Zm.: decyzja w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2005.3.9

Akt jednorazowy
Wersja od: 16 marca 2005 r.

DECYZJA Nr 26
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 16 marca 2005 r.
zmieniająca decyzję w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE

Na podstawie art. 18 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 14, poz. 114) postanawia się, co następuje:
§  1.
W decyzji Nr 156 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2003 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE (Dz. Urz. MSWiA Nr 11, poz. 33, oraz z 2004 r. Nr 8, poz. 18 i Nr 14, poz. 38), załącznik "Regulamin Organizacyjny Władzy Wdrażającej Program Współpracy Przygranicznej PHARE" otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Władzy Wdrażającej Program Współpracy Przygranicznej PHARE
§  1.
1.
Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE, zwana dalej "Władzą Wdrażającą", jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2.
Władza Wdrażająca realizuje w imieniu Rządu Rzeczypospolitej Polskiej zadania związane z zarządzaniem środkami pochodzącymi z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, innymi środkami przeznaczonymi na cele współpracy transgranicznej, regionalnej i międzyregionalnej, zapewnienie bezpieczeństwa wewnętrznego, w tym uszczelnienie polskiej granicy wschodniej jako granicy Unii Europejskiej oraz środkami programu INTERREG.
3.
Władza Wdrażająca zarządza programami powierzonymi jej do realizacji zgodnie z postanowieniami umów międzynarodowych dotyczących poszczególnych programów, w tym programu PHARE oraz zasad obowiązujących przy realizacji tych programów.
4.
Władza Wdrażająca realizuje zadania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji związane z budową i wdrożeniem Polskiego Komponentu Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) oraz współpracą z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS), a także obsługę Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS), ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS) (Dz. U. Nr 281, poz. 2788).
§  2.
1.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji sprawuje nadzór nad działalnością Władzy Wdrażającej.
2.
W zakresie określonym przez procedury realizacji programu PHARE działalność Władzy Wdrażającej nadzorowana jest przez Pełnomocnika ds. Realizacji Programu, zwanego dalej "PAO".
3.
Przepis ust. 1 nie narusza prawa do kontroli Władzy Wdrażającej, sprawowanej przez inne podmioty na podstawie umów międzynarodowych lub z upoważnienia PAO.
§  3.
1.
W ramach wykonywania zadań określonych w § 1 ust. 2, Władza Wdrażająca, w szczególności:
1)
koordynuje realizację powierzonych jej programów, w tym programu współpracy przygranicznej PHARE;
2)
planuje, rozlicza i kontroluje płatności i gospodarkę środkami finansowymi w ramach tych programów w zakresie nie przekazanym innymi podmiotom;
3)
odpowiada za przygotowanie i ogłaszania przetargów, ocenę ofert, zawieranie umów, nadzór nad pracami i ich odbiór w zakresie nie przekazanym innym podmiotom;
4)
administruje rachunkami bankowymi;
5)
monitoruje realizację projektów.
2.
W ramach wykonywania zadań określonych w § 1 ust. 4, Władza Wdrażająca, w szczególności:
1)
podejmuje czynności wynikające z Programu dla Uczestnictwa Rzeczypospolitej Polskiej w Realizacji Tytułu IV Konwencji Wykonawczej z Schengen (Master Plan SIS II PL);
2)
koordynuje i monitoruje realizację zadań związanych z uruchomieniem Centralnego Węzła Polskiego Komponentu Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II);
3)
prowadzi merytoryczną, organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową obsługę Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS).
3.
Szczegółowy tryb pracy Władzy Wdrażającej określa Dyrektor.
§  4.
W skład Władzy Wdrażającej wchodzą:
1)
Kierownictwo Władzy Wdrażającej:
a)
Dyrektor,
b)
Zastępca Dyrektora do Spraw Planowania i Sprawozdawczości,
c)
Zastępca Dyrektora do Spraw Koordynacji,
d)
Zastępca Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS),
e)
Główny Księgowy;
2)
Zespół do Spraw Koordynacji, Monitorowania i Kontroli Jakości Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), w skład którego wchodzi:
a)
Sekcja ds. Koordynacji i Monitorowania Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS),
b)
Sekcja ds. Zamówień Publicznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
3)
Zespół do Spraw Projektów Teleinformatycznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), w skład którego wchodzi:
a)
Sekcja ds. Sterowania Projektami Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS),
b)
sekcja ds. Zarządzania Ryzykiem Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i System Informacji Wizowej (VIS);
4)
Zespół do Spraw Prawnych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
5)
Zespół Obsługi do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
6)
Zespół do Spraw Programowania i Projektów Euroregionalnych;
7)
Zespół do Spraw Ochrony Środowiska;
8)
Zespół do Spraw Projektów Transportowych;
9)
Zespół do Spraw Rozwoju Regionalnego, w skład którego wchodzi Sekcja ds. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego;
10)
Zespół do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w skład którego wchodzi:
a)
Sekcja ds. Europejskiego Funduszu Uchodźczego,
b)
Sekcja ds. Funduszu Schengen;
11)
Zespół do Spraw Ewaluacji i Monitoringu, w skład którego wchodzi:
a)
Sekcja ds. Ewaluacji,
b)
Sekcja ds. Monitoringu;
12)
Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych, w skład którego wchodzi:
a)
Sekcja Finansów,
b)
Sekcja Księgowości,
c)
Sekcja Certyfikacji;
13)
Zespół Audytu Wewnętrznego;
14)
Zespół Doradców i Samodzielnych Stanowisk Pracy;
15)
Zespół ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny;
16)
Zespół ds. Programu Interreg IIIA Polska-Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny;
17)
Sekretariat.
