Zm.: decyzja w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MSWiA.2005.3.9
Akt jednorazowy Wersja od: 16 marca 2005 r.
DECYZJA Nr 26
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 16 marca 2005 r.
zmieniająca decyzję w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE
Na podstawie art. 18 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 14, poz. 114) postanawia się, co następuje:
§ 1.
W decyzji Nr 156 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2003 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE (Dz. Urz. MSWiA Nr 11, poz. 33, oraz z 2004 r. Nr 8, poz. 18 i Nr 14, poz. 38), załącznik "Regulamin Organizacyjny Władzy Wdrażającej Program Współpracy Przygranicznej PHARE" otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej decyzji.§ 2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Władzy Wdrażającej Program Współpracy Przygranicznej PHARE
§ 1.
1.
Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE, zwana dalej "Władzą Wdrażającą", jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.2.
Władza Wdrażająca realizuje w imieniu Rządu Rzeczypospolitej Polskiej zadania związane z zarządzaniem środkami pochodzącymi z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, innymi środkami przeznaczonymi na cele współpracy transgranicznej, regionalnej i międzyregionalnej, zapewnienie bezpieczeństwa wewnętrznego, w tym uszczelnienie polskiej granicy wschodniej jako granicy Unii Europejskiej oraz środkami programu INTERREG.3.
Władza Wdrażająca zarządza programami powierzonymi jej do realizacji zgodnie z postanowieniami umów międzynarodowych dotyczących poszczególnych programów, w tym programu PHARE oraz zasad obowiązujących przy realizacji tych programów.4.
Władza Wdrażająca realizuje zadania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji związane z budową i wdrożeniem Polskiego Komponentu Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) oraz współpracą z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS), a także obsługę Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS), ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS) (Dz. U. Nr 281, poz. 2788).§ 2.
1.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji sprawuje nadzór nad działalnością Władzy Wdrażającej.2.
W zakresie określonym przez procedury realizacji programu PHARE działalność Władzy Wdrażającej nadzorowana jest przez Pełnomocnika ds. Realizacji Programu, zwanego dalej "PAO".3.
Przepis ust. 1 nie narusza prawa do kontroli Władzy Wdrażającej, sprawowanej przez inne podmioty na podstawie umów międzynarodowych lub z upoważnienia PAO.§ 3.
1.
W ramach wykonywania zadań określonych w § 1 ust. 2, Władza Wdrażająca, w szczególności: 1)
koordynuje realizację powierzonych jej programów, w tym programu współpracy przygranicznej PHARE; 2)
planuje, rozlicza i kontroluje płatności i gospodarkę środkami finansowymi w ramach tych programów w zakresie nie przekazanym innymi podmiotom; 3)
odpowiada za przygotowanie i ogłaszania przetargów, ocenę ofert, zawieranie umów, nadzór nad pracami i ich odbiór w zakresie nie przekazanym innym podmiotom; 4)
administruje rachunkami bankowymi; 5)
monitoruje realizację projektów.2.
W ramach wykonywania zadań określonych w § 1 ust. 4, Władza Wdrażająca, w szczególności: 1)
podejmuje czynności wynikające z Programu dla Uczestnictwa Rzeczypospolitej Polskiej w Realizacji Tytułu IV Konwencji Wykonawczej z Schengen (Master Plan SIS II PL); 2)
koordynuje i monitoruje realizację zadań związanych z uruchomieniem Centralnego Węzła Polskiego Komponentu Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II); 3)
prowadzi merytoryczną, organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową obsługę Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS).3.
Szczegółowy tryb pracy Władzy Wdrażającej określa Dyrektor.§ 4.
W skład Władzy Wdrażającej wchodzą: 1)
Kierownictwo Władzy Wdrażającej:a)
Dyrektor,b)
Zastępca Dyrektora do Spraw Planowania i Sprawozdawczości,c)
Zastępca Dyrektora do Spraw Koordynacji,d)
Zastępca Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS),e)
Główny Księgowy; 2)
Zespół do Spraw Koordynacji, Monitorowania i Kontroli Jakości Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), w skład którego wchodzi:a)
Sekcja ds. Koordynacji i Monitorowania Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS),b)
Sekcja ds. Zamówień Publicznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS); 3)
Zespół do Spraw Projektów Teleinformatycznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), w skład którego wchodzi:a)
Sekcja ds. Sterowania Projektami Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS),b)
sekcja ds. Zarządzania Ryzykiem Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i System Informacji Wizowej (VIS); 4)
Zespół do Spraw Prawnych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS); 5)
Zespół Obsługi do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS); 6)
Zespół do Spraw Programowania i Projektów Euroregionalnych; 7)
Zespół do Spraw Ochrony Środowiska; 8)
Zespół do Spraw Projektów Transportowych; 9)
Zespół do Spraw Rozwoju Regionalnego, w skład którego wchodzi Sekcja ds. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego; 10)
Zespół do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w skład którego wchodzi:a)
Sekcja ds. Europejskiego Funduszu Uchodźczego,b)
Sekcja ds. Funduszu Schengen; 11)
Zespół do Spraw Ewaluacji i Monitoringu, w skład którego wchodzi:a)
Sekcja ds. Ewaluacji,b)
Sekcja ds. Monitoringu; 12)
Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych, w skład którego wchodzi:a)
Sekcja Finansów,b)
Sekcja Księgowości,c)
Sekcja Certyfikacji; 13)
Zespół Audytu Wewnętrznego; 14)
Zespół Doradców i Samodzielnych Stanowisk Pracy; 15)
Zespół ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny; 16)
Zespół ds. Programu Interreg IIIA Polska-Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny; 17)
Sekretariat.§ 5.
