Zm.: decyzja w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2004.14.38

Akt jednorazowy
Wersja od: 31 grudnia 2004 r.

DECYZJA Nr 138
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 28 grudnia 2004 r.
zmieniająca decyzję w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE

Na podstawie art. 18 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851 oraz z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135 i Nr 272, poz. 2703) postanawia się, co następuje:
§  1.
W decyzji nr 156 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2003 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE (Dz. Urz. MSWiA Nr 11, poz. 33 oraz z 2004 r. Nr 8, poz. 18) w załączniku "Regulamin organizacyjny Władzy Wdrażającej Program Współpracy Przygranicznej PHARE" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 4:
a)
pkt 5-8 otrzymują brzmienie:

"5) Zespół do Spraw Rozwoju Regionalnego w skład którego wchodzi Sekcja ds. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego,

6) Zespół do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja ds. Europejskiego Funduszu Uchodźczego,

b) Sekcja ds. Funduszu Schengen,

7) Zespół do Spraw Ewaluacji i Monitoringu, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja ds. Ewaluacji,

b) Sekcja ds. Monitoringu,

8) Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja Finansów,

b) Sekcja Księgowości,

c) Sekcja Certyfikacji,",

b)
po pkt 10 dodaje się pkt 10a i 10b w brzmieniu:

"10a) Zespół ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny,

10b) Zespół ds. Programu Interreg III A Polska-Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny,";

2)
w § 7 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu, Zespołu do Spraw Programowania i Projektów Euroregionalnych oraz Zespołu ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny i Zespołu ds. Programu Interreg III A Polska-Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny,";

3)
w § 9 po pkt 13 dodaje się pkt 13a-13c w brzmieniu:

"13a) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III B, C, EPSON i INTERACT,

13b) wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg B, C, EPSON oraz INTERACT,

13c) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach funduszu Schengen oraz innych funduszy,";

4)
w § 13 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Do zadań Sekcji ds. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy:

1) ogłaszanie o możliwości składania projektów i zbieranie wniosków projektowych,

2) identyfikowanie projektów kwalifikacyjnych,

3) prowadzenie wstępnej oceny formalnej przekazanych wniosków i przygotowywanie listy wybranych projektów,

4) monitorowanie wdrażania projektów, w szczególności przygotowywanie okresowych raportów z monitorowania,

5) wykrywanie nieprawidłowości i raportowanie o nich,

6) weryfikacja wykorzystania środków finansowych, włącznie z przeprowadzaniem kontroli na miejscu,

7) informowanie opinii publicznej o Programie Norweskim.";

5)
w § 14 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 i 3 w brzmieniu:

"2. Do zadań Sekcji ds. Europejskiego Funduszu Uchodźczego należy:

1) przygotowywanie i konsultowanie wniosku krajowego o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Uchodźczego,

2) organizacja naboru wniosków,

3) przygotowanie umów granatowych,

4) monitorowanie realizacji projektów,

5) autoryzacja płatności pod względem merytorycznym.

3. Do zadań Sekcji ds. Funduszu Schengen należy:

1) pomoc w przygotowywaniu i konsultowaniu projektów o dofinansowanie z Funduszu Schengen,

2) weryfikacja i zatwierdzanie dokumentów przetargowych,

3) nadzór procesu wyrobu wykonawców i zatwierdzanie umowy z wybranym wykonawcą,

4) monitorowanie procesu realizacji projektów,

5) autoryzacja płatności pod względem merytorycznym.";

6)
w § 15 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 i 3 w brzmieniu:

"2. Do zadań Sekcji Ewaluacji należy:

1) przygotowywanie podstaw, metodologii oraz wskaźników osiągnięcia dla potrzeb ewaluacji,

2) wprowadzanie danych z zakresu działalności sekcji do bazy danych oraz monitorowanie i nadzór nad informacjami wprowadzanymi do bazy danych przez inne zespoły, beneficjentów, konsultantów i urzędy wojewódzkie.

3) wykonywanie zadań związanych z polityką informacyjną Władzy Wdrażającej.

3. Do zadań Sekcji Monitoringu należy:

1) planowanie i organizacja wizytacji terenowych projektów objętych monitoringiem Zespołu do Spraw Ewaluacji i Monitoringu,

2) nadzór nad konsultantami przeprowadzającymi wizytacje terenowe,

3) nadzór nad wykonaniem rekomendacji wynikających z przeprowadzonych wizytacji terenowych.";

7)
w § 16:
a)
w ust. 2 po pkt 4 dodaje się pkt 4a-4c w brzmieniu:

"4a) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III:

a) Programu Interreg III B BSR,

b) Programu Interreg III B CADSES,

c) Programu Interreg III C Wschód,

d) Programu Interreg III C Południe,

e) Programu Interreg III C Północ,

f) Programu Interreg III C Zachód,

g) EPSON,

h) INTERACT,

4b) wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III,

4c) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach funduszu Schengen oraz innych funduszy,",

b)
po ust. 2 dodaje się ust. 3-5 w brzmieniu:

"3. Do zadań Sekcji Finansów należy:

1) prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą,

2) przygotowywanie wniosków o dotacje ze środków budżetowych,

3) dokonywanie płatności z tytułu podatków i innych świadczeń,

4) prowadzenie działań w ramach windykacji należności, w tym rejestrowanie należności w Księdze Dłużników,

5) prowadzenie systemów raportowania z realizowanych płatności,

6) weryfikacja raportów finansowych przygotowywanych przez beneficjentów środków w zakresie współfinansowania oraz otrzymanych środków Phare.