§  5.
1.
Dyrektora oraz jego Zastępców powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2.
Powołanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora następuje na wniosek Dyrektora.
3.
Władzą Wdrażającą kieruje Dyrektor przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4.
4.
W razie nieobecności Dyrektora pracą Władzy Wdrażającej kieruje upoważniony Zastępca Dyrektora.
5.
Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Władzę Wdrażającą i jest pracodawcą - w rozumieniu przepisów prawa pracy - w stosunku do pracowników Władzy Wdrażającej.
6.
Dyrektor może zlecać podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku przez okres niezbędny do realizacji tych zadań.
7.
Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
§  6.
Do zadań Dyrektora w szczególności należy:
1)
planowanie, organizowanie, koordynowanie i nadzór nad wykonywaniem zadań przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej;
2)
wypełnianie obowiązków ciążących na dysponencie środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym dysponentowi głównemu;
3)
realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z przepisów ustaw: o finansach publicznych i rachunkowości;
4)
bezpośrednie nadzorowanie pracy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego, Zespołu Audytu Wewnętrznego, Zespołu Doradców i Samodzielnych Stanowisk Pracy oraz Sekretariatu;
5)
określenie zakresu czynności na poszczególnych stanowiskach pracy;
6)
ustalanie przepisów wewnętrznych;
7)
prowadzenie spraw kadrowych pracowników;
8)
prowadzenie polityki informacyjnej;
9)
kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej;
10)
kontrola przygotowania materiałów na posiedzenia Wspólnych Komitetów Współpracy;
11)
udział w posiedzeniach Wspólnych Komitetów Współpracy;
12)
współdziałanie z Komisją Europejską;
13)
wykonywanie zadań zleconych przez PAO, w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej;
14)
występowanie z wnioskami w sprawach wymagających decyzji PAO lub Rządu Rzeczypospolitej Polskiej;
15)
podejmowanie działań na rzecz podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;
16)
zepewnienie przestrzegania przez podległych pracowników właściwego porządku i dyscypliny pracy, ochrony informacji niejawnych oraz przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
§  7.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Planowania i Sprawozdawczości należy:
1)
kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu, Zespołu do Spraw Programowania i Projektów Euroregionalnych oraz Zespołu ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny i Zespołu ds. Programu Interreg IIIA Polska-Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny;
2)
planowanie i nadzór nad szkoleniami pracowników Władzy Wdrażającej;
3)
koordynacja przygotowania narad, spotkań oraz wyjazdów związanych z działalnością Władzy Wdrażającej;
4)
przygotowywanie informacji, opinii i projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Władzy Wdrażającej w zakresie kompetencji;
5)
sporządzanie raportów okresowych z realizacji programu;
6)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora;
7)
podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie;
8)
w zastępstwie Dyrektora, w zakresie udzielonego upoważnienia, kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej, a w szczególności opinii, uwag i innych pism sporządzanych w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej.
§  8.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Koordynacji należy:
1)
opiniowanie i zatwierdzanie umów i innych aktów prawnych;
2)
kontrola i nadzór nad przestrzeganiem procedur przetargowych;
3)
kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołów do Spraw: Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Ochrony Środowiska, Projektów Transportowych oraz Rozwoju Regionalnego;
4)
przygotowywanie informacji, opinii i projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Władzy Wdrażającej, w zakresie kompetencji;
5)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora;
6)
podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie;
7)
w zastępstwie Dyrektora, w zakresie udzielonego upoważnienia, kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej, a w szczególności opinii, uwag i innych pism sporządzanych w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej.
§  9.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1)
planowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołów: do Spraw Koordynacji, Monitorowania i Kontroli Jakości Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), do Spraw Projektów Teleinformatycznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), do Spraw Prawnych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) oraz Zespołu Obsługi do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
2)
opiniowanie i zatwierdzanie oraz kontrola realizacji umów dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
3)
opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), a także współudział w ich przygotowaniu;
4)
kontrola pod względem merytorycznym dokumentacji przetargowej sporządzanej w ramach zamówień publicznych związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS);
5)
prowadzenie polityki informacyjnej w sprawach związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS);
6)
współdziałanie z Komisją Europejską w sprawach związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS);
7)
wykonywanie zadań zleconych przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS);
8)
występowanie z wnioskami do Pełnomocnika Rządu Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS) w sprawach wymagających decyzji Pełnomocnika lub Rady Ministrów;
9)
przygotowywanie informacji, opinii i projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Władzy Wdrażającej, w zakresie kompetencji;
10)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora;
11)
podejmowania decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie;
12)
w zastępstwie Dyrektora, w zakresie udzielonego upoważnienia, kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej, a w szczególności opinii, uwag i innych pism sporządzanych w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej.