1.
Dyrektora oraz jego Zastępców powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.2.
Powołanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora następuje na wniosek Dyrektora.3.
Władzą Wdrażającą kieruje Dyrektor przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4.4.
W razie nieobecności Dyrektora pracą Władzy Wdrażającej kieruje upoważniony Zastępca Dyrektora.5.
Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Władzę Wdrażającą i jest pracodawcą - w rozumieniu przepisów prawa pracy - w stosunku do pracowników Władzy Wdrażającej.6.
Dyrektor może zlecać podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku przez okres niezbędny do realizacji tych zadań.7.
Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.§ 6.
Do zadań Dyrektora w szczególności należy: 1)
planowanie, organizowanie, koordynowanie i nadzór nad wykonywaniem zadań przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej; 2)
wypełnianie obowiązków ciążących na dysponencie środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym dysponentowi głównemu; 3)
realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z przepisów ustaw: o finansach publicznych i rachunkowości; 4)
bezpośrednie nadzorowanie pracy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego, Zespołu Audytu Wewnętrznego, Zespołu Doradców i Samodzielnych Stanowisk Pracy oraz Sekretariatu; 5)
określenie zakresu czynności na poszczególnych stanowiskach pracy; 6)
ustalanie przepisów wewnętrznych; 7)
prowadzenie spraw kadrowych pracowników; 8)
prowadzenie polityki informacyjnej; 9)
kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej; 10)
kontrola przygotowania materiałów na posiedzenia Wspólnych Komitetów Współpracy; 11)
udział w posiedzeniach Wspólnych Komitetów Współpracy; 12)
współdziałanie z Komisją Europejską; 13)
wykonywanie zadań zleconych przez PAO, w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej; 14)
występowanie z wnioskami w sprawach wymagających decyzji PAO lub Rządu Rzeczypospolitej Polskiej; 15)
podejmowanie działań na rzecz podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy; 16)
zepewnienie przestrzegania przez podległych pracowników właściwego porządku i dyscypliny pracy, ochrony informacji niejawnych oraz przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.§ 7.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Planowania i Sprawozdawczości należy: 1)
kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu, Zespołu do Spraw Programowania i Projektów Euroregionalnych oraz Zespołu ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny i Zespołu ds. Programu Interreg IIIA Polska-Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny; 2)
planowanie i nadzór nad szkoleniami pracowników Władzy Wdrażającej; 3)
koordynacja przygotowania narad, spotkań oraz wyjazdów związanych z działalnością Władzy Wdrażającej; 4)
przygotowywanie informacji, opinii i projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Władzy Wdrażającej w zakresie kompetencji; 5)
sporządzanie raportów okresowych z realizacji programu; 6)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora; 7)
podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie; 8)
w zastępstwie Dyrektora, w zakresie udzielonego upoważnienia, kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej, a w szczególności opinii, uwag i innych pism sporządzanych w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej.§ 8.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Koordynacji należy: 1)
opiniowanie i zatwierdzanie umów i innych aktów prawnych; 2)
kontrola i nadzór nad przestrzeganiem procedur przetargowych; 3)
kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołów do Spraw: Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Ochrony Środowiska, Projektów Transportowych oraz Rozwoju Regionalnego; 4)
przygotowywanie informacji, opinii i projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Władzy Wdrażającej, w zakresie kompetencji; 5)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora; 6)
podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie; 7)
w zastępstwie Dyrektora, w zakresie udzielonego upoważnienia, kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej, a w szczególności opinii, uwag i innych pism sporządzanych w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej.§ 9.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy: 1)
planowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołów: do Spraw Koordynacji, Monitorowania i Kontroli Jakości Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), do Spraw Projektów Teleinformatycznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), do Spraw Prawnych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) oraz Zespołu Obsługi do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS); 2)
opiniowanie i zatwierdzanie oraz kontrola realizacji umów dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS); 3)
opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), a także współudział w ich przygotowaniu; 4)
kontrola pod względem merytorycznym dokumentacji przetargowej sporządzanej w ramach zamówień publicznych związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS); 5)
prowadzenie polityki informacyjnej w sprawach związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS); 6)
współdziałanie z Komisją Europejską w sprawach związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS); 7)
wykonywanie zadań zleconych przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS); 8)
występowanie z wnioskami do Pełnomocnika Rządu Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS) w sprawach wymagających decyzji Pełnomocnika lub Rady Ministrów; 9)
przygotowywanie informacji, opinii i projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Władzy Wdrażającej, w zakresie kompetencji; 10)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora; 11)
podejmowania decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie; 12)
w zastępstwie Dyrektora, w zakresie udzielonego upoważnienia, kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej, a w szczególności opinii, uwag i innych pism sporządzanych w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej.§ 10.
