Zm.: decyzja w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE.
Dz.Urz.MSWiA.2004.14.38
Akt jednorazowyDECYZJA Nr 138
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 28 grudnia 2004 r.
zmieniająca decyzję w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE
"5) Zespół do Spraw Rozwoju Regionalnego w skład którego wchodzi Sekcja ds. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego,
6) Zespół do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja ds. Europejskiego Funduszu Uchodźczego,
b) Sekcja ds. Funduszu Schengen,
7) Zespół do Spraw Ewaluacji i Monitoringu, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja ds. Ewaluacji,
b) Sekcja ds. Monitoringu,
8) Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja Finansów,
b) Sekcja Księgowości,
c) Sekcja Certyfikacji,",
"10a) Zespół ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny,
10b) Zespół ds. Programu Interreg III A Polska-Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny,";
"1) kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu, Zespołu do Spraw Programowania i Projektów Euroregionalnych oraz Zespołu ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny i Zespołu ds. Programu Interreg III A Polska-Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny,";
"13a) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III B, C, EPSON i INTERACT,
13b) wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg B, C, EPSON oraz INTERACT,
13c) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach funduszu Schengen oraz innych funduszy,";
"2. Do zadań Sekcji ds. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy:
1) ogłaszanie o możliwości składania projektów i zbieranie wniosków projektowych,
2) identyfikowanie projektów kwalifikacyjnych,
3) prowadzenie wstępnej oceny formalnej przekazanych wniosków i przygotowywanie listy wybranych projektów,
4) monitorowanie wdrażania projektów, w szczególności przygotowywanie okresowych raportów z monitorowania,
5) wykrywanie nieprawidłowości i raportowanie o nich,
6) weryfikacja wykorzystania środków finansowych, włącznie z przeprowadzaniem kontroli na miejscu,
7) informowanie opinii publicznej o Programie Norweskim.";
"2. Do zadań Sekcji ds. Europejskiego Funduszu Uchodźczego należy:
1) przygotowywanie i konsultowanie wniosku krajowego o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Uchodźczego,
2) organizacja naboru wniosków,
3) przygotowanie umów granatowych,
4) monitorowanie realizacji projektów,
5) autoryzacja płatności pod względem merytorycznym.
3. Do zadań Sekcji ds. Funduszu Schengen należy:
1) pomoc w przygotowywaniu i konsultowaniu projektów o dofinansowanie z Funduszu Schengen,
2) weryfikacja i zatwierdzanie dokumentów przetargowych,
3) nadzór procesu wyrobu wykonawców i zatwierdzanie umowy z wybranym wykonawcą,
4) monitorowanie procesu realizacji projektów,
5) autoryzacja płatności pod względem merytorycznym.";
"2. Do zadań Sekcji Ewaluacji należy:
1) przygotowywanie podstaw, metodologii oraz wskaźników osiągnięcia dla potrzeb ewaluacji,
2) wprowadzanie danych z zakresu działalności sekcji do bazy danych oraz monitorowanie i nadzór nad informacjami wprowadzanymi do bazy danych przez inne zespoły, beneficjentów, konsultantów i urzędy wojewódzkie.
3) wykonywanie zadań związanych z polityką informacyjną Władzy Wdrażającej.
3. Do zadań Sekcji Monitoringu należy:
1) planowanie i organizacja wizytacji terenowych projektów objętych monitoringiem Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu,
2) nadzór nad konsultantami przeprowadzającymi wizytacje terenowe,
3) nadzór nad wykonaniem rekomendacji wynikających z przeprowadzonych wizytacji terenowych.";
"4a) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III:
a) Programu Interreg III B BSR,
b) Programu Interreg III B CADSES,
c) Programu Interreg III C Wschód,
d) Programu Interreg III C Południe,
e) Programu Interreg III C Północ,
f) Programu Interreg III C Zachód,
g) EPSON,
h) INTERACT,
4b) wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III,
4c) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach funduszu Schengen oraz innych funduszy,",
"3. Do zadań Sekcji Finansów należy:
1) prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą,
2) przygotowywanie wniosków o dotacje ze środków budżetowych,
3) dokonywanie płatności z tytułu podatków i innych świadczeń,
4) prowadzenie działań w ramach windykacji należności, w tym rejestrowanie należności w Księdze Dłużników,
5) prowadzenie systemów raportowania z realizowanych płatności,
6) weryfikacja raportów finansowych przygotowywanych przez beneficjentów środków w zakresie współfinansowania oraz otrzymanych środków Phare.
4. Do zadań Sekcji Księgowości należy:
1) sprawozdawczość w zakresie środków budżetowych,
2) prowadzenie prawidłowych i terminowych księgowań w zakresie otrzymanych środków budżetowych oraz rozliczeń programów "Nowej Orientacji Phare",
3) prowadzenie ewidencji i umorzenia wartości niematerialnych, środków trwałych i niskocennych składników rzeczowych stanowiących majątek Władzy Wdrażającej, prowadzenie kasy,
4) prowadzenie rozliczeń z pracownikami,
5) terminowe rozliczenie delegacji krajowych i zagranicznych.