§  10.
Do zadań Głównego Księgowego należy:
1)
prowadzenie gospodarki finansowej Władzy Wdrażającej zgodnie zgodnie z przepisami ustaw o rachunkowości i o finansach publicznych;
2)
kierowanie, koordynowanie i nadzór nad bieżącą pracą Zespołu do Spraw Finansowo-Księgowych;
3)
koordynowanie działalności poszczególnych komórek organizacyjnych w zakresie niezbędnym do prowadzenia prawidłowej gospodarki finansowej;
4)
opracowywanie wewnętrznych dokumentów normujących prowadzenie rachunkowości, kontroli i obiegu dokumentów, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji;
5)
kontrolowanie zasadności i celowości wykorzystania środków finansowych;
6)
prowadzenie analiz ekonomiczno-finansowych działalności jednostki oraz przedstawianie Dyrektorowi wniosków w tym zakresie;
7)
opiniowanie spraw z zakresu działania Władzy Wdrażającej wywołujących lub mogących wywołać skutki finansowe;
8)
sporządzanie sprawozdań budżetowych i okresowych informacji finansowych;
9)
nadzorowanie i kontrolowanie wydatków i dochodów Władzy Wdrażającej;
10)
przestrzeganie dyscypliny budżetowej oraz zapewnienie warunków organizacyjnych niezbędnych do prawidłowego prowadzenia rachunkowości, przestrzegania zasad rozliczeń i ochrony wartości pieniężnych;
11)
nadzór nad prawidłowością i rzetelnością danych wprowadzonych do systemu raportowego PERSEUS;
12)
przygotowywanie informacji, opinii i projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Władzy Wdrażającej, w zakresie kompetencji;
13)
sporządzanie raportów okresowych z realizacji programu;
14)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III B, C, EPSON i INTERACT;
15)
wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg B, C, EPSON oraz INTERACT;
16)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach Funduszu Schengen oraz innych funduszy;
17)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora;
18)
w zastępstwie Dyrektora, w zakresie udzielonego upoważnienia, kontrola i akceptacja prac wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i pracowników Władzy Wdrażającej, a w szczególności opinii, uwag i pism sporządzanych w zakresie właściwości Władzy Wdrażającej.
§  11.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Koordynacji, Monitorowania i Kontroli Jakości Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1)
opracowywanie analiz i przygotowywanie sprawozdań z działań podejmowanych w ramach realizacji Programu dla Uczestnictwa Rzeczypospolitej Polskiej w Realizacji Tytułu IV Konwencji Wykonawczej z Schengen, zwanego dalej "Programem", w obszarze rozwiązań technicznych budowanych systemów informacyjnych;
2)
koordynacja i monitorowanie realizacji zadań związanych z uruchomieniem Krajowego Systemu Informatycznego;
3)
koordynacja i monitorowanie realizacji zadań wynikających z uruchomieniem Centralnego Węzła Polskiego Komponentu Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II);
4)
analizowanie zagrożeń w realizacji zadań związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS) w celu zapobieżenia opóźnieniom w wykonaniu Programu;
5)
gromadzenie i analizowanie dokumentacji przekazywanej przez Unię Europejską w zakresie rozwiązań zastosowanych w realizacji Centralnego Węzła Systemu Informacyjnego Schengen II i przygotowywanie informacji dla organów administracji państwowej uczestniczących w realizacji Programu;
6)
udział w pracach związanych z przygotowywaniem propozycji zmian aktów prawnych Unii Europejskiej w zakresie dorobku prawnego Schengen;
7)
udział w pracach zespołów UE SIS i VIS;
8)
udział w przygotowywaniu raportów do prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Rządowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen;
9)
koordynowanie działań w zakresie systemów informatycznych tworzonych lub dostosowywanych w ramach Programu;
10)
przygotowywanie propozycji zmian w dokumencie Master Plan SIS II PL w zakresie przyjętych w realizacji Programu rozwiązań technicznych.
2.
Do zadań Sekcji do Spraw Koordynacji i Monitorowania Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1)
przygotowywanie analiz zagrożeń wpływających na opóźnienia w realizacji Programu;
2)
przygotowywanie propozycji działań zapobiegających opóźnieniom w realizacji Programu;
3)
przygotowywanie raportów do prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Rządowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen;
4)
analizowanie i opracowywanie wniosków z wykorzystania przez organy administracji państwowej informacji przekazywanej przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS);
5)
przygotowywanie informacji o stanie realizacji działań związanych z uczestnictwem Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemie Informacji Wizowej (VIS);
6)
koordynowanie działań podejmowanych w ramach realizacji Programu;
7)
udział w pracach związanych z opracowywaniem propozycji zmian w aktach prawnych Unii Europejskiej oraz Rzeczypospolitej Polskiej dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).
3.