Do zadań Głównego Księgowego należy: 1)
prowadzenie gospodarki finansowej Władzy Wdrażającej zgodnie zgodnie z przepisami ustaw o rachunkowości i o finansach publicznych; 2)
kierowanie, koordynowanie i nadzór nad bieżącą pracą Zespołu do Spraw Finansowo-Księgowych; 3)
koordynowanie działalności poszczególnych komórek organizacyjnych w zakresie niezbędnym do prowadzenia prawidłowej gospodarki finansowej; 4)
opracowywanie wewnętrznych dokumentów normujących prowadzenie rachunkowości, kontroli i obiegu dokumentów, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji; 5)
kontrolowanie zasadności i celowości wykorzystania środków finansowych; 6)
prowadzenie analiz ekonomiczno-finansowych działalności jednostki oraz przedstawianie Dyrektorowi wniosków w tym zakresie; 7)
opiniowanie spraw z zakresu działania Władzy Wdrażającej wywołujących lub mogących wywołać skutki finansowe; 8)
sporządzanie sprawozdań budżetowych i okresowych informacji finansowych; 9)
nadzorowanie i kontrolowanie wydatków i dochodów Władzy Wdrażającej; 10)
przestrzeganie dyscypliny budżetowej oraz zapewnienie warunków organizacyjnych niezbędnych do prawidłowego prowadzenia rachunkowości, przestrzegania zasad rozliczeń i ochrony wartości pieniężnych; 11)
nadzór nad prawidłowością i rzetelnością danych wprowadzonych do systemu raportowego PERSEUS; 12)
przygotowywanie informacji, opinii i projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Władzy Wdrażającej, w zakresie kompetencji; 13)
sporządzanie raportów okresowych z realizacji programu; 14)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III B, C, EPSON i INTERACT; 15)
wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg B, C, EPSON oraz INTERACT; 16)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach Funduszu Schengen oraz innych funduszy; 17)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora; 18)
w zastępstwie Dyrektora, w zakresie udzielonego upoważnienia, kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej, a w szczególności opinii, uwag i pism sporządzanych w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej.§ 11.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Koordynacji, Monitorowania i Kontroli Jakości Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy: 1)
opracowywanie analiz i przygotowywanie sprawozdań z działań podejmowanych w ramach realizacji Programu dla Uczestnictwa Rzeczypospolitej Polskiej w Realizacji Tytułu IV Konwencji Wykonawczej z Schengen, zwanego dalej "Programem", w obszarze rozwiązań technicznych budowanych systemów informacyjnych; 2)
koordynacja i monitorowanie realizacji zadań związanych z uruchomieniem Krajowego Systemu Informatycznego; 3)
koordynacja i monitorowanie realizacji zadań wynikających z uruchomieniem Centralnego Węzła Polskiego Komponentu Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II); 4)
analizowanie zagrożeń w realizacji zadań związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS) w celu zapobieżenia opóźnieniom w wykonaniu Programu; 5)
gromadzenie i analizowanie dokumentacji przekazywanej przez Unię Europejską w zakresie rozwiązań zastosowanych w realizacji Centralnego Węzła Systemu Informacyjnego Schengen II i przygotowywanie informacji dla organów administracji państwowej uczestniczących w realizacji Programu; 6)
udział w pracach związanych z przygotowywaniem propozycji zmian aktów prawnych Unii Europejskiej w zakresie dorobku prawnego Schengen; 7)
udział w pracach zespołów UE SIS i VIS; 8)
udział w przygotowywaniu raportów do prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Rządowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen; 9)
koordynowanie działań w zakresie systemów informatycznych tworzonych lub dostosowywanych w ramach Programu; 10)
przygotowywanie propozycji zmian w dokumencie Master Plan SIS II PL w zakresie przyjętych w realizacji Programu rozwiązań technicznych.2.
Do zadań Sekcji do Spraw Koordynacji i Monitorowania Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy: 1)
przygotowywanie analiz zagrożeń wpływających na opóźnienia w realizacji Programu; 2)
przygotowywanie propozycji działań zapobiegających opóźnieniom w realizacji Programu; 3)
przygotowywanie raportów do prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Rządowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen; 4)
analizowanie i opracowywanie wniosków z wykorzystania przez organy administracji państwowej informacji przekazywanej przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS); 5)
przygotowywanie informacji o stanie realizacji działań związanych z uczestnictwem Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemie Informacji Wizowej (VIS); 6)
koordynowanie działań podejmowanych w ramach realizacji Programu; 7)
udział w pracach związanych z opracowywaniem propozycji zmian w aktach prawnych Unii Europejskiej oraz Rzeczypospolitej Polskiej dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).3.
