji realizowane są z udziałem kierownika kancelarii zapewniającej obsługę dokumentów likwidowanej komórki organizacyjnej.
2. Z czynności likwidacyjnych komisja sporządza protokół, na którym kierownik kancelarii potwierdza swoim podpisem i pieczęcią do pakietów rozliczenie komórki organizacyjnej z dokumentacji.
3. Protokół, o którym mowa w ust. 2, powinien zawierać w szczególności: imienny skład komisji oraz informacje dotyczące wykonania czynności likwidacyjnych, określonych w § 38 ust. 2.
4. Protokół, o którym mowa w ust. 2, zatwierdza kierownik (likwidator) likwidowanej komórki organizacyjnej.
5. Kierownik (likwidator) likwidowanej komórki jeden egzemplarz protokołu, o którym mowa w ust. 2, kieruje do właściwej teczki akt, egzemplarz drugi przesyła do Departamentu Ochrony Informacji Niejawnych.";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Załącznik Nr 11
Załącznik Nr 11
Miejscowość, dn. ... .
Nazwa komórki organizacyjnej
NAZWA STANOWISKA ADRESATA
ADRES
Ulica i nr domu,
nr kodu pocztowego i miejscowość
lub nr fax
lub SI ARCUS
lub pocztą elektroniczną (np. ePUAP)
Np.:
ZA ZWROTNYM POTWIERDZENIEM ODBIORU
DO RĄK WŁASNYCH
PILNE
Dotyczy: ....................................................................................................................
.......................................................... Treść pisma ................................................
.................................................................................................................................................
Załączniki: ... - na .... str. Nazwa stanowisko nadawcy
Zał.: nr ... na .... str.-
Zał.: nr ... na .... str.- Stopień wojskowy, imię i nazwisko nadawcy
oraz jego podpis
stopień wojskowy imię i nazwisko, numer telefonu wykonawcy,
data wykonania,
numer teczki akt i kategoria archiwalna lub np. "zwrot do wykonawcy" - lub inna informacja dotycząca postępowania z dokumentem,
elektroniczna ścieżka dostępu,
UWAGA:
- przed nazwą (numerem) jednostki organizacyjnej dopuszcza się wpisywanie nazwy stanowiska służbowego, stopnia wojskowego, tytułów naukowych, imię i nazwisko adresata oraz zwrotów grzecznościowych,
- z lewej strony dokumentu należy zachować margines szerokości ok. 3,5 cm, umożliwiający wszycie dokumentu do teczki akt, zapewniający pełną widoczność zapisów.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Załącznik Nr 12
Załącznik Nr 12
Nadawca (Numer lub nazwa jednostki organizacyjnej nadającej przesyłkę, imię i nazwisko nadawcy) Adres nadawcy (ulica, nr domu, kod pocztowy i nazwa miejscowości) Numer ewidencyjny przesyłki (pieczęć wychodząca umieszczana przez kancelarię jednostki organizacyjnej) | |
Adresat (Numer, nazwa jednostki organizacyjnej, imię i nazwisko adresata, do którego kierowana jest przesyłka) Adres (Ulica, nr domu, kod pocztowy i nazwa miejscowości, do której kierowana jest przesyłka) Dodatkowe informacje |
Na kopercie można umieszczać napisy, jak np.: PILNE, DO RĄK WŁASNYCH, OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM, ANKIETA BEZPIECZEŃSTWA itp., oraz inne elementy ułatwiające właściwe dostarczenie przesyłki.