Do zadań Sekcji do Spraw Zamówień Publicznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1)
udział w przygotowywaniu raportów do prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Wykorzystania Środków w Ramach Funduszu Schengen oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego;
2)
udział w przygotowywaniu dokumentacji przetargowej w ramach Programu;
3)
monitorowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonych przez organy administracji państwowej w ramach realizacji Programu;
4)
współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych w sprawach związanych z procedurami postępowań o udzielenie zamówień publicznych dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
5)
udział w pracach nad przygotowaniem umów handlowych.
§  12.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Teleinformatycznych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1)
udział w opracowywaniu dokumentacji przetargowej przygotowywanej w ramach realizacji zadań związanych z Programem;
2)
realizacja zadań związanych z wdrożeniem Krajowego Systemu Informatycznego;
3)
koordynowanie zadań związanych z realizacją Polskiego Komponentu Systemu Informacyjnego Schengen w zakresie stosowanych technik informatycznych;
4)
udział w opracowywaniu analiz i przygotowywaniu sprawozdań do prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Rządowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen w zakresie systemów teleinformatycznych;
5)
przygotowywanie informacji dla organów administracji państwowej uczestniczących w realizacji Programu o przyjętych rozwiązaniach technicznych w realizacji Centralnego Węzła SIS II;
6)
przygotowywanie raportów o zagrożeniach realizacji Programu i przedkładanie propozycji środków zaradczych.
2.
Do zadań Sekcji ds. Sterowania Projektami Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy zarządzanie konfiguracją i sterowanie zmianami w zakresie realizowanych projektów teleinformatycznych.
3.
Do zadań Sekcji ds. Zarządzania Ryzykiem Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1)
identyfikowanie i ocena ryzyk związanych z realizacją projektów teleinformatycznych;
2)
przygotowywanie raportów o zagrożeniach realizacji tych projektów.
§  13.
Do zadań Zespołu do Spraw Prawnych Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1)
inicjowanie i prowadzenie prac nad przygotowaniem aktów prawnych związanych z realizacją Programu;
2)
opracowywanie rozwiązań prawnych związanych z przygotowywaniem aktów prawnych Unii Europejskiej w zakresie dorobku prawnego Schengen;
3)
opracowywanie informacji prawnej dla organów administracji państwowej uczestniczących w realizacji Programu;
4)
gromadzenie dokumentów i innych materiałów pomocnych w zapewnieniu realizacji Programu;
5)
przygotowywanie propozycji zmian w dokumencie Master Plan SIS II PL.
§  14.
Do zadań Zespołu Obsługi do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1)
przygotowywanie obsługi logistycznej spotkań w ramach Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przygotowania Administracji Rządowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen;
2)
prowadzenie polityki informacyjnej w spawach związanych z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS);
3)
przygotowywanie dokumentów w zakresie szkolenia i rozwoju zawodowego pracowników Władzy Wdrażającej zajmujących się sprawami Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
4)
przygotowywanie dokumentów w zakresie wyróżnień, odznaczeń i awansów, pracowników Władzy Wdrażającej zajmujących się sprawami Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS), w tym oddelegowanych funkcjonariuszy;
5)
prowadzenie kancelarii ogólnej Zespołów Władzy Wdrażającej odpowiedzialnych za realizację zadań związanych z Systemem Informacyjnych Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS).
§  15.
Do zadań Zespołu do Spraw Programowania i Projektów Euroregionalnych należy:
1)
nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu procedur przetargowych oraz kontraktowanie projektów usługowych (serwisowych) objętych działalnością Zespołu;
2)
współpraca z beneficjentami projektów;
3)
przewodniczenie komisjom przetargowym oraz nadzór nad prawidłowością procesów przetargowych;
4)
organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz sporządzanie raportów z przetargów;
5)
ocena i weryfikacja dokumentacji przetargowych oraz ich uzgadnianie z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej;
6)
przekazywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących planów pracy Zespołu, w tym harmonogramów przetargowych, nadzorowania i kontrolowania przebiegu realizacji projektów objętych działalnością Zespołu, w szczególności projektów usługowych;
7)
przygotowywanie dokumentacji związanej z programowaniem nowych inicjatyw, w tym Inicjatywy Europejskiej Interreg, realizowanych przez Władzę Wdrażającą, a w szczególności opracowywanie umów i wytycznych dla poszczególnych programów;
8)
planowanie, ocena i weryfikacja projektów dotyczących poszczególnych programów;
9)
prowadzenie szkoleń z zakresu realizacji projektów;
10)
kontrolowanie małych projektów euroregionalnych w ramach Funduszu Małych Projektów i Małych Projektów Infrastrukturalnych oraz projektów Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF), w tym opracowywanie wytycznych dla potencjalnych beneficjentów i wzorów umów na realizację projektów;
11)
współpraca z konsultantami;
12)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.
§  16.