Do zadań Sekcji do Spraw Zamówień Publicznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy: 1)
udział w przygotowywaniu raportów do prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Wykorzystania Środków w Ramach Funduszu Schengen oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego; 2)
udział w przygotowywaniu dokumentacji przetargowej w ramach Programu; 3)
monitorowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonych przez organy administracji państwowej w ramach realizacji Programu; 4)
współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych w sprawach związanych z procedurami postępowań o udzielenie zamówień publicznych dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS); 5)
udział w pracach nad przygotowaniem umów handlowych.§ 12.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Teleinformatycznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy: 1)
udział w opracowywaniu dokumentacji przetargowej przygotowywanej w ramach realizacji zadań związanych z Programem; 2)
realizacja zadań związanych z wdrożeniem Krajowego Systemu Informatycznego; 3)
koordynowanie zadań związanych z realizacją Polskiego Komponentu Systemu Informacyjnego Schengen w zakresie stosowanych technik informatycznych; 4)
udział w opracowywaniu analiz i przygotowywaniu sprawozdań do prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Rządowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen w zakresie systemów teleinformatycznych; 5)
przygotowywanie informacji dla organów administracji państwowej uczestniczących w realizacji Programu o przyjętych rozwiązaniach technicznych w realizacji Centralnego Węzła SIS II; 6)
przygotowywanie raportów o zagrożeniach realizacji Programu i przedkładanie propozycji środków zaradczych.2.
Do zadań Sekcji ds. Sterowania Projektami Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy zarządzanie konfiguracją i sterowanie zmianami w zakresie realizowanych projektów teleinformatycznych.3.
Do zadań Sekcji ds. Zarządzania Ryzykiem Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy: 1)
identyfikowanie i ocena ryzyk związanych z realizacją projektów teleinformatycznych; 2)
przygotowywanie raportów o zagrożeniach realizacji tych projektów.§ 13.
Do zadań Zespołu do Spraw Prawnych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy: 1)
inicjowanie i prowadzenie prac nad przygotowaniem aktów prawnych związanych z realizacją Programu; 2)
opracowywanie rozwiązań prawnych związanych z przygotowywaniem aktów prawnych Unii Europejskiej w zakresie dorobku prawnego Schengen; 3)
opracowywanie informacji prawnej dla organów administracji państwowej uczestniczących w realizacji Programu; 4)
gromadzenie dokumentów i innych materiałów pomocnych w zapewnieniu realizacji Programu; 5)
przygotowywanie propozycji zmian w dokumencie Master Plan SIS II PL.§ 14.
Do zadań Zespołu Obsługi do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy: 1)
przygotowywanie obsługi logistycznej spotkań w ramach Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przygotowania Administracji Rządowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen; 2)
prowadzenie polityki informacyjnej w spawach związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS); 3)
przygotowywanie dokumentów w zakresie szkolenia i rozwoju zawodowego pracowników Władzy Wdrażającej zajmujących się sprawami Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS); 4)
przygotowywanie dokumentów w zakresie wyróżnień, odznaczeń i awansów, pracowników Władzy Wdrażającej zajmujących się sprawami Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), w tym oddelegowanych funkcjonariuszy; 5)
prowadzenie kancelarii ogólnej Zespołów Władzy Wdrażającej odpowiedzialnych za realizację zadań związanych z Systemem Informacyjnych Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS).§ 15.
Do zadań Zespołu do Spraw Programowania i Projektów Euroregionalnych należy: 1)
nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu procedur przetargowych oraz kontraktowanie projektów usługowych (serwisowych) objętych działalnością Zespołu; 2)
współpraca z beneficjentami projektów; 3)
przewodniczenie komisjom przetargowym oraz nadzór nad prawidłowością procesów przetargowych; 4)
organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz sporządzanie raportów z przetargów; 5)
ocena i weryfikacja dokumentacji przetargowych oraz ich uzgadnianie z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej; 6)
przekazywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących planów pracy Zespołu, w tym harmonogramów przetargowych, nadzorowania i kontrolowania przebiegu realizacji projektów objętych działalnością Zespołu, w szczególności projektów usługowych; 7)
przygotowywanie dokumentacji związanej z programowaniem nowych inicjatyw, w tym Inicjatywy Europejskiej Interreg, realizowanych przez Władzę Wdrażającą, a w szczególności opracowywanie umów i wytycznych dla poszczególnych programów; 8)
planowanie, ocena i weryfikacja projektów dotyczących poszczególnych programów; 9)
prowadzenie szkoleń z zakresu realizacji projektów; 10)
kontrolowanie małych projektów euroregionalnych w ramach Funduszu Małych Projektów i Małych Projektów Infrastrukturalnych oraz projektów Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF), w tym opracowywanie wytycznych dla potencjalnych beneficjentów i wzorów umów na realizację projektów; 11)
współpraca z konsultantami; 12)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.§ 16.