4. Do zadań Sekcji Księgowości należy:

1) sprawozdawczość w zakresie środków budżetowych,

2) prowadzenie prawidłowych i terminowych księgowań w zakresie otrzymanych środków budżetowych oraz rozliczeń programów "Nowej Orientacji Phare",

3) prowadzenie ewidencji i umorzenia wartości niematerialnych, środków trwałych i niskocennych składników rzeczowych stanowiących majątek Władzy Wdrażającej, prowadzenie kasy,

4) prowadzenie rozliczeń z pracownikami,

5) terminowe rozliczenie delegacji krajowych i zagranicznych.

5. Do zadań Sekcji Certyfikacji należy:

1) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione przez polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III B, C, EPSON i INERACT,

2) wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach Projektów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg B, C, EPSON oraz INTERACT,

3) kontrola finansowa dokumentów potwierdzających koszty poniesione w ramach funduszu Schengen oraz innych funduszy.";

8)
w § 18 po pkt 7 dodaje się pkt 7a-7i w brzmieniu:

"7a) dbanie o ciągłość bezawaryjnego działania infrastruktury informatycznej,

7b) bieżące modernizowanie i naprawa sprzętu komputerowego,

7c) planowanie i realizacja rozbudowy infrastruktury informatycznej,

7d) bieżąca pomoc techniczna i wsparcie informatyczne dla pracowników,

7e) prowadzenie spraw administracyjnych oraz dbanie i prawidłowe funkcjonowanie biura,

7f) zlecenie odpowiednim instytucjom zewnętrznym określonych zadań związanych z konserwacją i naprawą infrastruktury technicznej,

7g) zaopatrzenie biura w artykuły niezbędne do jej funkcjonowania poprzez organizowanie przetargów prowadzonych zgodnie z Prawem zamówień publicznych,

7h) prowadzenie gospodarki samochodowej,

7i) obsługa transportowa,

7j) przewożenie i dostarczanie dokumentacji do instytucji zewnętrznych,

7k) dbałość o czystość i prawidłowe, bezawaryjne funkcjonowanie taboru samochodowego,

7l) kontrola przeglądów technicznych oraz prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów,";

9)
po § 18 dodaje się § 18a i 18b w brzmieniu:

"§ 18a. Do Zadań Zespołu ds. Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina, Interreg IIIA/TACIS CBC, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy:

1) wspieranie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Płatniczej, Komitetów Monitorujących i Sterujących w ich działaniach zgodnie z ustaleniami Programu Sąsiedztwa, w tym:

a) przygotowywanie dokumentacji dla Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej, niezbędnej dla wykonywania przez nie zadań określonych w Programie Sąsiedztwa,

b) przygotowanie prac i obsługa posiedzeń Komitetów Monitorujących i Sterujących,

c) przygotowanie raportów rocznych i końcowych z realizacji Programu Sąsiedztwa,

d) współpraca z Instytucjami Pośredniczącymi w zakresie przygotowań raportów rocznych i końcowych,

2) przyjmowanie i rejestracja wniosków złożonych do Programu Sąsiedztwa,

3) ocena formalna i techniczna wniosków złożonych do Programu Sąsiedztwa,

4) ewaluacja i kontrola merytoryczna realizacji projektów Programu Sąsiedztwa,

5) współpraca z Przedstawicielstwem Unii Europejskiej na Ukrainę, Białoruś i Mołdawię w zakresie:

a) przyjmowania i oceny projektów finansowych ze środków TACIS CBC, składanych do Programu Sąsiedztwa,

b) upowszechniania wiedzy na temat Programu na terenie Białorusi i Ukrainy,

6) współpraca z Euregionami, Punktami Kontaktowymi i innymi instytucjami, o których mowa w Programie Sąsiedztwa, zaangażowanymi w wybór i realizację projektów,

7) zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej dla Programu Sąsiedztwa,

8) upowszechnianie wiedzy i promocja programów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III,

9) organizowanie i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców i beneficjentów w zakresie przygotowania i realizacji projektów,

10) nadzór merytoryczny nad biurami Wspólnego Sekretariatu Technicznego na obszarze Białorusi i Ukrainy,

11) udzielanie wsparcia instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski inne programy Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A.

§ 18b. Do zadań Zespołu ds. Programu Interreg III A Polska-Słowacja, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy:

1) wspieranie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Płatniczej, Komitetów Monitorujących i Sterujących w ich działaniach zgodnie z ustaleniami Programu Polska-Słowacja, w tym:

a) przygotowywanie dokumentacji dla Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej, niezbędnej dla wykonywania przez nie zadań określonych w Programie Polska-Słowacja,

b) przygotowanie prac i obsługa posiedzeń Komitetów Monitorujących i Sterujących,

c) przygotowanie raportów rocznych i końcowych z realizacji Programu Polska-Słowacja,

d) współpraca z Instytucjami Pośredniczącymi w zakresie przygotowań raportów roczny i końcowych,

2) przyjmowanie i rejestracja wniosków złożonych do Programu Polska-Słowacja,

3) ocena formalna i techniczna wyżej wymienionych wniosków,

4) ewaluacja i kontrola merytoryczna realizacji projektów Programu Polska-Słowacja,

5) współpraca z Euregionami, Punktami Kontaktowymi i innymi instytucjami, o których mowa w Programie Polska-Słowacja, zaangażowanymi w wybór i realizację projektów,

6) zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej dla Programu Polska-Słowacja,

7) upowszechnianie wiedzy i promocja programów Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III,

8) organizowanie i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców i beneficjentów w zakresie przygotowania i realizacji projektów,

9) współpraca z Narodowym Punktem Kontaktowym w Bratysławie,

10) udzielanie wsparcia instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski inne programy Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A.".

§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r.