Do zadań Zespołu do Spraw Ochrony Środowiska należy:
1)
nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu procedur przetargowych oraz kontraktowanie projektów objętych działalnością Zespołu, tj. projektów z zakresu ochrony środowiska;
2)
monitorowanie projektów z zakresu działalności zespołu finansowanych w ramach grantów infrastrukturalnych, w tym Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych oraz Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF);
3)
monitorowanie projektów usługowych objętych działalnością Zespołu, w tym organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych, akceptacja płatności pod względem merytorycznym oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontraktu;
4)
współpraca z beneficjentami projektów;
5)
przewodniczenie komisjom przetargowym oraz nadzór nad prawidłowością procesów przetargowych;
6)
organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz sporządzanie raportów z przetargów;
7)
ocena i weryfikacja dokumentacji przetargowych oraz ich uzgadnianie z innymi komórkami organizacjami Władzy Wdrażającej;
8)
przekazywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących planów pracy Zespołu, w tym harmonogramów przetargowych;
9)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów;
10)
współpraca z konsultantami;
11)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.
§  17.
Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Transportowych należy:
1)
nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu procedur przetargowych oraz kontraktowanie projektów objętych działalnością Zespołu, tj. projektów z zakresu infrastruktury transportowej;
2)
monitorowanie projektów z zakresu działalności Zespołu finansowanych w ramach grantów infrastrukturalnych, w tym Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych oraz Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF);
3)
monitorowanie projektów usługowych objętych działalnością Zespołu, w tym organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych, akceptacja płatności pod względem merytorycznym oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontaktu;
4)
współpraca z beneficjentami projektów;
5)
przewodniczenie komisjom przetargowym oraz nadzór nad prawidłowością procesów przetargowych;
6)
organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz sporządzanie raportów z przetargów;
7)
ocena i weryfikacja dokumentacji przetargowych oraz ich uzgadnianie z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej;
8)
przekazywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących planów pracy Zespołu, w tym harmonogramów przetargowych;
9)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów;
10)
współpraca z konsultantami;
11)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.
§  18.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Rozwoju Regionalnego należy:
1)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów;
2)
monitorowanie projektów usługowych objętych działalnością Zespołu, w tym organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych, akceptacja płatności pod względem merytorycznym oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontraktu;
3)
monitorowanie projektów euroregionalnych w ramach Funduszu Małych Projektów, w tym współpraca z Euroregionami w zakresie realizacji Funduszu Małych Projektów, nadzór nad realizacją małych grantów oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzenia zmian w umowach w ramach małych projektów euroregionalnych;
4)
współpraca z konsultantami;
5)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.
2.
Do zadań Sekcji ds. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy:
1)
ogłaszanie o możliwości składania projektów i zbieranie wniosków projektowych;
2)
identyfikowanie projektów kwalifikowanych;
3)
prowadzenie wstępnej oceny formalnej przekazanych wniosków i przygotowywanie listy wybranych projektów;
4)
monitorowanie wdrażania projektów, w szczególności przygotowywanie okresowych raportów z monitorowania;
5)
wykrywanie nieprawidłowości i raportowanie o nich;
6)
weryfikacja wykorzystania środków finansowych, włącznie z przeprowadzaniem kontroli na miejscu;
7)
informowanie opinii publicznej o Programie Norweskim.
§  19.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego należy:
1)
nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu procedur przetargowych oraz kontraktowanie projektów objętych działalnością Zespołu, tj. projektów związanych z bezpieczeństwem wewnętrznym oraz projektów infrastrukturalnych z innych dziedzin objętych programami realizowanymi przez Władzę Wdrażającą;
2)
monitorowanie projektów z zakresu działalności Zespołu finansowanych w ramach grantów infrastrukturalnych, w tym Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych oraz Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF);
3)
monitorowanie projektów usługowych objętych działalnością Zespołu, w tym organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych, akceptacja płatności pod względem merytorycznym oraz koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontraktu;
4)
realizacja projektów w ramach Funduszu Schengen;
5)
zarządzanie Europejskim Funduszem Uchodźczym, w tym przygotowanie wniosku krajowego, organizacja naboru wniosków, organizacja obrad Komisji Selekcyjnej, przygotowywanie umów grantowych, monitorowanie realizacji projektów oraz autoryzowanie płatności pod względem merytorycznym;
6)
współpraca z beneficjentami projektów;
7)
przewodniczenie komisjom przetargowym oraz nadzór nad prawidłowością procedur przetargowych;
8)
organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz sporządzanie raportów z przetargów;
9)
ocena i weryfikacja dokumentacji przetargowych oraz ich uzgadnianie z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej;
10)
przekazywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących planów pracy Zespołu, w tym harmonogramów przetargowych;
11)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów;
12)
współpraca z konsultantami;
13)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.
2.
Do zadań Sekcji ds. Europejskiego Funduszu Uchodźczego należy:
1)
przygotowywanie i konsultowanie wniosku krajowego o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Uchodźczego;
2)
organizacja naboru wniosków;
3)
przygotowanie umów grantowych;
4)
monitorowanie realizacji projektów;
5)
autoryzacja płatności pod względem merytorycznym.
3.