Do zadań Zespołu do Spraw Ochrony Środowiska należy: 1)
nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu procedur przetargowych oraz kontraktowanie projektów objętych działalnością Zespołu, tj. projektów z zakresu ochrony środowiska; 2)
monitorowanie projektów z zakresu działalności zespołu finansowanych w ramach grantów infrastrukturalnych, w tym Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych oraz Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF); 3)
monitorowanie projektów usługowych objętych działalnością Zespołu, w tym organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych, akceptacja płatności pod względem merytorycznym oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontraktu; 4)
współpraca z beneficjentami projektów; 5)
przewodniczenie komisjom przetargowym oraz nadzór nad prawidłowością procesów przetargowych; 6)
organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz sporządzanie raportów z przetargów; 7)
ocena i weryfikacja dokumentacji przetargowych oraz ich uzgadnianie z innymi komórkami organizacjami Władzy Wdrażającej; 8)
przekazywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących planów pracy Zespołu, w tym harmonogramów przetargowych; 9)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów; 10)
współpraca z konsultantami; 11)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.§ 17.
Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Transportowych należy: 1)
nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu procedur przetargowych oraz kontraktowanie projektów objętych działalnością Zespołu, tj. projektów z zakresu infrastruktury transportowej; 2)
monitorowanie projektów z zakresu działalności Zespołu finansowanych w ramach grantów infrastrukturalnych, w tym Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych oraz Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF); 3)
monitorowanie projektów usługowych objętych działalnością Zespołu, w tym organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych, akceptacja płatności pod względem merytorycznym oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontaktu; 4)
współpraca z beneficjentami projektów; 5)
przewodniczenie komisjom przetargowym oraz nadzór nad prawidłowością procesów przetargowych; 6)
organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz sporządzanie raportów z przetargów; 7)
ocena i weryfikacja dokumentacji przetargowych oraz ich uzgadnianie z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej; 8)
przekazywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących planów pracy Zespołu, w tym harmonogramów przetargowych; 9)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów; 10)
współpraca z konsultantami; 11)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.§ 18.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Rozwoju Regionalnego należy: 1)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów; 2)
monitorowanie projektów usługowych objętych działalnością Zespołu, w tym organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych, akceptacja płatności pod względem merytorycznym oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontraktu; 3)
monitorowanie projektów euroregionalnych w ramach Funduszu Małych Projektów, w tym współpraca z Euroregionami w zakresie realizacji Funduszu Małych Projektów, nadzór nad realizacją małych grantów oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzenia zmian w umowach w ramach małych projektów euroregionalnych; 4)
współpraca z konsultantami; 5)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.2.
Do zadań Sekcji ds. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy: 1)
ogłaszanie o możliwości składania projektów i zbieranie wniosków projektowych; 2)
identyfikowanie projektów kwalifikowanych; 3)
prowadzenie wstępnej oceny formalnej przekazanych wniosków i przygotowywanie listy wybranych projektów; 4)
monitorowanie wdrażania projektów, w szczególności przygotowywanie okresowych raportów z monitorowania; 5)
wykrywanie nieprawidłowości i raportowanie o nich; 6)
weryfikacja wykorzystania środków finansowych, włącznie z przeprowadzaniem kontroli na miejscu; 7)
informowanie opinii publicznej o Programie Norweskim.§ 19.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego należy: 1)
nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu procedur przetargowych oraz kontraktowanie projektów objętych działalnością Zespołu, tj. projektów związanych z bezpieczeństwem wewnętrznym oraz projektów infrastrukturalnych z innych dziedzin objętych programami realizowanymi przez Władzę Wdrażającą; 2)
monitorowanie projektów z zakresu działalności Zespołu finansowanych w ramach grantów infrastrukturalnych, w tym Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych oraz Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF); 3)
monitorowanie projektów usługowych objętych działalnością Zespołu, w tym organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych, akceptacja płatności pod względem merytorycznym oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontraktu; 4)
realizacja projektów w ramach Funduszu Schengen; 5)
zarządzanie Europejskim Funduszem Uchodźczym, w tym przygotowanie wniosku krajowego, organizacja naboru wniosków, organizacja obrad Komisji Selekcyjnej, przygotowywanie umów grantowych, monitorowanie realizacji projektów oraz autoryzowanie płatności pod względem merytorycznym; 6)
współpraca z beneficjentami projektów; 7)
przewodniczenie komisjom przetargowym oraz nadzór nad prawidłowością procedur przetargowych; 8)
organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz sporządzanie raportów z przetargów; 9)
ocena i weryfikacja dokumentacji przetargowych oraz ich uzgadnianie z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej; 10)
przekazywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących planów pracy Zespołu, w tym harmonogramów przetargowych; 11)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów; 12)
współpraca z konsultantami; 13)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.2.
Do zadań Sekcji ds. Europejskiego Funduszu Uchodźczego należy: 1)
przygotowywanie i konsultowanie wniosku krajowego o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Uchodźczego; 2)
organizacja naboru wniosków; 3)
przygotowanie umów grantowych; 4)
monitorowanie realizacji projektów; 5)
autoryzacja płatności pod względem merytorycznym.3.