5. Do zadań Sekcji Certyfikacji należy:
1) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III B, C, EPSON i INERACT,
2) wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg B, C, EPSON oraz INTERACT,
3) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach funduszu Schengen oraz innych funduszy.";
"7a) dbanie o ciągłość bezawaryjnego działania infrastruktury informatycznej,
7b) bieżące modernizowanie i naprawa sprzętu komputerowego,
7c) planowanie i realizacja rozbudowy infrastruktury informatycznej,
7d) bieżąca pomoc techniczna i wsparcie informatyczne dla pracowników,
7e) prowadzenie spraw administracyjnych oraz dbanie i prawidłowe funkcjonowanie biura,
7f) zlecenie odpowiednim instytucjom zewnętrznym określonych zadań związanych z konserwacją i naprawą infrastruktury technicznej,
7g) zaopatrzenie biura w artykuły niezbędne do jej funkcjonowania poprzez organizowanie przetargów prowadzonych zgodnie z Prawem zamówień publicznych,
7h) prowadzenie gospodarki samochodowej,
7i) obsługa transportowa,
7j) przewożenie i dostarczanie dokumentacji do instytucji zewnętrznych,
7k) dbałość o czystość i prawidłowe, bezawaryjne funkcjonowanie taboru samochodowego,
7l) kontrola przeglądów technicznych oraz prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów,";
"§ 18a. Do Zadań Zespołu ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy:
1) wspieranie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Płatniczej, Komitetów Monitorujących i Sterujących w ich działaniach zgodnie z ustaleniami Programu Sąsiedztwa, w tym:
a) przygotowywanie dokumentacji dla Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej, niezbędnej dla wykonywania przez nie zadań określonych w Programie Sąsiedztwa,
b) przygotowanie prac i obsługa posiedzeń Komitetów Monitorujących i Sterujących,
c) przygotowanie raportów rocznych i końcowych z realizacji Programu Sąsiedztwa,
d) współpraca z Instytucjami Pośredniczącymi w zakresie przygotowań raportów rocznych i końcowych,
2) przyjmowanie i rejestracja wniosków złożonych do Programu Sąsiedztwa,
3) ocena formalna i techniczna wniosków złożonych do Programu Sąsiedztwa,
4) ewaluacja i kontrola merytoryczna realizacji projektów Programu Sąsiedztwa,
5) współpraca z Przedstawicielstwem Unii Europejskiej na Ukrainę, Białoruś i Mołdawię w zakresie:
a) przyjmowania i oceny projektów finansowych ze środków TACIS CBC, składanych do Programu Sąsiedztwa,
b) upowszechniania wiedzy na temat Programu na terenie Białorusi i Ukrainy,
6) współpraca z Euregionami, Punktami Kontaktowymi i innymi instytucjami, o których mowa w Programie Sąsiedztwa, zaangażowanymi w wybór i realizację projektów,
7) zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej dla Programu Sąsiedztwa,
8) upowszechnianie wiedzy i promocja programów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III,
9) organizowanie i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców i beneficjentów w zakresie przygotowania i realizacji projektów,
10) nadzór merytoryczny nad biurami Wspólnego Sekretariatu Technicznego na obszarze Białorusi i Ukrainy,
11) udzielanie wsparcia instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski inne programy Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A.
§ 18b. Do zadań Zespołu ds. Programu Interreg III A Polska-Słowacja, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy:
1) wspieranie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Płatniczej, Komitetów Monitorujących i Sterujących w ich działaniach zgodnie z ustaleniami Programu Polska-Słowacja, w tym:
a) przygotowywanie dokumentacji dla Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej, niezbędnej dla wykonywania przez nie zadań określonych w Programie Polska-Słowacja,
b) przygotowanie prac i obsługa posiedzeń Komitetów Monitorujących i Sterujących,
c) przygotowanie raportów rocznych i końcowych z realizacji Programu Polska-Słowacja,
d) współpraca z Instytucjami Pośredniczącymi w zakresie przygotowań raportów roczny i końcowych,
2) przyjmowanie i rejestracja wniosków złożonych do Programu Polska-Słowacja,
3) ocena formalna i techniczna wyżej wymienionych wniosków,
4) ewaluacja i kontrola merytoryczna realizacji projektów Programu Polska-Słowacja,
5) współpraca z Euregionami, Punktami Kontaktowymi i innymi instytucjami, o których mowa w Programie Polska-Słowacja, zaangażowanymi w wybór i realizację projektów,
6) zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej dla Programu Polska-Słowacja,
7) upowszechnianie wiedzy i promocja programów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III,
8) organizowanie i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców i beneficjentów w zakresie przygotowania i realizacji projektów,
9) współpraca z Narodowym Punktem Kontaktowym w Bratysławie,
10) udzielanie wsparcia instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski inne programy Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A.".