Do zadań Sekcji ds. Funduszu Schengen należy:
1)
pomoc w przygotowywaniu i konsultowaniu projektów o dofinansowanie z Funduszu Schengen;
2)
weryfikacja i zatwierdzanie dokumentów przetargowych;
3)
nadzór procesu wyboru wykonawców i zatwierdzanie umowy z wybranym wykonawcą;
4)
monitorowanie procesu realizacji projektów;
5)
autoryzacja płatności pod względem merytorycznym.
§  20.
1.
Do zadań Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu należy:
1)
monitoring projektów infrastrukturalnych, w tym nadzór nad realizacją inwestycji;
2)
organizacja i przeprowadzanie wizytacji terenowych projektów objętych monitoringiem Zespołu;
3)
autoryzacja płatności pod względem merytorycznym dla projektów objętych monitoringiem;
4)
koordynowanie działań w przypadku wprowadzania zmian do kontraktu w projektach objętych monitoringiem;
5)
sporządzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań z realizacji programów dla Ministerstwa Finansów, Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Komisji Europejskiej;
6)
sporządzanie analiz ekonomicznych oraz planowanie decyzji ekonomiczno-finansowych;
7)
planowanie płatności w ramach programów;
8)
sporządzanie informacji i sprawozdań z postępów realizacji programów oraz realizacji wydatków dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Sejmu, Senatu, Najwyższej Izby Kontroli oraz innych upoważnionych organów i jednostek organizacyjnych;
9)
sporządzanie wniosków o przekazanie środków na realizację;
10)
zarządzanie środkami finansowymi w celu zapewnienia płynności finansowej realizacji programów;
11)
współpraca z jednostkami realizującymi projekty w zakresie objętym działalnością Zespołu;
12)
prowadzenie szkoleń związanych z realizacją projektów;
13)
współpraca z konsultantami.
2.
Do zadań Sekcji Ewaluacji należy:
1)
przygotowywanie podstaw, metodologii oraz wskaźników osiągnięcia dla potrzeb ewaluacji;
2)
wprowadzanie danych z zakresu działalności Sekcji do bazy danych oraz monitorowanie i nadzór nad informacjami wprowadzanymi do bazy danych przez inne Zespoły, beneficjentów, konsultantów i urzędy wojewódzkie;
3)
wykonywanie zadań związanych z polityką informacyjną Władzy Wdrażającej.
3.
Do zadań Sekcji Monitoringu należy:
1)
planowanie i organizacja wizytacji terenowych projektów objętych monitoringiem Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu;
2)
nadzór nad konsultantami przeprowadzającymi wizytacje terenowe;
3)
nadzór nad wykonaniem rekomendacji wynikających z przeprowadzonych wizytacji terenowych.
§  21.
1.
Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych realizuje zadania związane z wykonywaniem przez Dyrektora Władzy Wdrażającej funkcji dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia oraz bieżącą obsługą finansowo-księgową.
2.
Do zadań Zespołu do Spraw Finasowo-Księgowych należy w szczególności:
1)
opracowanie planu finansowego dochodów i wydatków budżetowych;
2)
prowadzenie gospodarki finansowej i rachunkowości Władzy Wdrażającej i programów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
3)
bieżące i prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych;
4)
prowadzenie kontroli formalnej i rachunkowej dowodów księgowych, realizowanie płatności w ramach programu PHARE oraz w ramach innych środków będących w dyspozycji Władzy Wdrażającej;
5)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III:
a)
Programu Interreg III B BSR,
b)
Programu Interreg III B CADSES,
c)
Programu Interreg III C Wschód,
d)
Programu Interreg III C Południe,
e)
Programu Interreg III C Północ,
f)
Programu Interreg III C Zachód,
g)
EPSON,
h)
INTERACT;
6)
wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III;
7)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach Funduszu Schengen oraz innych funduszy;
8)
naliczanie i wypłacanie pracownikom wynagrodzeń i innych należności;
9)
prowadzenie rozliczeń z tytułu podatków, składek ZUS i innych należności budżetowych;
10)
prowadzenie planowej gospodarki zasobami finansowymi na rachunkach bankowych;
11)
sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych;
12)
prowadzenie kasy;
13)
prowadzenie ewidencji środków trwałych i niskocennych składników rzeczowych długotrwałego użytkowania;
14)
nadzór nad gospodarowaniem mieniem Władzy Wdrażającej;
15)
prowadzenie szkoleń w zakresie rozliczeń finansowych realizowanych projektów;
16)
archiwizacja dokumentów finansowo-księgowych oraz płacowych;
17)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.
3.
Do zadań Sekcji Finansów należy:
1)
prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą;
2)
przygotowywanie wniosków o dotacje ze środków budżetowych;
3)
dokonywanie płatności z tytułu podatków i innych świadczeń;
4)
prowadzenie działań w ramach windykacji należności, w tym rejestrowanie należności w Księdze Dłużników;
5)
prowadzenie systemów raportowania z realizowanych płatności;
6)
weryfikacja raportów finansowych przygotowywanych przez beneficjentów środków w zakresie współfinansowania oraz otrzymanych środków Phare.
4.