Do zadań Sekcji ds. Funduszu Schengen należy: 1)
pomoc w przygotowywaniu i konsultowaniu projektów o dofinansowanie z Funduszu Schengen; 2)
weryfikacja i zatwierdzanie dokumentów przetargowych; 3)
nadzór procesu wyboru wykonawców i zatwierdzanie umowy z wybranym wykonawcą; 4)
monitorowanie procesu realizacji projektów; 5)
autoryzacja płatności pod względem merytorycznym.§ 20.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu należy: 1)
monitoring projektów infrastrukturalnych, w tym nadzór nad realizacją inwestycji; 2)
organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych projektów objętych monitoringiem Zespołu; 3)
autoryzacja płatności pod względem merytorycznym dla projektów objętych monitoringiem; 4)
koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontraktu w projektach objętych monitoringiem; 5)
sporządzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań z realizacji programów dla Ministerstwa Finansów, Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Komisji Europejskiej; 6)
sporządzanie analiz ekonomicznych oraz planowanie decyzji ekonomiczno-finansowych; 7)
planowanie płatności w ramach programów; 8)
sporządzanie informacji i sprawozdań z postępów realizacji programów oraz realizacji wydatków dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Sejmu, Senatu, Najwyższej Izby Kontroli oraz innych upoważnionych organów i jednostek organizacyjnych; 9)
sporządzanie wniosków o przekazanie środków na realizację; 10)
zarządzanie środkami finansowymi w celu zapewnienia płynności finansowej realizacji programów; 11)
współpraca z jednostkami realizującymi projekty w zakresie objętym działalnością Zespołu; 12)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów; 13)
współpraca z konsultantami.2.
Do zadań Sekcji Ewaluacji należy: 1)
przygotowywanie podstaw, metodologii oraz wskaźników osiągnięcia dla potrzeb ewaluacji; 2)
wprowadzanie danych z zakresu działalności Sekcji do bazy danych oraz monitorowanie i nadzór nad informacjami wprowadzanymi do bazy danych przez inne Zespoły, beneficjentów, konsultantów i urzędy wojewódzkie; 3)
wykonywanie zadań związanych z polityką informacyjną Władzy Wdrażającej.3.
Do zadań Sekcji Monitoringu należy: 1)
planowanie i organizacja wizytacji terenowych projektów objętych monitoringiem Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu; 2)
nadzór nad konsultantami przeprowadzającymi wizytacje terenowe; 3)
nadzór nad wykonaniem rekomendacji wynikających z przeprowadzonych wizytacji terenowych.§ 21.
1.
Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych realizuje zadania związane z wykonywaniem przez Dyrektora Władzy Wdrażającej funkcji dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia oraz bieżącą obsługą finansowo-księgową.2.
Do zadań Zespołu do Spraw Finasowo-Księgowych należy w szczególności: 1)
opracowanie planu finansowego dochodów i wydatków budżetowych; 2)
prowadzenie gospodarki finansowej i rachunkowości Władzy Wdrażającej i programów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; 3)
bieżące i prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych; 4)
prowadzenie kontroli formalnej i rachunkowej dowodów księgowych, realizowanie płatności w ramach programu PHARE oraz w ramach innych środków będących w dyspozycji Władzy Wdrażającej; 5)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III:a)
Programu Interreg III B BSR,b)
Programu Interreg III B CADSES,c)
Programu Interreg III C Wschód,d)
Programu Interreg III C Południe,e)
Programu Interreg III C Północ,f)
Programu Interreg III C Zachód,g)
EPSON,h)
INTERACT; 6)
wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III; 7)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach Funduszu Schengen oraz innych funduszy; 8)
naliczanie i wypłacanie pracownikom wynagrodzeń i innych należności; 9)
prowadzenie rozliczeń z tytułu podatków, składek ZUS i innych należności budżetowych; 10)
prowadzenie planowej gospodarki zasobami finansowymi na rachunkach bankowych; 11)
sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych; 12)
prowadzenie kasy; 13)
prowadzenie ewidencji środków trwałych i niskocennych składników rzeczowych długotrwałego użytkowania; 14)
nadzór nad gospodarowaniem mieniem Władzy Wdrażającej; 15)
prowadzenie szkoleń w zakresie rozliczeń finansowych realizowanych projektów; 16)
archiwizacja dokumentów finansowo-księgowych oraz płacowych; 17)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.3.
Do zadań Sekcji Finansów należy: 1)
prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą; 2)
przygotowywanie wniosków o dotacje ze środków budżetowych; 3)
dokonywanie płatności z tytułu podatków i innych świadczeń; 4)
prowadzenie działań w ramach windykacji należności, w tym rejestrowanie należności w Księdze Dłużników; 5)
prowadzenie systemów raportowania z realizowanych płatności; 6)
weryfikacja raportów finansowych przygotowywanych przez beneficjentów środków w zakresie współfinansowania oraz otrzymanych środków Phare.4.