Do zadań Sekcji Księgowości należy:
1)
sprawozdawczość w zakresie środków budżetowych;
2)
prowadzenie prawidłowych i terminowych księgowań w zakresie otrzymanych środków budżetowych oraz rozliczeń programów "Nowej Orientacji Phare";
3)
prowadzenie ewidencji i umorzenia wartości niematerialnych, środków trwałych i niskocennych składników rzeczowych stanowiących majątek Władzy Wdrażającej, prowadzenie kasy;
4)
prowadzenie rozliczeń z pracownikami;
5)
terminowe rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych.
5.
Do zadań Sekcji Certyfikacji należy:
1)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III B, C, EPSON i INTERACT;
2)
wydawanie certyfikatów kwalifikalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg B, C, EPSON oraz INTERACT;
3)
kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach Funduszu Schengen oraz innych funduszy.
§  22.
Do zadań Zespołu Audytu Wewnętrznego należy:
1)
badanie wiarygodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu przez następcze sprawdzenie:
a)
przestrzegania zasad rachunkowości,
b)
zgodności zapisów w księgach rachunkowych z dowodami księgowymi,
c)
zgodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu z zapisami w księgach rachunkowych;
2)
określanie poziomu adekwatności i efektywności operacyjnych i rachunkowych systemów kontroli wewnętrznej;
3)
ocena systemów funkcjonalnych zapewniających zgodność z działaniami, planami, procedurami, przepisami krajowymi i Unii Europejskiej, które mają decydujący wpływ na właściwą realizację programu PHARE, zarządzanego przez Władzę Wdrażającą oraz w razie potrzeby sugerowanie podjęcia właściwych działań;
4)
ocena środków stosowanych dla ochrony funduszy Unii Europejskiej i majątku Władzy Wdrażającej;
5)
koordynacja prac oraz współpraca z audytorami zewnętrznymi, w tym monitorowanie zaleceń pokontrolnych audytorów zewnętrznych;
6)
przygotowywanie rocznych planów audytu i przedkładanie ich do akceptacji Dyrektorowi Władzy Wdrażającej;
7)
składanie rocznego sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni Dyrektorowi Władzy Wdrażającej;
8)
przedstawianie sprawozdań z zaleceniami pokontrolnymi po wykonaniu każdego zadania audytowego, Dyrektorowi Władzy Wdrażającej, kierownikom komórek organizacyjnych Władzy Wdrażającej oraz innym instytucjom podlegającym audytowi wewnętrznemu, w zakresie odpowiadającym przeprowadzonemu audytowi;
9)
ocena planów służących realizacji zaleceń audytu przedstawionych przez kierowników komórek organizacyjnych jednostki, a w przypadku oceny negatywnej - prowadzenie dalszych rozmów w celu uzyskania satysfakcjonujących decyzji;
10)
monitorowanie podjętych działań w celu oceny ich adekwatności;
11)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.
§  23.
Do zakresu działania Zespołu Doradców i Samodzielnych Stanowisk Pracy należy:
1)
obsługa prawna i legislacyjna Władzy Wdrażającej;
2)
obsługa prawna w ramach przygotowania i realizacji projektów;
3)
dbanie o zgodną z przepisami prawa realizację programów;
4)
opracowywanie projektów zarządzeń Dyrektora Władzy Wdrażającej;
5)
ocenianie zgodności z przepisami prawa działania komórek organizacyjnych Władzy Wdrażającej;
6)
reprezentowanie Władzy Wdrażającej przed sądami powszechnymi i arbitrażem;
7)
utrzymywanie ciągłości pracy sieci oraz stacji roboczych w ramach systemu informatycznego Władzy Wdrażającej;
8)
dbanie o ciągłość bezawaryjnego działania infrastruktury informatycznej;
9)
bieżące modernizowanie i naprawa sprzętu komputerowego;
10)
planowanie i realizacja rozbudowy infrastruktury informatycznej;
11)
bieżąca pomoc techniczna i wsparcie informatyczne dla pracowników;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych oraz dbanie o prawidłowe funkcjonowanie biura;
13)
zlecanie odpowiednim instytucjom zewnętrznym określonych zadań związanych z konserwacją i naprawą infrastruktury technicznej;
14)
zaopatrzenie biura w artykuły niezbędne do jego funkcjonowania poprzez organizowanie przetargów prowadzonych zgodnie z Prawem zamówień publicznych;
15)
prowadzenie gospodarki samochodowej;
16)
obsługa transportowa;
17)
przewożenie i dostarczanie dokumentacji do instytucji zewnętrznych;
18)
dbałość o czystość i prawidłowe, bezawaryjne funkcjonowanie taboru samochodowego;
19)
kontrola przeglądów technicznych oraz prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów;
20)
organizacja kontroli warunków pracy, przestrzegania przepisów oraz zasad, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych, w tym organizowanie szkoleń i doradztwo w zakresie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;
21)
organizacja szkoleń, narad, posiedzeń i spotkań;
22)
planowanie i realizowanie zakupów środków trwałych i niskocennych składników rzeczowych długotrwałego użytkowania zgodnie z Prawem zamówień publicznych;
23)
nadzór nad prawidłowością gospodarki samochodowej Władzy Wdrażającej w zakresie ewidencji przebiegu pojazdów służbowych;
24)
wykonywanie innych poleceń służbowych Dyrektora Władzy Wdrażającej;
25)
współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej.
§  24.
Do Zadań Zespołu ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy:
1)
wspieranie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Płatniczej, Komitetów Monitorujących i Sterujących w ich działaniach zgodnie z ustaleniami Programu Sąsiedztwa, w tym:
a)
przygotowywanie dokumentacji dla Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej, niezbędnej dla wykonywania przez nie zadań określonych w Programie Sąsiedztwa,
b)
przygotowanie prac i obsługa posiedzeń Komitetów Monitorujących i Sterujących,
c)
przygotowanie raportów rocznych i końcowych z realizacji Programu Sąsiedztwa,
d)
współpraca z Instytucjami Pośredniczącymi w zakresie przygotowań raportów rocznych i końcowych;
2)
przyjmowanie i rejestracja wniosków złożonych do Programu Sąsiedztwa;
3)
ocena formalna i techniczna wniosków złożonych do Programu Sąsiedztwa;
4)
ewaluacja i kontrola merytoryczna realizacji projektów Programu Sąsiedztwa;
5)
współpraca z Przedstawicielstwem Unii Europejskiej na Ukrainę, Białoruś i Mołdawię w zakresie:
a)
przyjmowania i oceny projektów finansowanych ze środków TACIS CBC, składanych do Programu Sąsiedztwa,
b)
upowszechniania wiedzy na temat Programu na terenie Białorusi i Ukrainy;
6)
współpraca z Euregionami, Punktami Kontaktowymi i innymi instytucjami, o których mowa w Programie Sąsiedztwa, zaangażowanymi w wybór i realizację projektów;
7)
zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej dla Programu Sąsiedztwa;
8)
upowszechnianie wiedzy i promocja programów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III;
9)
organizowanie i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców i beneficjentów w zakresie przygotowania i realizacji projektów;
10)
nadzór merytoryczny nad biurami Wspólnego Sekretariatu Technicznego na obszarze Białorusi i Ukrainy;
11)
udzielanie wsparcia instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski inne programy Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A.
§  25.
Do zadań Zespołu ds. Programu Interreg IIIA Polska-Słowacja, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy:
1)
wspieranie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Płatniczej, Komitetów Monitorujących i Sterujących w ich działaniach, zgodnie z ustaleniami Programu Polska-Słowacja, w tym:
a)
przygotowywanie dokumentacji dla Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej, niezbędnej dla wykonywania przez nie zadań określonych w Programie Polska-Słowacja,
b)
przygotowanie prac i obsługa posiedzeń Komitetów Monitorujących i Sterujących,
c)
przygotowanie raportów rocznych i końcowych z realizacji Programu Polska-Słowacja,
d)
współpraca z Instytucjami Pośredniczącymi w zakresie przygotowań raportów rocznych i końcowych;
2)
przyjmowanie i rejestracja wniosków złożonych do Programu Polska-Słowacja;
3)
ocena formalna i techniczna wyżej wymienionych wniosków;
4)
ewaluacja i kontrola merytoryczna realizacji projektów Programu Polska-Słowacja;
5)
współpraca z Euregionami, Punktami Kontaktowymi i innymi instytucjami, o których mowa w Programie Polska-Słowacja, zaangażowanymi w wybór i realizację projektów;
6)
zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej dla Programu Polska-Słowacja;
7)
upowszechnianie wiedzy i promocja programów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III;
8)
organizowanie i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców i beneficjentów w zakresie przygotowania i realizacji projektów;
9)
współpraca z Narodowym Punktem Kontaktowym w Bratysławie;
10)
udzielanie wsparcia instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski inne programy Inicjatywy Wspólnotowej Interreg IIIA.
§  26.
Do zadań Sekretariatu należy:
1)
prowadzenie sekretariatu Dyrektora;
2)
rejestrowanie i przechowywanie dokumentów przychodzących i wychodzących;
3)
archiwizacja dokumentów;
4)
rozdzielanie korespondencji zgodnie z dekretacją Dyrektora.
§  27.
Kierownicy zespołów oprócz zadań określonych w odrębnych przepisach:
1)
dokonują w zastępstwie i w imieniu Dyrektora (Zastępców Dyrektora) dekretacji pracownikom Zespołów wszelkich prac;
2)
koordynują prace wykonywane w Zespołach;
3)
uzgadniają i parafują treść opracowanych przez pracowników Zespołów opinii, uwag i innych pism sporządzonych w zakresie właściwości Zespołu;
4)
przedkładają projekty, opinie, uwagi i inne pisma Dyrektorowi i właściwym Zastępcom Dyrektora;
5)
wykonują polecenia Dyrektora i właściwych Zastępców Dyrektora.
§  28.
Zakres zadań dla poszczególnych pracowników określa Dyrektor.
§  29.
W przypadku nieobecności pracowników kierujących poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Władzy Wdrażającej Dyrektor wyznacza ich zastępców.