Do zadań Sekcji Księgowości należy: 1)
sprawozdawczość w zakresie środków budżetowych; 2)
prowadzenie prawidłowych i terminowych księgowań w zakresie otrzymanych środków budżetowych oraz rozliczeń programów "Nowej Orientacji Phare"; 3)
prowadzenie ewidencji i umorzenia wartości niematerialnych, środków trwałych i niskocennych składników rzeczowych stanowiących majątek Władzy Wdrażającej, prowadzenie kasy; 4)
prowadzenie rozliczeń z pracownikami; 5)
terminowe rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych.5.
Do zadań Sekcji Certyfikacji należy: 1)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III B, C, EPSON i INTERACT; 2)
wydawanie certyfikatów kwalifikalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg B, C, EPSON oraz INTERACT; 3)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach Funduszu Schengen oraz innych funduszy.§ 22.
Do zadań Zespołu Audytu Wewnętrznego należy: 1)
badanie wiarygodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu przez następcze sprawdzenie:a)
przestrzegania zasad rachunkowości,b)
zgodności zapisów w księgach rachunkowych z dowodami księgowymi,c)
zgodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu z zapisami w księgach rachunkowych; 2)
określanie poziomu adekwatności i efektywności operacyjnych i rachunkowych systemów kontroli wewnętrznej; 3)
ocena systemów funkcjonalnych zapewniających zgodność z działaniami, planami, procedurami, przepisami krajowymi i Unii Europejskiej, które mają decydujący wpływ na właściwą realizację programu PHARE, zarządzanego przez Władzę Wdrażającą oraz w razie potrzeby sugerowanie podjęcia właściwych działań; 4)
ocena środków stosowanych dla ochrony funduszy Unii Europejskiej i majątku Władzy Wdrażającej; 5)
koordynacja prac oraz współpraca z audytorami zewnętrznymi, w tym monitorowanie zaleceń pokontrolnych audytorów zewnętrznych; 6)
przygotowywanie rocznych planów audytu i przedkładanie ich do akceptacji Dyrektorowi Władzy Wdrażającej; 7)
składanie rocznego sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni Dyrektorowi Władzy Wdrażającej; 8)
przedstawianie sprawozdań z zaleceniami pokontrolnymi po wykonaniu każdego zadania audytowego, Dyrektorowi Władzy Wdrażającej, kierownikom komórek organizacyjnych Władzy Wdrażającej oraz innym instytucjom podlegającym audytowi wewnętrznemu, w zakresie odpowiadającym przeprowadzonemu audytowi; 9)
ocena planów służących realizacji zaleceń audytu przedstawionych przez kierowników komórek organizacyjnych jednostki, a w przypadku oceny negatywnej - prowadzenie dalszych rozmów w celu uzyskania satysfakcjonujących decyzji; 10)
monitorowanie podjętych działań w celu oceny ich adekwatności; 11)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.§ 23.
Do zakresu działania Zespołu Doradców i Samodzielnych Stanowisk Pracy należy: 1)
obsługa prawna i legislacyjna Władzy Wdrażającej; 2)
obsługa prawna w ramach przygotowania i realizacji projektów; 3)
dbanie o zgodną z przepisami prawa realizację programów; 4)
opracowywanie projektów zarządzeń Dyrektora Władzy Wdrażającej; 5)
ocenianie zgodności z przepisami prawa działania komórek organizacyjnych Władzy Wdrażającej; 6)
reprezentowanie Władzy Wdrażającej przed sądami powszechnymi i arbitrażem; 7)
utrzymywanie ciągłości pracy sieci oraz stacji roboczych w ramach systemu informatycznego Władzy Wdrażającej; 8)
dbanie o ciągłość bezawaryjnego działania infrastruktury informatycznej; 9)
bieżące modernizowanie i naprawa sprzętu komputerowego; 10)
planowanie i realizacja rozbudowy infrastruktury informatycznej; 11)
bieżąca pomoc techniczna i wsparcie informatyczne dla pracowników; 12)
prowadzenie spraw administracyjnych oraz dbanie o prawidłowe funkcjonowanie biura; 13)
zlecanie odpowiednim instytucjom zewnętrznym określonych zadań związanych z konserwacją i naprawą infrastruktury technicznej; 14)
zaopatrzenie biura w artykuły niezbędne do jego funkcjonowania poprzez organizowanie przetargów prowadzonych zgodnie z Prawem zamówień publicznych; 15)
prowadzenie gospodarki samochodowej; 16)
obsługa transportowa; 17)
przewożenie i dostarczanie dokumentacji do instytucji zewnętrznych; 18)
dbałość o czystość i prawidłowe, bezawaryjne funkcjonowanie taboru samochodowego; 19)
kontrola przeglądów technicznych oraz prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów; 20)
organizacja kontroli warunków pracy, przestrzegania przepisów oraz zasad, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych, w tym organizowanie szkoleń i doradztwo w zakresie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych; 21)
organizacja szkoleń, narad, posiedzeń i spotkań; 22)
planowanie i realizowanie zakupów środków trwałych i niskocennych składników rzeczowych długotrwałego użytkowania zgodnie z Prawem zamówień publicznych; 23)
nadzór nad prawidłowością gospodarki samochodowej Władzy Wdrażającej w zakresie ewidencji przebiegu pojazdów służbowych; 24)
wykonywanie innych poleceń służbowych Dyrektora Władzy Wdrażającej; 25)
współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.§ 24.
Do Zadań Zespołu ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy: 1)
wspieranie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Płatniczej, Komitetów Monitorujących i Sterujących w ich działaniach zgodnie z ustaleniami Programu Sąsiedztwa, w tym:a)
przygotowywanie dokumentacji dla Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej, niezbędnej dla wykonywania przez nie zadań określonych w Programie Sąsiedztwa,b)
przygotowanie prac i obsługa posiedzeń Komitetów Monitorujących i Sterujących,c)
przygotowanie raportów rocznych i końcowych z realizacji Programu Sąsiedztwa,d)
współpraca z Instytucjami Pośredniczącymi w zakresie przygotowań raportów rocznych i końcowych; 2)
przyjmowanie i rejestracja wniosków złożonych do Programu Sąsiedztwa; 3)
ocena formalna i techniczna wniosków złożonych do Programu Sąsiedztwa; 4)
ewaluacja i kontrola merytoryczna realizacji projektów Programu Sąsiedztwa; 5)
współpraca z Przedstawicielstwem Unii Europejskiej na Ukrainę, Białoruś i Mołdawię w zakresie:a)
przyjmowania i oceny projektów finansowanych ze środków TACIS CBC, składanych do Programu Sąsiedztwa,b)
upowszechniania wiedzy na temat Programu na terenie Białorusi i Ukrainy; 6)
współpraca z Euregionami, Punktami Kontaktowymi i innymi instytucjami, o których mowa w Programie Sąsiedztwa, zaangażowanymi w wybór i realizację projektów; 7)
zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej dla Programu Sąsiedztwa; 8)
upowszechnianie wiedzy i promocja programów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III; 9)
organizowanie i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców i beneficjentów w zakresie przygotowania i realizacji projektów; 10)
nadzór merytoryczny nad biurami Wspólnego Sekretariatu Technicznego na obszarze Białorusi i Ukrainy; 11)
udzielanie wsparcia instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski inne programy Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A.§ 25.
Do zadań Zespołu ds. Programu Interreg IIIA Polska-Słowacja, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy: 1)
wspieranie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Płatniczej, Komitetów Monitorujących i Sterujących w ich działaniach, zgodnie z ustaleniami Programu Polska-Słowacja, w tym:a)
przygotowywanie dokumentacji dla Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej, niezbędnej dla wykonywania przez nie zadań określonych w Programie Polska-Słowacja,b)
przygotowanie prac i obsługa posiedzeń Komitetów Monitorujących i Sterujących,c)
przygotowanie raportów rocznych i końcowych z realizacji Programu Polska-Słowacja,d)
współpraca z Instytucjami Pośredniczącymi w zakresie przygotowań raportów rocznych i końcowych; 2)
przyjmowanie i rejestracja wniosków złożonych do Programu Polska-Słowacja; 3)
ocena formalna i techniczna wyżej wymienionych wniosków; 4)
ewaluacja i kontrola merytoryczna realizacji projektów Programu Polska-Słowacja; 5)
współpraca z Euregionami, Punktami Kontaktowymi i innymi instytucjami, o których mowa w Programie Polska-Słowacja, zaangażowanymi w wybór i realizację projektów; 6)
zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej dla Programu Polska-Słowacja; 7)
upowszechnianie wiedzy i promocja programów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III; 8)
organizowanie i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców i beneficjentów w zakresie przygotowania i realizacji projektów; 9)
współpraca z Narodowym Punktem Kontaktowym w Bratysławie; 10)
udzielanie wsparcia instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski inne programy Inicjatywy Wspólnotowej Interreg IIIA.§ 26.
Do zadań Sekretariatu należy: 1)
prowadzenie sekretariatu Dyrektora; 2)
rejestrowanie i przechowywanie dokumentów przychodzących i wychodzących; 3)
archiwizacja dokumentów; 4)
rozdzielanie korespondencji zgodnie z dekretacją Dyrektora.§ 27.
Kierownicy zespołów oprócz zadań określonych w odrębnych przepisach: 1)
dokonują w zastępstwie i w imieniu Dyrektora (Zastępców Dyrektora) dekretacji pracownikom Zespołów wszelkich prac; 2)
koordynują prace wykonywane w Zespołach; 3)
uzgadniają i parafują treść opracowanych przez pracowników Zespołów opinii, uwag i innych pism sporządzonych w zakresie właściwości Zespołu; 4)
przedkładają projekty, opinie, uwagi i inne pisma Dyrektorowi i właściwym Zastępcom Dyrektora; 5)
wykonują polecenia Dyrektora i właściwych Zastępców Dyrektora.§ 28.
Zakres zadań dla poszczególnych pracowników określa Dyrektor.§ 29.
W przypadku nieobecności pracowników kierujących poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej Dyrektor wyznacza ich zastępców.